Mitől bíznak meg benned a látogatók?
Ügyfeleket veszíthetsz, mert bizalmi válság van. Mindenki azt mond magáról, amit akar és ez főleg igaz az Interneten.
A Te céged megbízható, de ha ezt nem mutatod (és bizonyítod) a külvilág, az érdeklődők felé akkor kevesebb szolgáltatást, vagy terméket fogsz eladni az Interneten!
A tartalmaid egyik legfontosabb feladata a bizalomépítés. Meg kell mutatnod mit tudsz! Hasznos tanácsokat kell adj, eszközöket kell hadrendbe állítanod az irántad érzett bizalom felépítéséhez.
Nézzük milyen kommunikációs lehetőségek szükségesek ahhoz, hogy a látogatók, kétséget kizáróan megbízzanak benned és a cégedben.
1.) Légy személyesebb!
Az első és legfontosabb, hogy add az arcod (fotóval) a vállalkozásodhoz, a szolgáltatásodhoz és a termékeidhez. Egy céget önmagában sokszor személytelennek éreznek a látogatók, de egy kis és közepes vállalkozás előnye a nagy multinacionális cégekkel szemben, hogy személyesebbek lehetnek.
Nem az számít mennyire vagy fotógén, hanem az hogy a neved és az arcod adod a megoldásaidhoz.
Tüntesd fel a céged adatait és tegyél szert óriási előnyre azzal hogy leírod a
- céged felépítésének történetét,
- honnan indultál,
- milyen nehézségeken mentél keresztül,
- milyen problémákat kellett megoldanod
- és milyen út vezetett a sikerhez,
- mutasd meg mennyire sikeres vagy,
- adj egy csöppnyi bepillantást a magánéletedbe Pl.: Család, hobbi, stb.
2.) Építsd fel a szakmai hírnevedet!
A bizalomépítéshez alapvető fontosságú, hogy megmutatod a szakmai hozzáértésedet.
- Vezess BLOG –ot, melyben hasznos tanácsokat adsz, esettanulmányokat osztasz meg.
- Használj videókat a tevékenységeid és a szakértelmed bemutatásához, adj tanácsokat hangfelvételek segítségével.
- Keresd a lehetőségeket, hogy megjelenj a médiában, szakmai folyóiratokban és ezeket publikáld a weboldaladon is. (Pl.: Ha építőipari cég vagy, megjelentetheted a munkáidat a népszerű építészeti és lakberendezési magazinokban, interjút adhatsz egy ház felépítésének kihívásairól, bemutathatod a munkafolyamot ami elindul a telek vásárlástól a kulcsrakész átadásig, stb.)
- Írj könyvet, vagy egy kis füzetet, melyben leírod a szakmád kihívásait és azt hogy Te ezeket hogyan oldod meg. Nyugodtan írj az esetlegesen elkövetett hibáidról is és arról, hogy ezeket hogyan oldottad meg.
- Készíttess közös fotókat az ügyfeleiddel, olyan celebekkel akik a Te megoldásaidat választották.
3.) Mutasd be a szolgáltatásaidat és a termékeidet a legalaposabb részletességgel!
- Írj részletes leírást a szolgáltatásaidról és a termékeidről.
- Készíts profi fotókat a kész megoldásokról, és ha a tevékenységed ilyen jellegű akkor mutasd be az előtte / utána állapotokat, sőt akár a munkafolyamatokat.
- Kérj ügyfélvéleményeket írásban (fotóval), videóban, melyeket jeleníts meg a termékeid mellett és a szolgáltatásaid leírásánál. Ezeket mindenképpen publikáld a kiküldött ajánlataidban, nyomtatott reklám termékeidben (Pl. szórólap) is, ne csak a weboldaladon!
- Publikáld az ISO minősítésedet, az elnyert díjaidat és szakmai tagságaidat.
4.) Legyél átlátható és vállalj garanciát!
- Tedd átláthatóvá a munkafolyamataidat,
- mutasd be részletesen a vásárlási folyamatot,
- tedd láthatóvá és érthetővé a szerviz lehetőségeket.
A törvény amúgy is kötelez a garancia vállalásra, de vállalj többet mint a törvény által előírtak!
Szóljon hozzá Ön is!
Tájékoztatjuk, hogy hozzászólása csak utólagos jóváhagyás után jelenik meg a weboldalon.