Ilyen egy tökéletes hírlevél

Megmutatjuk, hogyan írj olyan hírlevelet, ami bármilyen célközönség esetében működik.

 

Az online marketing egyik leghatékonyabb eszköze napjainkban is a hírlevél. Abban az esetben persze, ha jól csináljuk. A statisztikák legalábbis ezt mutatják, ám ahhoz, hogy kiaknázhassuk az e -mail marketingben rejlő potenciált, fontos megérteni a mögöttes pszichológiát, és tudni, hogyan kell eredményes e -maileket írni.

 

Most összegyűjtünk néhány tippet azzal kapcsolatban, hogyan írhatunk olyan hírlevelet, melyet a célközönség tagjai nagyobb valószínűséggel fognak megnyitni, elolvasni, és több feliratkozást vásárlást, kattintást jelentenek számunkra.

 

Adj okot a feliratkozásra

 

Lépjünk rögtön egyet hátra a startvonaltól és kezdjük a legelején: hiába írunk tökéletes hírlevelet, ha az nincs kinek elküldenünk. Éppen ezért fontos, hogy először a feliratkozók listájának kiépítésén dolgozzunk. És hogy hogyan építhetünk hatékony levelezőlistát?

 

Ennek legjobb módja az, ha a feliratkozással már önmagában is értéket kínálunk a célközönség számára.  Annyit mondani, hogy "iratkozzon fel hírlevelünkre" ugyanis önmagában még nem túl vonzó. Az emberek a személyes adataikért és idejükért cserébe joggal várnak el tőlünk valamit cserébe.

 

Érték pedig sok minden lehet, egy 10 százalékos kedvezménykupontól kezdve az exkluzív tartalmakon át, egészen a vállalkozásunkkal kapcsolatos friss hírekig. Hogy mivel tudjuk meggyőzni a potenciális feliratkozókat, az több dologtól is függhet.

 

Egyrészt az üzletágtól, amiben tevékenykedünk, másrészt pedig a célközönség összetételétől és igényeitől is. A hatékony feliratkozógyűjtés megkezdése és a hírlevélkampány felépítése előtt tehát nagy segítség lehet egy előzőleges piackutatás, felmérés.

Legyenek határozott céljaid

Egy hírlevélsorozat megtervezése során az első fontos kérdés, amit mindenképp fel kell tennünk magunknak: mi a végső célunk, amit szeretnénk elérni a kampány segítségével? Ha erre nincs konkrét válaszunk, akkor hiába is várunk a potenciális feliratkozókra.

 

Sokan esnek abba a hibába, hogy egyetlen hírlevélsorozattal szeretnék megváltani a világot, így minden egyes e-mail más és más célra fókuszál. Így azonban nagyon nehéz (gyakorlatilag lehetetlen) hatékony eredményt elérni bármilyen területen.

 

Fontos tehát, hogy mindig tiszta célok lebegjenek szemünk előtt. Ha több vásárlót szeretnénk webshopunkban, fókuszáljunk az értékesítés ösztönzésére, ha pedig egy e-book letöltési számait szeretnénk megtolni, akkor leveleink középpontjába helyezzük mindig az adott kiadványt és annak elérhetőségeit.

A megnyitás már félsiker

Manapság az elektronikus levelesládákban rengeteg marketingcélú e-mail landol, melyek többsége azonnal törlésre kerül. Nem véletlenül, hiszen senkinek nincs ideje arra, hogy minden egyes reklámanyagot végig olvasson. Pedig lehetséges, hogy néha olyan ajánlatok landolnak a virtuális szemetesládában, melyekkel sokan élnének abban az esetben, ha hatékonyabban, kreatívabb módon próbálták volna felkelteni a célközönség figyelmét.

 

Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a hírleveleket és marketingcélú e-mailket olyan személyessé és érdekessé tegyük, amennyire csak lehetséges. Ebben a legnagyobb segítség egy jól megfogalmazott tárgymező, mely pillanatok alatt képes felkelteni a potenciális olvasók figyelmét.

 

Nem kell persze hatásvadász clickbait címekre gondolni. A kulcs sokkal inkább a perszonalizációban rejlik. Ha a felhasználók azt érzik, hogy az üzenet kifejezetten nekik szól, sokkal nagyobb eséllyel nyitják meg az e-maileket, és sokkal nagyobb eséllyel is olvassák majd el azokat, ami azt jelenti, hogy egy jó tárgy és címsor már önmagában is növeli a konverzió beteljesülésének esélyeit. Abban az esetben pedig, ha egy ütős kezdősorral sikerül indítanunk, már szinte nyert ügyünk lesz.

Legyen lényegre törő, mégis érdekes

A hírlevél törzsszövegének esetében három fontos dolgot kell szem előtt tartanunk: legyen informatív, kínáljon értéket az olvasó számára, nem utolsó sorban pedig legyen tömör, lényegre törő.

 

Az emberek többségének ugyanis drága az ideje, így 1-2 percnél többet a legstílusosabban megírt hírlevélre sem szánnak, hiszen mégis marketingcélú szövegről van szó. Fontos továbbá, hogy levelünk valamilyen értéket közvetítsen, ami hasznos információ, vagy épp egy személyes ajánlat, egy árleszállításról szóló hír is lehet.

 

A nagyobb hatás és az egyszerűbb olvashatóság, átláthatóság érdekében a szövegtörzsben illusztrációként képeket, infógrafikákat és akár beágyazott videót is alkalmazhatunk, a levél végén pedig semmiképp se feledkezzünk meg a határozott cselekvésre, konverzióra vagy épp vásárlásra ösztönző CTA használatáról.

A látogatók megszerzése kidobott pénz, ha…

A látogatók megszerzése kidobott pénz, ha nincs felkészítve a weboldalad technikailag és tartalmilag a látogatók fogadására és kapcsolatfelvételre való ösztönzésére.

A legjobb listaépítő módszerek, ha több feliratkozót szeretnél hírleveledre

Megmutatjuk, hogyan építs olyan hírlevél listát, mely garantáltan sok aktív ügyfelet szerezhet számodra.

Hívás most!
Ajánlatkérés

A jó weboldal akkor is dolgozik, amikor Te alszol!