BLOG, írjak vagy ne írjak?
Természetesen nem az a kérdés, hogy írj-e vagy ne írj BLOG-ot, hanem inkább az hogy milyen formában, terjedelemben, gyakorisággal.
Az, hogy honlapodon milyen hivatkozásokat használsz, illetve rád milyen weboldalak hivatkoznak, nagyban meghatározhatja a Google besorolásod. A rossz minőségű hivatkozás az egyik legrosszabb dolog, ami SEO szempontból történhet veled, de vajon hogyan kerülheted el a káros linkeket?
Most megmutatjuk azt, mit is jelent a linképítés, miért van rá szükséged, és hogyan szerezhetsz weboldaladnak valódi, minőségi hivatkozásokat!
A linképítés a keresőoptimalizálás egyik fontos eszköze, és talán azt is mondhatnánk, alapköve. A weboldaladon kívül zajló, azaz úgynevezett „off-page” SEO tevékenység, melynek során a honlapra mutató külső hivatkozások kerülnek létrehozásra. És hogy erre miért is van szükség?
Egyrészt azért, mert a külső linkek forgalmat terelnek a weboldalunkra. Másrészt pedig azért, mert a keresőmotorok a rangsorolásnál rengeteg egyéb tényező mellett azt is figyelembe veszik, hogy egy webhelyre hány helyről, és milyen minőségben érkeznek a látogatók.
Minél több az úgynevezett minőségi link, mely honlapunkra mutat, annál nagyobb a relevanciája az oldalnak egy adott témában. Fontos tehát, hogy a linképítés során sosem a mennyiség, hanem a minőség kell, hogy a lényeges szempont legyen.
Egy külső hivatkozás akkor nevezhető minőséginek, ha tartalmilag releváns oldalról érkezik. Azaz olyan webhelyről mutat tartalmainkra, melynek témája legalább nagyvonalakban megegyezik saját weboldalunkéval. Minél elisemertebb, megbízhatóbb oldalak hivatkoznak ránk, egy link annál nagyobb értéket képvisel.
Ez azt jelenti, hogy egy minőségi tartalmat biztosító, magas látogatottságú honlap hivatkozása jóval többet ér, mint egy szimplán linképítési célból létrehozott, alacsony látogatottságú blog linkje. Éppen ezért a legnagyobb értékkel a tartalomban szereplő linkek bírnak, a tartalmi blokk ugyanis az, ami egy weboldal érdemi részét képzi. Nem véletlen tehát, hogy a Google is az ilyen hivatkozásokat részesíti előnyben, és azok az oldalak szerepelnek jobban SEO szempontból, melyekre sok, szakmailag releváns webhely hivatkozik.
A legkisebb értéket ezzel szemben az olyan linkek jelentik, mint a láblécben elhelyezett hivatkozások, vagy az úgynevezett navigációs linkek, melyeket egy weboldal külön erre a célra létrehozott szekciójában, például egy linkeket tömörítő oldaldobozban találhatsz. A keresőmotorok persze ezeket is indexálják, és jóval többet érnek annál, mintha oldalunkra egyetlen link sem mutatna. Azonban érdemes tudni, hogy a rangsorolás során jóval kevesebbet nyomnak a latba, mint egy magasabb értékű, releváns tartalomban elhelyezett hiperhivatkozás.
A legtöbb felhasználóban most felmerülhet a kérdés, hogy hogyan is szerezhet egy weboldal más, szakmai szempontból releváns oldalakat, akik hivatkozni fognak a tartalmaira. Nos, a legkézenfekvőbb megoldás nem más, mint a kapcsolatépítés.
Minél több az ügyfél, a viszontealdó és a beszállító, annál több kapu nyílik meg előtted, és annál nagyobb eséllyel hivatkozhatnak rád szakmai szempontból valóban releváns oldalak. Éppen ezért fontos, hogy partnereidet arra ösztönözd, hogy weboldalukon ahol csak tudják, tegyenek említést cégedről, és lehetőleg ezeket az említéseket hivatkozásokkal is támogassák meg.
De remek megoldás lehet például a minőségi tartalomgyártás, hiszen a szakmai szempontból érdekes és informatív cikkeket sokan osztják meg, és akár saját tartalmai felépítése során is szívesen hivatkoznak rájuk. Sőt, az informatív, izgalmas PR cikkek is nagyon jó módszernek bizonyulnak abban az esetben, ha nagyobb látogatottsággal rendelkező online médiumoktól szeretnél releváns hivatkozásokat kapni.
A kifejezetten csak linképítés céljából létrejött gyűjtőoldalakat, úgynevezett „linkfarmokat” azonban érdemes kerülnöd, hiszen ezek ahelyett, hogy segítenék előrébb vinni Google besorolásodat, negatív megítélésüknek köszönhetően csak lerontják az eddig elért eredményeidet!
Természetesen nem az a kérdés, hogy írj-e vagy ne írj BLOG-ot, hanem inkább az hogy milyen formában, terjedelemben, gyakorisággal.
Egy rövid kis PR videót forgattunk az Ingatlanszoftver üzletágunknak, melyben ingatlannyilvántartó rendszert és speciális weboldalt biztosítunk ingatlanközvetítőknek.