Webtervezési normák használata


A norma azt jelenti, hogy a felhasználók már megszokták és tudják, hogy a weboldalakon az egyes elemeket hol találják meg.

 

Az Interneten a felhasználói szokások nem változnak olyan gyorsan, mint a technológia. Ezért érdemes olyan megoldásokat használni, melyek már beváltak ezek ugyanis még évekig működni fognak! 

 

Ezért Pl.:

 

  1. Első menüpont a főoldal, második a bemutatkozás, utolsó a kapcsolat.
  2. logó a weboldal bal felső sarkában,
  3. keresőmező (ha van) a weboldal nyitó oldalán,
  4. vízszintes navigáció használata a menüpontokhoz,
  5. termékkategóriák megjelenítésére baloldalon elhelyezett függőleges navigációval,
  6. a laptérkép neve laptérkép
  7. a meglátogatott linkek más színűek (Lehetőség szerint ugyanaz a szín, de láthatóan halványabban, mint az eredeti.)
  8. bevásárlókosár a jobb felső sarokban,
  9. láblécben menütérkép, kapcsolati adatok, küldetés megjelenítése.

 

Használd ezeket, hogy megkönnyítsd a látogatóid munkáját:

 

  • Az összes oldal tetejére (vagy a láblécbe) tedd ki a cégnevedet és a logót.
  • A logóra kattintással vezessük vissza a látogatót a főoldalra.
  • Amennyiben a weboldalad több mint 50 oldalból áll, tegyél ki gyorskeresőt, mely az összes menüpont tartalmában keres szavakra, mondatrészekre.
  • Egyszerű, rövid és magától értetődő menüelnevezéseket használj.
  • Használj címszavakat, a szöveges tartalmakat tördeld meg, használj képeket, de csak akkor, ha szorosan illeszkednek a szöveges tartalmakhoz.

 

Egyedi dizájn, vagy sablon?

 

A weboldalak szerkezetei egyre inkább uniformizálódnak.

 

2017-től már nem azért szeretik a weboldaladat a látogatók, mert „egyedi” a megjelenítése, hanem azért mert könnyen és gyorsan megtalálják a keresett információkat.

 

A weboldalad megtervezésekor elsődleges cél kell legyen a gyors betöltődés, az egyszerűség és az átláthatóság.

 

A felhasználók nem azért térnek vissza egy weboldaladra, hogy gyönyörködjenek a dizájnban! A látogatóknak rendszeresen frissített, minőségi tartalmakra van szükségük, melyek bármilyen platformon könnyen áttekinthetőek.

 

A legújabb Mercédeszek, vagy BMW –k is sablonból készülnek. Ha egyedileg akarnál legyártatni egy ilyen típusú autót, akkor az elkészülési idő akár több év lenne, a gyártási költségeid pedig az egekbe szöknének.

 

(Mindemellett minden egyes hibát a saját autódon kellene megtapasztalj, majd kijavítass tehát mondhatjuk, soha nem lenne igazán kész… )

 

Nincs ez másként a weboldalak esetében sem. Egy profi sablon elkészítésére akár 100-szor több időt fordítanak, mint egy „egyedi arculattervezéssel” eladott szolgáltatáséra.

 

A profi sablonokat sokszorosan tesztelik valamennyi platformon, valamint legtöbbjüket rendszeresen frissítik a felhasználói tapasztalatok alapján és a technológiai fejlődés során.

 

(Ettől független számos esetben szükséges még ezeknek a dizájnoknak is a tökéletesítése, gyorsítása, stb.)

 

Mivel a profi sablonok jellemzően a webergonómiai szempontok figyelembevételével, az általános normák betartásával készülnek, ezekkel a megoldásokkal kevesebb az esély, hogy mellé lősz.

 

A websablonok természetesen jól felkészített alapot képeznek, de a megjelenésük mégis személyre szabható.

 

  • Módosítható a színvilág a cég arculatának megfelelően,
  • a lapstílusok bővíthetőek, vagy átalakíthatóak a feltölteni kívánt tartalmak függvényében,
  • az egyes elemek is elkülöníthetőek attól függően, hogy milyen eszközön nyitják meg a látogatók.  Pl.: Mobilkészülékeken nem javasolt egy sok elemből álló láblécet megjeleníteni, mert több képernyőnyi területet foglal el feleslegesen, minden egyes menüpontban.

 

A weboldalad egyediségét elsősorban már nem a webdizájn határozza meg, hanem a

 

  • lelkiismeretesen összeállított tartalmak (és itt már használhatsz akár egyedi grafikai megoldásokat, Pl. Infó grafikákat, gyönyörűen elkészített illusztrációkat, és természetesen profi termékfotókat, videókat, stb.)
  • a tudatosan felépített marketing stratégiák.

 

Miért ne használnád fel a világszerte dolgozó többmillió webdizájner munkáját, melyek többszázmillió felhasználói tapasztalaton alapulnak?

 

Ha megnézed a legsikeresebb amerikai marketing guruk és üzleti tanácsadók weboldalait, észreveheted, hogy a többségüknek nagyon hasonló szerkezetű weboldala van. Sőt! Olyanok is vannak, akiknek a weboldala egy az egyben megegyező csak a színviláguk és a tartalmaik különbözőek!

 

Nem kell feltalálni a spanyolviaszt! A már bevált megoldásokat érdemes használni.

 

Ugyanez elmondható a legnagyobb piacterekről is! Nézd meg az https://www.amazon.com, vagy https://www.ebay.com/ oldalakat. Nincsenek látványos grafikák, mert nem azok hozzák a pénzt.

 

Kis- és közepes vállalkozásként neked sem érdemes azt a célt kitűzni, hogy Te majd kitalálsz valami eddigitől eltérő weboldal szerkezetet és majd azzal fogsz pénzt keresni. Nem a különleges weboldal adja el a szolgáltatásaidat és a termékeidet.

 

A siker eléréshez érdemesebb, ha a bevált webnormákat követed és az informatív tartalmakra, a technikai újdonságokra és a tudatosan felépített marketing stratégiákra fókuszálsz.

 

Magyarországon sokan többen költenek a dizánra, mint amennyi energiát fordítanak a:

 

  • tudatosan megfogalmazott marketing szövegekre,
  • a profin elkészített termék fotókra és videókra,
  • a stratégiailag megtervezett, automatizált hírlevelekre,
  • stb.

Te mit választanál?

Kérlek küldj visszajelzést a szavazatoddal!

Eddigi szavazatok száma: 350

%

Egyedi design

%

Jól bevált szerkezet

Mennyibe kerül egy weboldal?

Igen széles skálán mozognak a szolgáltatók árai, így laikusként nehéz eldönteni, hogy melyik ár a releváns és mi lehet a különbség két szolgáltató terméke között.

Mivel kiváló szaktudással rendelkező és megbízható szolgáltatót kell választanod fontos, hogy jó döntést hozz. A lentebbi eszmefuttatás nem feltétlen jelenti azt, hogy ha sokat fizetsz jót kapsz, ha keveset fizetsz akkor pedig biztosra veheted, hogy rossz weboldal tulajdonosa leszel.

Hogyan néz ki egy üzleti honlap tökéletes főoldala?

Megmutatjuk, hogyan érdemes kialakítani honlapod főoldalát úgy, hogy a látogatók és a keresőmotorok is imádják.

Hívás most! (H-P: 8:00 - 15:30)

A jó weboldal akkor is dolgozik, amikor Te alszol!