Landing page
Még mindig nagyon sokan úgy hirdetik a weboldalukat hogy a főoldalra irányítják a látogatókat.
Ennél viszont sokkal hatékonyabb módszerek is vannak, melyeket érdemes figyelembe venned és kihasználnod. A landing page, magyarul érkeztető oldal a weboldaladnak egy olyan speciális oldala, melyre reklám kampányokból érkezteted az érdeklődőket.
A landing page –t érdemes úgy kialakítani, hogy ne rendelkezzen a „központi weboldal” szokványos elemeivel, mint Pl.: a menüpontok, vagy az egyéb navigációs elemek itt ugyanis arra kell törekedni hogy a látogatót tudatosan tereld egy bizonyos cél felé.
Ennek az oldalnak a kialakítása több dologtól is függhet Pl.:
- Honnan érkezteted az érdeklődőket?
- Mi az ide irányító reklám üzenete?
- Olyan személyeket célzol meg, akik már találkoztak veled (Pl.: ügyfelek, vagy Pl.: remarketinggel visszahívott érdeklődők), vagy friss érdeklődőket gyűjtesz?
A landing page-nek tudatosan, egyetlen cél felé kell vezesse a látogatókat Pl.:
- LEAD -et kell generáljon az érdeklődőkből, valamilyen "csali, vagy belépő termék" segítségével,
- regisztráltatja a látogatókat pl.: szoftver díjmentes kipróbálására,
- regisztráltatja a látogatókat pl. próbatermék igénylésére,
- "belépő" terméket ad el a látogatóknak,
- az érdeklődőket szegmentálva navigáltatja tovább pl.: (érdeklődési kör, nem, életkor, lakhely, stb. szerint.)
- azonnali kapcsolatfelvételre, visszahívásra ösztönzi a látogatókat. Pl.: REMARKETING -ből visszahívott látogatók esetén.
Egy jó landing page minden esetben egy meghatározott közösséget céloz meg, egyetlen meghatározott céllal.
- Pl: e-book letöltése,
- hasznos információk letöltése,
- árkalkuláció eredményének letöltése,
- kupon igénylése,
- webináriumra jelentkezés,
- ingyenes próbaverzió igénylése, stb.
Fontos hogy a kapott tartalom mindig valós értéket adjon a látogatóknak, hogy a lehető legnagyobb számban konvertálj vásárlókat az automatizált értékesítési gépezetedben.