Google vagy Facebook hirdetés? Melyik megoldás a hatékonyabb?
Összehasonlítjuk a két legnépszerűbb közösségi hirdetésformát, és megmutatjuk, mely esetekben melyiket érdemes választani
A webes felületeken való hirdetés az online marketingstratégia egyik alapköve. Manapság azonban rengeteg platform közül választhatunk, és nehéz lehet eldönteni, számunkra melyik lehet az igazi, ideális döntés.
Ebben a bejegyzésben a két legnépszerűbb megoldást, a Facebook és a Google hirdetéseket vesszük górcső alá, és megmutatjuk azt, kinek melyik platformon éri meg jobban a reklámokba fektetnie.
Habár a Facebook és a Google hirdetéseket sokan egymás riválisaiként képzelik el, az igazság az, hogy mindkét platform másképp működik és más célközönség elérésére alkalmas. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a kampányunk megtervezése előtt tisztázzuk magunk előtt a céljainkat.
Kiket és milyen mértékben szeretnénk megszólítani a hirdetésekkel? Mi is a pontos végcél? A kattintások ösztönzése, a konverziószerzés, vagy épp az, hogy minél többen ismerkedjenek meg a márkánkkal?
A Google Ads kifejezetten ideális döntés abban az esetben, ha potenciális vásárlóerőt keresünk, hiszen a keresőt a legtöbben egy konkrét cél, egy probléma hatékony megoldása érdekében használják. Éppen ezért a Google hirdetések esetében kifejezetten jó, ha egy konkrét akcióra, például a vásárlás vagy letöltés ösztönzésére koncentrálunk.
Ezzel szemben a Facebook hirdetések célja sokrétű lehet. Promótálhatjuk oldalunkat vagy csoportunkat a nagyobb követőszám elérése érdekében, vagy épp kiemelhetünk egy adott bejegyzést, hogy annak nagyobb olvasottságot, több megosztást sikerüljön elérnie. De akár márkánk általános népszerűsítése is lehet a cél.
Utóbbi tehát azok megnyerésére alkalmas, akik még nem rendelkeznek konkrét vásárlási, cselekvési elhatározással, míg az előbbi megoldás azokat képes hatékonyan meggyőzni, akik már célirányosan keresnek megoldást egy adott problémára, azaz az értékesítési tölcsér egy következő szakaszánál járnak.
A Facebook az első számú közösségi médiaplatform, mely havi szinten több mint 2,7 milliárd aktív felhasználóval rendelkezik. Ez hatalmas közönségbázist jelent, azonban önmagában még nem minden. Az üzenetet jól irányzott módon el is kell juttatnunk azokhoz, akik ebből a hatalmas számból valódi célközönségünket jelentik.
A Facebook hirdetések szerencsére kiváló lehetőségeket kínálnak a targetálásra, lehetővé téve a marketingesek számára azt, hogy akár demográfiai adatok, akár az online aktivitás, akár egy adott életesemény vagy érdeklődési kör alapján képesek legyenek elérni a felhasználókat. Ezek a lehetőségek segítenek abban, hogy hirdetéseinket célzott módon hozzuk létre, és kizárólag azon felhasználók hírfolyamában jelenjenek meg, akik számunkra valóban relevánsak lehetnek.
Ezen felül a Facebook hirdetések a Smart insights felmérése szerint tavalyi évben rendkívül jó, átlagosan 1,11%-os átkattintási arányt produkáltak, míg a mutatók a Google hirdetések esetében mindössze 0,47%-on álltak meg.
Természetesen a Google hirdetéseknek is megvannak a maguk előnyei. Az egyik, hogy a korábbi, kizárólagosan szövegalapú hirdetésekkel szemben ma már rengeteg lehetőségünk nyílik, ha Google Ads kampányba kezdünk. Ezek a többnyire olyan vizuális megoldások, melyek nagyban segítenek az átkattintások növelésében, így nagy valószínűséggel CTR tekintetében hamarosan a Google is felzárkózik majd a Facebook impozáns számaihoz.
Amiben pedig a Google igazán erős, az nem más, mint a remarketing. A Google Ads nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a hirdetések újból kapcsolatot teremtsenek azokkal a felhasználókkal, akik korábban valamilyen módon már interakcióba léptek az adott márkával. Ez sokat segít abban, hogy a korábbi látogatókból visszatérő vásárlókat, vagy az eddig bizonytalan, ám potenciális ügyfelekből valódi kuncsaftokat varázsoljunk.
Ezenkívül a platform egyszerű kezelőfelülete és speciális funkciói azok számára is megkönnyítik a kampányok létrehozását, elindítását és nyomon követését, akik korábban még nem foglalkoztak online marketingstratégia kidolgozásával, építésével.
Mint azt láthatod, mind a Facebook, mind pedig a Google hirdetéseknek megvan a maga előnye. Abban az esetben, ha a meggyőzés és az értékesítési tölcsér elején járó felhasználók meggyőzése a cél, érdemes Facebook hirdetésekbe fektetned. Ha azonban inkább értékesíteni és konverziót termelni szeretnél, akkor jó megoldás a Google Ads, mely inkább a sales funnel későbbi szakaszaiban járó felhasználókat célozza meg.
A legjobb megoldás persze az, ha mindkét platform lehetőségeit igyekszel kihasználni, és mindkettőre olyan kampányt építeni, melyek segítik és kiegészítik egymást, ezáltal téve teljessé a stratégiát.
Összehasonlítjuk a két legnépszerűbb közösségi hirdetésformát, és megmutatjuk, mely esetekben melyiket érdemes választani
A remarketing egy olyan érdeklődésen alapuló hirdetéscélzási megoldás, mellyel a korábbi látogatóidnak jeleníthetsz meg ajánlatokat.