Közösségi portálok

A közösségi és megosztó portálokon közzétett bejegyzésekkel és hirdetésekkel szintén azonnali, folyamatosan bővülő, tömeges látogatottságra tehetsz szert. Ezeknek az előnye, hogy amennyiben az érdeklődők hasznosnak tartják a közzé tett információidat,

 

  • csatlakoznak a közösségedhez, akikből vásárlókat konvertálhatsz,
  • kedvelik a bejegyzéseidet, amik növelik a népszerűségedet,
  • megosztják a bejegyzéseidet, így ingyen juthatsz további potenciális érdeklődőkhöz,
  • hozzászólnak a bejegyzéseidhez, melyek népszerűsítenek téged, valamint ezek által még jobban megismerheted a vásárlói közönségedet.

 

Magyarországon a legnépszerűbb közösségi portálok

 

Facebook

 

A magyar Internet felhasználók jelentős része, kortól, nemtől, regionális, vagy társadalmi elhelyezkedéstől függetlenül regisztrálva van a Facebookon! Így szinte bárkikből is áll a célközönséged itt elérheted őket.

 

Hogyan kezd el népszerűsíteni a vállalkozásodat?

 

Elsőként fontos, hogy ne a magánszemély profilodban népszerűsítsd a cégedet, hanem regisztrálj egy céges fiókot. Itt az alapadataid kitöltése után érdemes rendszeresen posztolnod olyan információkat, melyek érdeklik a célközönségedet.

 

Miről írj bejegyzéseket?

 

Esettanulmányokról, ötletelj a megoldásaiddal kapcsolatban, vess fel olyan témákat, melyekre valószínűleg reagálni fog a célközönséged, vond be őket a kommunikációdba, kérd ki a véleményüket!

 

A posztolás nem elegendő, hirdetned kell!

 

A Facebook jelenlét nem merül ki abban, hogy megosztasz érdekes és szép dolgokat. Ez a rész azt a célt szolgálja, hogy közösséget építs, de valahogy el kell juss a potenciális érdeklődőkhöz, hogy ezt megvalósíthasd.

 

Ezért hirdetned kell!

 

A Facebook hirdetési rendszere alkalmas arra, hogy igen pontosan meghatározd a célközönségedet, ezért a megfelelő hirdetésekkel eljuthatsz hozzájuk és:

 

  • közösséget építhetsz általuk,
  • valamint a weboldaladra irányíthatod őket.

 

Ami fontos hogy akár az üzenőfaladon megosztott posztokkal, akár a hirdetéseiddel konkrét célokat határozz meg, de ezek lehetőleg ne azonnali vásárlások legyenek mert akkor könnyen csalódottá válhatsz.

 

A hirdetéseiddel felhívhatod magadra a figyelmet, de mielőtt ajánlatokkal bombáznád az érdeklődőket, kezd el felébreszteni a kíváncsiságukat és kiépíteni bennük az irántad érzett bizalmat és szimpátiát.

 

A Facebook hirdetések eredményessége minden más jellegű hirdetéssel együtt elsősorban abban rejlik, hogy milyen folyamatba navigálod az érdeklődőt.

 

Amennyiben sokan rákattintanak a hirdetésedre, de kevés lesz azok száma, akik feliratkoznak a hírleveledre, igénybe veszik valamely díjmentes „belépő” termékedet, vagy szolgáltatásodat akkor azt a következtetést vonhatod le, hogy a kreatívod jó (hacsak nem félrevezető és nem azt kapják a látogatók, amire számítanak.), de a marketing folyamatod nem megfelelően van összerakva, nem a megfelelő oldalra és tartalomhoz vezeted az érdeklődőidet.

 

Pinterest

 

A Világ egyik legnagyobb ötlettára.

 

A Pintereseten fotókat osztanak meg az emberek, melyekben gyönyörködni lehet, ötleteket adnak, problémákat vetnek fel, megoldásokra és eredményekre hívják fel a figyelmet. 

 

Sokan azt hihetik, hogy a termékgyártók előnyben vannak a képi ábrázolások miatt, de ez egyáltalán nincsen így, sőt...

 

A szolgáltatók a megfelelő kreatívakkal ugyanilyen hatékonyan, vagy még hatékonyabban érhetik el a célközönségüket.

 

Például egy személyi edző tornagyakorlatokkal, vagy előtte / utána fotókkal hívhatja fel a szolgáltatásaira a figyelmet, az építőipari cégek gyönyörű fotókat helyezhetnek el az általuk felépített családiházakról, az éttermek ínycsiklandó ételekről helyezhetnek el fotókat.

 

A B2B piac szereplői gyakran osztanak meg folyamatábrákat a szolgáltatásaikról, vagy infó grafikákat, melyekkel megoldásaik eredményességét mutatják be.

 

A Pinteresten megosztott képekkel növelheted a weboldalad látogatottságát (A képre kattintva az érdeklődők a weboldaladra navigálhatóak.) és a kereső optimalizációdat is erősíteni fogja.

 

Twitter

 

A Twitter kevésbé népszerű ugyan a hazai Internet felhasználók körében, mint például az amerikaiak esetében, de itt is elérheted az embereket és tapasztalataink szerint a Google gyakrabban olvassa be ezen bejegyzéseket, mint pl a Facebook posztokat, ezáltal eredményesebben is használható a kereső optimalizáció területén.

 

Linkedin

 

A Linkedin a világ legnagyobb üzleti és szakmai közösségi oldala és az ezen való jelenléted növeli a szakmai hitelességedet és segítséget nyújthat az új munkatársak elérésben, de az üzleti kapcsolataid kiépítésében is. 

 

Egyéb látogatottságszerzési források. (Kiegészítés ebben a témakörben.) 

 

Számtalan egyéb forrásból szerezhetsz látogatókat a weboldaldra és nem csak az online eszközöket érdemes kihasználnod. Mivel az online térben nagyon felerősödött a reklámzaj, nagyon hatékonyan lehet újra hirdetni offline is. Pl.:

 

  • Írj papír alapú Dm levelet és küld ki postán.
  • Jelenj meg a regionális újságokban reklámokkal.
  • Jelenj meg PR cikkekkel, reklámokkal, projekt ismertetőkkel szakmai újságokban.
  • Telefonmarketingezz! (Főleg B2B vállalkozások esetében.)
  • Lehetőséged szerint élj a tv és a rádió reklámokkal, melyekből irányítsd az érdeklődőket a weboldaladra.

Te használod a közösségi portálokat a vállalkozásod népszerűsítéséhez?

Kérlek küldj visszajelzést a szavazatoddal!

Eddigi szavazatok száma: 220

%

Igen

%

Nem

Közösségi portálok

A közösségi és megosztó portálokon közzétett bejegyzésekkel és hirdetésekkel szintén azonnali, folyamatosan bővülő, tömeges látogatottságra tehetsz szert.

Google Adwords, fizetett hirdetések

Ez a hirdetési forma az, ahonnan a (legtöbb vállalkozás esetében) leggyorsabban, akár azonnal látogatókat hozhatsz a weboldaladra. Ezzel már el is kezdesz eleget tenni annak a keresőoptimalizálási szempontnak is, hogy növeled a weboldalad látogatottságát, de emellett azonnali megrendelésekre is szert tehetsz.

Hívás most! (H-P: 8:00 - 15:30)

A jó weboldal akkor is dolgozik, amikor Te alszol!