https://www.traditionrolex.com/27

Webrakéta Kft | - Tartalmi elemek használata a weboldalon

https://www.traditionrolex.com/27

Tartalmi elemek használata a weboldalon

Szövegek

 

Az egyik legfontosabb tényező a weboldaladon, az olvashatóság. Minden más tervezet hasztalan, ha a weboldaladon a szövegek nem, vagy nehezen olvashatóak. A legjobb minőségű monitorokon is nehezebb és lassabb olvasni, mint a nyomtatott sajtóban, vagy a könyvekben.

 

Lehetőség szerint ne használj háttereket a szövegek alatt, mert szinte teljesen ellehetetlenítik az olvashatóságot. A betű és a háttér színe legyen élesen ellentétes, a legalkalmasabb színkombináció a fehér háttéren a fekete betű, ezt hívják pozitív szövegnek.

 

Alkalmas a fekete háttéren a fehér szöveg megjelenítése is (ezt negatív szövegnek hívják), de ennek olvashatósága már gyengébb és szokatlanabb az előbb említettnél.

 

Használj nagyobb, a gyengébben látók és az idősek számára is könnyen olvasható betűméretet. A nyomtatott sajtóban az emberek többsége kedveli a talpas betűket, de ezek a monitoron rosszabb minőségben jeleníthetőek meg, ezért nehezebben olvashatóak. Javasolt a talp nélküli, egyszerű és megszokott betűtípusok használata, mint Pl.: Verdana.

 

Nem javasolt hosszasan alkalmazni a CSUPA NAGY BETŰS SZÖVEGEKET, MERT EZEK LASSABBAN OLVASHATÓAK, mint a normál betűkkel írtak.

 

A dizájnosság kedvéért néhány címszót rendezhetsz középre, de a hosszabb szövegek estén ez az elrendezés nehezen olvasható a többségnek, ezért a szöveges tartalmakat célszerű balra igazítani. 

 

Ne használj mozgó és villogó szövegeket, mert ezek zavaróak és a többség nem olvassa el az ilyen információkat.

 

Képek használata

 

Célszerű olyan képeket használni, melyeket rólad, a Te tevékenységedről, a Te irodádról, vagy telephelyedről készíttettél. Amennyiben ilyenek nincsenek természetesen kisebb mennyiségben STOCK fotók is alkalmazhatóak.

 

Ha képeket használsz fontos, hogy szorosan a tartalomhoz illőek legyenek, mert felesleges oda nem illő képekkel összezavarni a látogatókat és lassítani a betöltődést.

 

A képeket célszerű nem csak leméretezni, de optimalizálni is (a legkisebb minőség romlás mértékéig), hogy minél gyorsabb betöltődést érjen el a weboldalad.

 

A képek feltöltésekor, beillesztésekor célszerű kitölteni a képaláírást (alt tagot), mert ez erősíteni fogja a keresőoptimalizáltságodat.

 

Videók használata

 

A videók

 

  • nagyon népszerűek,
  • sokat mondóak,
  • erősítik a kereső optimalizációt,
  • a látogatókat a weboldalon tartják.

 

Mégsem használja a weboldalak többsége!

 

Mi a Youtube-ra való videó feltöltéseket ajánljuk, mert az ide feltöltött videók:

 

  • gyors betöltődésűek,
  • nem foglalják a tárhelyedet,
  • erősítik a keresőoptimalizációdat,
  • megjelenhetnek önmagukban is a Google találati listájában,
  • és magáról a Youtube-ról is hozhatnak érdeklődőket a weboldalra.

 

Ahhoz hogy a Youtube videód jól optimalizált legyen, az alábbiakat kell tenned:

 

  1. Hozz létre céges Youtube csatornát, melyen megfelelően feltünteted a céged adatait és a tevékenységedet.
  2. Alakítsd ki a Youtube csatornád arculatát.
  3. A videóid feltöltésekor úgy töltsd ki a videóknak a címeit és a leírásukat, hogy az informatív legyen az érdeklődőknek és a keresőoptimalizációs céljaidat is erősítsék.
  4. Tölts fel rendszeresen videókat a tanácsaidról, a szakmai tapasztalataidról.

 

A weboldaldba ágyazáskor előnyösebb, ha nem a megosztási linkkel ágyazod be a Youtube videót, hanem a beágyazási kóddal, mert ennél beállíthatod, hogy a videó lejátszása után ne jelenjenek meg további videók. (Pl: konkurenseid videói)

 

Letölthető dokumentumok

 

A PDF, a WORD, EXCEL stb. nem arra vannak kitalálva, hogy a neten böngésszék ezeket, ráadásul a megnyitásukhoz programokra is szükség van, melyek vagy vannak telepítve a látogatóid eszközein, vagy nincsenek.

 

Ezért fontos, hogy ilyen dokumentumokat csak akkor tegyél közzé, ha ezeket valóban a gépen való használatra, vagy az esztétikusabb kinyomtathatóság (Pl.: PDF), kedvéért teszel közzé.

Te használsz videókat a weboldaladon?

Kérlek küldj visszajelzést a szavazatoddal!

Eddigi szavazatok száma: 400

%

Igen

%

Nem

BLOG, írjak vagy ne írjak?

Természetesen nem az a kérdés, hogy írj-e vagy ne írj BLOG-ot, hanem inkább az hogy milyen formában, terjedelemben, gyakorisággal.

Milyen színvilága legyen a weboldaladnak?

Hogyan hat weboldalad színvilága a látogatók érzelmeire? Miért ragadhatja őket magával vagy épp riaszthatja el szinte azonnal egy egyszerű színséma? Tarts velünk és megmutatjuk!

Hívás most! (H-P: 8:00 - 15:30)

A jó weboldal akkor is dolgozik, amikor Te alszol!