BLOG, írjak vagy ne írjak?


Természetesen nem az a kérdés, hogy írj-e vagy ne írj BLOG –ot, hanem inkább az hogy milyen

 

  • formában,
  • terjedelemben,
  • gyakorisággal.

 

A bizalomépítés egyik legelső eszköze a BLOG írás, ahol közzé teszed a szakértelmedet. Ma már nagyon kevés weboldal mondhatja el magáról hogy sikeres, ha nem vezet BLOG bejegyzéseket.

 

  • A BLOG bejegyzések megmutatják a szakértelmedet,
  • segítik a keresőoptimalizálásodat, tehát hogy kedvező helyre kerülj a Googleban,
  • rendszeresen visszahozzák a potenciális érdeklődőidet, ezzel exponenciálisan növelik a weboldalad látogatottságát.

 

Üzleti BLOG esetében fontos, hogy tudasd a látogatókkal milyen létjogosultsága van annak, hogy tanácsokat adsz az adott témáról.

 

Ezért javasolt, hogy tegyél közzé szerzői életrajzot ahol bemutatod a tanulmányaidat, a tapasztalataidat és lehetőség szerint jelenj meg fotóval is a BLOG bejegyzésekben. Az arckép használata fontos, mert ezzel növeled a hitelességedet, valamint személyesebbé teszed a kapcsolatodat az olvasókkal.  

 

Ne használj nem egyértelmű BLOG címeket!

 

A címek a keresőkben is megjelennek így segítik a keresőoptimalizálásodat is (ha releváns a tartalommal) valamint fontos információkat sugallnak az érdeklődőknek. A látogatók elsőként tapogatják le a címet, és ebből következtetnek a tartalomra. Ha itt félrevezeted őket nagy eséllyel visszalépnek a keresőbe és ezzel fontos érdeklődőket veszítesz.

 

Próbálj meg specializálódni bizonyos témakörre, mert ha túl nagy a szórás a választott publikálásokban, hígul az olvasóid köre és nehezebben fogsz tudni erős olvasói tábort magad köré építeni. Mindemellett az egyes altémaköröknek hozz létre kategória neveket, de minden bejegyzést csak a szorosan kapcsolódó kategóriába sorolj be, hogy egyszerűsítsd az olvasóid navigációit.

 

Az egyes bejegyzésekhez használj címszavakat, melyek tovább segítik a látogatóid navigálását, valamint segítik a keresőkben való előrejutásodat is.

 

A BLOG bejegyzések formája szokáson alapszik, amelytől nem javasolt elérni.

 

A cikknek nagyon fontos hogy ütős címszava legyen, majd rövid bevezetővel kell nyitni, ahol a legfontosabb részleteket kell elárulni, ezzel felkeltve a látogató figyelmét. Ehhez párosíthatsz ide illő fotót, de ha a címszavad elég ütős és a felvetett témád bevezetője elég érdekes, enélkül is rákattintanak a látogatók a tovább olvasok gombra.

 

A bővebb rész legyen tagolt könnyen olvasható és a cikkhez lehessen hozzászólni és megosztani a közösségi felületeken. A közösségi felületek megosztását célszerű optimalizálni, hogy a BLOG címszava és rövid bevezetője kerüljön megosztásra, ha van kép akkor az is kerüljön ki a közösségi portálra.

 

A bejegyzésekhez való hozzászólás többféle lehet. Lehet közösségi modult beépíteni, vagy lehet a BLOG modul saját kelléke is. Ez esetben Te határozhatod meg, hogy a hozzászólások

 

  • csak moderálás után jelenjenek meg,
  • vagy jelenjenek meg egyből, de a későbbiekben természetesen ezek is moderálhatóak.

 

A moderálás nem feltétlen azért van, hogy csak a pozitív hozzászólásokat engedjük. A negatív (de értelmes) hozzászólások megfelelő kezelése, csak növelni fogja a cégedbe vetett bizalmat. A szöveges BLOG bejegyzések mindenképpen hasznosak és szinte kötelező ezeket használni, de növelheted a hatékonyságodat, ha videós, vagy hanganyagként feltöltött gondolatokat is közzé teszel.

 

A BLOG terjedelme természetesen a témától is függ, de azért törekedjünk a sallangoktól mentes szövegírásra, és a lecsupaszított lényeg megjelenítésére. Használj a tartalomban is kiemelt címszavakat és tördeld a szövegeket az egyszerűbb áttekinthetőség érdekében.

 

Kiszervezhető a BLOG írás?

 

Kiszervezhető, de a valós tudáson alapuló, igazán szakmai BLOG csak részben, hiszen a Te szakmádban Te vagy a PROFI!

 

Amennyiben nem vagy a szavak embere, akkor is neked szükséges összeállítanod a szakmai tartalmakon alapuló vázlatot és ezt átadni a profi szövegírónak aki a lényeg megtartásával profi köntösbe öltözteti a mondanivalódat.

Te írsz blogot a weboldaladon, vagy a webáruházban?

Kérlek küldj visszajelzést a szavazatoddal!

Eddigi szavazatok száma: 400

%

Igen

%

Nem

Ezért van szüksége profi weboldalra minden építőipari vállalkozásnak

Megmutatjuk, miért nem létezhet a piacon egyetlen építőipari vállalkozás sem egyedi, profi weboldal nélkül.

Ezért nem ajánljuk az ingyenes weboldalkészítőket és az olcsó megoldásokat

Megmutatjuk, miért nem érdemes egy sikeres üzleti weboldal létrehozása során az ingyenes vagy olcsó megoldásokban gondolkoznod.

Hívás most!
Ajánlatkérés

A jó weboldal akkor is dolgozik, amikor Te alszol!