BLOG, írjak vagy ne írjak?


Természetesen nem az a kérdés, hogy írj-e vagy ne írj BLOG –ot, hanem inkább az hogy milyen

 

  • formában,
  • terjedelemben,
  • gyakorisággal.

 

A bizalomépítés egyik legelső eszköze a BLOG írás, ahol közzé teszed a szakértelmedet. Ma már nagyon kevés weboldal mondhatja el magáról hogy sikeres, ha nem vezet BLOG bejegyzéseket.

 

  • A BLOG bejegyzések megmutatják a szakértelmedet,
  • segítik a keresőoptimalizálásodat, tehát hogy kedvező helyre kerülj a Googleban,
  • rendszeresen visszahozzák a potenciális érdeklődőidet, ezzel exponenciálisan növelik a weboldalad látogatottságát.

 

Üzleti BLOG esetében fontos, hogy tudasd a látogatókkal milyen létjogosultsága van annak, hogy tanácsokat adsz az adott témáról.

 

Ezért javasolt, hogy tegyél közzé szerzői életrajzot ahol bemutatod a tanulmányaidat, a tapasztalataidat és lehetőség szerint jelenj meg fotóval is a BLOG bejegyzésekben. Az arckép használata fontos, mert ezzel növeled a hitelességedet, valamint személyesebbé teszed a kapcsolatodat az olvasókkal.  

 

Ne használj nem egyértelmű BLOG címeket!

 

A címek a keresőkben is megjelennek így segítik a keresőoptimalizálásodat is (ha releváns a tartalommal) valamint fontos információkat sugallnak az érdeklődőknek. A látogatók elsőként tapogatják le a címet, és ebből következtetnek a tartalomra. Ha itt félrevezeted őket nagy eséllyel visszalépnek a keresőbe és ezzel fontos érdeklődőket veszítesz.

 

Próbálj meg specializálódni bizonyos témakörre, mert ha túl nagy a szórás a választott publikálásokban, hígul az olvasóid köre és nehezebben fogsz tudni erős olvasói tábort magad köré építeni. Mindemellett az egyes altémaköröknek hozz létre kategória neveket, de minden bejegyzést csak a szorosan kapcsolódó kategóriába sorolj be, hogy egyszerűsítsd az olvasóid navigációit.

 

Az egyes bejegyzésekhez használj címszavakat, melyek tovább segítik a látogatóid navigálását, valamint segítik a keresőkben való előrejutásodat is.

 

A BLOG bejegyzések formája szokáson alapszik, amelytől nem javasolt elérni.

 

A cikknek nagyon fontos hogy ütős címszava legyen, majd rövid bevezetővel kell nyitni, ahol a legfontosabb részleteket kell elárulni, ezzel felkeltve a látogató figyelmét. Ehhez párosíthatsz ide illő fotót, de ha a címszavad elég ütős és a felvetett témád bevezetője elég érdekes, enélkül is rákattintanak a látogatók a tovább olvasok gombra.

 

A bővebb rész legyen tagolt könnyen olvasható és a cikkhez lehessen hozzászólni és megosztani a közösségi felületeken. A közösségi felületek megosztását célszerű optimalizálni, hogy a BLOG címszava és rövid bevezetője kerüljön megosztásra, ha van kép akkor az is kerüljön ki a közösségi portálra.

 

A bejegyzésekhez való hozzászólás többféle lehet. Lehet közösségi modult beépíteni, vagy lehet a BLOG modul saját kelléke is. Ez esetben Te határozhatod meg, hogy a hozzászólások

 

  • csak moderálás után jelenjenek meg,
  • vagy jelenjenek meg egyből, de a későbbiekben természetesen ezek is moderálhatóak.

 

A moderálás nem feltétlen azért van, hogy csak a pozitív hozzászólásokat engedjük. A negatív (de értelmes) hozzászólások megfelelő kezelése, csak növelni fogja a cégedbe vetett bizalmat. A szöveges BLOG bejegyzések mindenképpen hasznosak és szinte kötelező ezeket használni, de növelheted a hatékonyságodat, ha videós, vagy hanganyagként feltöltött gondolatokat is közzé teszel.

 

A BLOG terjedelme természetesen a témától is függ, de azért törekedjünk a sallangoktól mentes szövegírásra, és a lecsupaszított lényeg megjelenítésére. Használj a tartalomban is kiemelt címszavakat és tördeld a szövegeket az egyszerűbb áttekinthetőség érdekében.

 

Kiszervezhető a BLOG írás?

 

Kiszervezhető, de a valós tudáson alapuló, igazán szakmai BLOG csak részben, hiszen a Te szakmádban Te vagy a PROFI!

 

Amennyiben nem vagy a szavak embere, akkor is neked szükséges összeállítanod a szakmai tartalmakon alapuló vázlatot és ezt átadni a profi szövegírónak aki a lényeg megtartásával profi köntösbe öltözteti a mondanivalódat.

Te írsz blogot a weboldaladon, vagy a webáruházban?

Kérlek küldj visszajelzést a szavazatoddal!

Eddigi szavazatok száma: 400

%

Igen

%

Nem

Tegeződjünk, vagy magázódjunk a weboldalon?

Elsődlegesen az számít, hogy Te milyen beállítottságú vagy. Ha nagyon idegen tőled akár a tegeződés, akár a magázódás akkor maradj annál, ami a Te stílusod.

Miért fontos, hogy weboldalad reszponzív legyen?

Megmutatjuk, miért fontos az, hogy egy weboldalt ne csak egy adott eszközön lehessen megjeleníteni, hanem mobilon, tableten is böngészhető legyen.

 

Hívás most! (H-P: 8:00 - 15:30)

A jó weboldal akkor is dolgozik, amikor Te alszol!