A legsúlyosabb hibák, melyek elriasztják weboldalad látogatóit

Bemutatjuk azokat a jellegzetes hibákat, amelyek rossz benyomást keltenek egy üzleti honlap látogatóiban és elriasztják őket az interakciótól.

Akadnak az életnek olyan területei, ahol a lehetséges hibákat érdemes elkerülni. Ilyen például az üzleti szféra is, melynek szerves részét jelenti egy vállalkozás webes megjelenése. Egy üzleti honlapnak a lehető legjobban kell teljesítenie, máskülönben csak vegetál, vagy épp veszteséget termel.

Éppen ezért most megmutatjuk a legsúlyosabb hibákat, melyek könnyen elriaszthatják a potenciális látogatókat. ha azonban kicsit is odafigyelsz rájuk, könnyen elkerülheted őket!

In medias res: tervezés nélkül a dolgok közepébe vágni?

Egy weboldal olyan, mint bármelyik építmény. Biztos alapokra van szükség ahhoz, hogy stabil legyen, és hosszú évekig, akár évtizedekig kiszolgálja a tulajdonos és a látogatók igényeit. Éppen ezért csak akkor működhet jól, ha megfelelő terv mellett állsz neki a megvalósításának.

A tökéletes honlap minden esetben jól átgondolt, logikus struktúrára épül. Egyszerűen navigálható, nem túlzsúfolt, nincsenek felesleges funkciói, igény szerint azonban idővel átalakítható és bővíthető.

Ha szeretnéd, hogy a te weboldalad is ilyen legyen, a megvalósításhoz nemcsak egy jó tervezőre, de egy letisztult oldaltértképre is szükséged lesz, mely szisztematikus módon írja le a tervezett honlap struktúráját, és segít abban, hogy a végleges eredmény a lehető leginkább felhasználóbarát legyen.

A kevesebb néha több

Sokan a mai napig úgy gondolják, hogy egy weboldal minél több információt tartalmaz, annál értékesebb. Ez azonban csak féligazság, hiszen egy honlapnak nem az a feladata, hogy sok információt tartalmazzon. Erre ott vannak a lexikonok, vagy az online világban a keresőmotorok. A jó weboldal valójában jól összeszedett, átlátható módon elrendezett, releváns információkat tartalmaz.

Ez azt jelenti, hogy a látogatók egyszerűen, akár pillanatok alatt találhatják meg rajta a számukra értékes, problémájukra megoldást kínáló dolgokat. Néhány információmorzsáért cserébe pedig nincs szükségük arra, hogy végeláthatatlan szövegblokkokat, hosszú oldalakat pörgessenek végig.

Egy üzleti weboldal esetében tehát a kevesebb sokszor több. Az ügyfeleidnek ugyanis drága az idejük, ha pedig úgy érzik, hogy el akarod azt rabolni tőlük, egészen biztos, hogy elpártolnak tőled és a konkurenciát választják, kínálj bármennyire jó, olcsó és minőségi szolgáltatást.

Aki keres, az talál: egész biztos ez?

Abban az esetben, ha egy weboldal sok információt tartalmaz, mindenképp fontos, hogy az átlátható menü és jól működő navigáció mellett a felhasználóknak arra is lehetőségük legyen, hogy direkt módon rákeressenek valamire. Legyen szó akár egyszerű üzleti honlapról, akár webshopról, a kereshetőség rendkívül fontos.

Sokak számára ez a funkció evidens, meglepő módon rengeteg weboldalról azonban mégis hiányzik a hatékony keresési lehetőség. Ha szeretnéd, hogy több, aktív látogatód és vásárlód legyen, ez az a hiba, amit mindenképp érdemes elkerülnöd.

Ha nincsenek tiszta céljaid, ügyfeleid sem lesznek

Elméletben egyetlen weboldal sem születik úgy, hogy ne lenne valami célja. Sajnos azonban gyakran előfordul, hogy egy-egy üzleti honlap nem képes a vállalkozás küldetésével kapcsolatos célokat megfelelően érvényesíteni. Abban az esetben azonban, ha aktív ügyfeleket szeretnél, tudnod kell, hogy oldalad több, mint egyszerű online névjegy vagy portfólió.

Fontos, hogy jól érzékelhető, szembetűnő a CTA gombokat használj és ahol szükséges, buzdítsd interakcióra a látogatókat. Abban az esetben ugyanis, ha a cselekvésre való ösztönzés elmarad, könnyen hihetik azt, hogy weblapod létezésének nincs valódi célja, és a legkitartóbb és legkíváncsibb látogatókon kívül senki nem fog nálad vásárolni vagy épp feliratkozni a hírleveledre.

A legsúlyosabb hibák, melyek elriasztják weboldalad látogatóit

Bemutatjuk azokat a jellegzetes hibákat, amelyek rossz benyomást keltenek egy üzleti honlap látogatóiban és elriasztják őket az interakciótól.

Ezért van szüksége üzleti weboldaladnak saját blogra

Röviden bemutatjuk azt, miért érdemes értékes tartalommal megtámogatni egy saját weboldalt, és hogyan segíti a blog a nagyobb organikus elérést.

Hívás most! (H-P: 8:00 - 15:30)

A jó weboldal akkor is dolgozik, amikor Te alszol!