Milyen színvilága legyen a weboldaladnak?

Hogyan hat weboldalad színvilága a látogatók érzelmeire? Miért ragadhatja őket magával vagy épp riaszthatja el szinte azonnal egy egyszerű színséma? Tarts velünk és megmutatjuk!

Potenciális ügyfeleidnek elég egyetlen pillantást vetniük a weboldaladra és szinte azonnal képesek eldönteni azt, hogy megéri-e maradniuk, vagy inkább a konkurenciát válasszák. Ennek oka, hogy honlapod már az olyan, nonverbális dolgokon keresztül is képes kommunikálni a látogatókkal, mint a dizájn.

 

Egy webhely megjelenése és színvilága képes azonnali hatást gyakorolni az érzelmekre. Ennek okán, ha rosszul választod meg a domináns színeket, könnyen elriaszthatod azokat, akikből máskülönben feliratkozók vagy vásárlók is lehetnének.

 

Éppen ezért fontos, hogy honlapod megtervezése során ne csak a tartalmat, de a formát is szem előtt tartsd, a grafikai elemek mellett pedig a megfelelő színek kiválasztására is figyelj. Most megmutatjuk neked azt, hogyan befolyásolják a színek a látogatók döntéseit és azt is, hogyan választhatod ki weboldaladra a márkádhoz leginkább illő színösszeállítást!

A színek pszichológiája, avagy miért érdemes jól megválasztani weboldalad színsémáját?

Új honlap tervezése során sok vállalkozás két dolog alapján választja ki a dizájnhoz használt színeket: mi az, ami jól mutat és mi az, ami illeszkedik a márka már meglévő arculatához. Pedig a siker érdekében ez sokszor nem elegendő és a tökéletes színséma megtalálása ennél komolyabb tervezést igényel.

 

Ahogy ugyanis a grafikai elemek vagy a tipográfia, úgy a megfelelő színek is rendkívül nagy szerepet játszanak a reklámpszichológia szempontjából és alapvetően határozhatják meg egy vállalkozás online marketingjének irányvonalát.

 

A tökéletes színséma megtalálásához a legfontosabb, hogy tisztában kell lenned azzal, kikből is áll a saját célközönséged. Mi az, amivel meg tudod őket fogni, és mi az, ami szinte azonnal elriaszthatja őket. Ennél fogva, szükséged lesz a buyer personáidra is, hiszen az ideális vásárlóid tulajdonságai sokat fognak segíteni a tervezés során.

 

A reklámok hatásaira irányuló pszichológiai kutatások többsége arra a következtetésre jutott, hogy a színek alapvetően határozhatják meg azt, hogy bizonyos látogatók hogyan reagálnak egy adott weboldal megjelenésére. Más színsémák működnek a különböző nemeknél és korcsoportoknál, de a tökéletes megjelenés kidolgozása érdekében olyan dolgokra is érdemes odafigyelni, mint például a társadalmi háttér vagy a szubkulturális hovatartozás.

 

Azon cégek esetében például, akik kifejezetten luxustermékekkel vagy szolgáltatásokkal célozzák meg a 30 és 45 év közti, vezető pozícióban dolgozó embereket, sokkal jobban működik a letisztult, egyszerű, semleges színeket alkalmazó dizájn. Míg egy fiatalokat megcélzó honlap esetében a bevállalós, merészebb, innovatívabb megoldásokra lesz szükségünk. Ennek oka, hogy a különböző színek és színkombinációk más és más érzelmi húrok megpendítésére képesek.

Milyen színsémát érdemes választanod saját weboldaladhoz?
  • Semleges színek: a távolságtartás és az elegancia kifejezői

Az olyan semleges színek használata, mint a fehér vagy a fekete eleganciát és némi távolságtartást sugároz. A fehér a tisztaság és a nyugalom megtestesítője, ezáltal profizmust és hozzáértést mutat, a fekete pedig erélyes szín, mely az erőt és a határozottságot képviseli.

 

Ennek tükrében nem meglepő, hogy gyakran találkozhatunk ezekkel a színekkel az üzleti weboldalak, luxustermékeket kínáló honlapok és komoly üzenetet kommunikáló, hivatalos webhelyek esetében.

 

A fehér és a fekete közti átmenetként szolgáló szürke a semlegesség és az állandóság megtestesítője. Egyfajta kompromisszumot jelent a két kontrasztos szín között, éppen ezért sokan kedvelik és rengeteg cég használja. Különösen jellemző például az autógyártás terén, ahol leginkább magabiztosságot és komolyságot sugall.

  • Hideg színek: a nyugalom és a megfontoltság megtestesítői

A hideg színek közé a kék, a lila és a zöld, valamint ezek különböző árnyalatai sorolhatók. Ezekben a színekben megegyezik, hogy nyugtató és barátságos hatást keltenek, ennek köszönhetően bizalmat ébresztenek a látogatóban.

 

Nem véletlen, hogy a bankok és a pénzügyekkel foglalkozó cégek gyakran választják arculataik alapjául a kék vagy a zöld különböző árnyalatait és az sem, hogy az egészségügyben, például a magánklinikák honlapjain is ezek a színek dominálnak. Sőt, ennek tükrében az is érthető, hogy napjainkban a kék vált a világ legnépszerűbb színévé.

  • Meleg színek: melyektől bármikor felpezsdül a vérünk

A meleg színek, azaz a piros, a sárga, és a narancs a hideg színekkel épp ellentétesen működnek. Rendkívül intenzívek és folyamatos, pörgést, fiatalos lendületet sugároznak. Alkalmasak arra, hogy vágyat ébresszenek az emberben. Elég például az egyik legismertebb gyorsétterem-lánc jellegzetes színeire gondolnod, a pirosra és a sárgára, melyek kombinációja már alapvetően képes az étel iránti vágy felkeltésére.

 

De a piros szín sürgető hatásának köszönhetően gyakran alkalmazzák például az akciók és leárazások vizuális megjelenítése során, vagy épp arra, hogy egy landing oldalon felhívják a figyelmet egy CTA-ra. Hasonlóan a narancssárgához és a sárgához, melyek szintén ösztönző hatású, intenzív és kissé agresszívnak is mondható színek.

 

A lila szintén erőteljes, azonban kevésbé agresszív, sokkal inkább érzéki hatást kelt. Nem véletlen, hogy gyakran használnak a parfüm-, kozmetikum- és édességmárkák, valamint azon termékek forgalmazói, melyek kifejezetten a hölgyeket célozzák meg célközönségként.

Hogyan használd helyesen a színeket a weboldaladon?

A megfelelő színséma megtalálása rendkívül fontos, hiszen, ha sikerül elkapnod a tökéletes harmonikus összeállítást, abban az esetben olyan hangulatot teremthetsz, mellyel megkönnyíted a felhasználók számára a weboldalad befogadását. Abban az esetben azonban, ha nem megfelelően döntesz, csak megnehezíted azt.

 

Az alapszín kiválasztása során fontos, hogy olyan színt találj, melyet a látogatók valamilyen módon a márkádhoz tudnak kötni. Ez lehet például a logód egyik jellegzetes színe, melyről a legtöbb embernek azonnal a te termékeid vagy szolgáltatásaid ugranak be.

Az egyediség itt különösen lényeges, ezért fontos, hogy kerüld a konkurencia által már foglalt színeket és színárnyalatokat. Ez ugyanis egyrészt félreértéseket okozhat, másrészt pedig azt az érzetet keltheti, hogy márkáddal csak egy már sikeres brandet próbálsz leutánozni.

 

A többi színt is érdemes tudatosan megválasztanod. A megfelelő kontraszt segít például abban, hogy felkeltsd a látogatók figyelmét. Segít a vizuális elemek, például a háttér és a szövegblokkok elkülönülésében. Nem utolsósorban, javítja a szöveges kontent olvashatóságát.

 

A megfelelő kontraszt alkalmazása segít abban is, hogy a felhasználók egyszerűbben tudják befogadni a tartalmat és kisebb erőfeszítést jelent számukra a releváns információ megtalálása. Ez pedig jelentősen hozzájárul a felhasználói élmény javulásához és már önmegában is nagyot dobhat honlapod látogatottságán.

 

Bármilyen színeket is használsz weboldalad tervezése során, a legfontosabb, hogy ezek illeszkedjenek a kitűzött stratégiához és ahhoz az üzenethez, melyet közvetíteni szeretnél. Ebben segítségedre lehetnek a különböző, akár ingyenesen elérhető színpaletta-generáló applikációk is.

 

De a legjobban természetesen akkor jársz, ha weboldalad megjelenésének tervezését minden esetben olyan, profi dizájnerre bízod, aki nemcsak az aktuális trendekkel, de a színek pszichológiájával, a különböző színösszeállítások látogatókra gyakorolt hatásaival is képben van.

Ingatlan nyilvántartó

Egy rövid kis PR videót forgattunk az Ingatlanszoftver üzletágunknak, melyben ingatlannyilvántartó rendszert és speciális weboldalt biztosítunk ingatlanközvetítőknek. 

Hogyan válassz domain nevet?

A domain név (vagy nevek) kiválasztása hasonlóan fontos, mint egy könyv címének meghatározása. Ebben a fejezetben felsorolunk néhány olyan szempontot, melyeket érdemes figyelembe venned a weboldalad címének meghatározásakor.

Hívás most!
Ajánlatkérés

A jó weboldal akkor is dolgozik, amikor Te alszol!