A legsúlyosabb hibák, melyek elriasztják weboldalad látogatóit

Bemutatjuk azokat a jellegzetes hibákat, amelyek rossz benyomást keltenek egy üzleti honlap látogatóiban és elriasztják őket az interakciótól.

Akadnak az életnek olyan területei, ahol a lehetséges hibákat érdemes elkerülni. Ilyen például az üzleti szféra is, melynek szerves részét jelenti egy vállalkozás webes megjelenése. Egy üzleti honlapnak a lehető legjobban kell teljesítenie, máskülönben csak vegetál, vagy épp veszteséget termel.

Éppen ezért most megmutatjuk a legsúlyosabb hibákat, melyek könnyen elriaszthatják a potenciális látogatókat. ha azonban kicsit is odafigyelsz rájuk, könnyen elkerülheted őket!

In medias res: tervezés nélkül a dolgok közepébe vágni?

Egy weboldal olyan, mint bármelyik építmény. Biztos alapokra van szükség ahhoz, hogy stabil legyen, és hosszú évekig, akár évtizedekig kiszolgálja a tulajdonos és a látogatók igényeit. Éppen ezért csak akkor működhet jól, ha megfelelő terv mellett állsz neki a megvalósításának.

A tökéletes honlap minden esetben jól átgondolt, logikus struktúrára épül. Egyszerűen navigálható, nem túlzsúfolt, nincsenek felesleges funkciói, igény szerint azonban idővel átalakítható és bővíthető.

Ha szeretnéd, hogy a te weboldalad is ilyen legyen, a megvalósításhoz nemcsak egy jó tervezőre, de egy letisztult oldaltértképre is szükséged lesz, mely szisztematikus módon írja le a tervezett honlap struktúráját, és segít abban, hogy a végleges eredmény a lehető leginkább felhasználóbarát legyen.

A kevesebb néha több

Sokan a mai napig úgy gondolják, hogy egy weboldal minél több információt tartalmaz, annál értékesebb. Ez azonban csak féligazság, hiszen egy honlapnak nem az a feladata, hogy sok információt tartalmazzon. Erre ott vannak a lexikonok, vagy az online világban a keresőmotorok. A jó weboldal valójában jól összeszedett, átlátható módon elrendezett, releváns információkat tartalmaz.

Ez azt jelenti, hogy a látogatók egyszerűen, akár pillanatok alatt találhatják meg rajta a számukra értékes, problémájukra megoldást kínáló dolgokat. Néhány információmorzsáért cserébe pedig nincs szükségük arra, hogy végeláthatatlan szövegblokkokat, hosszú oldalakat pörgessenek végig.

Egy üzleti weboldal esetében tehát a kevesebb sokszor több. Az ügyfeleidnek ugyanis drága az idejük, ha pedig úgy érzik, hogy el akarod azt rabolni tőlük, egészen biztos, hogy elpártolnak tőled és a konkurenciát választják, kínálj bármennyire jó, olcsó és minőségi szolgáltatást.

Aki keres, az talál: egész biztos ez?

Abban az esetben, ha egy weboldal sok információt tartalmaz, mindenképp fontos, hogy az átlátható menü és jól működő navigáció mellett a felhasználóknak arra is lehetőségük legyen, hogy direkt módon rákeressenek valamire. Legyen szó akár egyszerű üzleti honlapról, akár webshopról, a kereshetőség rendkívül fontos.

Sokak számára ez a funkció evidens, meglepő módon rengeteg weboldalról azonban mégis hiányzik a hatékony keresési lehetőség. Ha szeretnéd, hogy több, aktív látogatód és vásárlód legyen, ez az a hiba, amit mindenképp érdemes elkerülnöd.

Ha nincsenek tiszta céljaid, ügyfeleid sem lesznek

Elméletben egyetlen weboldal sem születik úgy, hogy ne lenne valami célja. Sajnos azonban gyakran előfordul, hogy egy-egy üzleti honlap nem képes a vállalkozás küldetésével kapcsolatos célokat megfelelően érvényesíteni. Abban az esetben azonban, ha aktív ügyfeleket szeretnél, tudnod kell, hogy oldalad több, mint egyszerű online névjegy vagy portfólió.

Fontos, hogy jól érzékelhető, szembetűnő a CTA gombokat használj és ahol szükséges, buzdítsd interakcióra a látogatókat. Abban az esetben ugyanis, ha a cselekvésre való ösztönzés elmarad, könnyen hihetik azt, hogy weblapod létezésének nincs valódi célja, és a legkitartóbb és legkíváncsibb látogatókon kívül senki nem fog nálad vásárolni vagy épp feliratkozni a hírleveledre.

Hogyan írj az oldaladra ütős blogbejegyzéseket?

Megmutatjuk, hogyan írj úgy üzleti blogot, hogy az rengeteg új látogatót vonzzon a weboldaladra!

Sötét mód: ezért lehet szüksége rá a te weboldaladnak is

Megmutatjuk, miért érdemes egy weboldalt úgy tervezni, hogy az alap design mellett sötét mód is választható legyen a felhasználók számára.

Hívás most! (H-P: 8:00 - 15:30)

A jó weboldal akkor is dolgozik, amikor Te alszol!