https://www.traditionrolex.com/27

Webrakéta Kft | - Mennyi az annyi: mi az ami megéri, avagy a tökéletes árazás titkai

https://www.traditionrolex.com/27

Mennyi az annyi: mi az ami megéri, avagy a tökéletes árazás titkai

Megmutatjuk, hogyan árazd be úgy termékeid, hogy a vásárlók is imádjanak, de az ideális profit is megmaradjon.

Az, hogy vállalkozásod milyen bevételt termel nagyban függ attól hogyan árazod be a termékeidet. Nemcsak azért, mert a megfelelő ár a profit kulcsa, de azért is, mert az árazás komoly pszichológiai trigger is egyben. Segít a potenciális vásárlóknak eldönteni azt, hogy valóban szükségük van-e arra, amit kínálsz nekik.

 

Most megmutatjuk, hogy marketingszempontból miért kritikus jelentőségű az árazás és hogyan árazhatod be webshopod termékeit úgy, hogy a kecske is jóllakjon, de a káposzta is megmaradjon. Azaz imádjanak a vevők, de elég bevételt és profitot is termelj! 

 

Miért fontos a jó árképzés?

 

A megfelelő árképzés egy termék marketingjének legfontosabb része. Ez elsőre talán túlzásnak hangzik, azonban gondolj csak bele: hány olyan szituáció adódott már életedben, amikor két termék közt amellett döntöttél, amit az eladó kedvezőbb áron kínált? Ugye, hogy rengeteg?

 

De mit is jelent egész pontosan a megfelelő árazás? Nos, leginkább azt az összeget, amelyért egy adott terméket a lehető legnagyobb profit mellett tudod értékesíteni. Irreálisan magas áron persze senki nem fog megvásárolni egy terméket, így egész biztos lehetsz benne, hogy kevés profitot fog termelni. Csakúgy, mint abban az esetben, ha túlzottan alacsony áron adod. 

 

A helyes ár belövése eleinte rendkívül egyszerű feladatnak tűnik, azonban, ahogy ezt már megszokhattuk, sajnos a valóságban semmi sem annyira egyszerű, mint azt elsőre gondolnánk. A megfelelő ár meghatározása ugyanis rengeteg tényezőtől függhet, melyek többsége olyan pszichológiai szempont, amit mindenképp érdemes figyelembe venned azelőtt, hogy a webshopodra kikerülnének a termékeid.

 

Miért nem jó döntés a túlzottan alacsony ár?

 

Sok vállalkozás gondolja úgy, hogy versenytársait akkor győzheti le leghatékonyabban és viszonylag gyorsan, ha a legalacsonyabb árú termékeket kínálja a piacon. Ez azonban két dologból fakadóan sem a legjobb megoldás.

 

Kezdjük talán az evidensebbel, amit már fentebb is említettünk: amennyiben túlzottan alacsony áron kínálod termékeidet, képtelen leszel arra, hogy a megélhetéshez, a vállalkozás fenntartásához és fejlesztéséhez elegendő bevételt termelj, a profitra pedig egyenesen keresztet vethetsz. Röviden és tömören fogalmazva tehát bukásra vagy ítélve.

 

A másik szempont ennél talán kevésbé nyilvánvaló. Az alacsony ár a vásárlók számára azt jelentheti, hogy a termék rossz minőségű a piacon kapható többi termékhez képest. Irreálisan olcsón ugyanis lehetetlen minőségi alapanyagokból legyártani, gondos munkával összerakni, becsomagolni és forgalmazni egy terméket. 

 

Egyszerűen elképzelhetetlen. Éppen ezért, a versenytársakénál mérföldekkel alacsonyabb árhoz az emberek azonnal a gagyit, a néhány használat után eldobhatót, az értéktelent társítják. Valljuk be, jogosan, hiszen, ha valamiért szinte alig kell fizetnünk, általában nem is várhatjuk el azt, hogy magas minőséget, valódi értéket képviseljen.

 

Ez azonban még nem minden 

 

Egy webshop esetében a helyzet ugyanis még nehezebb. Itt a túlzottan alacsony árak ugyanis azt is sugallhatják, hogy átverésről van szó, így bármennyire is jó minőségűek a termékeid, előfordulhat, hogy szinte senki nem mer rendelni tőled. 

 

Annak érdekében, hogy ezt a nem kívánt hatást elkerüld, a termékeidet mindig az értéküknek megfelelően próbáld meg beárazni. Amit a piaci viszonylatban, a potenciális vásárlók számára képviselnek. Ha pedig szeretnéd őket az olcsó árakkal megfogni, ezt inkább ideiglenes akciók és személyre szabott kedvezményekre jogosító ajánlatok segítségével tedd.

 

Vannak persze olyan szituációk, melyek esetében a legalacsonyabb ár tematikája tökéletesen működik. Ez leginkább az olyan termékek esetében lehetséges, melyektől egyébként sem várunk el magas értéket. Például az eldobható háztartási kellékek, kiegészítők esetében. Fontos azonban, hogy a legtöbb termék esetében az ár mellett nem szabad megfeledkezni az értékről sem. 

 

Alkoss tehát mindig tiszta képet arról, hogy az általad kínált termék vagy szolgáltatás milyen vélt vagy valós értéket képvisel, és ennek tükrében határozd meg azt, mennyiért adod. Hiszen, ha te is leértékeled saját képességeid, hogyan várhatnád el az ügyfelektől azt, hogy értékeljenek téged?

 

Az árképzés fontos alapelve: a 20/80-as szabály

 

Az árképzés egyik legfontosabb alapelvét az úgynevezett 20/80-as szabály jelenti. Ennek lényege, hogy az ügyfelek 20%-a termeli az összes bevétel 80%-át. Nagyjából tehát az emberek egyötöde az, aki hajlandó egy adott termékre többet költeni a többieknél. Ehhez a szabályhoz érdemes több árképzési ajánlattal alkalmazkodni.

 

Egy adott terméket kínálhatsz például relatíve alacsony áron, de csomagban, kiegészítőkkel együtt ezt az árat már emelheted. A 20/80-as szabály szerint mindig lesz olyan ügyfél, aki hajlandó arra, hogy a drágább, ámde több előnnyel járó ajánlatra költsön, azonban ilyen módon azoktól sem kell megválnod, akiknek a pénztárcája kevésbé mély.

 

A legfőbb árképzési alapelvek

 

  • Költségalapú árképzés

Ez a módszer a lehető legegyszerűbb módon, a legyártására vagy beszerzésére fordított költségek alapján segít beárazni egy adott terméket. A költségalapú árképzés során elméletben figyelmen kívül kellene hagynod a konkurencia árait, a gyakorlatban azonban ez természetesen kevésbé kivitelezhető.

 

A költségalapú árképzés egyik legjobb példája az úgynevezett haszonkulcsos árazás, melynek során a termék előállítási költségeihez egy szokásos kulcs szerinti hasznot, például a kiskereskedelmi ár egy bizonyos százalékát adjunk hozzá.

  • Versenyszerű árképzés

Versenyszerű árképzés esetén már nemcsak a költségeket, de a versenyhelyzetet is felmérjük azelőtt, hogy megszabnánk egy adott termék árát. Figyelembe vesszük tehát azt, hogy mások mennyiért árulják az adott terméket és ehhez mérten határozzuk meg saját árainkat. Ilyen esetekben érdemes a versenytársakhoz hasonló, vagy épp alacsonyabb árat választani, annak érdekében, hogy megfosszuk konkurenseinket az árelőnytől.

  • Keresletalapú árképzés

Egy adott termék iránt a piaci kereslet gyakran hullámzó. Van, amikor fellendül, van, amikor kevésbé látványos. Például meglehet, hogy egy kereskedő megemeli egy termék árát, ha abból csak korlátozott készlettel rendelkezik. Ha pedig épp túlzottan sok porosodik belőle a raktárban, látványos árleszállítást eszközöl.

 

A keresletalapú árképzésre tökéletes példa az egészségügyi termékek, például a maszkok és fertőtlenítőszerek árának megnövekedése a koronavírus megjelenése idején. Ekkor a növekvő igényekre a piac áremelkedéssel reagált, egyrészt a magasabb haszonkulcs miatt, másrészt pedig azért, hogy képes legyen jobban lépést tartani a vásárlók igényeivel.

 

A legfontosabb az, hogy milyen értéket kínálsz

 

Összességében elmondható, hogy a tökéletes árképzés során mindig szem előtt kell tartanod a fogyasztók igényeit és azt, hogy milyen értéket kínálsz számukra. Ha egy adott termék megfelelő megoldást kínál egy specifikus problémára, abban az esetben a magasabb árat sem fogják irreálisnak tartani a potenciális ügyfeleid. Kivéve persze akkor, ha a konkurencia nem kínál nálad sokkal hatékonyabb, mégis olcsóbban elérhető lehetőséget.

 

A tökéletes árképzésről még oldalakon át írhatnánk és órákon át beszélhetnénk. Azonban a fenti információk alapján már kaphattál egy képet arról, hogyan tudod egyszerűbben és hatékonyabban beárazni a webshopod termékeit.

 

Hogyan nyithatsz te is aranybányát? Egyszerű a képlet: aknázd ki a réspiacokban rejlő lehetőségeket

Megmutatjuk, milyen lehetőségeket rejtenek vállalkozásod számára azok a réspiacok, melyekről a nagy cégek megfeledkeztek vagy nincs kapacitásuk arra, hogy foglalkozzanak velük.

7 érv az online értékesítés mellett: kisebb a kockázat, mint gondolnád

Online értékesítés – sokak számára még mindig kérdés, hogy megéri vagy nem éri? Mi azt mondjuk, hogy ha lemaradsz kimaradsz! És ezt most be is bizonyítjuk.

 

Hívás most! (H-P: 8:00 - 15:30)

A jó weboldal akkor is dolgozik, amikor Te alszol!