A közösségi média fontos, de nem minden. Megmutatjuk, miért

A Facebook októberi leállása megmutatta, miért van szüksége egy sikeres vállalkozásnak saját weboldalra és listaépítésre.

Manapság rengeteg olyan vállalkozással találkozunk, akik úgy gondolják, hogy a közösségi média az online marketing netovábbja. Szerintük egy jól felépített közösségi profil mellett sem saját weboldalra, sem pedig listaépítésre nincs szükség, hiszen a Facebook felületén szinte minden egy helyen kezelhető.

 

Abban egyetértünk, hogy a közösségi felületek fontos szerepet töltenek be a modern marketingkampányok során, azzal azonban, hogy más, hagyományosabbnak mondható megoldásokra ne lenne szükség mellette, már erősen vitatkoznánk.

Most megmutatjuk azt is, hogyan világított rá a Facebook októberi leállása a közösségi média gyengeségeire, illetve arra, hogy miért fontos továbbra is a saját weboldal és a hatékony listaépítés!

Mindent egy lapra: te is így szeretnéd?

Talán nem túlzás, hogy a Facebook novemberi leállása egy fél világot bénított meg teljesen, hiszen manapság a közösségi platform a kommunikáció gócpontja. Legtöbb ismerősünkkel a Messengeren kommunikálunk, és rengeteg vállalkozás, üzlet csak a Facebook felületén keresztül érhető el. Nem rendelkezik saját weboldallal, kizárólag itt vezet üzleti profilt. De vajon mi ennek az oka?

 

Leginkább az, hogy míg egy saját weboldal elkészítésen sok energiába és pénzbe is kerül, addig egy Facebook oldal gyorsan, egyszeren és legfőképp ingyen létrehozható. Remek lehetőséget biztosít az ügyfelekkel való kommunikációra, ráadásul a reklámkampányok kezelésében is segít. Éppen ezért sokan döntenek úgy, hogy online jelenlétüket mindössze a legnépszerűbb közösségi platform felületére korlátozzák.

 

Sajnos ez azonban, ahogy az oldal októberi, nagy leállása is megmutatta, nem feltétlenül jó ötlet. Ebben az esetben ugyanis a facebook hiányában a vállalkozás teljesen elérhetetlen lesz, és a fontos kontaktok hiányában a reklámkampányait sem tudja megfelelően optimalizálni. Mi lehet tehát a jó megoldás arra, hogy ezt elkerüljük?

Weboldal, Facebook és levelezési lista: együtt a leghatékonyabbak

Természetesen a Facebook minden vállalkozás számára kiváló lehetőséget kínál arra, hogy eljuttassa üzenetét a potenciális ügyfelekhez, így véletlenül sem szeretnénk lebeszélni senkit egy üzleti profil létrehozásáról. Sőt, bátorítjuk is ebben.

Ne feledkezzünk meg azonban arról, hogy a Facebookon kívül is van élet, így online marketingtevékenységünket egyáltalán nem jó ötlet kizárólagosan eme platform keretei közé zárni.

 

A legjobb megoldást egyértelmen az jelenti, ha az üzleti Facebook profil mellett olyan, hagyományos marketingeszközök használatára is időt szentelünk, mint a listaépítés és a hírlevelek kiküldése, valamint a saját weboldal üzemeltetése és folyamatos karbantartása frissítése. Ilyen módon ugyanis akkor sem történik nagyobb baj, ha az általunk legszívesebben használt közösségi felület hosszabb ideig elérhetetlenné válna.

 

A levelezési listának köszönhetően megmaradnak legértékesebb kontaktjaink, a saját weboldal pedig garantálja azt, hogy az érdeklődő látogatók bármikor elérhetnek minket, a Google keresőjén keresztül pedig akár teljesen új, potenciális ügyfelek is ránk találhatnak.

Minél több helyen jelen vagy, annál kisebb a kockázat

Összességében tehát elmondható az, hogy a közösségi felületek rendkívül hasznosak lehetnek online marketing szempontjából, azonban sosem érdemes mindent egy lapra feltenni. Sajnos bármikor előfordulhat ugyanis, hogy egy adott felület összeomlik, ez pedig komolyabb esetekben akár nagyobb bevételkieséshez is vezethet.

 

Minél több felületben gondolkodunk azonban, annál több a lehetőségünk, és minél széleskörűbb marketingtevékenységet folytatunk, annál nagyobb az esélye, hogy üzenetünk célközönségünk azon tagjaihoz is eljut, akik esetleg a közösségi platformokon nincsenek jelen.

Címkék:

Google vagy Facebook hirdetés? Melyik megoldás a hatékonyabb?

Összehasonlítjuk a két legnépszerűbb közösségi hirdetésformát, és megmutatjuk, mely esetekben melyiket érdemes választani

Közösségi portálok

A közösségi és megosztó portálokon közzétett bejegyzésekkel és hirdetésekkel szintén azonnali, folyamatosan bővülő, tömeges látogatottságra tehetsz szert.

Hívás most! (H-P: 8:00 - 15:30)

A jó weboldal akkor is dolgozik, amikor Te alszol!