https://www.traditionrolex.com/27

Webrakéta Kft | - Ezért érdemes a landing page-et is bevetned az online marketing kampányaidban

https://www.traditionrolex.com/27

Ezért érdemes a landing page-et is bevetned az online marketing kampányaidban

Weboldal vs. landing page: miért éri meg időnként landoló oldalt használnia a cégednek? Máris bemutatjuk, mire használhatod a landing page-t és hogyan növelheted a konverziód vele.

Nem sok, de szerencsére akad néhány olyan hatékony eszköz az online marketing széles tárházában, amely nemcsak nemcsak növeli az adott célkonverziót, de még a hatékonysága és az eredményei is pontosan mérhetők. Ezen hatásos eszközök egyike a landing page is, ami egyetlen, az adott kampány által meghatározott célkonverzió felé tereli a látogatókat. Igazi jolly joker, ha időszakos kampányokat futtatnál vagy egy kiemelt termékedet állítanád ki a reflektorfénybe.

 

Persze ahhoz, hogy pontosan megismerjük a landing page jelentőségét, érdemes kicsit mélyebben beleásni magunkat abba, hogy a landoló oldal mégis miben különbözik a multi page oldalaktól, mint amilyen például a virtuális névjegykártyád, azaz a weboldalad.

 

Weboldal vs. landing page: mi a különbség közöttük?

 

A weboldal, ahogy fentebb is említettük a virtuális névjegykártyád. Nem kizárólag értékesítésre szolgál, sokkal inkább arra, hogy a látogatók felfedezzék a márkádat. Megismerjék a történeteket és azt, hogy kik állnak a cég mögött, hogy mivel foglalkoztok, milyen termékekkel és szolgáltatásokkal oldjátok meg az ügyfelek problémáit, illetve mi a küldetésetek. 

 

Mivel ezen kérdések megválaszolása rengeteg információ átadását teszi szükségessé némi storytellinggel karöltve, a weboldalak az esetek nagy részében úgynevezett multi page oldalak. Azaz több aloldallal – menüponttal rendelkeznek, amit a lelkes érdeklődők egymás után végigböngészhetnek. 

 

A landing page ezzel szemben úgynevezett standalone vagy épp one pager oldal, ami a weboldalad URL-jéhez kapcsolódik, mégis elkülönül magától a weboldaltól. Ezen a felületen nincsenek aloldalak és menüpontok, mivel a landing page-et egyetlen, előre meghatározott konverziós céllal hozták létre. Ez lehet konkrét értékesítés amennyiben a landing oldal a weboldal termékoldalaként működik vagy sales page a funkciója. De ugyanúgy lehet a landoló oldal célja a hírlevél-feliratkoztatás, valamint a márkaépítés is.

 

Ami az online marketing egyik leghatékonyabb eszközévé teszi a landing page-et, hogy:

  • egyetlen, jól kommunikált célja van,
  • cselekvésre ösztönöz, például a CTA-val,
  • minimális zavaró és figyelemelterelő tényező van az oldalon,
  • egy komplett kampány része, ezért mind az üzenet, mind a design illeszkedik a kampány többi eleméhez (például a hirdetésekhez, a kampány többi tartalommarketing eleméhez),
  • nem mindenkire, hanem meghatározott közönségre – buyer personákra – céloz, de közöttük is lehetővé teszi a szegmentálást.

 

Landing page a gyakorlatban

 

A landoló oldalra több irányból is érkezhet a forgalom. Például:

  • közösségi média posztokból,
  • PPC hirdetésekből,
  • hírlevélből,
  • blogposztból.

 

A céloldalak kattintható CTA-k segítségével terelik a célkonverzió felé a látogatót: a gombra kattintással egy űrlapot kitöltve megrendelhet valamilyen szolgáltatást, de egy másik oldalra elvezethetik a közönséget. 

 

A landing oldalak jellemzően olyan érdekes ajánlatokkal próbálják behúzni a látogatót az értékesítési tölcsérbe, mint például egy e-könyv, esetleg a belépő termékhez kapcsolódó ingyenes próbaidőszak felajánlása, nevezés egy jutalommal kecsegtető versenyre vagy regisztráció és jegyvásárlás a webináriumra.

 

Ami különösen értékessé teszi a landing page-et, hogy a konverzióval az elérhetőségi adatok is együtt járnak, ezért a hírlevél-lista bővülése is várható. A jó landing page elvégzi a dolgát és különböző marketingkommunikációs módszerekkel, figyelemfelkeltő dizájnnal, reszponzív megjelenéssel, hatékony CTA-val és meggyőző értékajánlattal veszi rá a látogatót arra, hogy érdemes elfogadnia az ajánlatot, illetve megadnia a kért személyes adatokat.

 

Természetesen a landing page-ek száma nincs kőbe vésve: akár többet is fenntarthatsz a különböző kampányoknak vagy termékeknek, szolgáltatásoknak. De akár ugyanannak a terméknek is, amennyiben két vagy több, egymástól teljesen eltérő kommunikációs stílust igénylő szegmensnek is érdekes lehet az ajánlatod.

 

Persze felteheted a kérdést: miért segíti az egyetlen cél a konverziót?

 

Tegyük fel, hogy szembejön veled egy hirdetés vagy kapsz egy hírlevelet arról, hogy újra megtartják azt a webinárt, amin már korábban is részt akartál venni, de az előző időpont nem volt megfelelő. Meglátod az üzenetben az új időpontot és azt is, hogy most 20%-kal olcsóbban vehetsz rá jegyet. És itt jön a lényeg: vajon milyen élményben lesz részed akkor, miután a hirdetésben vagy a hírlevélben rákattintottál a CTA-ra?

 

Abban az esetben ugyanis, ha a cselekvésre biztató gomb nem a webinár sales page-ére vezet, hanem például a weboldalra – ahol csak kisebb kutakodás után találod meg a jegyvásárlásra alkalmas felületet – a lepattanási arány az egekben lesz, a konverzió pedig padlót fog.

 

Ezek a hibás lépések kihagyott lehetőségek sorozatához vezetnek. Mivel a célközönség érdeklődésére szabott élmény azonnal megszakad, hiszen ilyenkor rád, vagyis a látogatóra van bízva, hogy megkeresse az ajánlatot az összes többi információ, aloldal, menü, tartalom és cselekvésre ösztönzés között. 

 

A megszakított lendület – hiszen a hirdetés vagy épp a hírlevél által már fel volt keltve az érdeklődés és a vásárlási hajlandóság –, valamint a fókusz hiánya sokkal valószínűbbé teszi, hogy zavartságból, csalódottságból vagy egyszerű figyelemelterelésből maga mögött hagyja az ajánlatot. A landing page pontosan ezeket a buktatókat kerüli el.

 

X dolog, ami növelheti a landing page konverzióját

 

  • A tökéletes hero shot, az első hajtás fölött

 

Hero shot-nak nevezzük az első hajtás – vagyis a görgetés nélkül átlátható felület – fölött helyet kapó headline és illusztráció együttesét. Arra figyelj, hogy a headline mindig az értékajánlatod legerősebb elemét tartalmazza: azt, ami a látogatóid számára fontos. 

 

A képi / videós illusztrációhoz pedig kizárólag jó minőségű anyagokat használj, megfelelő felbontásban. Ajánlott pár karaktert a headline alatt egy rövid, figyelemfelkeltő leadre is rászánni az időt és energiát, ami a címben megfogalmazott értékajánlatot erősíti tovább. Érdemes már itt is elhelyezni 1 CTA-t, ami akár a szöveg további részére, de akár a konkrét akcióhoz – űrlap, feliratkozás, letöltés, vásárlás – is irányíthat.

 

  • Mutasd be körültekintően a terméket / szolgáltatást

 

Itt van elég tered arra, hogy akár storytellinggel fűszerezve mutasd be az értékesítésre kínált terméket, vagy a letöltésre felajánlott e-bookot. Készíthetsz hozzá a weboldalba ágyazott termékbemutató videót is, de ügyelj arra, hogy ez ne új ablakban nyíljon meg, mert azzal a látogató elvesztését kockáztatod. 

 

  • Storytelling – a történetek ereje még mindig konverziót ér

 

A jól felépített történetmeséléssel több dolgot is elérhetsz: kiépíted a márkád és a terméked iránti bizalmat, miközben elmélyíted az érdeklődő problématudatát. A további részben pedig meggyőződ a látogatót arról, hogy a segítségeddel megoldást kap a problémájára. A történetmesélés abban segít, hogy közelebb érezze magát a termékhez és azonosulni tudjon a megoldással, saját maga is elkezdjen vágyni a boldog befejezésre.

 

  • A/B tesztelés és klónoldalak

 

Ahogy egy poszt vagy hirdetés, úgy a landing oldalak esetében is az egyik leghatékonyabb eszköz a kampány finomítására az A/B tesztelés. Mivel az üzenet, az értékajánlat, a szöveg, a design és a CTA-k hatékonysága is működés közben derül ki, érdemes akár több verzióval indítani a kampányt, több szegmensre célozva és minimálisan módosítva az előbb említett fogásokon. 

 

Így nemcsak az derülhet ki, hogy mennyire működik a landing page, de az egyes szegmensekre szabott landing oldalakkal várhatod a látogatók tömegét. Ezzel személyre szabottabb tartalmak, ajánlat és kommunikáció fogadja őket, ami szintén hozzájárul a konverzióhoz.

 

  • Az eredmények mérése és gyors korrekció

 

A landing page-ek hatékonyságát szerencsére rendkívül sokféleképpen és tűpontosan lehet mérni. Ott vannak példának okáért az ügyfélvisszajelzések vagy a Google Analytics, Facebook Pixel és a különböző hőtérképek segítségével kinyerhető adatok.

 

A látogatottsági mutatók, lepattanási és visszafordulási arányok, pontosan hol adta fel az oldal követését a látogató. Ezen adatok segítségével elvégezheted a szükséges finomhangolást a landing oldalakon, ami lehet akár a hero shot vagy 1-1 alcím módosítása, a CTA-k újraszövegezése vagy dizájnolása. 

 

Summa summarum: ha egy határozott cél felé terelnéd a látogatód és sikerre vinnéd a kampányod, érdemes a weboldal helyett a landing page-re bízni a munkát. A landoló oldal ugyanúgy keresőoptimalizálható, mint a weboldalad, ugyanakkor kevesebb zavaró tényező vonja el az érdeklődő figyelmét a kitűzött célról. Persze sok mindennek kell klappolnia a megfelelő felépítéshez, ezért akár azt is megfontolhatod, hogy szakemberre bízod a landing oldalad konverzióbiztos megszövegezését és felépítését.

 

Címkék:

Landing page

Még mindig nagyon sokan úgy hirdetik a weboldalukat hogy a főoldalra irányítják a látogatókat. Ennél viszont sokkal hatékonyabb módszerek is vannak, melyeket érdemes figyelembe venned és kihasználnod. 

5 fontos dolog, ami egy jó landing oldalról nem hiányozhat

Bemutatjuk azt az 5 dolgot, melyek nélkül jól konvertáló landing oldal nem létezhet.

Hívás most! (H-P: 8:00 - 15:30)

A jó weboldal akkor is dolgozik, amikor Te alszol!