5 ok, ami miatt a látogatóid pillanatok alatt elhagyják a weboldalad

Megmutatjuk mik a legfőbb okok, amik miatt a potenciális ügyfelek nem böngésznek tovább egy weboldalt és a konverzió helyett magas visszafordulási arányhoz vezethet.

Hogy mitől lesz igazán sikeres egy weboldal, az sok dologtól függhet. Egyesek a mutatós megjelenésben, mások a tökéletes tartalomban látják a megoldást, míg akadnak, akik szerint a megfelelő optimalizáltság a kulcs. Az igazság azonban az, hogy a siker kulcsa nem ennyire egyszerű.

 

Egy honlapot a látogatók akkor fognak igazán kedvelni, ha mutatós, képes betölteni a funkcióját, és hatékony, gyors megoldást kínál a problémájukra.

 

Éppen ezért most összeszedtük azt az öt problémát, melyek nagy visszafordulási arányt eredményeznek, hiszen képesek azután is elriasztani a potenciális ügyfeleket, hogy rátaláltak weboldalunkra.

Elavult design

A külső nem minden, azonban az elavult webdesign még abban az esetben is sok látogatót elriaszthat, ha működő weboldalt és minőségi tartalmat takar. Ennek oka, hogy a legtöbben a kevésbé jó megjelenésű oldalakat azonnal a hanyagsággal és az amatörizmussal társítják, míg egy modern, esztétikusan felépített webdesign sokkal inkább profizmust és a munka iránti odaadást sugall.

 

Éppen ezért, ha nem szeretnénk már a startvonalnál elbukni és rengeteg látogatót veszíteni, fontos, hogy weboldalunk megjelenése mindig korszerű, mutatós és esztétikus legyen, és a célközönség igényeihez, elvárásaihoz igazodjon.

Lassú betöltési sebesség

A túlzottan hosszú betöltési idő az egyik olyan dolog, mely rengeteg látogatót képes elriasztani. Bizonyos felmérések szerint például a netezők 47 százaléka azonnal elkattint egy webhelyről, ha két másodpercnél többet kell várni arra, hogy a tartalom megjelenjen.

 

Ez a mai, rohanó világban érthető, hiszen senkinek nincs túl sok ideje, amit egy weboldalra pazarolhatna. A konkurencia pedig hatalmas, így, ha honlapunk nem tölt be időben, a potenciális ügyfelek pillanatok alatt átkattinthatnak egy olyan webhelyre, mely azonnal megoldást kínál problémájukra.

 

Sőt, a betöltési sebességnek nagy szerepe van SEO szempontból is, hiszen a lassabb oldalakat a Google algoritmusa alapvetően hátrébb sorolja. Éppen ezért fontos, hogy sebesség tekintetében honlapunk mindig megfelelően optimalizált legyen.

Logikátlan felépítés

Sokan esnek abba a hibába, hogy weboldalukon túlzottan bonyolult navigációt, átláthatatlan menürendszert alkalmaznak. Ez az esetek többségében rendkívül frusztráló lehet, és elriasztja azokat a látogatókat, akik célirányosan keresnek egy adott terméket, szolgáltatást vagy bármilyen egyéb tartalmat.

 

Amennyiben tehát célunk, hogy minél nagyobb konverziós arányt érjünk el, honlapunk navigációja mindig legyen letisztult, átlátható, és használjunk olyan CTA-kat, melyek egyértelműen tudatják a felhasználókkal, pontosan mi, merre, hány méter.

Nem biztonságos weboldal

Manapság minőségi weboldal nem is igazán létezhet olyan alapvető dolgok nélkül, mint az SSL tanúsítvány. Az SSL tanúsítvány biztosítja azt, hogy az adott honlap az adatbiztonság szempontjából fontos https protokollon működhessen, ha pedig ez hiányzik, oldalunkat a böngészők alapvetően nem megbízhatónak nyilvánítják.

 

A legtöbb látogató nem meglepő módon egy ilyen figyelmeztetés után azonnal el is hagyja az oldalt, éppen ezért fontos, hogy minden esetben rendelkezzünk SSL tanúsítvánnyal. Különösen akkor, ha webáruházat üzemeltetünk, hiszen ezekben az esetekben a biztonságos kommunikációt lehetővé tevő SSL hiányáért büntetés is járhat.

 

Korábban az SSL tanúsítványok csak fizetősen voltak elérhetők, azonban ma már ingyenes fronton is találkozhatunk biztonságos megoldásokkal, így a spórolás egyáltalán nem mentség arra, ha oldalunk a látogatók számára nem garantálja az adatbiztonság alapvető feltételeit.

Gyenge tartalom

Végül, de nem utolsó sorban érdemes megemlíteni a minőségi tartalom hiányát is, mint riasztó tényezőt. Sokan úgy tekintenek egy weboldalra, mint egy szükséges teherre, mellyel egy cégnek mindenképp rendelkeznie kell az online jelenlét miatt. Nem áldoznak azonban elég időt honlapjuk tartalmának létrehozására, karbantartására és frissítésére.

 

Pedig a legtöbb látogató épp a minőségi tartalom miatt érkezik egy oldalra. Éppen ezért, ha pongyola helyesírással fogalmazott szövegekkel, rossz minőségű képekkel és plagizált anyagokkal találkozik, nagy valószínűséggel nem fog komolyan venni minket, és azonnal távozik, méghozzá a konkurencia weboldalára.

 

Nem véletlenül, hiszen az, hogy mennyire vagyunk igényesek saját honlapunk, tökéletesen mutatja azt is, mennyi időt, energiát és odaadást fektetünk a munkába.

Mítoszok a látogatók viselkedéséről

Megmutatjuk a leggyakoribb tévhiteket azokkal a látogatókkal kapcsolatban, akik weboldaladra kattintanak.

Hacker támadás érte a Média Markt -ot

Adathalászat, zsarolóvírusok és teljes rendszerek megbénítása. A rosszindulatú hackereknek a nagyvállalatok fejlett védelmi rendszerei sem jelentenek akadályt. De lehetséges-e felkészülni és hatékonyan védekezni a támadásaik ellen?

Hívás most! (H-P: 8:00 - 15:30)

A jó weboldal akkor is dolgozik, amikor Te alszol!