Pinterest marketing: így építs te is hatékony stratégiát
Megmutatjuk, milyen lehetőségeket rejt magában marketingszempontból a Pinterest és azt is, hogyan használhatod ki őket hatékonyan saját vállalkozásoddal.
Bár se a Facebook, se az Instagram nem mai találmány, időről időre mégis tudnak még újat mutatni és adni a vállalkozásoknak. Ennek egyik legfőbb oka, hogy nemcsak közösség- és márkaépítésre használhatók, hanem remek eszköze lehet a forgalomterelésnek, valamint az értékesítésnek is. A PPC-t pedig még meg sem említettük, pedig a Facebook Ads és Instagram hirdetések mellett sem lehet elmenni szó nélkül. Úgyhogy itt az ideje kicsit leporolni az ismereteinket és újra csatasorba állni ezeken a közösségi felületeken is. Máris mutatjuk, hogyan tegyél jót velük a cégednek.
A közösségi média marketing egyik legnagyobb kérdése mindig az, hogy megéri-e a vállalkozásnak időt és energiát fektetniük a különböző social media csatornák fenntartásába, valamint a tartalomgyártásba.
A kétely oka sok esetben az, hogy mind a Facebook, mind az Instagram – és gyakorlatilag bármely közösségi média platformot említhetnénk – esetében az egyik legnagyobb bökkenő, hogy a tartalomgyártás, az oldalkezelés és a hirdetések költségei ellenére, mindig csupán vendégek leszünk az adott platformon.
Vagyis költhetünk havonta akár többszázezer forintot Facebook hirdetésekre, fektethetünk súlyos munkaórákat a profilunkba, elég egy félrecsúszott algoritmus, el nem ismert moderálási probléma vagy valamilyen bug és a több ezer vagy akár tízezer főt számoló közösségnek egy csapásra vége is lehet.
Vagy, ahogy már nem egy példa volt erre a platformok története során, egy technikai hibának köszönhetően profilok mennek tönkre, esetleg hosszú órákon át elérhetetlenné válik a platform az üzemeltetők, a követők és felhasználók részére. Ami az esetek többségében súlyos károkat okoz a különböző közösségi média kampányokat futtató, illetve aktívan hirdető vállalkozásoknak. Miért éri hát meg mégis fent lenni Facebookon és Instagramon?
A kisebb-nagyobb döccenők ellenére még mindig az az általánosan elfogadott nézet, hogy igenis megéri jelen lenni Facebookon és Instagramon is. Erre nemcsak azért van szükség, mert például a Facebook 1,59 milliárd fős és az Instagram 1 milliárd fős felhasználói közösségében hatalmas a potenciál, hanem a több lábon álló marketingkommunikáció végett is.
Akkor teszed ugyanis a legjobbat a vállalkozásodnak, ha az omnichannel szemlélet a marketing- és PR-kommunikációs-csatornák kiválasztásánál is helyet kap. Vagyis: hiba lenne vagy csak ebben, vagy csak abban gondolkodni. Például: nem elég, ha csak a blogodat frissíted, ahogy az sem, ha kizárólag az e-mail-marketingre vagy a közösségi média kommunikációdra fókuszálsz. Ha ugyanis pont az a marketingkommunikációs csatorna kap léket, amire eddig fókuszáltál és elvész a hosszú hónapok alatt épített közönség és közösség, mit csinálsz?
Annak érdekében tehát, hogy ne zavarjon be az értékesítési folyamatokba például egy újabb Facebook algoritmus hiba, a Facebook marketing mellett építs hírlevél-listát, növeld a követőid számát Instagramon és a többi közösségi oldalon is – amire még van kapacitásod.
Közben pedig gondoskodj arról, hogy a céges bloggal is organikus forgalmat terelhess a weboldaladra és növeld a látogatóid-ügyfeleid elköteleződését. Ezt az összetett inbound marketing folyamatot egy hatékony törzsvásárlói vagy előfizetői rendszerrel megtámogatva, a több lábon álló marketingkommunikáció mestere lehetsz. De egy dolgot ne felejts el: a közösségi média mindig kapjon helyet az értékesítési és kommunikációs folyamatokban.
Ha még mindig lenne kérdésed, miért éri meg használni a Facebookot és az Instagramot, nézzük meg őket kicsit közelebbről. Mindkét platform egy kézben van, ennek ellenére másféle tartalomtípusokat helyeznek előtérbe.
Bizonyos szemszögből nézve – például a Facebook csoportok, chatbotok, a Facebook Boltok, tartalomtípusok sokfélesége stb. – talán a kék óriás tűnhet jobb választásnak, de az Instagram is igyekszik tartani a lépést, főleg a videós tartalmak kiterjesztésével.
Ami azonban közös ezekben a platformokban és a vállalkozásod javára fordíthatod:
Az Instagram főként a vizuális megjelenésnek kedvez a képek, Instagram Stories videók, Rheels videók, Live-ok és IG Tv-adások segítségével, valamint a hashtag-használattal, ami egyébként követőcímkeként is funkcionálhat. A Facebook az Instagrammal szemben teret enged a hosszabb szöveges posztoknak és a csoportok közösségépítő erejének is. Emellett a videók és Live-ok itt sem estek ki a pixisből, így gyakorlatilag csak a kreativitásodon múlik, hogy mivel leped meg a követőidet.
A jelenlegi digitális fejlettségnek, az okostelefonok és a többi okoseszköz elterjedésének, valamint az országosan elérhető szélessávú és mobilinternet hozzáférésnek köszönhetően a tartalomfogyasztási szokások is jelentősen átalakultak.
Ma már az ügyfél-vállalat közötti kapcsolat is átalakult: a közösségi médiának köszönhetően a felhasználók egyszerűen, könnyedén elérhetik a vállalkozásokat. Érdekes megfigyelés, hogy átalakult a hierarchia is: már nem alá-fölérendelt viszonyról, sokkal inkább partneri kommunikációról van szó. Ráadásul a közösségi média kontentekre, vagy a hírfolyamban elkapott hirdetésekre akár 2 meeting között vagy a vonaton ülve is időt tudnak keríteni, ami persze az impulzusvásárlásokat is nagyban segíti.
Főként a Facebook esetében igaz, hogy a csoportok segítségével minőségi, a márka iránt elkötelezett közönséget építhet. De természetesen Instagramon is remek terep erre: egy hetente 1x, mindig ugyanakkor megtartott Live-ot – amolyan élő vlogként – várni fogják a már meglévő követők, de újakra is szert tehetsz vele. Ami pedig tovább növeli az ázsiódat, hogy a Live-ok később a saját IG Tv platformodon is helyet kaphatnak, de akár más módon is megoszthatod a követőiddel – például hírlevélben is terjesztheted a közösségi média tartalmaidat.
Ezek az események vagy épp a csoporton belüli kommunikáció mind segít elnyerni a felhasználók bizalmát, laikus érdeklődőkből előbb elkötelezett rajongóvá, majd ügyféllé válhatnak, akik ráadásként még tovább terjeszthetik a jó híredet. Például megosztásokkal, értékelésekkel, ajánlásokkal egyetemben.
Publikáltál egy új cikket a céges blogodon? Akkor itt ne állj meg: add hírül a követőidnek és posztold a Facebook oldaladon. Ha van, akkor a zárt Facebook csoportodba is dobd be a linket néhány szó kíséretében és persze Instagramon is megoszthatod a jó hírt a rajongóiddal. De természetesen nemcsak egy új írásodat vagy YouTube-videódat oszthatod meg a közönségeddel, hanem az új terméked-szolgáltatásod felé is terelheted az embereket.
Gyakorlatilag arra a csatornára irányítod tovább a közönségedet, amelyikre csak szeretnéd. Elsősorban a weboldalra vagy a kampányodnak dedikált landing oldalra, hogy növeld az értékesítésedet. De más közösségi platformod követői számának és a hírlevél listád gyarapítása is lehet konverziós cél.
Hogy mennyire hatékony forgalomterelő eszköz például a Facebook, azt a Facebook Pixel segítségével is mérheted: néhány soros forráskódot kell a weboldaladba integrálnod, utána pedig látni fogod, hogy a Facebook oldalon megosztott linkről hányan érkeztek a weboldaladra.
Szöveges, képi és videós kontentek segítségével indirekt módon is megismertetheted a követőiddel a márkád termékeit, szolgáltatásait. Ezen felül azonban más módon is támogathatod a kampányaidat a Facebook és az Instagram segítségével. Facebookon például létrehozhatsz akár egy eseményt is az időszakos akciódnak vagy rendezvényednek, míg Instagram Stories-ban visszaszámlálással, kérdezz-felelekkel és szavazós játékkal is felkeltheted a kíváncsiságot, valamint az érdeklődést a kampányod iránt.
Nem mehetünk el szó nélkül a Facebook és Instagram Ads mellett sem. Bár nem az ingyenességükről híresek, ettől függetlenül olyan részletes célzási lehetőségeket tesznek lehetővé, amivel nemcsak egy „általános közönséget”, hanem dedikált szegmenseket is elérhetsz. A PPC hirdetésekhez persze nem árt szakember segítségét igénybe venni, hacsak nem vagy tapasztalt ezen a téren, hogy a költségek ne emésszék fel a profitodat. De rövid távon remek kiegészítői a keresőoptimalizált tartalommarketingnek.
Ahogy látod, érdemes kicsit ráfeküdni a Facebook és az Instagram Marketingre, mert a kitartó munka és a minőségi tartalom meghozza a gyümölcsét. A márkaépítés és márkaismertség mellett növelheted az értékesítési volument, új potenciális vevőcsoportot fedezhetsz fel és még számtalan más előnyre tehetsz szert. Ajánljuk minden kis- és középvállalkozásnak, akik a több lábon álló marketingkommunikációban és az innovációban hisznek.
Megmutatjuk, milyen lehetőségeket rejt magában marketingszempontból a Pinterest és azt is, hogyan használhatod ki őket hatékonyan saját vállalkozásoddal.
A forradalom elkezdődött: a TikTok szárnyal és egyre több vállalkozás fedezi fel magának. De vajon hogyan húzhat hasznot a céged a TikTok marketingből?