Bérelt vagy egyedi webáruház? Megmutatjuk a különbségeket
Megmutatjuk azt, mik a bérelhető és az egyedi tervezésű webáruházak előnyei, és miért érdemes az utóbbi megoldást választani, ha valaki hosszú távra, nagyobb vevőkörrel tervez.
Szövegek
Az egyik legfontosabb tényező a weboldaladon, az olvashatóság. Minden más tervezet hasztalan, ha a weboldaladon a szövegek nem, vagy nehezen olvashatóak. A legjobb minőségű monitorokon is nehezebb és lassabb olvasni, mint a nyomtatott sajtóban, vagy a könyvekben.
Lehetőség szerint ne használj háttereket a szövegek alatt, mert szinte teljesen ellehetetlenítik az olvashatóságot. A betű és a háttér színe legyen élesen ellentétes, a legalkalmasabb színkombináció a fehér háttéren a fekete betű, ezt hívják pozitív szövegnek.
Alkalmas a fekete háttéren a fehér szöveg megjelenítése is (ezt negatív szövegnek hívják), de ennek olvashatósága már gyengébb és szokatlanabb az előbb említettnél.
Használj nagyobb, a gyengébben látók és az idősek számára is könnyen olvasható betűméretet. A nyomtatott sajtóban az emberek többsége kedveli a talpas betűket, de ezek a monitoron rosszabb minőségben jeleníthetőek meg, ezért nehezebben olvashatóak. Javasolt a talp nélküli, egyszerű és megszokott betűtípusok használata, mint Pl.: Verdana.
Nem javasolt hosszasan alkalmazni a CSUPA NAGY BETŰS SZÖVEGEKET, MERT EZEK LASSABBAN OLVASHATÓAK, mint a normál betűkkel írtak.
A dizájnosság kedvéért néhány címszót rendezhetsz középre, de a hosszabb szövegek estén ez az elrendezés nehezen olvasható a többségnek, ezért a szöveges tartalmakat célszerű balra igazítani.
Ne használj mozgó és villogó szövegeket, mert ezek zavaróak és a többség nem olvassa el az ilyen információkat.
Képek használata
Célszerű olyan képeket használni, melyeket rólad, a Te tevékenységedről, a Te irodádról, vagy telephelyedről készíttettél. Amennyiben ilyenek nincsenek természetesen kisebb mennyiségben STOCK fotók is alkalmazhatóak.
Ha képeket használsz fontos, hogy szorosan a tartalomhoz illőek legyenek, mert felesleges oda nem illő képekkel összezavarni a látogatókat és lassítani a betöltődést.
A képeket célszerű nem csak leméretezni, de optimalizálni is (a legkisebb minőség romlás mértékéig), hogy minél gyorsabb betöltődést érjen el a weboldalad.
A képek feltöltésekor, beillesztésekor célszerű kitölteni a képaláírást (alt tagot), mert ez erősíteni fogja a keresőoptimalizáltságodat.
Videók használata
A videók
Mégsem használja a weboldalak többsége!
Mi a Youtube-ra való videó feltöltéseket ajánljuk, mert az ide feltöltött videók:
Ahhoz hogy a Youtube videód jól optimalizált legyen, az alábbiakat kell tenned:
A weboldaldba ágyazáskor előnyösebb, ha nem a megosztási linkkel ágyazod be a Youtube videót, hanem a beágyazási kóddal, mert ennél beállíthatod, hogy a videó lejátszása után ne jelenjenek meg további videók. (Pl: konkurenseid videói)
Letölthető dokumentumok
A PDF, a WORD, EXCEL stb. nem arra vannak kitalálva, hogy a neten böngésszék ezeket, ráadásul a megnyitásukhoz programokra is szükség van, melyek vagy vannak telepítve a látogatóid eszközein, vagy nincsenek.
Ezért fontos, hogy ilyen dokumentumokat csak akkor tegyél közzé, ha ezeket valóban a gépen való használatra, vagy az esztétikusabb kinyomtathatóság (Pl.: PDF), kedvéért teszel közzé.
Kérlek küldj visszajelzést a szavazatoddal!
Eddigi szavazatok száma: 400
%
Igen
%
Nem
Megmutatjuk azt, mik a bérelhető és az egyedi tervezésű webáruházak előnyei, és miért érdemes az utóbbi megoldást választani, ha valaki hosszú távra, nagyobb vevőkörrel tervez.
Webáruház indításán gondolkozol, de nem tudod, hogyan kezdd el és mire kell figyelned? Ebben a cikkben adunk néhány gyakorlatias tanácsot.