Közösségi portálok

A közösségi és megosztó portálokon közzétett bejegyzésekkel és hirdetésekkel szintén azonnali, folyamatosan bővülő, tömeges látogatottságra tehetsz szert. Ezeknek az előnye, hogy amennyiben az érdeklődők hasznosnak tartják a közzé tett információidat,

 

  • csatlakoznak a közösségedhez, akikből vásárlókat konvertálhatsz,
  • kedvelik a bejegyzéseidet, amik növelik a népszerűségedet,
  • megosztják a bejegyzéseidet, így ingyen juthatsz további potenciális érdeklődőkhöz,
  • hozzászólnak a bejegyzéseidhez, melyek népszerűsítenek téged, valamint ezek által még jobban megismerheted a vásárlói közönségedet.

 

Magyarországon a legnépszerűbb közösségi portálok

 

Facebook

 

A magyar Internet felhasználók jelentős része, kortól, nemtől, regionális, vagy társadalmi elhelyezkedéstől függetlenül regisztrálva van a Facebookon! Így szinte bárkikből is áll a célközönséged itt elérheted őket.

 

Hogyan kezd el népszerűsíteni a vállalkozásodat?

 

Elsőként fontos, hogy ne a magánszemély profilodban népszerűsítsd a cégedet, hanem regisztrálj egy céges fiókot. Itt az alapadataid kitöltése után érdemes rendszeresen posztolnod olyan információkat, melyek érdeklik a célközönségedet.

 

Miről írj bejegyzéseket?

 

Esettanulmányokról, ötletelj a megoldásaiddal kapcsolatban, vess fel olyan témákat, melyekre valószínűleg reagálni fog a célközönséged, vond be őket a kommunikációdba, kérd ki a véleményüket!

 

A posztolás nem elegendő, hirdetned kell!

 

A Facebook jelenlét nem merül ki abban, hogy megosztasz érdekes és szép dolgokat. Ez a rész azt a célt szolgálja, hogy közösséget építs, de valahogy el kell juss a potenciális érdeklődőkhöz, hogy ezt megvalósíthasd.

 

Ezért hirdetned kell!

 

A Facebook hirdetési rendszere alkalmas arra, hogy igen pontosan meghatározd a célközönségedet, ezért a megfelelő hirdetésekkel eljuthatsz hozzájuk és:

 

  • közösséget építhetsz általuk,
  • valamint a weboldaladra irányíthatod őket.

 

Ami fontos hogy akár az üzenőfaladon megosztott posztokkal, akár a hirdetéseiddel konkrét célokat határozz meg, de ezek lehetőleg ne azonnali vásárlások legyenek mert akkor könnyen csalódottá válhatsz.

 

A hirdetéseiddel felhívhatod magadra a figyelmet, de mielőtt ajánlatokkal bombáznád az érdeklődőket, kezd el felébreszteni a kíváncsiságukat és kiépíteni bennük az irántad érzett bizalmat és szimpátiát.

 

A Facebook hirdetések eredményessége minden más jellegű hirdetéssel együtt elsősorban abban rejlik, hogy milyen folyamatba navigálod az érdeklődőt.

 

Amennyiben sokan rákattintanak a hirdetésedre, de kevés lesz azok száma, akik feliratkoznak a hírleveledre, igénybe veszik valamely díjmentes „belépő” termékedet, vagy szolgáltatásodat akkor azt a következtetést vonhatod le, hogy a kreatívod jó (hacsak nem félrevezető és nem azt kapják a látogatók, amire számítanak.), de a marketing folyamatod nem megfelelően van összerakva, nem a megfelelő oldalra és tartalomhoz vezeted az érdeklődőidet.

 

Pinterest

 

A Világ egyik legnagyobb ötlettára.

 

A Pintereseten fotókat osztanak meg az emberek, melyekben gyönyörködni lehet, ötleteket adnak, problémákat vetnek fel, megoldásokra és eredményekre hívják fel a figyelmet. 

 

Sokan azt hihetik, hogy a termékgyártók előnyben vannak a képi ábrázolások miatt, de ez egyáltalán nincsen így, sőt...

 

A szolgáltatók a megfelelő kreatívakkal ugyanilyen hatékonyan, vagy még hatékonyabban érhetik el a célközönségüket.

 

Például egy személyi edző tornagyakorlatokkal, vagy előtte / utána fotókkal hívhatja fel a szolgáltatásaira a figyelmet, az építőipari cégek gyönyörű fotókat helyezhetnek el az általuk felépített családiházakról, az éttermek ínycsiklandó ételekről helyezhetnek el fotókat.

 

A B2B piac szereplői gyakran osztanak meg folyamatábrákat a szolgáltatásaikról, vagy infó grafikákat, melyekkel megoldásaik eredményességét mutatják be.

 

A Pinteresten megosztott képekkel növelheted a weboldalad látogatottságát (A képre kattintva az érdeklődők a weboldaladra navigálhatóak.) és a kereső optimalizációdat is erősíteni fogja.

 

Twitter

 

A Twitter kevésbé népszerű ugyan a hazai Internet felhasználók körében, mint például az amerikaiak esetében, de itt is elérheted az embereket és tapasztalataink szerint a Google gyakrabban olvassa be ezen bejegyzéseket, mint pl a Facebook posztokat, ezáltal eredményesebben is használható a kereső optimalizáció területén.

 

Linkedin

 

A Linkedin a világ legnagyobb üzleti és szakmai közösségi oldala és az ezen való jelenléted növeli a szakmai hitelességedet és segítséget nyújthat az új munkatársak elérésben, de az üzleti kapcsolataid kiépítésében is. 

 

Egyéb látogatottságszerzési források. (Kiegészítés ebben a témakörben.) 

 

Számtalan egyéb forrásból szerezhetsz látogatókat a weboldaldra és nem csak az online eszközöket érdemes kihasználnod. Mivel az online térben nagyon felerősödött a reklámzaj, nagyon hatékonyan lehet újra hirdetni offline is. Pl.:

 

  • Írj papír alapú Dm levelet és küld ki postán.
  • Jelenj meg a regionális újságokban reklámokkal.
  • Jelenj meg PR cikkekkel, reklámokkal, projekt ismertetőkkel szakmai újságokban.
  • Telefonmarketingezz! (Főleg B2B vállalkozások esetében.)
  • Lehetőséged szerint élj a tv és a rádió reklámokkal, melyekből irányítsd az érdeklődőket a weboldaladra.

Te használod a közösségi portálokat a vállalkozásod népszerűsítéséhez?

Kérlek küldj visszajelzést a szavazatoddal!

Eddigi szavazatok száma: 220

%

Igen

%

Nem

A látogatók megszerzése kidobott pénz, ha…

A látogatók megszerzése kidobott pénz, ha nincs felkészítve a weboldalad technikailag és tartalmilag a látogatók fogadására és kapcsolatfelvételre való ösztönzésére.

Érdeklődőből vásárló, több lépcsőben (termékpiramis)

Amennyiben az előző fejezet szerint az érdeklődőidből elkezded hízlalni az adatbázisodat, hirtelen a lehetőségeid száma is megugrik. Ilyen lehetőség, ha felépítesz egy úgynevezett termékpiramist. Ez azt jelenti, hogy létrehozol egy belépő terméket aminek az ára nagyon alacsony, mégis valós értéket képvisel.

Hívás most! (H-P: 8:00 - 15:30)

A jó weboldal akkor is dolgozik, amikor Te alszol!