%
Igen
%
Sajnos még nem
Korábban Google Adwords néven volt ismert, 2018 ban azonban brand -et váltottak és Google Ads -re nevezték át a szolgáltatást, valamint bevezettek két új brand -et is. A Google Ad Manager -t és a Google Marketing Platform -t.
A Google Ads egy hirdetési platform, aminek a segítségével potenciális érdeklődőket hozhatsz a weboldaladra, vagy a webáruházadba.
A Google Adwords helyét átvette a Google Ads. Ez sok változást nem hozott magával, egyszerűen a márka, a brand átnevezéséről van szó. Itt a szöveg mellett megtekintheted a Google saját, angol nyelvű videóját a termékről.
A Google Adwords helyét átvette a Google Ads. Ez sok változást nem hozott magával, egyszerűen a márka, a brand átnevezéséről van szó. Itt a szöveg mellett megtekintheted a Google saját, angol nyelvű videóját a termékről.
Az érdeklődőknek a hirdetéseid megjelenhetnek a:
Az érdeklődőknek a hirdetéseid megjelenhetnek a:
Amennyiben webáruházat üzemeltetsz fontos számodra, hogy ne csak a hagyományos hirdetési formákat használd ki.
A Google kifejezetten a webáruházak számára fejlesztette ki a Google Shopping hirdetéseket. Valamint a webáruházaknak lehet a leghatékonyabban kihasználni a dinamikus keresési, és dinamikus REMARKETING hirdetéseket is.
Amennyiben szeretnéd, hogy jelentősen megnöveljük a webáruházad forgalmát, és az értékesítési hatékonyságát, ne habozz!
Vedd fel velünk a kapcsolatot és segítünk!
Amennyiben webáruházat üzemeltetsz fontos számodra, hogy ne csak a hagyományos hirdetési formákat használd ki.
A Google kifejezetten a webáruházak számára fejlesztette ki a Google Shopping hirdetéseket. Valamint a webáruházaknak lehet a leghatékonyabban kihasználni a dinamikus keresési, és dinamikus REMARKETING hirdetéseket is.
Amennyiben szeretnéd, hogy jelentősen megnöveljük a webáruházad forgalmát, és az értékesítési hatékonyságát, ne habozz!
Vedd fel velünk a kapcsolatot és segítünk!
Amennyiben webáruházad van és Google Shopping hirdetéseket is szeretnél futattni (Mindenképpen javasolt) akkor szükséged lesz fejlesztői beállításokra is. A webáruházadnak ugyanis lekell generáljon a termékeidből egy XML és egy CSV filet is, amelyekből a Merchant center betudja importálni ezeket majd a Google Ads segítségével hirdetni tudod az adott termékeidet. Merchant center regisztrálása ezen a linken érhető el. https://www.google.com/retail/solutions/merchant-center/
Ha megvan a regisztráció, sikeresen elvégezted az országod szerinti beállításokat, sikeresen importáltad a termékeidet, akkor folytathatod a kulcsszó elemzéssel és a tervezésel.
Amennyiben webáruházad van és Google Shopping hirdetéseket is szeretnél futattni (Mindenképpen javasolt) akkor szükséged lesz fejlesztői beállításokra is. A webáruházadnak ugyanis lekell generáljon a termékeidből egy XML és egy CSV filet is, amelyekből a Merchant center betudja importálni ezeket majd a Google Ads segítségével hirdetni tudod az adott termékeidet. Merchant center regisztrálása ezen a linken érhető el. https://www.google.com/retail/solutions/merchant-center/
Ha megvan a regisztráció, sikeresen elvégezted az országod szerinti beállításokat, sikeresen importáltad a termékeidet, akkor folytathatod a kulcsszó elemzéssel és a tervezésel.
Ha ezek megvannak, jöhet a kulcsszókutatást és a konkurencia elemzés, majd a hirdetések megtervezése. Ezt követően létre kell hozni kampányokat, azokon belül hirdetés csoportokat, ezeken belül pedig hirdetéseket.
Megkell adni számos egyéb beállításokat (A minél pontosabb célzás érdekében.) és felkell tölteni a hirdetési fiókod egyenlegét bankkártyával, vagy előre utalással.
Amikor az összeg beérkezett a Googlenak, a hirdetéseidet ellenőrizték hogy megfelelnek e az irányelveknek, azonnal megjelennek a hirdetések és már hozhatják is a potenciális érdeklődőket.
Ha ezek megvannak, jöhet a kulcsszókutatást és a konkurencia elemzés, majd a hirdetések megtervezése. Ezt követően létre kell hozni kampányokat, azokon belül hirdetés csoportokat, ezeken belül pedig hirdetéseket.
Megkell adni számos egyéb beállításokat (A minél pontosabb célzás érdekében.) és felkell tölteni a hirdetési fiókod egyenlegét bankkártyával, vagy előre utalással.
Amikor az összeg beérkezett a Googlenak, a hirdetéseidet ellenőrizték hogy megfelelnek e az irányelveknek, azonnal megjelennek a hirdetések és már hozhatják is a potenciális érdeklődőket.
Ami fontos hogy az előre feltöltött egyenlegedből, kattintás alapon számol el veled a Google. (PPC)
Azaz csak akkor von le pénzt az Ads számládról, ha egy érdeklődő rákattintott valamelyik hirdetésedre. Ez így működik akkor is ha direkt keresésből érkezik az érdeklődő (Pl.rákeres hogy "beltéri nyílászárók" és az organikus találatok előtt, valamint a lap alján,
a Google megjeleníti azon hirdetéseket, melyek ezen kulcsszóra lettek beállítva. (Erről később még részletesen írunk.), vagy akkor is ha valamely partner oldalán vagy a Youtube -n jelent meg a hirdetésed.
Ami fontos hogy az előre feltöltött egyenlegedből, kattintás alapon számol el veled a Google. (PPC)
Azaz csak akkor von le pénzt az Ads számládról, ha egy érdeklődő rákattintott valamelyik hirdetésedre. Ez így működik akkor is ha direkt keresésből érkezik az érdeklődő (Pl.rákeres hogy "beltéri nyílászárók" és az organikus találatok előtt, valamint a lap alján,
a Google megjeleníti azon hirdetéseket, melyek ezen kulcsszóra lettek beállítva. (Erről később még részletesen írunk.), vagy akkor is ha valamely partner oldalán vagy a Youtube -n jelent meg a hirdetésed.
Az hogy mennyit fizetsz a hirdetéseid után attól függ, hogy mennyit ajánlasz fel egy kattintásért.
Itt viszont a Google figyelembe veszi hogy a konkurenseid mennyit ajánlottak fel és ez alapján javasol neked egy PPC értéket, majd az összes licitáló közül az kapja a legjobb helyeket, aki a legtöbbet ajánl fel. (Ez azért nem 100% -ban igaz, mert a tapasztalat szerint egy kereső optimalizálási szempontok szerint jobban felépített weboldal, alacsonyabb kattintási költséggel is kerülhet előnyösebb poziciókba.)
Az hogy egy kattintásért mennyit ajánlanak fel a konkurenseid, attól függ hogy mennyire éles a konkurencia harc.
Ahol kevesebb hirdető versenyez, ott akár 50 vagy 100 fointból is megúszhatsz egy érdeklődő szerzést (Magyarországon, mert nyugati országokban a jelentősebb konkurencia harcok miatt ennek 5, vagy akár 20 szorosával is számolnod kell.) ahol erősebb a konkurencia harc ott Magyarországon is bekerülhet egy érdeklődő megszerzése akár 500 vagy 2.000 forintba is.
Nézzük álltalánosságban 2019 márciusában pl:
Elmondható hogy igazán hatékony kampányok havi 100.000 Ft - 500.000 Ft. közötti büdzsével üzemeltethetőek.
De fontos ismét leszögezni, hogy ezek a számok függnek a tevékenységedben zajló konkurencia harctól, a keresések számától és attól is, hogy mekora áréssel tudsz dolgozni, mennyi új ügyfélre van szükséged havonta.
A Google Ads egy szuperül kitalált hirdetési rendszer, mellyel valóban olyan látogatókat hozhatsz a honlapodra, akik érdeklődnek a Te szolgáltatásaid, vagy termékeid iránt. Érthetőbben megfogalmazva olyan érdeklődőket akik a Te megoldásaidban látják saját problémáikra, vágyaik kielégítésére a megoldást. De éppen a rendszer komplexitása miatt.
Amennyiben nem értesz a Google Ads gondolkodás módjához és technikai beállításaihoz, már az első lépéseknél abba a hibába eshetsz, hogy:
Nem végzel kulcsszó elemzést. Ezáltal nem olyan kulcsszavkra fogsz hirdetni, melyekkel a potenciális ügyféljelöltjeid keresik a megoldásaidat, hanem olyanokra amikkel Te gondolod hogy keresik. De ez a kettő, legtöbb esetben nem egyezik...
Nem használsz kifejezés egyezést. Ezért az általad megadott kulcsszóhoz nem feltétlen szorosan kapcsolódő kifejezésekre is megjelennek a hirdetésed és feleslegesen kattintják le a hirdetési büdzsédet.
Nem használsz kizáró kulcsszavakat, így olyan keresésekre is megjelennek a hirdetésed, melyek nem feltétlen "jó minőségű" látogatókat hoznak a vállalkozásodnak. Pl: használtat keres, de Te csak új termékeket értékesítesz, vagy Pl. olcsót keres az érdeklődő, de Te nem olcsó hanem drágább, jobb minőségű termékeket, vagy szolgáltatásokat kínálsz.
A kulcsszóegyezési beállításokkal lehet szabályozni, hogy a Google keresőben végzett keresések közül, melyek fogják aktiválni a hirdetésed megjelenítését.
Amennyiben Pl.: az általános egyezést választjuk, a Google Ads hirdetéseid szélesebb közönség számára lesznek elérhetőek, ha pedig pontos egyezést választjuk, akkor konkrét csoportokat vagy ügyfeleket fogunk elérni.
Általános egyezés:
A Google Ads -ben az általános egyezés az alapértelmezett beállítás, minden kulcsszónál.
Amennyiben ezt használjuk a hirdetéseid megjelenhetnek akkor is ha keresés elgépelést tartalmaz, vagy szinonímákat, vagy kapcsolódó kereséseket esetleg más releváns változatokat.
Amennyiben pl a kulcsszavad "női kerékpár" akkor a hirdetéseid megjelenhetnek akkor is ha arra keresnek rá hogy "női bicikli vásárlás"
Kizáró kulcsszavak:
Ezzel a kulcsszó típussal kizárhatjuk hogy megjelenjen a hirdetésed, ha olyan kulcsszót tartalmaz a keresés, melyet itt rögíztesz. Pl: amennyiben kerékpár boltot üzemeltetsz, de nem értékesítesz gyermek kerékpárokat akkor rögíztheted kizáró kulcsszóként a "gyermek" kifejezést, hogy erre ne jelenjen meg a hirdetésed.
Általános egyezés-módosító:
Hasonló az általános egyezés kulcsszavakhoz, de azzal a megkötéssel, hogy csak akkor jelenik meg a hirdetésed, ha tartalmazza a pluszjellel megjelölt szavaidat Pl: "+kerékpár".
Kifejezésegyezés:
A hirdetéseid akkor fognak megjelenni ha a kereséseknél a megadott kifejezésekre ha pontosan, vagy közeli változataival egyeznek esetleg előtte / vagy utána más szavak is állnak. Ezt az egyezéstípust idézőjellel jelöljük.
Pontos egyezés:
Amennyiben ezt az egyezéstípust használjuk a hirdetéseid csak akkor fognak megjelenni, ha keresés pontosan a kulcsszavadat, vagy annak közeli változatát tartalmazza.
A közeli változatok tartalmazzák a pontos kulcsszóval azonos értelmű kulcsszavakkal végzett kereséseket is, függetlenül a keresés és a kulcsszó írásbeli vagy nyelvtani eltéréseitől.
Ezen kulcsszavakat szögletes zárójellel jelöljük. Pl.: [férfi kerékpárok]
Kérlek névtelenül segítsd a felmérésünket, hogy Te használsz e jelenleg Google Ads hirdetéseket a weboldalad, vagy a webáruházad népszerűsítésére?
Eddigi szavazatok száma: 220
%
Igen
%
Sajnos még nem
Első és legfontosabb hogy a weboldalad legyen felkészítve az érdeklődők fogadására, mert ha nincsenek megfelelő tartalmaid, nincsenek meggyőzésre és bizalomépítésre szolgáló eszközeid, az érdeklődők visszahívására szolgáló stratégiáid akkor kidobott pénz lesz a hirdetésre elköltött pénzed!
Akkor kezdj el hirdetni a Google Ads rendszerében, ha a weboldalad kereső optimalizációs szempontból megfelelően van kialakítva, mert akkor olcsóbbak lesznek a hirdetéseid.
Összefoglalva:
A hirdetési szövegek megírása legalább annyira fontos, mint a Google Ads technikai beállításai, vagy a fogadó weboldal / landing page kialakítása.
Rengeteg rossz minőségű Google Ads hirdetéssel találkozunk nap mint nap, melyek rengeteg veszteséget és óriási csalódást okozhatnak a hirdetőkenek. Odafigyeléssel, szakmai oldalak olvasásával és kreativitással rengeteget lehet javítani ezen hirdetések hatékonyságán.
Általánosságban elmondható, hogy írjunkfigyelemfelkeltő címszavakat, de kinek mi a figyelemfelkeltő?
Elsősorban az, ami választ ad a keresett probléma megoldására. Nézzünk példának egy kifejezetten probléma tudatos keresést:
"Penészesedés ellen."
Sokan a kereső szóhoz igazítják hirdetéseik szövegét, de ez nem a legjobb hirdetési szöveg. Eredményesebbek lesznek a hirdetéseid és ki fogsz tűnni a tömegből, amennyiben rögtön a választ, vagy az ígéretedet közlünk a hirdetéseidben. (Emellett a hirdetésed minőségi útmutatóját javítani fogja ha a kulcsszavadat tartalmazza a válaszod.)
Pl: "2 hét alatt kiszárítjuk penészes falát!", vagy "Búcsút mondhatsz a salétromos falnak mindörökre!"
A Google hirdetések létrehozásához rengeteg tanácsot és esettanulmányt olvashatsz az Interneten, többek között a mi weboldalainkon is.
Mégsem javaslom, hogy magadnak üzemeltesd a hirdetéseket. Ahogyan a fentebbi leírásokból is olvashattad, már a hirdetések beállításánál naponta több tízezer forintot költhetsz el hasznos befektetésként, vagy dobhatsz ki az ablakon. A tanulmányok mellett az igazi sikerhez, szükséges a széleskörű tapasztalat és az átfogó marketing tudás, mert a Google Ads hirdetések sikeressége nem a hirdetés beálíltásoknál érnek véget, itt csupán csak kezdődik a folyamat. A teljes sikerhez elemzésekre, (kulcsszó, konkurencia, stb.) átfogó online marketing és marketing pszichológiai ismeretekre van szükség.
Ezekben összhangot kell teremteni a hirdetésektől a landing oldalak kialakításán keresztül az érdeklődők nyomonkövetéséig, hogy a hirdetésekre kattintóból, profitot termelő ügyfelek váljanak.