Rólunk oldal kialakítása: mit tartalmaz a tökéletes bemutatkozó lap?
Megmutatjuk, hogy néz ki és mit érdemes tartalmaznia egy üzleti weboldal „Rólunk” menüpontjának.
Egy komplex weboldal többféle aloldalból épül fel. Az egyes aloldalak céljai különbözőek, ezért a megjelenésük is eltérő annak érdekében, hogy a mondanivalójuk könnyebben áttekinthető legyen.
Ilyen oldalstílusokra lehet például szükséged, egy könnyen áttekinthető weboldal esetében:
A főoldal (nyitólap)
A főoldal megtervezése az egyik legfontosabb része a weboldal tervezésnek.
A keresőkből bármely aloldaladra érkezhetnek a látogatók, a reklámkampányaidhoz tervezhetsz úgynevezett landing page (érkeztető oldalakat) mégis az egyik leggyakoribb eset az, hogy az érdeklődők a weboldalad főoldalán találkoznak veled és a cégeddel először.
Amint az érdeklődők a weboldalra érkeznek tudni akarják, hogy mivel foglalkozol. Nem akarják a drága idejüket arra pazarolni, hogy feltérképezzék az oldalt, hiszen ezernyi releváns találatot kapnak a keresőben a számukra fontos kulcsszavakra.
Éppen ezért a főoldal az egész weboldal zászlós hajója. Itt dőlhet el akár 2 -6 másodperc alatt, hogy az érdeklődőd marad e a weboldalaodon, vagy visszalép a keresőbe és nézi a következő találatot, a konkurensedet.
Nagyon fontos, hogy aki most először érkezik a weboldalra, ránézésre, azonnal tudja, hogy mit nyújthatsz neki, mivel foglalkozol.
Régi hiba üdvözlő szöveggel fogadni a látogatókat és nem érdemes az aktuális akciókat sem itt megjeleníteni. Az új felhasználók valamilyen konkrét problémával érkeznek, és erre akarnak azonnali válaszokat és megoldásokat találni.
A főoldalon azonnal ki kell tűnjön mi az amivel foglalkozol, és átláthatóvá kell tenned, hogy milyen problémákra nyújtasz megoldásokat. A foglalkozásod bemutatásához használhatsz ütős címszavakat, a főbb tevékenységeidet pedig lista, vagy dobozos elrendezésben is megjelenítheted. A tevékenységeidnek a felsorolása egyben navigáció is legyen az ezt bemutató aloldalakhoz.
Néhány javaslat a főoldalhoz
Tévedés azt gondolni, hogy azért mert a főoldalad az egyik leglényegesebb eleme a weboldaladnak, bonyolult grafikai elemeket és látványos színkombinációkat kellene tartalmazzon.
Éppen ellenkezőleg! A látogatók a grafikákat sok esetben reklámként érzékelik, ráadásul ezek lassítják is a weboldalad betöltődési sebességét.
A profi fotók segítik az információ átadását, de csak akkor, ha valóban szorosan köthetőek a mondanivalódhoz.
Leggyakoribb hiba a főoldalon!
Egy szűkített egyértelmű áttekintést kell nyújtson a főoldal. Sok cégtulajdonos viszont már itt mindent el akar mondani! Mintha ez valami gyűjtőoldal lenne és ezzel pont ellenkezőjét érik el mint ami az eredeti cél. A Főoldal lassan fog betöltődni és átláthatatlan lesz.
Törekedj az egyszerűségre és az átláthatóságra!
A bemutatkozás
Legtöbb embert elsőre nem érdekli a céged bemutatkozása, de a komolyabb üzleteknél elkerülhetetlen, hogy a cégedet „átvilágítsák” az üzleti partnereid.
Segítsd a munkájukat azzal, hogy a bemutatkozásban minden információt részletesen közölsz a cégedről, jelenítsd meg valamennyi fontos cégadatodat. (Cégnév, adószám, cégjegyzékszám, székhely, folyószámlaszám stb.)
A cégvezetők mindenképpen jelenjenek meg fotóval és rövid bemutatkozással. (Nem kell modellnek lenned, viszont a fotók egységes háttérrel, egységes távolságból, jó minőségben, igényesen készüljenek el.)
A kis és a közepes vállalkozások a személyességükkel kerülhetnek előnybe a multinacionális cégekkel szemben. Így a szakmai bemutatkozásodon túl, akár a magánéletedbe is engedhetsz némi bepillantás. Pl: család, hobbi stb.
A bemutatkozásban a kollégáidat is érdemes megjeleníteni, és itt semmi esetre se használj stock fotókat (akkor sem ha pl. valamilyen munkafolyamat bemutatásával szeretnéd illusztrálni a vállalkozásodat) mert furcsán veszi ki magát, ha az érdeklődők egy konkurensednél ugyanezeket a fotókat látják viszont.
Tegyél fel képeket az irodádról, a telephelyedről készíts részletes leírást a vállalkozásodról, akár úgy nevezet storytelling –et is ahol részletesen leírod honnan indultál, milyen nehézségekkel szembesültél és milyen út vezetett odáig ahol most tartasz.
Szolgáltatások leírása
Amennyiben 1 -3 szolgáltatásod van, akkor azokat nem érdemes betenni egy főmenüpont alá, előnyösebb inkább direktben megjeleníteni a menü sávban.
Akkor viszont ha több szolgáltatásod van, célszerű egy főmenüpont alá besorakoztatni ezeket.
Pl.:
A szolgáltatásaidat mutasd be rövid összefoglalókkal. Az információ éhesebb érdeklődőknek (és a Google-nak) viszont bővebb leírásokat is közzé tehetsz, melyek egy „Tovább olvasok” gombra kattintva érhetőek el. Adj teljes körű leírást mi a munka menete, hogyan dolgoztok, milyen garanciát vállaltok stb.
Az egyes munkafolyamatokat illusztrálhatod fotókkal, vagy még előnyösebb, ha videóban is bemutatod ezeket.
Amennyiben több szolgáltatásod is van, praktikus lehet, az egyes szolgáltatásokon belül, baloldali navigációs sávval is megkönnyítened az egyes szolgáltatás leírások közötti átjárást.
Referenciák megjelenítése
A referenciákat meg lehet jeleníteni:
A referenciáknak adj címet, mely az adott munka megnevezése, vagy valamilyen ötletes, a munka típusára utaló mondat lehet.
Jeleníts meg a referencia listádban ajánlófotót és adj rövid leírást, mely felkelti a látogatóid figyelmét, majd a Tovább gombra kattintva navigáld őket a referencia részletes ismertetéséhez.
A további leírásban ismertesd részletesebben is mi volt a megrendelőnek az igénye, hogyan valósult meg a projekt, mik a Te tapasztalataid és lehetőség szerint jeleníts meg több fotót, akár a munkafolyamatról, vagy ha van rá lehetőséged, akkor Pl. előtte / utána állapotokról, és azt is feltüntetheted, hogy mikor valósult meg az adott projekt.
A munkáid elvégzése után mindig kérd ki az ügyfeled véleményét! Mennyire elégedett, mik voltak a tapasztalatai, volt-e valami amit hiányolt, ajánlana-e másoknak? (és ha igen van-e esetleg olyan akinek a közvetlen elérhetősésgét meg tudja-e adni - neve, telefonszáma, email címe)
Amennyiben negatív véleményt kapsz, akkor tanulhatsz belőle és jobbá teheted a szolgáltatásodat, vagy a kommunikációdat. Viszont ha pozitívan nyilatkozik az ügyfél (és reméljük, hogy a legtöbb esetben erre lesz példa) akkor azt feltüntetheted (Fel kell tüntetned!) az ügyfélvélemények menüpontodban, valamint ide is csatolhatod az adott projekthez.
Ha lehetőséged van rá, akkor készíts videós projekt bemutatót, mert ezeket szeretik a látogatók és kevesen jelenítik meg így a referenciáikat.
A videós referencia bemutatók további előnye, hogy még többet képesek elmondani, mint a szövegek és a képek önmagukban, valamint erősítik a
Amennyiben értékesítettél celebeknek, vagy híres embereknek mindenképpen törekedj arra, hogy legyen tőlük referálásod, fotóval vagy videóval (Sőt ha lehetőséged van rá kérj tőlük közös fotót is!)
Termékek bemutatása
Amennyiben több termékkel és / vagy termékkategóriával rendelkezel úgy 2 - 5 oldaltípusra van szükséged a termékeid átlátható és hatékony bemutatásához.
Több termék ismertetésénél általánosan használt megoldás a bal oldali navigációs sáv, melyben megjelenítheted a termékcsoportjaidat és termék alcsoportjaidat.
1.) Kategória / alkategória választás:
Az első amit nem mindenki használ, hogy az egyes termékkategóriákon belül ha vannak alkategóriák, akkor a tartalmi mezőben ezeket kategória megnevezéssel és ajánlóképpel is meg lehet jeleníteni, majd erre kattintva jut el a látogató a terméklistához.
2.) Terméklista
A terméklistában jelennek meg az adott kategória termékei.
Ennek az elrendezése lehet „Girld” rácsos, ez esetben a termék ajánlóképe látható és a termék neve esetleg 2 – 3 legfontosabb információ, akár kis ikonokkal és az ár. (Amennyiben van ár megjelenítés) A részletek gombra kattintva a látogató megnézheti a termék részletes adatlapját, melyen bővebben tájékozódhat az adott termékről.
Vagy lehet úgy nevezet „List” azaz listás elrendezésed, ez esetben baloldalon van az ajánlókép és mellette jobbra helyezkedik el a figyelemfelhívó szöveges ismertető, a kiemelt információ és az ár. (Amennyiben van ár megjelenítés.) A részletek gombra kattintva a látogató megnézheti a termék részletes adatlapját, melyen bővebben tájékozódhat az adott termékről.
A terméklistának van alapértelmezett rendezési módja, de érdemes betenni különböző választási lehetőségeket a listázására. Pl: ár szerinti listázás, teljesítmény szerinti listázás, márka szerinti listázás, stb.
Amennyiben olyan termékeid vannak, melyek többféle paraméterrel is rendelkeznek, Pl: technikai eszközök, mint tv, számítógép stb. úgy érdemes szűrőket is elhelyezned a weboldaladon, mellyel a látogatóid végezhetnek egy első szűrést, de a terméklistában való böngészéskor ezzel tovább is finomíthatják a keresési találatot.
3.) Részletes termék adatlap
A részletes termék adatlapon mutatod be az adott termékről fellelhető valamennyi információt.
Ezek lehetnek:
A termék információk alatt listázhatsz ide esetleg más termékeket, melyeket vagy ajánlasz emellé, vagy nagyon hasonlítanak az itt megtekintett termékhez ezért az érdeklődőid figyelmébe ajánlod őket.
4.) Összehasonlító oldal
Amennyiben olyan termékeket értékesítesz, melyek hasonló tulajdonságokkal, paraméterekkel rendelkeznek, úgy érdemes lehetőséget biztosítanod a látogatóidnak arra, hogy ezeket összehasonlíthassák.
Ilyenkor egy gombnyomással bekerülnek a termékek az „Összehasonlítás” menüpontodba és itt egymás mellett jeleníti meg őket a rendszer, az egyes tulajdonságaikat egy sorba helyezve. Így megkönnyíted az érdeklődők dolgát a helyes termékválasztást illetően.
Természetesen ez az oldal is legyen kinyomtatható, hiszen lehetséges hogy a döntést csak később hozza meg a leendő ügyfeled.
Ami fontos
5.) Kedvencek oldal
Az összehasonlításhoz hasonlóan, érdemes egy kedvencek gombot is elhelyezni a termékeknél. Amennyiben a látogató erre kattint, a rendszer behelyezi ezen termékeket egy „Kedvencek” menüpontba.
Ezeket a látogató mindaddig visszanézheti, amíg nem törli a böngészési előzményeit (Amennyiben ugyanerről a készülékről látogat vissza később is. Akkor lehet böngésző függetlenül tárolni a kedvenceket, ha regisztráltatod a látogatóidat és bejelentkezés után használható csak ez a funkció.)
Ami fontos
Kapcsolat menüpont
A kapcsolat menüpont a menüsorodban az utolsó legyen, mert ezt szokták meg a felhasználók ezért általában itt keresik elsőnek.
Bizonyára már Te is találkoztál azzal a problémával, amikor keresed egy szolgáltató elérhetőségeit és egyszerűen nem találod. Ide – oda kell kattintgass a weboldalon, keresed a menüpontok között a bal oldali sávban, a láblécben és vagy megtalálod, vagy nem.
(Mindemellett érdemes a főbb kapcsolati adataidat megjelenítened a weboldal legfelső részében egy sávban és, amennyiben van a weboldaladnak lábléce ott is.)
Szóval visszatérve a kapcsolat menüpontra, tartalmilag a következő adatokat célszerű itt megjeleníteni és az alábbi módon.
Telefonos elérhetőségek
Több telefonszám esetén fontos, hogy mindegyik telefonszámhoz legyen kiírva, melyiket milyen ügyben lehet hívni. Pl.: általános információ kérés, rendelés, időpont foglalás, pénzügy, panaszbejelentés, garancia, stb.
E-mailes elérhetőségek
Több e-mailes elérhetőség esetén fontos, hogy mindegyik e-mail címhez legyen kiírva, melyikre milyen ügyben lehet írni. Pl.: általános információ kérés, rendelés, időpont foglalás, pénzügy, panaszbejelentés, garancia, stb.
Cégadatok
Cég neve, székhelye, telephelyei, adószám, cégjegyzékszám, bankszámla szám, stb.
Nyitvatartás ideje
Nagyon fontos megjeleníteni! Akkor, ha csak hivatali munkaidőben dolgoztok azért, hogy az érdeklődők tudják, hogy azért nem veszi fel senki a telefont, mert aznap már nem vagytok elérhetőek.
Ha ezen munkaidőn túl is dolgoztok, akkor pedig pont azért, hogy tudasd az érdeklődőkkel hogy Pl. hétvégén is hívhatóak vagytok vagy akár NON STOP rendelkezésre álltok.
A kapcsolat menüpontban szintén érdemes megjelenni fotóval a cégvezetőknek és azoknak a munkatársaknak, akik e-mailes, vagy telefonos elérhetőségeken állnak az ügyfelek rendelkezésére.
A lábléc felett (ha van, ha nincs akkor egyszerűen a lap alján) jelenítsd meg a Google térkép segítségével a telephelyedet.
Több telephely esetén érdemes mindegyiket megjeleníteni, egymástól jól láthatóan elkülönítve, egymás alatt, vagy mellett az adott telephely elérhetőségeivel és Google térképen való megjelenítésével. (Amennyiben az egyes telephelyek nyitvatartási ideje különböző, akkor ne felejtsd el ezt is feltüntetni.)
Egyéb menüpontok
Az alábbi menüpontokat és tartalmakat érdemes még elhelyezni a weboldaladon.
1.) Ügyfélvélemények
Az egyik legfontosabb dolog! Minden ügyfeledtől kérj véleményt, egyet se hagyj ki! Ha negatív ügyfélvéleményt kapsz, abból tanulhatsz, ha pozitívat azt jelenítsd meg a weboldaladon.
A weboldaladon megjelenített ügyfélvéleményeknek akkor van hitelük, ha a referáló legalább az arcképét adja hozzá, és / vagy egy céghez, szervezethez köthető a leírás, de még nagyobb hatást fogsz elérni, ha mindezeket videó felvételen is közzé tudod tenni.
Az ügyfélvéleményeket gyűjtsd ide egy helyre és ezt a menü pontodat linkeld be minden e-mailben kiküldött ajánlatodba is. (Minél többet gyűjtesz, annál jobb, nincs maximum korlát!)
Az ügyfélvélemények kérése akár automatizálható is. Amennyiben a weboldaladról érkező kapcsolatfelvételeket adatbázisba rögzíted, és ezeket kezeled, nyomon követed, akkor arra is van lehetőség, hogy automatizáld a már kiszolgált vevőid véleménykérését. (Mi Pl. a Webrakéta tartalomrendszerben biztosítunk ilyen megoldásokat, de ha egy CRM rendszert integráltatsz a weboldaladba, akkor is lehet erre lehetőséged.)
Plusz infórmáció
Az ügyfél véleményeket mindenképpen gyűjtsd ide a weboldaladra, de érdemes arra is megkérni az ügyfeleket, hogy ezeket töltsék fel Google találati listájában megjelenő cégprofilodhoz is, valamint a Facebook oldaladra is.
Amennyiben Te a vendéglátásban dolgozol, úgy természetesen neked ezek az ügyfélvélemények nagyon hasznosak lesznek, ha az ügyfeleid a TripAdvisor -ra, vagy a Booking-ra is feltöltika pozitív tapasztalataikat.
2.) Gyakori kérdések
A gyakori kérdéseket és az ezekhez kapcsolódó válaszokat érdemes elhelyezni a weboldaladon, mert így segíted a látogatóid információszerzését, valamint magadnak is időt spórolsz, ha nem kell ezeket mindenkinek egyesével elismételni.
Kérlek küldj visszajelzést a szavazatoddal!
Eddigi szavazatok száma: 350
%
Igen
%
Nem
Megmutatjuk, hogy néz ki és mit érdemes tartalmaznia egy üzleti weboldal „Rólunk” menüpontjának.
Megmutatjuk, miért nem létezhet a piacon egyetlen építőipari vállalkozás sem egyedi, profi weboldal nélkül.