https://www.traditionrolex.com/27

Webrakéta Kft | - Google árösszehasonlító, Shopping hirdetések

https://www.traditionrolex.com/27

Google árösszehasonlító, Shopping hirdetések

A hónap elején több más ország után a Google Magyarországon is elérhetővé tette a "Shopping hirdetés" -t, ami egy új termékhirdetési megoldása. Ez az új lehetőség, megint felfogja forgatni a piacot. A vállalkozások közül lesznek nyertesek és vesztesek, de a vásárlók mindenképpen jól fognak járni. 

 

Korábban a Google vásárlás lehetőség (Google Shopping, más néven Froogle) vált ismerté, melyre az Európai Bizottság brutálisan magas, 2,42 milliárd eurós bírságot szabott ki, mert a cég visszaélt keresője erőfölényével, amikor jogsértő módon előnyt biztosított saját árösszehasonlító szolgáltatásának.

 

Mára a Google változtatott a megoldásán, aminek következtében elhárultak a jogi akadályok. Jelenleg a szolgáltatás körülbelül 30 országban elérhető, Magyarországon, Szlovákiában és Romániában is. 

 

Ez azt jelenti, hogy új hirdetési formák jelennek meg a Google találati listájában, melyek a termékkeresőre épülnek, de a Google hagyományos találati listájában is megjelennek. Így a Google legfelső sorában megjelennek a termékek képpel, árral és a bolt nevével. 

 

A Google valószínűleg a legjobb ajánlatokat fogja megjeleníteni, amely több megegyező termék esetében a legolcsóbb ajánlatot fogja jelenteni. Ezzel még az árukereső oldalakra sem kell elnavigálniuk a keresőknek, mert már a Google találati listájában összehasonlíthatják a termékeket. Azt hogy ez a szolgáltatás mekkora csapást mér a hazai árösszehasonlító oldalakra egyenlőre nem lehet tudni, de minden bizonnyal veszíteni fognak a súlyukból.

 

A találati listákban megjelenő legjobb ajánlatokkal elsősorban a vásárlók fognak ugyan nyerni, de a válallkozások is kovácsolhatnak előnyt a változásokból. A kisebb vállalkozásokat arra ösztönzi ez a fejlesztés, hogy még jobban pozicionáljanak, vagy rés piacokat keressenek és találjanak, ahol jobban érvényesülhetnek a multikkal, vagy a nagyobb cégekkel szemben. 

 

Át kell gondolni a vállalkozások teljes marketing stratégiáját, előfordulhat hogy újra kell gondolni a termékkatalógusok és a webáruházak kategória rendszerét. Érdemes mihamarabb létrehozni az új Shopping alapú hirdetéseket, mert mint tudjuk egy új lehetőség bevezetésére azonnal reagálók óriási előnyre tehetnek szert a kivárókkal, a halogatókkal szemben. 

 

Hogyan kezdj neki: 

 

Első lépésként a Merchant Center segítségével meg kell adnia a termékadatokat, és létre kell hozni egy kampányt a Google Ads szolgáltatásban. Ezt követően a kampány felhasználásával hirdetéseket hozunk létre a Google rendszerében és az interneten, hogy a potenciális ügyfelek láthassák, mit értékesít. Ezeket az elhelyezéseket Shopping-hirdetéseknek nevezzük, mivel nem egyszerű szöveges hirdetések – jóval több információt tartalmaznak, például címet, árat, a terméket bemutató képet vagy az üzlet nevét. 

 

Mik az előnyei a Shopping kampányoknak? 

 

  • Komolyabb érdeklődőket hozhatnak 
  • Egyszerűbb és kereskedelem központúbb a kampány kezelés. 
  • Általánosabb jelenlét. 
  • Hatékony a jelentéskészítés. 

 

Amennyiben bővebb információkat szeretnél megtudni a Shopping kapmányokról, látogasd meg a Google Support oldalát, kattints ehhez ide

 

A Google hivatalos promo videóját megnézheted a Youtube -n, ehhez kérlek kattints ide.

 

Vagy keress bennünket és segítünk az online termékkatalógusod, webáruházad felkészítésében és a Shopping kampányaid létrehozásában. 

Termékeket értékesítesz? Hasznos lenne számodra a Google Shopping kampány funkciója?

Kérlek szavazz névtelenül! Téged érint az új lehetőség, hasznos lenne a számodra? (A szavazás után megmutatjuk a szavazás eddigi állását.) 

Eddigi szavazatok száma: 70

%

Igen

%

Nem

Visszafordulási arány: mit jelent és hogyan csökkenthető hatékonyan?

Megmutatjuk azokat a módszereket, melyekkel hatékonyan csökkenthető a weboldalról visszaforduló látogatók száma

Érdeklődőből vásárló, több lépcsőben (termékpiramis)

Amennyiben az előző fejezet szerint az érdeklődőidből elkezded hízlalni az adatbázisodat, hirtelen a lehetőségeid száma is megugrik. Ilyen lehetőség, ha felépítesz egy úgynevezett termékpiramist. Ez azt jelenti, hogy létrehozol egy belépő terméket aminek az ára nagyon alacsony, mégis valós értéket képvisel.

Hívás most! (H-P: 8:00 - 15:30)

A jó weboldal akkor is dolgozik, amikor Te alszol!