Google Ads hirdetések: miért érdemes neked is befizetni rájuk?

Bemutatjuk a Google Ads hirdetések előnyeit és árnyoldalait, valamint azt, hogy miért lehet szüksége a vállalkozásodnak egy jól felépített kampányra.

Azok, akik online marketingkampány építését fontolgatják, általában rengeteg eszközben gondolkodnak. A különböző közösségi oldalak például megkerülhetetlenek, csakúgy, mint a Google által kínált hirdetései lehetőségek, melyek hatalmas tömegekhez képesek eljuttatni egy vállalkozás üzenetét.

 

Most megmutatjuk azt, mi is pontosan a Google Ads és miért lehet szüksége a te vállalkozásodnak is egy gondosan felépített Google Ads kampányra!

Mi a Google Ads és hol jelennek meg a Google Ads hirdetések?

A Google Ads a Google rendszerében használt hirdetőprogram. Egy olyan fizetett hirdetéstervező, -kivitelező és -mérő eszköz, amely a Google keresőoldalain a szöveges, egyéb weboldalakon pedig szöveges és grafikus, PPC alapú hirdetések közzétételét teszi lehetővé. A hirdetési platform 2000 óta létezik, korábban Google Adwords néven működött. Ezt a nevet 2018-ban változtatták Google Ads-re, jelenleg világszerte több mint 7000000 hirdető használja.

 

A Google Ads hirdetések két hálózaton jelenhetnek meg. Az egyik a Google Search Network, azaz a keresési hálózat, a másik pedig a Google Display Network, azaz a megjelenítési hálózat.

 

A Search Network minden esetben a keresésekre épít és azt a lehetőséget biztosítja számodra, hogy hirdetésed a Google találati listájának első oldalán, a legrelevánsabb oldalak közt legyen látható.

 

A keresési hálózaton a hirdetéseid a felhasználók találatai fölött és alatt is megjelenhetnek abban az esetben, ha az általad választott kulcsszó megegyezik vagy kapcsolódik a felhasználó kereséséhez. A Google keresési hálózatában anélkül is lehetőséged van megjelenni, hogy fizetnél a Google Ads hirdetésekért, azonban ebben az esetben weboldaladnak SEO szempontból nagyon jól optimalizáltnak kell lennie.

 

A Display Network esetében már más a helyzet. Ebben a hálózatban a hirdetések ugyanis nem a Google kereső találati listáján, hanem a Google rendszerében szereplő partner weboldalakon fognak megjelenni. Itt is lehetőséged van az egyszerű, szöveges hirdetések megjelenítésére, azonban ebben az esetben már a bannereket és egyéb grafikus hirdetéseket is tervezhetsz, melyek akár rövid videókat is tartalmazhatnak.

 

A display hálózaton a Google a felhasználók korábbi keresései és a felhasználói viselkedés alapján rangsorolja a hirdetéseket. Ez azt jelenti, hogy azoknak jeleníti meg a hirdetésed, akiket a célzási beállításaid alapján lehetséges ügyfélnek minősít. A célzást kulcsszavak segítségével, valamint különböző érdeklődési körök alapján is elvégezheted.

 

A Display hálózat abban is különbözik a Search hálózattól, hogy a jó SEO itt önmagában nem elég, a hirdetések megjelenítése érdekében mindenképp Google Ads partnernek kell lenned és fizetned kell a megjelenésért.

Melyik hálózatot érdemes használni?

Hogy melyik hálózatot érdemes használnod, az leginkább a céljaidtól függ. A keresési hálózat leginkább azok számára lehet kifizetődő, akiknek a legfőbb célja a vásárlók vagy feliratkozók számának a növelése. Akik esetében a potenciális ügyfelek nagy eséllyel keresnek rá az adott termékre vagy szolgáltatásra. Emellett azoknak ajánlott még, akiknek fontos, hogy a hirdetésekbe fektetett pénz a lehető leggyorsabban módon megtérüljön.

 

Abban az esetben viszont, ha a célod inkább a márkaismertség növelése, egy új cég megismertetése, termék vagy szolgáltatás bevezetése, a megjelenítő hálózat sokkal jobb döntés lehet számodra. Segít abban, hogy az emberek felfigyeljenek rád, hiszen akár egyedi, színes hirdetésekkel is kiemelkedhetsz a versenytársak közül. A Display Network hirdetések használatával hatékonyan terelheted a forgalmat weboldaladra és megteremtheted az igényt saját termékeid vagy szolgáltatásaid iránt.

 

Összességében tehát elmondható, hogy a megjelenítési hálózat az értékesítési tölcsér kezdeti szakaszában, a figyelem- és vágykeltés eszközeként használt hirdetési megoldások közt foglal helyet. Ezzel szemben a keresési hálózat már egy szűkebb réteg megszólítására alkalmas és azokat érheted el általa hatékonyan, akikben már konkrét igény fogalmazódott meg az általad kínált termékek vagy szolgáltatások iránt.

 

Éppen ezért egyáltalán nem biztos, hogy választanod kell a két megoldás között. Egy jól felépített kampány esetén a legjobb megoldás az lehet, ha a Search Network és a Display Network által kínált lehetőségeket is használod, más-más célközönségre optimalizálva.

Miért éri meg Google Ads hirdetésekbe fektetned?
  • A keresőt szinte mindenki használja

A Google keresője kiváló kiindulópontot jelent bárki számára, aki megoldást keres egy problémára. Elég néhány jól irányzott kulcsszó és máris találatok milliói állnak rendelkezésre annak érdekében, hogy segítségünkre legyenek. Abban az esetben pedig, ha a te vállalkozásod a találati lista első oldalán szerepel, rengeteg potenciális ügyfélhez jut el az üzeneted. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a Google rendszerében naponta több mint 160 milliárd keresés történik.

  • Csak akkor fizetsz, ha valóban működik

A Google Ads hirdetések PPC, azaz „pay perc click” alapon működnek. Ennek lényege, hogy maga a megjelenítés nem kerül pénzbe. Csak akkor kell fizetned, ha egy felhasználó rákattint egy adott hirdetésedre.

Sokan úgy gondolják, hogy a PPC hirdetések hatástalanok, hiszen alacsony átkattintási rátával (átlagosan 2%) rendelkeznek, azonban itt érdemes megjegyezni, hogy ez a Google főoldalra kerülő fizetett PPC hirdetések esetében négyszer magasabb (összesen 8%-os) arányt jelent. Ez azt jelenti, hogy a Search Network hirdetések az átlagos PPC kampányokhoz képest kiemelkedően jól teljesítenek.

  • Hatékony targetálás

A Google Ads hatalmas lefedettséget biztosít a hirdetők számára, melynek köszönhetően egy hirdetés akár az interneten böngészők 90%-át is képes lehet elérni. Hatékony targetálási megoldásainak köszönhetően azonban éppen ott és akkor érheted el a felhasználókat, amikor olyan szolgáltatásokat vagy termékeket keresnek, mint amilyeneket te is kínálsz. Mivel a Google Ads minőségi besorolás elvén működik, ezért a keresések közt annál előkelőbb helyen és annál kedvezőbb áron jelenhet meg hirdetésed, minél relevánsabb a felhasználók keresésére.

  • Azonnali megjelenés

Sok vállalkozás számára fontos lehet, hogy a lehető leggyorsabban a találati listák élére kerüljön. Ebben a jó keresőoptimalizálás rengeteget segíthet, azonban ez alapvetően egy lassabb folyamat, mely esetében rendkívül fontos a minőségi tartalomgyártás és a felhasználók visszajelzése is.

 

A Google Ads hirdetések azonban azonnali lehetőséget nyújtanak arra, hogy egy adott termék vagy szolgáltatás a Google találatok élvonalába kerüljön. Igaz, hogy a fizetett hirdetések között lesz látható, ám a felhasználók többsége nem különbözteti meg ezeket negatívan az organikus találatoktól.

  • Rugalmas hirdetéskezelés

A Google Ads hirdetések egyik legnagyobb előnye a rugalmasság. Ez azt jelenti, hogy a rendszeren belül bármikor módosíthatod hirdetésed szövegét vagy akár a hozzájuk tartozó képeket videókat is lecserélheted. Ez rendkívül nagy előnyt jelent, hiszen segít abban, hogy hatékonyan igazodj a kampány során bekövetkezett változásokhoz. De ezzel a módszerrel akár különböző hirdetési variációkat is kipróbálhatsz.

 

Abban az esetben, ha az általad választott kulcsszavak nem váltják be a hozzájuk fűzött reményeket, bármikor lecserélheted őket és tesztelheted azt, hogy néhány másik hatékonyabb-e a konverziógenerálás terén. Sőt, ha a hirdetések sikerének köszönhetően hirtelen elkapkodják az összes terméked, a kampányodat tetszés szerint bármikor le is állíthatod.

  • Pontos mérhetőség

Az AdWords kampányok sikerességét nagyban segíti, hogy a Google különböző eszközök segítségével biztosítja a pontos mérhetőséget. Lehetőséged van a statisztikák lekérésére és folyamatosan ellenőrizheted az eredményeket. Ezek a funkciók segítenek abban, hogy hatékonyabbá tedd kampányodat, valamint ezek elemzésével akár marketingstratégiád egyéb elemeit és akár termékeid vagy szolgáltatásaid minőségét is javíthatod.

 

Összességében tehát elmondható, hogy a Google Ads hirdetések rengeteg előnnyel rendelkeznek és rengeteg lehetőséget tartogatnak vállalkozásod számára. Ha szeretnéd megnövelni weboldalad forgalmát, vagy épp ismertebbé tenni márkádat a potenciális vásárlók körében, mindenképp érdemes egy próbát tenned velük. Ha pedig úgy érzed, nem neked valók, akkor sem kell aggódnod, hiszen kampányodat bármikor megszüntetheted vagy épp újratervezheted, köszönhetően a Google Ads rugalmas eszközeinek!

Címkék:

Google vagy Facebook hirdetés? Melyik megoldás a hatékonyabb?

Összehasonlítjuk a két legnépszerűbb közösségi hirdetésformát, és megmutatjuk, mely esetekben melyiket érdemes választani

Remarketing

A remarketing egy olyan érdeklődésen alapuló hirdetéscélzási megoldás, mellyel a korábbi látogatóidnak jeleníthetsz meg ajánlatokat.

Hívás most!
Ajánlatkérés

A jó weboldal akkor is dolgozik, amikor Te alszol!