https://www.traditionrolex.com/27

Webrakéta Kft | - Milyen színvilága legyen a weboldaladnak?

https://www.traditionrolex.com/27

Milyen színvilága legyen a weboldaladnak?

Hogyan hat weboldalad színvilága a látogatók érzelmeire? Miért ragadhatja őket magával vagy épp riaszthatja el szinte azonnal egy egyszerű színséma? Tarts velünk és megmutatjuk!

Potenciális ügyfeleidnek elég egyetlen pillantást vetniük a weboldaladra és szinte azonnal képesek eldönteni azt, hogy megéri-e maradniuk, vagy inkább a konkurenciát válasszák. Ennek oka, hogy honlapod már az olyan, nonverbális dolgokon keresztül is képes kommunikálni a látogatókkal, mint a dizájn.

 

Egy webhely megjelenése és színvilága képes azonnali hatást gyakorolni az érzelmekre. Ennek okán, ha rosszul választod meg a domináns színeket, könnyen elriaszthatod azokat, akikből máskülönben feliratkozók vagy vásárlók is lehetnének.

 

Éppen ezért fontos, hogy honlapod megtervezése során ne csak a tartalmat, de a formát is szem előtt tartsd, a grafikai elemek mellett pedig a megfelelő színek kiválasztására is figyelj. Most megmutatjuk neked azt, hogyan befolyásolják a színek a látogatók döntéseit és azt is, hogyan választhatod ki weboldaladra a márkádhoz leginkább illő színösszeállítást!

A színek pszichológiája, avagy miért érdemes jól megválasztani weboldalad színsémáját?

Új honlap tervezése során sok vállalkozás két dolog alapján választja ki a dizájnhoz használt színeket: mi az, ami jól mutat és mi az, ami illeszkedik a márka már meglévő arculatához. Pedig a siker érdekében ez sokszor nem elegendő és a tökéletes színséma megtalálása ennél komolyabb tervezést igényel.

 

Ahogy ugyanis a grafikai elemek vagy a tipográfia, úgy a megfelelő színek is rendkívül nagy szerepet játszanak a reklámpszichológia szempontjából és alapvetően határozhatják meg egy vállalkozás online marketingjének irányvonalát.

 

A tökéletes színséma megtalálásához a legfontosabb, hogy tisztában kell lenned azzal, kikből is áll a saját célközönséged. Mi az, amivel meg tudod őket fogni, és mi az, ami szinte azonnal elriaszthatja őket. Ennél fogva, szükséged lesz a buyer personáidra is, hiszen az ideális vásárlóid tulajdonságai sokat fognak segíteni a tervezés során.

 

A reklámok hatásaira irányuló pszichológiai kutatások többsége arra a következtetésre jutott, hogy a színek alapvetően határozhatják meg azt, hogy bizonyos látogatók hogyan reagálnak egy adott weboldal megjelenésére. Más színsémák működnek a különböző nemeknél és korcsoportoknál, de a tökéletes megjelenés kidolgozása érdekében olyan dolgokra is érdemes odafigyelni, mint például a társadalmi háttér vagy a szubkulturális hovatartozás.

 

Azon cégek esetében például, akik kifejezetten luxustermékekkel vagy szolgáltatásokkal célozzák meg a 30 és 45 év közti, vezető pozícióban dolgozó embereket, sokkal jobban működik a letisztult, egyszerű, semleges színeket alkalmazó dizájn. Míg egy fiatalokat megcélzó honlap esetében a bevállalós, merészebb, innovatívabb megoldásokra lesz szükségünk. Ennek oka, hogy a különböző színek és színkombinációk más és más érzelmi húrok megpendítésére képesek.

Milyen színsémát érdemes választanod saját weboldaladhoz?
  • Semleges színek: a távolságtartás és az elegancia kifejezői

Az olyan semleges színek használata, mint a fehér vagy a fekete eleganciát és némi távolságtartást sugároz. A fehér a tisztaság és a nyugalom megtestesítője, ezáltal profizmust és hozzáértést mutat, a fekete pedig erélyes szín, mely az erőt és a határozottságot képviseli.

 

Ennek tükrében nem meglepő, hogy gyakran találkozhatunk ezekkel a színekkel az üzleti weboldalak, luxustermékeket kínáló honlapok és komoly üzenetet kommunikáló, hivatalos webhelyek esetében.

 

A fehér és a fekete közti átmenetként szolgáló szürke a semlegesség és az állandóság megtestesítője. Egyfajta kompromisszumot jelent a két kontrasztos szín között, éppen ezért sokan kedvelik és rengeteg cég használja. Különösen jellemző például az autógyártás terén, ahol leginkább magabiztosságot és komolyságot sugall.

  • Hideg színek: a nyugalom és a megfontoltság megtestesítői

A hideg színek közé a kék, a lila és a zöld, valamint ezek különböző árnyalatai sorolhatók. Ezekben a színekben megegyezik, hogy nyugtató és barátságos hatást keltenek, ennek köszönhetően bizalmat ébresztenek a látogatóban.

 

Nem véletlen, hogy a bankok és a pénzügyekkel foglalkozó cégek gyakran választják arculataik alapjául a kék vagy a zöld különböző árnyalatait és az sem, hogy az egészségügyben, például a magánklinikák honlapjain is ezek a színek dominálnak. Sőt, ennek tükrében az is érthető, hogy napjainkban a kék vált a világ legnépszerűbb színévé.

  • Meleg színek: melyektől bármikor felpezsdül a vérünk

A meleg színek, azaz a piros, a sárga, és a narancs a hideg színekkel épp ellentétesen működnek. Rendkívül intenzívek és folyamatos, pörgést, fiatalos lendületet sugároznak. Alkalmasak arra, hogy vágyat ébresszenek az emberben. Elég például az egyik legismertebb gyorsétterem-lánc jellegzetes színeire gondolnod, a pirosra és a sárgára, melyek kombinációja már alapvetően képes az étel iránti vágy felkeltésére.

 

De a piros szín sürgető hatásának köszönhetően gyakran alkalmazzák például az akciók és leárazások vizuális megjelenítése során, vagy épp arra, hogy egy landing oldalon felhívják a figyelmet egy CTA-ra. Hasonlóan a narancssárgához és a sárgához, melyek szintén ösztönző hatású, intenzív és kissé agresszívnak is mondható színek.

 

A lila szintén erőteljes, azonban kevésbé agresszív, sokkal inkább érzéki hatást kelt. Nem véletlen, hogy gyakran használnak a parfüm-, kozmetikum- és édességmárkák, valamint azon termékek forgalmazói, melyek kifejezetten a hölgyeket célozzák meg célközönségként.

Hogyan használd helyesen a színeket a weboldaladon?

A megfelelő színséma megtalálása rendkívül fontos, hiszen, ha sikerül elkapnod a tökéletes harmonikus összeállítást, abban az esetben olyan hangulatot teremthetsz, mellyel megkönnyíted a felhasználók számára a weboldalad befogadását. Abban az esetben azonban, ha nem megfelelően döntesz, csak megnehezíted azt.

 

Az alapszín kiválasztása során fontos, hogy olyan színt találj, melyet a látogatók valamilyen módon a márkádhoz tudnak kötni. Ez lehet például a logód egyik jellegzetes színe, melyről a legtöbb embernek azonnal a te termékeid vagy szolgáltatásaid ugranak be.

Az egyediség itt különösen lényeges, ezért fontos, hogy kerüld a konkurencia által már foglalt színeket és színárnyalatokat. Ez ugyanis egyrészt félreértéseket okozhat, másrészt pedig azt az érzetet keltheti, hogy márkáddal csak egy már sikeres brandet próbálsz leutánozni.

 

A többi színt is érdemes tudatosan megválasztanod. A megfelelő kontraszt segít például abban, hogy felkeltsd a látogatók figyelmét. Segít a vizuális elemek, például a háttér és a szövegblokkok elkülönülésében. Nem utolsósorban, javítja a szöveges kontent olvashatóságát.

 

A megfelelő kontraszt alkalmazása segít abban is, hogy a felhasználók egyszerűbben tudják befogadni a tartalmat és kisebb erőfeszítést jelent számukra a releváns információ megtalálása. Ez pedig jelentősen hozzájárul a felhasználói élmény javulásához és már önmegában is nagyot dobhat honlapod látogatottságán.

 

Bármilyen színeket is használsz weboldalad tervezése során, a legfontosabb, hogy ezek illeszkedjenek a kitűzött stratégiához és ahhoz az üzenethez, melyet közvetíteni szeretnél. Ebben segítségedre lehetnek a különböző, akár ingyenesen elérhető színpaletta-generáló applikációk is.

 

De a legjobban természetesen akkor jársz, ha weboldalad megjelenésének tervezését minden esetben olyan, profi dizájnerre bízod, aki nemcsak az aktuális trendekkel, de a színek pszichológiájával, a különböző színösszeállítások látogatókra gyakorolt hatásaival is képben van.

BLOG, írjak vagy ne írjak?

Természetesen nem az a kérdés, hogy írj-e vagy ne írj BLOG-ot, hanem inkább az hogy milyen formában, terjedelemben, gyakorisággal.

Tegeződjünk, vagy magázódjunk a weboldalon?

Elsődlegesen az számít, hogy Te milyen beállítottságú vagy. Ha nagyon idegen tőled akár a tegeződés, akár a magázódás akkor maradj annál, ami a Te stílusod.

Hívás most! (H-P: 8:00 - 15:30)

A jó weboldal akkor is dolgozik, amikor Te alszol!