A legsúlyosabb hibák, melyek elriasztják weboldalad látogatóit
Bemutatjuk azokat a jellegzetes hibákat, amelyek rossz benyomást keltenek egy üzleti honlap látogatóiban és elriasztják őket az interakciótól.
https://www.traditionrolex.com/27
https://www.traditionrolex.com/27
A Google a legjobb barátod – tartja a mondás és milyen igaza van! Végül is, kihez fordulsz, ha új olvasnivalót keresel, ha arra vagy kíváncsi, ki nyerte a meccset vagy hol érdemes új ablakot vásárolni? Nagy eséllyel a Google-höz. Éppen ezért nem mindegy, hogy azon a bizonyos találati listán hányadik helyre rangsorolja a weboldaladat a rettegett algoritmus: az előkelő 1-4. helyre, vagy annál hátrébb? Esetleg a 5-6. oldalra? Tudod, hogy ez mennyire káros a vállalkozásodnak?
Talán nincs is olyan vállalkozó, cégvezető és marketingszakember, aki ne hallott volna már a keresőoptimalizálásról, azaz a SEO-ról (Search Engine Optimization) és ne tudná, hogy milyen hatékony segítség lehet az értékesítéstámogatás és költségoptimalizálás terén. Mindazonáltal, sokan sajnos a kulcsszavak ideális megválasztásánál nem jutnak tovább, pedig egy weboldal és a tartalmak megfelelő keresőoptimalizálása ennél összetettebb folyamat.
A SEO olyan (marketing) technikai eszköz, ami segít a weboldaladnak a keresőmotorok találati oldalain (SERPs – Search Engin Ranking Pages) minél előkelőbb helyre jutni. A keresőoptimalizálás segít neked abban, hogy az olyan keresőmotorokon, mint amilyen a Google, a Mozilla, a Yahoo!, a Bing stb. is láthatóvá váljon az oldalad azok számára, akiknek a termékeid és szolgáltatásaid jelentenének megoldást a problémájukra és elindítottak egy keresést valamelyik felületen – ezt egyébként organikus keresésnek nevezzük.
Gyakorlatilag az ezekből a keresésekből származó forgalmat nevezzük organikus forgalomnak. Ilyenkor a látogató úgy érkezett a weboldaladra, hogy előtte keresést végzett valamelyik keresőmotoron keresztül és rákattintott a neki szimpatikus találatra.
Anélkül, hogy ez a vállalkozásodnak akárcsak egyetlen forintjába került volna, ellentétben például a PPC hirdetésekkel, ahonnan a fizetős forgalom származik. Hogy teljes legyen a kép: megkülönböztetjük még a direkt forgalmat is, amikor a látogató saját maga gépeli be a böngészőbe a weboldalad URL-jét.
Összességében mondhatnánk úgy is, hogy a keresőoptimalizálás az organikus forgalomszerzés egyik leghatékonyabb eszköze, de azzal kicsit előre szaladnánk. A keresőoptimalizálás ugyanis összetettsége okán 3 fő területre oszlik és mind a háromnak klappolnia kell az előkelő helyezésekhez. Egyébként ezek mind a keresőmarketing szerves részei.
A SEO összetettségét mutatja az, hogy:
… valamiért mégsem érkezik organikus forgalom a weboldaladra. Ehhez ugyanis minden hozzávalónak klappolnia kell:
Melyiknek mi a feladat? Nos, a technikai SEO gondoskodik arról, hogy a Google algoritmus a maga rejtélyes felfedezőútjain – crawling – megtalálja, majd indexelje és végül rangsorolja – rankingelje – a weboldaladat. Ezek főként a webhely felépítéséhez, gyorsaságához és működéséhez kapcsolható dolgok.
On-page SEO esetén már a tartalmak keresőoptimalizálására fektethetjük a hangsúlyt. Itt jön képbe például a weboldal megszövegezése, a blogok, termékleírások szövegei és képes illusztrációi, amik mind remek apropót adnak arra, hogy elhelyezzük a megfelelő kulcsszavakat.
Már maga az URL is tartalmazhat kulcsszót, de a főcímből és az alcímekből (heading, headline, subheadline, címsor), a képek nevében (imagine name), a képek helyettesítő szövegeiből (alt text) és a meta leírásból is kár lenne kihagyni.
Off-page SEO során pedig a külső forrásból, azaz más weboldalakról a saját oldalunkra mutató linkeket gyűjtjük és tartjuk számon. Jó példa erre mondjuk a vendégblogolás vagy, ha egy-egy jól sikerült blogcikket vagy esettanulmányt egy másik weboldal hivatkozza be. Ettől a keresőmotorok algoritmusai értékesnek fogják ítélni a tartalmat, így előkelő helyekre számíthatunk a ranking során.
Első körben arról kell meggyőződnünk, hogy elegendő és jó minőségű tartalommal látja el a weboldalunk a keresőmotorokat. Hogy mennyi lehet az ideális tartalom, az iparágtól és a piaci környezettől is függ. Azzal nem lőhetsz mellé, ha megnézed a 3-4 legnagyobb konkurensed esetében:
Ugyanezt a felmérést egyébként a fonákjáról is eljátszhatod: válassz ki egy témakört / kulcsszót és keress rá a Google-ben. Az első 4-5 organikus találatot nyisd meg és ugyanúgy vizsgáld meg a fenti szempontok alapján a weboldalaikat és tartalmaikat, ahogy a konkurensek esetében.
Ha a kutatómunka után úgy látod, hogy technikailag rendben van az oldalad, nincs más hátra, mint a tartalomgyártás, valamint a meglévő tartalmaid optimalizálása. Az első esetben gyakorlatilag olyan tartalmakat kell létrehozni – megfelelő kulcsszósűrűséggel és a keresőoptimalizálási szempontoknak megfelelően – amelyek érdekelhetik a célközönséget, azonban a tartalomgyártás során még nem került fókuszba.
A formátumot tekintve a tartalommarketing eszközök széles választéka a rendelkezésünkre áll: blogcikkek, esettanulmányok, e-book-ok, infografikák is szóba jöhetnek. A lényeg a megfelelő kulcsszóválasztás és sűrűség, valamint a cikkek esetén a terjedelem, a megfelelő tagolás, releváns témaválasztás. Amit pedig nem lehet megspórolni, az a metaadatok (alt text, imagine name, metaleírás stb.) kitöltése.
Természetesen a már meglévő tartalmakat sem kell elvetni: a metaadatok kitöltésével, a címbe, alcímekbe vagy a kép nevébe elhelyezett kulcsszavakkal, a nem megfelelő hosszúságú cikkek bővítésével is hatékonyan lehet tenni az eredmények javításáért. A linképítés elősegítéséhez pedig affiliate együttműködésekkel, PR-cikkekkel, vendégblogolással és a saját hivatkozott tartalmakkal is dolgozhatsz.
A hatékony SEO-folyamatok kialakítása során érdemes figyelembe venni, hogy az egyik pillanatról a másikra történő, ugrásszerű eredményekre ritkán lehet számítani. A keresőoptimalizálás jellemzően hosszú távon hozza meg az igazi eredményt: kell néhány hét, esetleg hónap ahhoz, a feljavított cikkek, termékleírások elkezdjék produkálni a számokat.
Éppen ezért, ha idő közben egy rövidebb, időszakos kampány is indulna – jó példa erre egy karácsonyi akciósorozat, vagy egy intenzívebb termékbevezető kampány – akkor előfordulhat, hogy a PPC hirdetésekkel hozhatod az elvárt eredményeket. Ezek segítségével rövid időn belül irányíthatsz nagy forgalmat a weboldaladra vagy a landing page-re, bár ezek a látogatók nem lesznek az elköteleződésnek azon szintjén, mint azok az érdeklődők, akik 1-2 cikked elolvasásával már megismerkedtek a céggel, a termékkel és a kínált szolgáltatással.
Ilyen szituációkban mindig mérlegelni kell, hogy mi éri meg jobban: a lassú és költséghatékony építkezés, ami segít az elköteleződés növelésében is? Vagy inkább a rövid távon is eredményt produkáló, ámde költségesebb megoldás? Ez a kérdéses projekt céljától, időtávjától és a rendelkezésre álló eszközöktől is függ.
Egy valamiről azonban ne feledkezz meg: a keresőoptimalizálás hatékony segítség lehet a cégednek. Főleg akkor, ha időről időre ellenőrzöd az eredményeket például a Google Search Console, a Google Analytics, a Google Trends, a SemRush vagy más hasonló eszközök segítségével. Ne spórold meg az adatok elemzését, hiszen ebből látod, hogy jó úton halad-e a SEO.
Bemutatjuk azokat a jellegzetes hibákat, amelyek rossz benyomást keltenek egy üzleti honlap látogatóiban és elriasztják őket az interakciótól.
Megmutatjuk azokat a módszereket, melyekkel hatékonyan csökkenthető a weboldalról visszaforduló látogatók száma