Mítoszok a látogatók viselkedéséről

Megmutatjuk a leggyakoribb tévhiteket azokkal a látogatókkal kapcsolatban, akik weboldaladra kattintanak.

Egy weboldal üzemeltetője általában megalkotja fejében az ideális látogató mintaképét. Elképzeli az igényeit és elvárásait, a honlap tartalmát pedig igyekszik eszerint az idea szerint alakítani.

 

Akadnak azonban sajnos olyan tévhitek és mítoszok, melyek egy cseppet sem igazak, sokan mégis képtelenek ezektől elszakadni. Most ezek közül mutatunk meg néhányat, melyekben, ha eddig Te is hittél, ideje átgondolnod a tartalomstratégiádat!

 

A netezők szeretnek olvasni

 

Az egyik legnagyobb tévedés, melyet rengeteg weboldal-tulajdonos elkövet, nem más, mint hogy hosszú szöveges tartalmakat ír. Sőt, ha kicsit pontosítani szeretnénk, akkor úgy fogalmaznánk: hosszú, zsúfolt és érdektelen szöveges tartalmakat. Valamiért ugyanis azt hiszik, hogy az átlagos netezők szeretnek hosszú órákat olvasással tölteni a monitor előtt.

 

Ez azonban tévedés. Rengeteg statisztika igazolja azt, hogy a marketingcélú szövegek esetében minél rövidebb és lényegre törőbb a tartalom, annál többen fogják végigolvasni azt. Éppen ezért fontos, hogy saját weboldalad soha ne terheld túlzottan hosszú, nehezen értelmezhető, túlságosan szakmai jellegű.

 

Persze ez nem jelenti azt, hogy egyáltalán ne használj szöveges tartalmat és tartózkodj mindennemű szakmaiságtól. Épp ellenkezőleg!

 

Egy jól felépített, megfelelően tagolt szöveg képes lehet bárki figyelmét felkelteni. Éppen ezért fontos, hogy a weboldaladon megjelenő tartalmak szövegezését olyan profira bízd, aki tudja, mi kell a célközönségnek, és akár egyetlen szóval vagy jól irányzott mondattal arra tudja késztetni a látogatókat, hogy tovább az oldalon maradjanak és tovább olvassanak.

 

Az ugyanis, hogy a legtöbb látogató nem szeret sokat olvasni, egyáltalán nem azt jelenti, hogy a netezők egyáltalán ne olvasnának, és ne lenne igényük az áttekinthető, informatív és szórakoztató tartalmakra!

 

Minél egyszerűbb, annál jobb

 

Az elmúlt években a webdizájn terén hatalmasat tarolt a minimalista megjelenés. Ennek legfőbb oka, hogy a korábban meglehetősen túlzsúfolt, interaktív weboldalak után a legtöbb felhasználó valami újra vágyott. Legyen egy felület átlátható, egyszerűen kezelhető, és végtelenül minimalista.

 

Ez valóban működik, és az egyszerű, letisztult dizájn napjainkban is tökéletes döntés egy modern weboldal esetében. Érdemes azonban odafigyelni arra, hogy a túlzott egyszerűsítés sokszor fordítva is elsülhet.

 

Sokszor megesik ugyanis, hogy egy dizájner munka helyett sokkal inkább művészeti projektnek tekint egy weboldalt, és olyannyira minimalistára tervez i a kezelőfelületét, hogy nehéz kiigazodni a működésén. Eltűnnek a hagyományos menük, nincsenek jól látható CTA-k, és habár minden rendkívül egyszerű, mégis kevésbé logikus és átlátható egy átlagos netező számára.

 

A felhasználóknak pedig nem arra van szükségük, hogy valami a végletekig egyszerű legyen, és olyannyira letisztult, akár egy skandináv otthon étkezője. Sokkal inkább arra, hogy ismerős legyen számukra, és a régi beidegződések, a jól működő sémák továbbra is alkalmazhatóak legyenek egy kezelőfelületen.

 

Az ideális látogató sosem változik

 

Sok vállalkozás esik abba a hibába, hogy úgy gondolja, a tíz-tizenöt évvel korábban meghatározott, ideális ügyfélről alkotott képet sosem kell újragondolni. Pedig idővel, ahogyan a technika változik, úgy az emberek is változnak, éppen ezért egy vállalkozás weboldalának is velük együtt kell változnia. Ami régen működött ugyanis, lehet, hogy a fejlődésnek köszönhetően mára elavult és idejét múlt lett.

 

Fontos tehát, hogy a régi megjelenést és funkciókat néha el kell engedni, és haladni a korral. Egy új weboldal sokszor jó megoldás, hiszen, ha leragadunk és egyhelyben toporgunk, akkor egész biztos, hogy lemaradunk a piaci versenyben.

Hogyan néz ki egy üzleti honlap tökéletes főoldala?

Megmutatjuk, hogyan érdemes kialakítani honlapod főoldalát úgy, hogy a látogatók és a keresőmotorok is imádják.

Mitől bíznak meg benned a látogatók?

Ügyfeleket veszíthetsz, mert bizalmi válság van. Mindenki azt mond magáról, amit akar és ez főleg igaz az Interneten. A Te céged megbízható, de ha ezt nem mutatod (és bizonyítod) a külvilág, az érdeklődők felé akkor kevesebb szolgáltatást, vagy terméket fogsz eladni az Interneten!

Hívás most! (H-P: 8:00 - 15:30)

A jó weboldal akkor is dolgozik, amikor Te alszol!