Hogyan válassz hírlevélküldő szoftvert?

Megmutatjuk, miért érdemes neked is hírlevélküldő szoftvert használnod és azt is, mi alapján találhatod meg a vállalkozásod számára a legjobb megoldást.

A hírlevél az egyik legrégebb óta használt online marketingeszköz, melyet sokan, sokszor próbáltak temetni, azonban sohasem sikerült. Ennek oka, hogy habár rendkívül egyszerű, mégis nagyszerű: megújulásra képes megoldást jelent azok számára, akik olcsó, mégis hatékony digitális kampányt szeretnének építeni. 

 

Egy hírlevelet rengeteg dologra használhatsz. Tájékoztathatod feliratkozóidat a vállalkozásoddal kapcsolatos változásokról, felhívhatod a figyelmüket az akciós termékekre, vagy akár személyre szabott ajánlatokkal is megkeresheted őket. A lehetőségek tárháza kimeríthetetlen, és egy jó hírlevelet a megvalósítástól függően akár forgalomnövelés, akár a konverziós számok és a vásárlás növelése céljából is alkalmazhatsz.

 

Annak érdekében azonban, hogy az elektronikus levelek hatékonyságát maximalizálni tudjuk, napjainkban már rendkívül fontos az automatizálás. 

 

Manapság rengeteg olyan rendszer közül választhatsz, melyek célja, hogy e-mail-marketinged hatékonyan automatizálhasd. Ezek többsége egyedi előnyökkel (és természetesen hátrányokkal) is rendelkezik, így sokak számára nehéz lehet a döntés azt illetően, melyiket is válassza.

 

Éppen ezért ebben a cikkben megmutatjuk neked azt, hogy mitől lesz egy hírlevélküldő szoftver igazán hatékony, és melyek azok a megoldások, melyeket a magyar és angol nyelvű szoftverek közül a leginkább kedvelünk!

 

Mitől lesz egy hírlevélküldő szoftver igazán hatékony?

 

Ahhoz, hogy belevágjunk a dologba, először érdemes tisztázni, mi is tulajdonképpen egy hírlevélküldő szoftver feladata. Az alábbiakban néhány pontban összegyűjtöttük azt, mit kell tudnia egy e-mail-automatizáló programnak ahhoz, hogy hatékonyan alkalmazhasd online marketingkampányodban.

 

  • Segít a hírlevélküldés automatizálásában és a listaépítésben

A hírlevélküldő szoftver legalapvetőbb funkciója a hírlevélküldés automatizálása. A legegyszerűbb megoldások is segítségedre lesznek abban, hogy kezeld a már meglévő feliratkozói listádat, bővíthesd azt vagy épp belekezdj egy teljesen új feliratkozóbázis kiépítésébe. 

A hírlevélküldő szoftverek használatával gyakorlatilag nincs más dolgod, mint megtervezni aktuális hírleveleidet és kidolgozni azok tartalmát, a program pedig minden mást elintéz helyetted. Segít a feliratkozóbázis kiépítésében, kezelésében és rengeteg időt spórol számodra, amit száz százalékban főtevékenységed gyakorlására és fejlesztésére fordíthatsz.

 

  • Segít a hírlevelek megtervezésében

Ha igazán ütős hírlevelet szeretnél készíteni, ma már nem csak a tartalomra, de a megjelenésre is oda kell figyelned. A jó hírlevél olyan, mint egy mutatós szórólap vagy egy eDM kiadvány, mely vizuálisan is képes felkelteni célközönség figyelmét. A jó hírlevélküldő szoftver pedig a listaépítés és a levelek automatizálása mellett, segít ennek megtervezésében és összeállításában is.

 

  • Segít a személyre szabott kampányok felépítésében

Több hírlevélküldő szoftver az automatizált hírlevelek kiküldése mellett abban is segít, hogy külön feliratkozói csoportokat hozhass létre, vagyis szegmentálhasd a közönségedet. Ilyen módon elérheted azt, hogy mindenki az őt érdeklő tartalmakból kapjon összefoglaló e-maileket, vagy épp a feliratkozói státuszához mérten egyedi tartalmakban és személyre szabott ajánlatokban részesüljön. 

 

Ennek köszönhetően jóval több feliratkozót szerezhetsz, mintha egyetlen általános hírlevéllel bombáznád célközönségedet, ami néhány hasznos információmorzsa mellett sokak számára irreleváns dolgokat is tartalmazhat.

 

És most nézzük meg, hogy ezek alapján a szempontok alapján melyek azok a szoftverek, melyek neked is segíthetnek abban, hogy a lehető legkisebb energiabefektetés mellett is magasabb szintre emelhesd az e-mail-marketinged!

 

A legjobb angol nyelvű hírlevélküldő programok

 

  • MailChimp: ha fontos a tökéletes megjelenésű hírlevél

 

A MailChimp az egyik legnépszerűbb e-mail-marketing platform, melyet világszerte vállalkozások milliói használnak és nem véletlenül. Egyrészt rendkívül hatékony a hírlevelek létrehozásában és a feliratkozói listák kezelésében, másrészt pedig rengeteg hasznos funkciót kínál. Az űrlapok létrehozásától kezdve, a tartalom spamellenes ellenőrzésén keresztül, egészen a különböző kampányok eredményeinek monitorozásáig.

 

A platform egyik legnagyobb előnye, hogy használatával rendkívül látványos hírleveleket készíthetsz, ehhez pedig nincs szükséged dizájner tapasztalatokra sem. A MailChimp ugyanis egy egyszerűen kezelhető, drag-and-drop elven működő rendszert és rengeteg mutatós sablont kínál annak érdekében, hogy feliratkozóidat az általad küldött hírlevelek ne csak tartalmuk, de megjelenésük szempontjából is hétről hétre képesek legyenek elkápráztatni.

 

A MailChimp 2000 feliratkozóig ingyenesen használható, és havonta akár 12.000 ingyenes e -mailt is küldhetsz vele. Így teljeskörűen megtapasztalhatod az előnyeit azelőtt, hogy elő kellene rá fizetned. 

Egyetlen hátránya, hogy nem kínál olyan együttműködési eszközöket, melyek segítségével akár egy teljes marketinges csapat is hatékonyan dolgozhatna az e-maileken. A kis- és középvállalkozások számára azonban így tökéletes megoldást jelent az ütős hírlevelek elkészítése és a kampányok hatékony automatizálása céljából.

 

  • MailJet: ha nagyobb csapatban dolgozol

 

A MailJet egy 2010 óta piacon lévő francia e-platform, mely felhőalapú szolgáltatásként teszi lehetővé a marketingcélú e-mailek létrehozását és hatékony automatizálását. Egyik legvonzóbb képessége a dinamikus tartalmak létrehozásában rejlik.

 

Segítségével könnyedén készíthetsz olyan hírlevelet, melynek szövege minden címzett számára személyre szabható, például saját név és helyadatok alapján. Ez rendkívül hasznos funkció, hiszen, ahogy fentebb már említettük, a személyre szabottság napjainkban egyre inkább kulcsfontosságú dolognak számít, ha hatékony e-mail-marketingről beszélünk.

 

Fejlett együttműködési eszközei pedig lehetővé teszik azt, hogy a hírlevelek összeállításán és kezelésén egyszerre több ember is dolgozhasson. Ezt nagyjából úgy kell elképzelned, mint a Google online szerkeszthető dokumentumait. A MailJet felületén létrehozott levélvázlatokat egy adott team tagjai véleményezhetik és szerkeszthetik, ami képes lényegesen megkönnyíteni az online marketinggel foglalkozó csapatok munkáját. 

 

A MailJet a MailChimp-hez hasonlóan bizonyos határig ingyenesen használható. Ebben az esetben ez havi 6000 darab hírlevelet jelent, egyszóval a kis- és középvállalkozások számára tökéletes megoldás lehet abban az esetben, ha szeretnének belevágni e-mail kampányaik felépítésébe és automatizálásába.

 

A legjobb magyar nyelvű hírlevélküldő szoftverek

 

  • Webgalamb: sokoldalú megoldás hazai vállalkozások számára

 

A Webgalamb kifejezetten hazai cégek számára készült, magyar nyelvű hírlevélküldő program, melynek segítségével korlátlan számú és típusú kampányt futtathatsz egyszerre. Ez remek hír azok számára, akik a különböző feliratkozói csoportok részére szeretnék személyre szabni hírleveleiket.

 

A program segítségével ugyanis akárhány csoportra oszthatod a honlapodon feliratkozó látogatóidat, megrendelőidet és vásárlóidat. De akár több weboldal vagy kampány levelezését is egy Webgalamb szoftver segítségével üzemeltetheted.

 

A program ezen kívül a MailChimp-hez hasonlóan sablonokkal segít a levelek kreatív tervezésében, melynek köszönhetően egyedivé és látványossá varázsolhatod kampányaidat. A leveleket rengetegféle módon időzítheted, a Webgalamb pedig nem csak a kampányok tervezésében és kivitelezésében, de az elemzésükben is segítségedre lesz. 

 

A rendszer ugyanis részletes statisztikát ad a feliratkozóidról, e-mailjeidről, csoportjaidról. Mindezt különböző időszakokra bontva, letisztult, áttekinthető és igazán látványos grafikonokon is megtekintheted. 

 

A napjainkban népszerű, előfizetéses megoldások helyett a Webgalamb nagy előnye, hogy egyszeri díjas szoftver, azaz a licenc megvásárlását követően újabb vagy egyéb kötelező költség nem terheli a felhasználót. Ha pedig nem vagy biztos benne, hogy ez lenne számodra a megfelelő szoftver, 7 napos ingyenes próbaverzió segít abban, hogy megbizonyosodj róla.

 

  • SalesAutopilot: minden egy helyen, akár magyar nyelven is

 

A SalesAutopilot egy magyar nyelven is használható platform, melynek segítségével akár a teljes üzleti folyamat automatizálható. Hírlevélküldés szempontjából a program szinte minden olyan előnyt egyesít magában, melyekről fentebb már szó esett. 

 

Drag-and-drop szerkesztőjének köszönhetően gyorsan és egyszerűen készíthetünk mutatós hírleveleket, személyre szabhatjuk a különböző tartalmi blokkokat, a levelek automatizálását pedig akár felhasználói viselkedés alapján is elvégezhetjük.

 

Ezen felül a SalesAutopilot kiváló megoldásokat kínál a kampányok eredményességének vizsgálatára is. Rengeteg olyan statisztikai adatot bocsájt a rendelkezésedre, melyek alapján a következő hírleveleidet hatékonyabbá teheted és magasabb konverziós arányt érhetsz el velük.

 

Mint ahogyan a legtöbb hírlevél automatizáló program, úgy a SalesAutopilot is biztosít lehetőséget az ingyenes kipróbálásra. Ha pedig megtetszett a szoftver, havidíj ellenében fizethetsz elő a használatára. A különböző csomagok ára attól függően változó, hogy milyen szolgáltatásokat szeretnél igénybe venni. 

 

Nagy előny, hogy ha kizárólag a hírlevélküldéssel kapcsolatos funkciókra lesz szükséged, ez a csomag a legolcsóbb, annak ellenére is, hogy minden olyan fontos eszközt tartalmaz, amire a tökéletes hírlevelek tervezéséhez, kivitelezéséhez és kiküldéséhez szükséged lehet!

Adatbázis növelés, email marketing, szuperfegyver?

A vágy felébresztése és a bizalomépítés általában a legszuperebb weboldalak és a legtökéletesebben összeállított tartalmak esetében sem történik meg elsőre. Az Internet csordultig van kínálattal és a döntés az érdeklődő kezében van. Rajtad múlik, hogy ebben a hatalmas reklámzajban jobban fel tudod-e kelteni a látogatók figyelmét, mint a konkurenciád.

Érdeklődőből vásárló, több lépcsőben (termékpiramis)

Amennyiben az előző fejezet szerint az érdeklődőidből elkezded hízlalni az adatbázisodat, hirtelen a lehetőségeid száma is megugrik. Ilyen lehetőség, ha felépítesz egy úgynevezett termékpiramist. Ez azt jelenti, hogy létrehozol egy belépő terméket aminek az ára nagyon alacsony, mégis valós értéket képvisel.

Hívás most!
Ajánlatkérés

A jó weboldal akkor is dolgozik, amikor Te alszol!