A keresőoptimalizálás területei, eszközei és előnyei

Hogyan érsz a Google találatok között az első helyre? Egyszerű a válasz: keresőoptimalizálás segítségével. SEO előnyök, eszközök és a keresőoptimalizálás területei érthetően.

A Google a legjobb barátod – tartja a mondás és milyen igaza van! Végül is, kihez fordulsz, ha új olvasnivalót keresel, ha arra vagy kíváncsi, ki nyerte a meccset vagy hol érdemes új ablakot vásárolni? Nagy eséllyel a Google-höz. Éppen ezért nem mindegy, hogy azon a bizonyos találati listán hányadik helyre rangsorolja a weboldaladat a rettegett algoritmus: az előkelő 1-4. helyre, vagy annál hátrébb? Esetleg a 5-6. oldalra? Tudod, hogy ez mennyire káros a vállalkozásodnak?

 

Talán nincs is olyan vállalkozó, cégvezető és marketingszakember, aki ne hallott volna már a keresőoptimalizálásról, azaz a SEO-ról (Search Engine Optimization) és ne tudná, hogy milyen hatékony segítség lehet az értékesítéstámogatás és költségoptimalizálás terén. Mindazonáltal, sokan sajnos a kulcsszavak ideális megválasztásánál nem jutnak tovább, pedig egy weboldal és a tartalmak megfelelő keresőoptimalizálása ennél összetettebb folyamat.

Lehull a lepel: a keresőoptimalizálás fogalma és alapjai

A SEO olyan (marketing) technikai eszköz, ami segít a weboldaladnak a keresőmotorok találati oldalain (SERPs – Search Engin Ranking Pages) minél előkelőbb helyre jutni. A keresőoptimalizálás segít neked abban, hogy az olyan keresőmotorokon, mint amilyen a Google, a Mozilla, a Yahoo!, a Bing stb. is láthatóvá váljon az oldalad azok számára, akiknek a termékeid és szolgáltatásaid jelentenének megoldást a problémájukra és elindítottak egy keresést valamelyik felületen – ezt egyébként organikus keresésnek nevezzük.

 

Gyakorlatilag az ezekből a keresésekből származó forgalmat nevezzük organikus forgalomnak. Ilyenkor a látogató úgy érkezett a weboldaladra, hogy előtte keresést végzett valamelyik keresőmotoron keresztül és rákattintott a neki szimpatikus találatra.

 

Anélkül, hogy ez a vállalkozásodnak akárcsak egyetlen forintjába került volna, ellentétben például a PPC hirdetésekkel, ahonnan a fizetős forgalom származik. Hogy teljes legyen a kép: megkülönböztetjük még a direkt forgalmat is, amikor a látogató saját maga gépeli be a böngészőbe a weboldalad URL-jét.

 

Összességében mondhatnánk úgy is, hogy a keresőoptimalizálás az organikus forgalomszerzés egyik leghatékonyabb eszköze, de azzal kicsit előre szaladnánk. A keresőoptimalizálás ugyanis összetettsége okán 3 fő területre oszlik és mind a háromnak klappolnia kell az előkelő helyezésekhez. Egyébként ezek mind a keresőmarketing szerves részei.

A SEO 3 területe

A SEO összetettségét mutatja az, hogy:

  • hiába publikálsz gyakran,
  • hiába építed a belső linkeket és a backlinkeket,
  • hiába írsz minőségi tartalmakat…

 

… valamiért mégsem érkezik organikus forgalom a weboldaladra. Ehhez ugyanis minden hozzávalónak klappolnia kell:

  • a technikai SEO-nak,
  • a tartalmi SEO-nak, vagyis az on-page SEO-nak,
  • valamint a linképítésnek és online PR-nek, azaz az off-page SEO-nak is.

 

Melyiknek mi a feladat? Nos, a technikai SEO gondoskodik arról, hogy a Google algoritmus a maga rejtélyes felfedezőútjain – crawling – megtalálja, majd indexelje és végül rangsorolja – rankingelje – a weboldaladat. Ezek főként a webhely felépítéséhez, gyorsaságához és működéséhez kapcsolható dolgok.

 

On-page SEO esetén már a tartalmak keresőoptimalizálására fektethetjük a hangsúlyt. Itt jön képbe például a weboldal megszövegezése, a blogok, termékleírások szövegei és képes illusztrációi, amik mind remek apropót adnak arra, hogy elhelyezzük a megfelelő kulcsszavakat.

 

Már maga az URL is tartalmazhat kulcsszót, de a főcímből és az alcímekből (heading, headline, subheadline, címsor), a képek nevében (imagine name), a képek helyettesítő szövegeiből (alt text) és a meta leírásból is kár lenne kihagyni.

 

Off-page SEO során pedig a külső forrásból, azaz más weboldalakról a saját oldalunkra mutató linkeket gyűjtjük és tartjuk számon. Jó példa erre mondjuk a vendégblogolás vagy, ha egy-egy jól sikerült blogcikket vagy esettanulmányt egy másik weboldal hivatkozza be. Ettől a keresőmotorok algoritmusai értékesnek fogják ítélni a tartalmat, így előkelő helyekre számíthatunk a ranking során.

Mit tehetünk a magasabb organikus forgalomért?

Első körben arról kell meggyőződnünk, hogy elegendő és jó minőségű tartalommal látja el a weboldalunk a keresőmotorokat. Hogy mennyi lehet az ideális tartalom, az iparágtól és a piaci környezettől is függ. Azzal nem lőhetsz mellé, ha megnézed a 3-4 legnagyobb konkurensed esetében:

  • milyen típusú tartalmaik vannak,
  • milyen gyakran publikálnak cikkeket,
  • milyen hosszúak a megosztott anyagok,
  • milyen kulcsszavakkal játszanak a szövegben,
  • hol terjesztik az adott tartalmakat,
  • technikailag hogyan épül fel az oldaluk,
  • hogy állnak a linképítéssel?

 

Ugyanezt a felmérést egyébként a fonákjáról is eljátszhatod: válassz ki egy témakört / kulcsszót és keress rá a Google-ben. Az első 4-5 organikus találatot nyisd meg és ugyanúgy vizsgáld meg a fenti szempontok alapján a weboldalaikat és tartalmaikat, ahogy a konkurensek esetében.

 

Ha a kutatómunka után úgy látod, hogy technikailag rendben van az oldalad, nincs más hátra, mint a tartalomgyártás, valamint a meglévő tartalmaid optimalizálása. Az első esetben gyakorlatilag olyan tartalmakat kell létrehozni – megfelelő kulcsszósűrűséggel és a keresőoptimalizálási szempontoknak megfelelően – amelyek érdekelhetik a célközönséget, azonban a tartalomgyártás során még nem került fókuszba.

 

A formátumot tekintve a tartalommarketing eszközök széles választéka a rendelkezésünkre áll: blogcikkek, esettanulmányok, e-book-ok, infografikák is szóba jöhetnek. A lényeg a megfelelő kulcsszóválasztás és sűrűség, valamint a cikkek esetén a terjedelem, a megfelelő tagolás, releváns témaválasztás. Amit pedig nem lehet megspórolni, az a metaadatok (alt text, imagine name, metaleírás stb.) kitöltése.

 

Természetesen a már meglévő tartalmakat sem kell elvetni: a metaadatok kitöltésével, a címbe, alcímekbe vagy a kép nevébe elhelyezett kulcsszavakkal, a nem megfelelő hosszúságú cikkek bővítésével is hatékonyan lehet tenni az eredmények javításáért. A linképítés elősegítéséhez pedig affiliate együttműködésekkel, PR-cikkekkel, vendégblogolással és a saját hivatkozott tartalmakkal is dolgozhatsz.

A keresőoptimalizálás nem sprint, hanem maraton

A hatékony SEO-folyamatok kialakítása során érdemes figyelembe venni, hogy az egyik pillanatról a másikra történő, ugrásszerű eredményekre ritkán lehet számítani. A keresőoptimalizálás jellemzően hosszú távon hozza meg az igazi eredményt: kell néhány hét, esetleg hónap ahhoz, a feljavított cikkek, termékleírások elkezdjék produkálni a számokat.

 

Éppen ezért, ha idő közben egy rövidebb, időszakos kampány is indulna – jó példa erre egy karácsonyi akciósorozat, vagy egy intenzívebb termékbevezető kampány – akkor előfordulhat, hogy a PPC hirdetésekkel hozhatod az elvárt eredményeket. Ezek segítségével rövid időn belül irányíthatsz nagy forgalmat a weboldaladra vagy a landing page-re, bár ezek a látogatók nem lesznek az elköteleződésnek azon szintjén, mint azok az érdeklődők, akik 1-2 cikked elolvasásával már megismerkedtek a céggel, a termékkel és a kínált szolgáltatással.

 

Ilyen szituációkban mindig mérlegelni kell, hogy mi éri meg jobban: a lassú és költséghatékony építkezés, ami segít az elköteleződés növelésében is? Vagy inkább a rövid távon is eredményt produkáló, ámde költségesebb megoldás? Ez a kérdéses projekt céljától, időtávjától és a rendelkezésre álló eszközöktől is függ.

 

Egy valamiről azonban ne feledkezz meg: a keresőoptimalizálás hatékony segítség lehet a cégednek. Főleg akkor, ha időről időre ellenőrzöd az eredményeket például a Google Search Console, a Google Analytics, a Google Trends, a SemRush vagy más hasonló eszközök segítségével. Ne spórold meg az adatok elemzését, hiszen ebből látod, hogy jó úton halad-e a SEO.

A legsúlyosabb hibák, melyek elriasztják weboldalad látogatóit

Bemutatjuk azokat a jellegzetes hibákat, amelyek rossz benyomást keltenek egy üzleti honlap látogatóiban és elriasztják őket az interakciótól.

Hogyan írj az oldaladra ütős blogbejegyzéseket?

Megmutatjuk, hogyan írj úgy üzleti blogot, hogy az rengeteg új látogatót vonzzon a weboldaladra!

Hívás most! (H-P: 8:00 - 15:30)

A jó weboldal akkor is dolgozik, amikor Te alszol!