Miért fontosak a weboldaladra mutató hivatkozások?
Megmutatjuk, mi az a linképítés és miért fontos saját weboldalad forgalma szempontjából.
Az hogy ki milyen utat választ az Internetes ügyfélszerzésének felépítéséhez, vállalkozás és személy függő. Leírom azokat a szempontokat, és tapasztalatokat melyek alapján könnyebben eldöntheted, hogy számodra mi lehet a legoptimálisabb megoldás.
1.) Eltudod készíteni Te magad a weboldaladat?
Amennyiben jártas vagy az informatikában, akár Te magad is feltelepíthetsz egy nyílt forráskódú weboldalt és ehhez számos segédanyagot találhatsz az Interneten és főleg a Youtube –n. Én személy szerint nem javaslom ezt az utat, csak ha nincs más lehetőséged (Pl.: anyagi korlát miatt) és ennek több oka is van.
A tapasztalat hiánya
Az idő
Egy sikeres vállalkozás felépítésének alapvető követelménye a csapatmunka. Egy vállalkozás életében olyan széleskörűek a lehetőségek és a tennivalók, hogy egy személyben mindenhez érteni és minden feladatot elvégezni kivalló minőségben egyszerűen lehetetlen.
Egy cégvezető feladata elsősorban nem az, hogy mindenben profi legyen, hanem az hogy rendelkezzen az adott témákban olyan általános ismeretekkel, melyek alapján döntéseket tud hozni és kitudja választani a megfelelő szakembereket, mint Pl.: weboldalkészítő, rendszergazda, könyvelő, cégjogász, stb.
Az vezető, aki céget épít, (Pl.: nagykereskedést, logisztikai, vagy építőipari céget, könyvelő irodát vezet) az a vállalkozó, aki napi szinten benne van a munkában (Pl.: burkoló, asztalos, szerelő, könyvelő, ügyvéd, hitelügyintéző).
Egyszerűen nem rendelkezik annyi plusz idővel, hogy megtanulja részletesen a programozást, a grafikát és az online marketinget. Vannak akiknek mégis sikerül? Igen természetesen vannak.
Tapasztalataim szerint elsősorban azoknál a vállalkozásoknál működhet sikeresen a saját webfejlesztési és online marketing munka, akik online vállalkozást üzemeltetnek azért a munkájuk nagy része az online világ köré rendeződik, vagy azoknál, akik olyan területen dolgoznak ahol nincs erős konkurencia harc, ezért kevesebb befektetett idővel és / vagy tudással is nagy eredményeket lehet elérni az Internetes ügyfélszerzésben.
2.) Egyszemélyes vállalkozás, szabadúszó.
Az egyszemélyes vállalkozások általában olcsóbbak mint a nagy cégek, de csak egy – egy feladatra vannak specializálódva, mint Pl.: programozás, dizájn stb. Amennyiben komplex segítséget akarsz kapni az Internetes ügyfélszerzéshez több céggel kell együtt dolgozz és többfelé kell kommunikálj.
Ha egyszemélyes vállalkozás mellett döntesz, akkor célszerű olyan szolgáltatót választanod, aki már rendelkezik partnerekkel, így már meg van a rutin a közös munkára és nem neked kell harmóniába hoznod több vállalkozót, mely vagy sikerül, vagy nem.
Amit tudnod kell, hogy egy vállalkozás életében a legveszélyesebb szám, az „EGY”. Ha kiválasztott partnernek több ügyfele is van, akik magasabb színvonalú törődésre számítanak, akkor nagy eséllyel fordul elő, hogy várakoznod kell, hiszen mindenkinek 24 órából áll a nap. Ha az adott vállalkozó megbetegszik, szabadságra megy megint csak várakoznod kell, ha profilt vált akkor új szolgáltatót kell keres, akivel nagy valószínűség szerint újra kell építened az Internetes ügyfélszerzésedet.
A szabadúszók többsége nagyon lelkes és adott témakörökben magas fokú jártassággal rendelkeznek. Mi is szívesen dolgozunk szabadúszó programozókkal, marketingesekkel, szövegírókkal, alvállalkozókkal, meghatározott projektekben. De hogy a teljes Internetes ügyfélszerzésedet egy személyre bízd, hosszú távon, az előbbiekben említett eshetőségek miatt magas kockázattal jár.
3.) Cégek, ügynökségek
A cégek, azok ahol több szakember is azon dolgozik, hogy az ügyfelek számára a legmodernebb technikával készüljenek el a weboldalak, gondoskodjanak a legújabb frissítésekről és naprakész online marketing megoldásokkal támogassák az Internetes ügyfélszerzésedet.
A cégek általában drágábbak az egyszemélyes vállalkozásoknál, de mivel itt több ember dolgozik, jó esetben megfelelően felépített rendszerben, magasabb fokú biztonságra számíthatsz a hosszú távú együttműködés során. A cégek előnye, hogy itt nem szabad problémát okozzon, ha valaki elmegy betegtáppénzre, vagy szabadságra, esetleg távozik a cégtől, mert a cég felelőssége az, hogy mindig legyen rendelkezésre álló munkaerő minél kevesebb várakozási idővel.
Természetesen a cégek közül is többféle felépítésű közül csemegézhetsz a piacon, mert itt is vannak, akik csak egy célterülettel foglalkoznak Pl: programozás, dizájn, és vannak akik komplex megoldáscsomagot kínálnak. Fontos előre egyeztetni milyen elvárásaid vannak a jelenre és a jövőre nézve és az adott cég milyen megoldásokkal tud ezeknek megfelelni. Pl.:
Amikor a saját cégünknek keresünk partnereket akkor nálunk is számít a méret. Az adott projektek elvégzéséhez tökéletesen együtt tudunk dolgozni szabadúszó kollégákkal, de Pl.: ha könyvelőt keresünk, csakis a többszemélyes iroda jöhet számításba.
Mint vállalkozó bizonyára Te is jól tudod, hogy mennyire számít, hogy mindig időben legyél tájékoztatva a fizetési kötelezettségeidről és a céged pénzügyi állapotáról. Rendkívül fontos a határidők betartása! Amennyiben a könyvelő garanciát is vállal a tevékenységére, (ez a minimum, ami elvárható) nekem az nem elegendő, hogy ha megbüntetnek, akkor állja a sarat.
Én mindent megteszek a szabályos működésért, ezért nem akarom, hogy büntetések feketítsék a cégem jó hírét, nekem a pontosan elvégzett munkára van szükségem. Éppen ezért ennél a tevékenységnél sem tartom lehetségesnek, hogy egy személy naprakész az aktuális jogszabályi változásokból, mindig mindenről időben tájékoztat, a bevallásaimat időben leadja (és mindezt a több ügyfelének, hiszen egy ügyfélből nehezen fenntartható egy vállalkozás) és mindemellett soha nem beteg és soha nem megy szabadságra.
Véleményem szerint ez egyszerűen nem lehetséges.
Általános javaslatok a szolgáltató kiválasztására
Véleményem szerint a legfontosabb, hogy egy weboldalkészítéssel és / vagy egy online marketinggel foglalkozó vállalkozás legjobb referenciája a saját weboldala és marketingje.
Az elsődleges hogy mi a benyomásod a szolgáltató weboldalára érkezve?
A fentebbiek figyelembevételével érdemes több szolgáltatótól is ajánlatot kérni és összevetni a tapasztalatokat. Ha egy cég minden kritérium alapján jól teljesít, még mindig nem biztos, hogy ők a megfelelő választás.
Amikor partnereket kerestem régebben sokszor abba a hibába estem, hogy mindent elmondtam a cégünkről és a működésünkről. Hiány nélkül minden információt el akartam mondani annak érdekében, hogy a szolgáltató mindent tudjon rólunk és ezek alapján a legjobb megoldásokat nyújtsa nekünk.
Hiba volt!
Mivel mindent elmondtam magunkról, nem volt mit kérdezni rólunk és így csak egyetértéseket kaptam az elmondottakról, de visszakérdezést szinte soha.
Ma már másként csinálom.
Ha elmegyek egy szolgáltatóhoz elvárom, hogy ő kérdezzen tőlem. Természetesen van egy listám, miket kell egyeztetni de a lényeg hogy a beszélgetés irányítását a szolgáltatóra bízom. A kérdéseiből meg tudom állapítani, hogy ért-e ahhoz amit kínál és meg akar-e ismerni minket eléggé, vagy csak eladni akar a vállalkozásunknak?
Kérlek küldj visszajelzést a szavazatoddal!
Eddigi szavazatok száma: 500
%
Egyszemélyes vállalkozással
%
Csapatban dolgozó céggel
Megmutatjuk, mi az a linképítés és miért fontos saját weboldalad forgalma szempontjából.
Elsődlegesen az számít, hogy Te milyen beállítottságú vagy. Ha nagyon idegen tőled akár a tegeződés, akár a magázódás akkor maradj annál, ami a Te stílusod.