Pinterest marketing: így építs te is hatékony stratégiát

Megmutatjuk, milyen lehetőségeket rejt magában marketingszempontból a Pinterest és azt is, hogyan használhatod ki őket hatékonyan saját vállalkozásoddal.

Az online marketing egyik legfontosabb bástyáját napjainkban a közösségi oldalak jelentik. A Facebookon és az Instagramon való jelenlét már a legtöbb vállalkozás számára alapvető dolognak számít. Akadnak azonban olyan platformok is, melyekben rengeteg lehetőség rejlik, hazánkban azonban mégis kevésbé számítanak népszernek. Pedig az egyre növekvő felhasználói bázis azt igazolja, hogy egy kis energiabefektetéssel rendkívül jövedelmező hirdetési felületként szolgálhatnak.
 

Ilyen platform többek közt a Pinterest is, ami világszerte hatalmas tömegeket tud megmozgatni, Magyarországon azonban mégis kevesen fedezték fel a benne rejlő marketinglehetőségeket. Éppen ezért most megmutatjuk neked, miért érdemes belevetned magad a Pinterest marketing rejtelmeibe és azt is, hogyan vághatsz neki a saját kampányod felépítésének.

Mi az a Pinterest és miért lehet rá vállalkozásodnak szüksége?

A Pinterest igazán különleges platform, mely egészen másképp működik, mint a jól megszokott közösségi oldalak. A Facebookkal és az Instagrammal szemben ugyanis itt nem a közösségépítés a legfőbb cél. A Pinterest sokkal inkább egyfajta vizuális felfedezőrendszerként működik, melynek célja, hogy a felhasználók inspirációt gyűjthessenek rajta a hobbijaikhoz. A főzéstől kezdve a lakberendezésen át, egészen az öltözködésig, rengeteg dologgal kapcsolatban találhatsz rajta kreatív ötleteket.

 

Hogyan használhatod ezt az elsőre talán furcsának tűnő platformot marketingcélokra? Nos, rendkívül egyszerűen.

 

A Pinterest felületén regisztráció után bárkinek lehet saját profilja, akár egy vállalkozásnak is. Saját profil birtokában pedig bárki létrehozhat úgynevezett táblákat, ahol közzéteheti bejegyzéseit, ötleteit, melyekhez linket is csatolhat. Ilyen módon pedig könnyedén terelheti a weboldalára az érdeklődőket. Ilyen egyszerű az egész.

 

Minden egyes poszt egy úgynevezett „pin” azokon a táblákon, melyekre különböző tematikák szerint gyűjtheted a saját posztokat, vagy akár azokat a bejegyzéseket, melyek a többi felhasználónál tetszettek meg.

 

Nincs szükséged tehát a folyamatos jelenlétre, nem kell rendszeren a közösségépítésen dolgoznod és a kommentekre reagálnod. Elég néhány minőségi, jól kulcsszavazott pin, melyekhez tartozik egy link, és már kész is a varázslat!

 

A Pinterest marketingcélú használata külföldön már mindennaposnak számít, hazánkban egyelőre azonban kevés vállalkozás próbálja kiaknázni a benne rejlő lehetőségeket. Még annak ellenére is, hogy a platformot egy itthoni felmérés szerint a lakosság 47%-a ismeri és 18%-a legalább heti szinten használja. Éppen ezért olyan terepet jelenthet számodra, melyen jóval alacsonyabb számú konkurenciával kell szembenézned, mint a Facebookhoz és az Instagramhoz hasonló, népszerű platformokon.

 

Ezt pedig érdemes is kihasználnod addig, amíg lehet, hiszen a statisztikák szerint a Pinterest havi szinten 478 millió aktív felhasználóval rendelkezik világszerte. Ezeknek a felhasználóknak pedig nem kevesebb, mint 77 százaléka a Pinteresten keresztül talált rá egy olyan márkára, mellyel a későbbiek folyamán valamilyen formában (általában rendelés útján) kapcsolatba lépett.

Hogyan építhetsz hatékony Pinterest stratégiát?

Mint ahogy minden egyéb közösségi platformon folytatott marketingtevékenység esetében, úgy a Pinterest esetén sem érdemes derült égből villámcsapásként belevágni a dologba. Bármennyire is egyszerűnek tűnik a felület, mindenképp szükséged lesz egy olyan stratégiára, mely irányt mutat azzal kapcsolatban, hogyan válogasd és optimalizáld megfelelően tartalmaidat a Pinterest környezetére.

 

Ennek érdekében először is tudnod kell azt, hogy célközönséged és versenytársaid milyen mértékben használják ezt a platformot és ennek tükrében érdemes-e Pinterest kampányt építened. Amennyiben úgy döntesz, hogy belevágsz, a következő dolgokra kell mindenképp kiemelt figyelmet fordítanod:

  • Posztolj magával ragadó, minőségi tartalmat

Az első és egyben legfontosabb dolog: sose kezeld a Pinterest felületét egyfajta hirdetőtáblaként, melyet kizárólag arra használsz, hogy marketingcélú linkeket posztolj. A felhasználók ugyanis azért regisztrálnak erre a platformra, hogy magával ragadó, érdekes és minőségi tartalmakra leljenek, melyek inspirációt és motivációt nyújtanak számukra. Éppen ezért ez az a hely, ahol az egyszerű reklámok nem fognak működni, sőt balul is elsülhetnek, hiszen könnyedén kelthetnek ellenszenvet a felhasználókban.

 

Fontos tehát, hogy használd ki a Pinterest felülete által kínált lehetőségeket. Posztolj olyan minőségi vizuális tartalmakat, melyek képesek azonnal megragadni a felhasználók figyelmét, és csatolj hozzájuk olyan linkeket, melyek valóban inspirálják a látogatókat vagy épp megoldást kínálnak egy adott problémájukra.

 

És hogy milyen képek működnek igazán jól a Pinteresten?

 

A statisztikák szerint a felhasználók 82%-a az oldalt mobilon böngészi, ami azt jelenti, hogy az állóhelyzetű képek sokkal inkább működőképesek, mint a horizontális fotók vagy grafikák. Természetesen az is fontos, hogy ezek a képek minél jobb minőségűek és ízlésesek legyenek, így saját tartalom esetén mindenképp érdemes profi fotós vagy grafikus segítségével készült illusztrációkat használnod.

 

A nagyobb hatás érdekében pedig a képek mellett rövid videós tartalmakkal is próbálkozhatsz, hiszen ez a fajta kontent egyre nagyobb népszerűségnek örvend, köszönhetően az olyan platformoknak, mint a TikTok vagy az Instagram.

  • Tervezd meg gondosan saját tábláid

A Pinteresten zajló keresések 97%-a márkajelzés nélkül történik. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók számottevő többsége sosem egy bizonyos brandre, hanem valamilyen kulcsszóra keres rá és ezáltal talál rá a neki tetsző tartalmakra. Éppen ezért fontos, hogy Pinterest tábláid felépítését gondosan megtervezd és a megfelelő kulcsszavak használatával célközönséged érdeklődési köre szerint optimalizáld. Hiszen ne feledd, a Pinterest lényegében nem más, mint egy keresőmotor.

 

A nagyobb elérés érdekében saját márkás tartalmaidat ötvözheted például olyan ötletekkel, melyek egy adott szezonban felkapottak, például karácsonyi receptekkel vagy dekorációs javaslatokkal. Ebben rengeteg lehetőség rejlik, hiszen a netezők több mint fele a Pinterestet részesíti előnyben a Facebookhoz hasonló webhelyekkel szemben abból a célból, hogy követhesse a neki tetsző és őt érdeklő tartalmakat.

  • Reklámozd a fiókod

Mint ahogyan a legtöbb közösségi platform esetében, úgy a Pinteresten is lehetőséged nyílik arra, hogy különböző kulcsszavak, érdeklődési körök, vagy épp demográfiai adatok alapján szponzorált tartalmat hozz létre, ami nagyobb eséllyel juthat el a célközönségedhez.

 

A Pinterest hirdetések segítségével egyszerűbben érhetsz el olyan felhasználókat, akik már rákerestek egy adott kulcsszóra, kapcsolatba léptek a te tartalmaidhoz hasonló kontenttel. Vagy épp valamilyen formában már találkoztak az általad posztolt Pinekkel.

Ennek érdekében rengeteg hatékony hirdetési formát választhatsz, a fotós gyűjteménytől kezdve egészen a videós hirdetésig.

Valóban csak nőknek való a Pinterest?

A Pinteresttel kapcsolatban sokszor merül fel az a tévhit, hogy kifejezetten nők számára létrejött platform. Így csak azon vállalkozások számára jelenthet alkalmas marketingfelületet, akik termékeikkel vagy szolgáltatásaikkal a hölgyeket célozzák meg. Ez azonban csak részben igaz.

 

A statisztikák ugyanis azt mutatják, hogy a Pinterest felhasználóinak nem kevesebb mint 71,1%-a valóban nő. Ez nagy fölényt jelent a férfiakkal szemben, azonban egyáltalán nem azt jelenti, hogy az urakat képtelenség lenne ezen a csatornán keresztül megszólítani.

 

Egyrészt azért sem lehetetlen, mert a platform felhasználóinak 14,5%-a regisztrált férfiként, ami a sokmilliós felhasználótábort tekintve továbbra is rendkívül nagy célközönséget takar. A Pinterest statisztikái szerint pedig az elmúlt években a férfi felhasználók is kezdenek rákapni a platform használatára és arányuk folyamatosan növekszik. Amit a legjobban talán az bizonyít, hogy az újonnan regisztrálófelhasználók 40%-a férfi.

 

Helytálló következtetés tehát, hogy a Pinterest egy igazán univerzális felület, mely kiváló lehetőséget biztosít vállalkozásod számára, ha nem riadsz vissza a sablonoktól elrugaszkodni képes, kreatív kampányok tervezésétől!

Címkék:

Közösségi média előnyök cégednek: erre érdemes használnod a Facebookot és az Instagramot

Facebook és Instagram – miért érdemes jelen lenned ezeken a platformokon? Hogyan használhatod ki a bennük rejlő marketinglehetőségeket? A válaszokat a cikkben találod meg.

Influencer marketing: amit az influencerekről tudnod érdemes

Influncerekkel turbóznád fel az online marketinged? Mutatjuk hogyan csináld, hogy neked is megérje.

Hívás most! (H-P: 8:00 - 15:30)

A jó weboldal akkor is dolgozik, amikor Te alszol!