Mikor érdemes újragondolni egy üzleti weboldalt?
Megmutatjuk azt, milyen időközönként érdemes újratervezni egy üzleti weboldalt, és mire kell a dizájn, illetve a tartalom terén odafigyelni annak érdekében, hogy egy honlap naprakész legyen.
Mitől igazán jó egy weboldal?
Manapság a vállalkozások életében tevékenységtől és mérettől függetlenül sorsdöntő, hogy milyen Internetes ügyfélszerzési megoldásokkal rendelkeznek.
A jól prosperáló cégek a megfelelő Internetes jelenléttel megtöbbszörözhetik az ismeretségüket és a bevételeiket, míg a kisebb vállalkozások megoldhatják a napi ügyfélszerzési problémáikat és esélyt kaphatnak a növekedésére.
Ennek ellenére
Még mindig rengeteg olyan vállalkozás van, melyeknek nincs weboldaluk, vagy olyan minőségű Internetes megjelenéssel rendelkeznek, amelyek inkább hasonlítanak egy, az Internetre feltöltött szórólapokra, sem mint weboldalakra.
Többen arra hivatkoznak, hogy ők ajánlásokból élnek, és amikor éppen nincs annyi megrendelésük, akkor azt mondják: „Most éppen uborkaszezon van…”
Pedig ennek nem kell így lennie!
Az elégedett ügyfeleinknek hála mi is sok ajánlást kapunk. (Köszönet érte! :-) ) Van olyan hónap, hogy akár 2.000.000 Ft bevétel is keletkezik az ajánlásokból szerzett megrendelésekből, de arra is van példa, hogy adott hónapban senki nem érkezik más ügyfelünkre hivatkozva.
Az a vállalkozás, amely stabilan szeretne működni, nem alapozhat csak az ajánlásokra!
Végzetes hiba azt hinni, hogy a jól végzett munka magáért beszél! Jó munkát végezni ma már nem elegendő. Ismertté kell válni, érdeklődőket kell szerezni ahhoz, hogy folyamatosan, megfelelő mennyiségű megrendelő jusson el az adott vállalkozáshoz.
A XXI. században erre a célra a legalkalmasabb terület az Internet és a leghatékonyabb eszközök a weboldalak, webáruházak és az online piacterek.
A túlkínálat és a felerősödött reklámzaj jellemzi világunkat.
Az új ügyfelek megszerzése több időbe és / vagy magasabb költségbe kerül, mint valaha. A meglévő ügyfelek megtartása, újabb és újabb vásárlásra ösztönzése pedig fontosabb, mint bármikor.
Éppen ezért van szükséged egy stratégiailag megtervezett, minél inkább automatizált weboldalra, hogy képes legyél a drága pénzen vásárolt látogatókból,
Mi tehát a weboldalad elsődleges feladata?
A weboldal nem olyan, mint egy szórólap. Nem egy passzív papír, melyre rányomtatod, hogy mivel foglalkozol, bedobod a postaládákba, majd várod, hogy hívnak-e, vagy sem. A weboldal egy aktív felület, amin lehetőséged van irányítani a történéseket.
A jó weboldal olyan, mint egy hatékonyan megtervezett vasúthálózat. Állomásról állomásra jár és a megfelelő időpontokban a megfelelő helyekre szállítja az érdeklődőidet.
Ezt a folyamatot egy jó weboldal rendszer ki kell tudja szolgálni, de természetesen ez önmagában nem elegendő!
Mire legyen képes a weboldalad, ha versenyképes akarsz lenni?
1.) Gyorsaság
Töltődjön be nagyon gyorsan!
Az Internetezők nem szeretik, ha egy weboldal lassan töltődik be és megakasztja őket a folyamatos információ szerzésben. Amennyiben egy weboldal lassan töltődik be, legtöbb esetben nem várnak, hanem visszalépnek a keresőbe és nézik a következő találatot, a konkurensedet.
2.) Átláthatóság
Mobiltelefonokon, tabletteken valamint asztali számítógépeken egyaránt legyen szuper egyszerűen áttekinthető! A látogató a weboldalra érkezést követően 2 - 6 másodpercen belül eldönti, hogy a weboldalon marad-e. Ezért egyértelműnek kell legyen első pillantásra is, hogy mivel foglalkozol. Kerülni kell a felesleges dizájn elemeket és a sallang tartalmakat, melyek elveszik a fókuszt a lényegről.
3.) Minőségi tartalmak
Az egyik legfontosabb dolog, hogy lelkiismeretesen összeállított minőségi tartalmakat kell építs!
Ki kell elégítened a látogatóid információ éhségét és eközben meg kell felelj a keresők elvárásainak is. (Pl.: Google.)
Akár szolgáltatsz, akár terméket értékesítesz MINIMUM igényesen elkészített, profi minőségű fényképekkel és videókkal kell bemutasd a megoldásaidat.
Miért írom azt, hogy minimum?
Mert a tartalmi elvárások ennél már jóval túlmutatnak.
Példa 1:
Ez a webáruház például az alábbi módon mutatja be a prémium minőségű termékeit.
A termék forgalmazója mindent megtesz annak érdekében, hogy 100% informálja a látogatókat. Ez nem csak nekik előny, de a vállalkozónak is, mert így minimálisra redukálja a felmerülő bizonytalanságokat és kérdéseket.
Példa 2:
Érdeklődő gyűjtés / hírlevélküldő szoftverrel
Mindenki ismeri azt, hogy: „Érdeklődőből lesz a vásárló!”
Nincs ez másként az Internetes ügyfélszerzésben sem, sőt ez a tendencia most már igazán felerősödött. Fontos, hogy legyenek a weboldaladon azonnali kapcsolatfelvételre ösztönző elemek, de még fontosabb hogy adatbázist építs a potenciális érdeklődőidből.
Mit is jelent ez?
Iratkoztasd fel őket a „hírleveledre” De! Lehetőleg ez ne abból álljon, hogy kiteszel egy „Feliratkozás hírlevélre” mezőt, mert erre már a kutya sem iratkozik fel. Különböző tartalmi lehetőségeid és technikai eszközeid vannak arra, hogy ezt a feliratkoztatást ösztönözd, de ezekről a későbbiekben lesz szó. Amikor a hírlevélküldő szoftveredbe feliratkoztatod a látogatóidat, az nem azt jelenti, hogy akkor neked mostantól ad hoc jelleggel mindig küldened kell nekik „valamit”.
Annál inkább azt, hogy a feliratkozottaknak előre megfogalmazott és tudatosan összeállított hírlevélsorozatot kell küldjön a szoftvered automatizáltan, de erről is még részletesebben lesz szó a későbbiekben.
Értékesítési folyamat, ügyfélkezelés
Ha egy érdeklődő felveszi veled a kapcsolatot, vagy ajánlatot kér, akkor abból még nem biztos hogy üzlet is lesz. Ezt még nem veheted készpénznek!
Valószínűleg több helyről is kért ajánlatot és az fog győzni, aki
Tehát minél rövidebb időn belül fel kell vedd a kapcsolatot az érdeklődővel, ki kell küld az ajánlatot, vissza kell hívd, esetleg pontosítanod kell, személyes találkozót kell egyeztess, szerződést kell küldj, stb.
Mindezeket a folyamatokat profi szinten, nyomon kell tudd követni, hogy...
Ilyen funkcióra szert tehetsz ha már eleve ilyen weboldalt készíttetsz, (Pl.: A Webrakéta Kft által készített weboldalak esetében, van ilyen szolgáltatásra lehetőség.) vagy ha egy külső CRM rendszert integráltatsz a weboldaladba.
A sikeres Internetes értékesítéshez az is kell, hogy olyan vállalkozást építs, és olyan megoldásokat nyújts, melyek legendásan kielégítik az ügyfeleid igényeit és mindig egy kicsit többet adnak, mint amennyit ígérnek!
Kérlek küldj visszajelzést a szavazatoddal!
Eddigi szavazatok száma: 290
%
Igen
%
Nem
Megmutatjuk azt, milyen időközönként érdemes újratervezni egy üzleti weboldalt, és mire kell a dizájn, illetve a tartalom terén odafigyelni annak érdekében, hogy egy honlap naprakész legyen.
Egy komplex weboldal többféle aloldalból épül fel. Az egyes aloldalak céljai különbözőek, ezért a megjelenésük is eltérő annak érdekében, hogy a mondanivalójuk könnyebben áttekinthető legyen.