Visszafordulási arány: mit jelent és hogyan csökkenthető hatékonyan?
Megmutatjuk azokat a módszereket, melyekkel hatékonyan csökkenthető a weboldalról visszaforduló látogatók száma
A hónap elején több más ország után a Google Magyarországon is elérhetővé tette a "Shopping hirdetés" -t, ami egy új termékhirdetési megoldása. Ez az új lehetőség, megint felfogja forgatni a piacot. A vállalkozások közül lesznek nyertesek és vesztesek, de a vásárlók mindenképpen jól fognak járni.
Korábban a Google vásárlás lehetőség (Google Shopping, más néven Froogle) vált ismerté, melyre az Európai Bizottság brutálisan magas, 2,42 milliárd eurós bírságot szabott ki, mert a cég visszaélt keresője erőfölényével, amikor jogsértő módon előnyt biztosított saját árösszehasonlító szolgáltatásának.
Mára a Google változtatott a megoldásán, aminek következtében elhárultak a jogi akadályok. Jelenleg a szolgáltatás körülbelül 30 országban elérhető, Magyarországon, Szlovákiában és Romániában is.
Ez azt jelenti, hogy új hirdetési formák jelennek meg a Google találati listájában, melyek a termékkeresőre épülnek, de a Google hagyományos találati listájában is megjelennek. Így a Google legfelső sorában megjelennek a termékek képpel, árral és a bolt nevével.
A Google valószínűleg a legjobb ajánlatokat fogja megjeleníteni, amely több megegyező termék esetében a legolcsóbb ajánlatot fogja jelenteni. Ezzel még az árukereső oldalakra sem kell elnavigálniuk a keresőknek, mert már a Google találati listájában összehasonlíthatják a termékeket. Azt hogy ez a szolgáltatás mekkora csapást mér a hazai árösszehasonlító oldalakra egyenlőre nem lehet tudni, de minden bizonnyal veszíteni fognak a súlyukból.
A találati listákban megjelenő legjobb ajánlatokkal elsősorban a vásárlók fognak ugyan nyerni, de a válallkozások is kovácsolhatnak előnyt a változásokból. A kisebb vállalkozásokat arra ösztönzi ez a fejlesztés, hogy még jobban pozicionáljanak, vagy rés piacokat keressenek és találjanak, ahol jobban érvényesülhetnek a multikkal, vagy a nagyobb cégekkel szemben.
Át kell gondolni a vállalkozások teljes marketing stratégiáját, előfordulhat hogy újra kell gondolni a termékkatalógusok és a webáruházak kategória rendszerét. Érdemes mihamarabb létrehozni az új Shopping alapú hirdetéseket, mert mint tudjuk egy új lehetőség bevezetésére azonnal reagálók óriási előnyre tehetnek szert a kivárókkal, a halogatókkal szemben.
Hogyan kezdj neki:
Első lépésként a Merchant Center segítségével meg kell adnia a termékadatokat, és létre kell hozni egy kampányt a Google Ads szolgáltatásban. Ezt követően a kampány felhasználásával hirdetéseket hozunk létre a Google rendszerében és az interneten, hogy a potenciális ügyfelek láthassák, mit értékesít. Ezeket az elhelyezéseket Shopping-hirdetéseknek nevezzük, mivel nem egyszerű szöveges hirdetések – jóval több információt tartalmaznak, például címet, árat, a terméket bemutató képet vagy az üzlet nevét.
Mik az előnyei a Shopping kampányoknak?
Amennyiben bővebb információkat szeretnél megtudni a Shopping kapmányokról, látogasd meg a Google Support oldalát, kattints ehhez ide.
A Google hivatalos promo videóját megnézheted a Youtube -n, ehhez kérlek kattints ide.
Vagy keress bennünket és segítünk az online termékkatalógusod, webáruházad felkészítésében és a Shopping kampányaid létrehozásában.
Kérlek szavazz névtelenül! Téged érint az új lehetőség, hasznos lenne a számodra? (A szavazás után megmutatjuk a szavazás eddigi állását.)
Eddigi szavazatok száma: 70
%
Igen
%
Nem
Megmutatjuk azokat a módszereket, melyekkel hatékonyan csökkenthető a weboldalról visszaforduló látogatók száma
A remarketing egy olyan érdeklődésen alapuló hirdetéscélzási megoldás, mellyel a korábbi látogatóidnak jeleníthetsz meg ajánlatokat.