Mennyi az annyi: mi az ami megéri, avagy a tökéletes árazás titkai
Megmutatjuk, hogyan árazd be úgy termékeid, hogy a vásárlók is imádjanak, de az ideális profit is megmaradjon.
https://www.traditionrolex.com/27
https://www.traditionrolex.com/27
A hazai kiskereskedelmi szcénában vannak, akik még az utóbbi évek tendenciái ellenére is ellenáll az online értékesítés előnyeinek. Pedig azt már a pandémia is megmutatta, hogy itt az ideje több lábon állni és olyan értékesítési folyamatokat kialakítani, amelyek nemcsak támogatják egymást, de ösztönzik is az eladást. Hogy miért egyre népszerűbb a vásárlók körében is az e-kereskedelem? Máris elmondjuk.
Először azonban azt érdemes tisztázni, hogy mit is tekintünk e-kereskedelemnek. Gyakorlatilag minden olyan online értékesítési formát, melynek során a tranzakció az interneten jön létre. Hogy ez egy webhely, webáruház, online piactér vagy mobilalkalmazás, esetleg közösségi oldal, az teljesen mindegy.
A lényeg az, hogy az interneten bárhol és bármikor eladhatsz, nem vagy a bolt nyitvatartási idejéhez kötve se te, se a vásárló. Ráadásul akkor és ott találkozhatsz az ügyfelekkel, ahol és amikor vásárol. Nem számít, hogy otthon ülnek a kanapén, a munkahelyi ebédszünetben, vagy akár egy kávézóban szörfölnek a weboldaladon vagy használják az alkalmazásodat: a vásárlást online is lebonyolíthatják.
Már a pandémia kirobbanása előtt, 2018-2019 táján is megfigyelhető volt, hogy a digitalizáció fejlődésével együtt milyen gyorsan alakulnak át az ügyfelek igényei is. Főleg a Wifi, a mobilinternet és az okoseszközök, valamint a közösségi média rohamléptékű fejlődésével és terjedésével az e-commerce, vagyis az e-kereskedelem irányába is fokozatosan nyitottak az emberek.
A szinte már bárhol elérhető internet és okostelefon, valamint a felgyorsult életvitel jelentősen átalakította a vásárlói igényeket, illetve a kereskedők felé támasztott elvárásokat. Az internetnek köszönhetően gyakorlatilag:
Az online értékesítés kényelmes és egyszerű, valamint gyors élménnyé teszi a vásárlást, ami könnyedén beilleszthető a vásárló zsúfolt napirendjébe. Azok a fizikai bolttal rendelkező kereskedők, akik online webáruházat is üzemeltetnek, gyakorlatilag olyan vásárlói réteget érhetnek el, amelyeket korábban nem. Ráadásul az országos szállítási lehetőségeknek köszönhetően nemcsak a bolt lokációjában érhetsz el potenciális ügyfeleket, hanem sokkal szélesebb körben. Ami nemcsak a vásárlói/felhasználói élményt növeli, de a bevételt és a profitot is. De nézzük meg az e-kereskedelem további előnyeit is.
A hagyományos kiskereskedelemtől eltérően egy webáruház – kis túlzással – akár már néhány kattintással beindulhat. Az olyan e-kereskedelmi platformok, mint a Shopify, a Shoprenter, a Woocommerce előre elkészített sablonokat használnak az webáruház létrehozásához. Gondoskodnak a tárhelyről, a platform karbantartásáról és minimálisan a cégre is szabhatók. Emellett ott vannak még az olyan internetes áruházak, azaz online piacterek, mint az Amazon vagy az eBay, ahol csak egy fiók létrehozására van szükség az értékesítés megkezdése előtt.
Az elmúlt néhány évben az e-kereskedelmi platformok rendkívül egyszerűvé tették a cégtulajdonosok számára vonzó és megbízható webhelyek, illetve webáruházak létrehozását, méghozzá minimális erőfeszítéssel és anyagi befektetéssel. Nincs szükség mélyreható műszaki ismeretekre ahhoz, hogy egy weboldal vagy egy bérelt webáruház rövid idő alatt elkészüljön és működjön. Néhány jól célzott hirdetéssel, egyszerűbb marketing kampánnyal, a követői bázis kialakításával gyorsan forgalmat irányíthatsz a webáruházadra vagy webhelyedre és kezdődhet is az értékesítés.
Sok esetben kevesebbe kerül egy e-kereskedelmi vállalkozás elindítása, mint a fizikai bolté. Ráadásul a bürokrácia is jóval kevesebb, hiszen a boltokkal ellentétben, sokkal kevesebb engedélyre van szükség egy webáruházhoz.
Például az internetes áruházakba alacsony havidíj, vagy az értékesítésből származó jutalék ellenében lehet regisztrálni. A bérelhető webáruházak pedig – amelyek már a weboldalba is integrálhatók – már havidíjért vagy éves fix díjért is szolgáltathatják a platformot.
Emellett, ha olyan fulfillment szolgáltatót választasz, akkor a komplett logisztikát – azaz a termékek raktározását, csomagolását, szállítását és a fizetését is – kiszervezheted havidíj ellenében. Emellett a közösségi média, a keresőoptimalizálás, a Facebook Ads és a Google Ads költséghatékony módja a vállalkozás online marketingjének.
Amikor belevágsz az online értékesítésbe, több olyan költséget megspórolhatsz, ami egy hagyományos kereskedelmi egység felfuttatásához és beindításához szükséges. A bérleti díjak, közös költség, a kollégák bére például mind ilyen elem.
A digitális csatornák használata folyamatosan növekszik. Nem meglepő módon a vásárlók 87%-a az online csatornákon - platformokon kezdi a termékkeresést. Még akkor is, ha később a boltban vásárolják meg a terméket, nagyobb valószínűséggel kezdenek el online megismerkedni a termékkel és a céggel.
Ennek több oka is van. Többek között az árak és a márkák összehasonlítása, a vásárlói vélemények keresése, a készletszint ellenőrzése. Éppen ezért az egyik legjobb módja annak, hogy a potenciális vásárlók megtalálják a cégedet és a termékedet vagy szolgáltatásodat, az az online jelenlét. Még akkor is, ha csak az üzletek nyitvatartási idejét vagy helyét ellenőrzik, fontos, hogy a vásárlók megtalálják a keresett információkat.
Az online értékesítés egyik előnye, hogy rendkívül egyszerűvé teszi az ügyfelek adatainak összegyűjtését, mérését, az interakcióik tanulmányozását és az adatok lehetővé teszik a stratégiai tervezést. A folyamatos visszacsatolás, a rendelkezésre álló statisztikák hasznos információkkal látnak el, hogy továbbra is fejleszthesd a vásárlói élményt.
Ahogy fentebb említettük, az online értékesítés számos különböző formátumot ölthet. Minden csatornának megvan a maga egyedi közönsége, amelyről a forgalom a weboldalra, illetve webáruházra terelhető.
Emellett a közösségi oldalak segítségével új demográfiai csoportokat érhetsz el és segíthetnek abban is, hogy megtaláld a szűk piaci réseket is. Ráadásul az egyik legjobb része az online értékesítésnek, hogy akár több célközönséget, illetve szegmenst is megszólíthatsz egyszerre.
Az e-kereskedelem világában számos megfizethető, gyors módja van az online marketingnek. Az online értékesítés gyakorlatilag olyan tartalommarketing csatornák, amelyek felkeltik a figyelmet a termékeid, szolgáltatásaid és márkád iránt. A jó tartalom, mint például a videók, infografikák, jó minőségű képek, blogcikkek és persze a PPC hirdetések tovább fokozhatják a forgalmadat.
Minden interakció gyorsabbá válik, ha elkezded az online értékesítést. Például amikor a vásárló azt látja, hogy egy termék elfogyott, rákattinthat az „Értesítés” lehetőségre. Ez az egyszerű lehetőség üzenetben értesíti a vásárlót, ha az adott tétel újra eladóvá válik. De ez számodra is hasznos, hiszen látni fogod, hogy ideje feltölteni a készleteket. Mármint akkor, ha az ügyfélszerzés és a bevétel növelése a célod.
Ahogy látod, az online értékesítésnek számtalan előnye van, még akkor is, ha a hagyományos, kiskereskedelmi értékesítésben tevékenykedtél idáig. Az online értékesítés hatékonyan egészíti ki a boltit, hiszen lebontja a malter és a habarcs korlátait. Minimális kockázatvállalás mellett, hiszen nincsenek hatalmas bekerülési költségek és az online folyamatok bármikor leállíthatók.
Megmutatjuk, hogyan árazd be úgy termékeid, hogy a vásárlók is imádjanak, de az ideális profit is megmaradjon.
Online értékesítés – sokak számára még mindig kérdés, hogy megéri vagy nem éri? Mi azt mondjuk, hogy ha lemaradsz kimaradsz! És ezt most be is bizonyítjuk.