Ezért van szükséged a közösségi média korában is egyedi weboldalra
Megmutatjuk miért nem elég az, ha vállalkozásod jelen van a közösségi médiában, de nem rendelkezik üzleti weboldallal.
https://www.traditionrolex.com/27
https://www.traditionrolex.com/27
Egy jól konvertáló landing oldal felépítése nem nehéz feladat. Annak érdekében azonban, hogy saját megoldásunk valóban jól működjön, érdemes néhány apróságot szem előtt tartanunk. Akadnak ugyanis olyan elemek, melyek nélkül bármennyire is szeretnénk, egy landing oldal sosem lesz igazán sikeres.
Ebben a bejegyzésben megmutatjuk azt, mik azok az apró részletek, melyek összességében működőképessé tehetnek egy landolóoldalt, hiányuk pedig a legjobb ötleteket is képes lehet tönkre tenni.
A címsor az a mondat, ahol minden elkezdődik. Egy landing látogatói általában már itt eldöntik azt, hogy érdekli-e őket az adott ajánlat és tovább olvasnak-e, vagy egyszeren elhagyják az oldalt, és máshol keresnek megoldást problémáikra. Éppen ezért fontos, hogy a jól konvertáló landing tökéletes címsort igényel.
Ez talán az legnehezebb az egészben, hiszen egyetlen sorban kell megfognod ajánlatod esszenciáját. Miért érdemes tovább olvasni és miért érdemes az oldal alján a CTA gombra kattintani? Hogyan képes az életünket jobbá tenni az oldalon bemutatott termék vagy szolgáltatás?
Fontos, hogy a címsor rövid, tömör, mégis kreatív és figyelemfelkeltő legyen, hiszen ez készteti majd a látogatót arra, hogy maradjon és tovább olvassa a tartalmat. De nem szabad megfeledkezni a hatásos alcímekről sem, hiszen, ha a főcím az, ami bevonzza a látogatót, az alcímek lesznek azok, amik miatt maradni fog és minden lényeges dolgot elolvas.
Egy landing akkor működik igazán jól, ha felépítése egyszerű és könnyen áttekinthető. Nincs másra szükség, mint néhány jól összeszedett bekezdésben megírni azokat az előnyöket, amik a látogatót az oldal aljára érve arra késztetik, hogy a CTA gombra kattintson.
Az átláthatóság érdekében érdemes ezeket a bekezdéseket jól látható alcímekkel elkülöníteni egymástól, hiszen sokan csak végigfutnak az oldal tartalmán. Az egyszerűbb emészthetőség érdekében éppen ezért érdemes jó minőségű, egyedi illusztrációkat is használni, de akár egy beágyazott videó is segíthet a célközönség figyelmének felkeltésében, fenntartásában.
A figyelemfelkeltő címsor és a jól átgondolt alcímek mellett fontos a landing teljes szövegezését is jól átgondolni. Olyan szöveget érdemes alkalmazni, mely mindenféle nyelvi sallangtól mentes, egyszer, letisztult és könnyen értelmezhető.
Minél hosszabb és bonyolultabb ugyanis egy oldal szövegezése, annál kevesebben fogják azt végigolvasni. Érdemes tehát kizárólag a legfontosabb információkra fókuszálni, és az adott termék vagy szolgáltatás előnyeit jól összeszedetten, lényegre törően, mégis kreatívan megfogalmazni.
Egy landing célja minden esetben az, hogy konverziót generáljon. Ennek érdekében tisztán kell kommunikálnia azt, mit is kínál a látogatók számára. Hogyan képes megoldást nyújtani egy adott problémára?
Ennek érdekében is fontos a kreatív szövegezés, hiszen egy egyszerű, száraz leírás nehezen győzi meg az embereket, a túlzottan reklámszagú üzenet pedig könnyedén elriaszthatja őket. A fogyasztók mindig valami másra, lehengerlőre, mégis tényszerűre vágynak. Éppen ezért fontos, hogy a landing szövegezését lehetőleg próbáljuk meg a látogatók szemével látni és mindig egy potenciális ügyfél felfogásával olvassuk át, mielőtt véglegesítenénk.
Végül, de nem utolsó sorban beszéljünk a CTA, azaz a call-to-action gombról, ami nem más, mint a landing oldal lelke. Ez az a cselekvésre való felszólítás, ami a tartalom végigolvasása után a látogatót kattintásra ösztönzi, azaz vásárlásra, feliratkozásra, vagy bármilyen egyéb konverzióra bíztatja.
Egy jó CTA a tökéletes címsorral kiegészülve keretbe zárja a szöveget, és ha ezt a két elemet sikerül a célközönségre szabni, az már önmagában is rengeteg értékes konverzió generálására képes. Fontos tehát, hogy a CTA egyrészt szövegezésében figyelemfelkeltő és kreatív legyen, másrészt pedig az is, hogy vizuálisan is kiemelkedjen az oldal megjelenéséből.
Megmutatjuk miért nem elég az, ha vállalkozásod jelen van a közösségi médiában, de nem rendelkezik üzleti weboldallal.
A linképítés azt jelenti, hogy a weboldaladra minél több és erősebb külső linket próbálsz meg szerezni. A linképítés manapság sokat vitatott kérdés, de a hasznossága nem kérdőjelezhető meg.