B2B Honlapkészítés

B2B azaz Business To Business

B2B honlapkészítésAmikor cégek adnak el cégeknek... 

Ma már nem létezik igazán hatékony B2B vállalkozás megfelelő Internetes jelenlét nélkül. A döntéshozók előbb keresgélnek a neten és csak ezt követően tárgyalnak bárkivel. A statisztikák szerint a B2B vállalkozások legalább a 80% szeretne látni valamilyen szakmai tartalmat a leendő szolgáltatójának, beszállítójának a weboldalán.

Ezek megléte, vagy hiánya jelentősen befolyásolja a szóbajöhető partner hitelességét, vagy kockázati besorolását. 

A B2B honlapok elsődleges ügyfélszerzési forrásai a: 

  • Google Ads hirdetések
  • Google természetes találati listáján való megjelenés. 
  • Szakmai rendezvényeken való részvétel és kapcsolatépítés. 
  • Linkedin 
  • Ajánlások gyűjtése meglévő partnerektől
  • Telefonmarketing
  • A Facebook és az Instagramot nem véletlen hagytam a végére, mert ezek a hirdetési platformok (Bár valamennyiről elmondhatóak, de itt legfőképpen.) van amelyik ágazatokban tarolnak, van ahol pedig csak pénzkidobásnak bizonyulnak. 

Az első benyomás megismételhetetlen!

Minden út a honlapodra vezet!

Bármelyik forrást, vagy inkább forrásokat választod a lehetséges partnereid első útja a weboldaladra fog vezeteni! Először nagy eséllyel mobiltelefonról, utána másodlagos eszközként az asztali számítógépükről fogják meglátogatni a weboldaladat.  Mi lesz az első benyomásuk rólad? 
  • Korszerű vagy, lépést tartasz a technika fejlődésével? 
  • A weboldalad bármilyen eszközön kiválóan megjelenik (telefon, tablet, laptop, asztali számítógép) 
  • Gyors betöltődésű a weboldalad, vagy nem győzik kivárni hogy betöltődjön a tartalmad és inkább visszalépnek a keresőbe? 
  • Szakember vagy, vannak tanulmányaid, ötleteid melyek az ügyfeleid problémáinak a megoldására irányulnak? 
  • Részletes ismertetések találhatóak e a szolgáltatásaiddal, termékeiddel kapcsolatban, vagy az ügyfelednek kell nyomozni ezekkel kapcsolatban? (Szerinted fognak, vagy visszalépnek a keresőbe és megnézik a konkurensed honlapját?)
  • Találhatóak ügyfélvélemények a honlapodon, melyek erősítik az új érdeklődőkben a bizalmat? 
  • Vannak rendszeresen frissített BLOG bejegyzések, melyek a szakértői imázsodat erősítik? 

A B2B honlap ami bármely platformon kiválóan jelenik meg, már önmagában is bizalmat sugal a lehetséges ügyfelek felé. Mindez természetesen önmagában nem elegendő a sikerhez, enélkül viszont nehéz elképzelni egy igazán hatékony Internetes ügyfélszerzést. 

Neked már van weboldalad?

Egyre több B2B vállalkozás is felismeri már az Internetben rejlő lehetőségeket, de még nem tudják merre induljanak. Neked már van weboldalad, de nem elég hatékony, vagy most szeretnéd létrehozni az első Internetes megjelenésedet? 

Kérlek kattints a megfelelő gombra és név nélkül vegyél részt a szavazásban! Köszönjük! :-) 

%

Már van weboldalam!

%

Még nincs weboldalam...

Hogyan kezdj hozzá?

Az első és a legfontosabb, hogy keress egy megbízható szolgáltatót aki kiváló honlapot képes készíteni a vállalkozásodnak! Fontos hogy a rendelkezésre állás mellett megfelelő szakmai háttérrel és a tapasztalatal is rendelkezzen a kiválasztott cég, akire hosszú távon számíthatsz! 

Előnyös, ha a kiválasztott csapat programozó matematikusokkal fejleszt és marketinges kollégákkal ad tanácsot, állít össze kampányokat, segít a szövegírásban ha kell. 

Kevesebb lesz a problémád, ha a fejlesztő cég biztosítja a domain nevedet (amin megjelenik a weboldalad, Pl. www.tecegedneve.hu) és a webtárhelyet is amin a weboldalad üzemel, így ha bármi fennakadás van, nincs egymásra mutogatás, a weboldal megfelelő üzemeltetéséért teljes egészében a fejlesztő cég felel. 

Van egy jó hírem! Ezt a céget már meg is találtad, állunk rendelkezésedre! :-) 

Mit tudjon a honlapod, milyen oldaltípusokkal rendelkezzen?

A B2B weboldalad megtervezésekor fontos meghatározni, hogy induláskor milyen oldal típusokkal rendelkezzen. Később ezek természetesen bővíthetőek, de érdemes már az alején úgy kialakítani, hogy ezek a speciális megjelenéssel rendelkező elemek rendelkezésre álljanak. 

B2B honlapkészítésMi ezeket javasoljuk indulásnak: (Tevékenységtől függően eltérőek lehetnek.) 

  • Speciális főoldal kialakítása 
  • Egyedi bemutatkozó oldal kialakaítása. 
  • Kollégák bemutatása. 
  • Ügyfélvélemények megjelenítése. 
  • Szolgáltatások lista nézete. 
  • Szolgáltatások leírása. 
  • Gyakori kérdések. 
  • BLOG lista nézet
  • BLOG részletes adatlap. 
  • Általános szöveges aloldal (Full Wide, azaz teljes oldal szélességű.) 
  • Galéria oldal
  • Speciálisan kialakított kapcsolat oldal. 

Extra funkció és megjelenítés Landing Page 

Termékeket forgalmazóknál természetesen: 

  • Terméklista
  • Termékek részletes adatlapja, 
  • Hatékonyabb értékesítéshez webáruház funkiók. 

A jó weboldal olyan, mint a közlekedés. Amikor jobbra fordulunk jobboldalt villog az index, amikor fékezünk felgyullad a féklámpa. Mindenki ismeri a szabályokat! 

Hogyan szerkesztheted majd a weboldaladat?

A Webrakéta tartalomkezelő rendszert biztosítjuk az általunk készített weboldalakhoz és webáruházakhoz. 

Ez egy egyedileg fejlesztett tartalomkezelő rendszer, melynek az alábbiak az előnyei: 

  • Nincsenek olyan funkciók melyeket nem használsz ki, ezért nem lesz átláthatatlan számodra a tartalomkezelő rendszer felülete.
  • Különösebb informatikai ismeretek nélkül is, egyszerűen kezelhető mint egy gyerekjáték. Közel 20 év tapasztalata alapján folyamatosan úgy fejlesztünk, hogy az informatikához nem értő, vagy ezzel foglalkozni nem akaró ügyfeleink is a lehető legegyszerűbben tudjanak tartalmakat feltölteni, vagy módosítani anélkül hogy ránk lennének utalva. 
  • Ámbár nagyon egyszerű és logikus a Webrakéta tartalomkezelő rendszer felépítése videós segéd anyagokat biztosítunk számodra, ahol mondjuk és mutatjuk, hogyan kell feltölteni a tartalmakat. Így Te is egyszerűen eltudod majd sajátítani a használatát, vagy ha egy új kolléga kapja meg a feladatot, akkor az ő betanítása sem jelent majd problémát. 
  • Nem kell rendszeresen frissítgetni, mint egy nyílt forráskúdú weboldalt. Ennek oka hogy a nyílt forráskódú weboldalak rendszeresen támadásoknak, feltöréseknek vannak kitéve. Ugynez a probléma egyedi fejlesztésű weboldalak esetében nem jellemző. 
  • Nincsenek olyan felesleges funkciók, grafikai elmek, melyeket nem használ a rendszer. Ezért gyorsabb betöltődést tudunk biztosítani. (Emellett természetesen tovább optimalizáljuk a betöltődési sebességet.) 

Milyen tartalmat építs a weboldaladra?

A honlapodnak a tartalmait tudatosan kell összeállítani! 

Természetesen ebben is tudunk neked segíteni! Hiszen nem csak többszáz szakmai könyvet olvastunk el, nem csak a hazai konferenciákat látogatjuk, de többszáz sikeres B2B projekt áll a hátunk mögött, melyek során rengeteg valós, hazai tapasztalatra tettünk szert ügyfeleink által. (És természetesen nem csak az ügyfeleink által, hiszen nekünk is több B2B vállalkozásunk volt és van, melyek sikeresen működnek, valamint a szakmai konferenciákon kapcsolatokat építünk, melyek által mások tapsztalait is megismerjük.) 

Hogyan kezd a tartalomépítést, ha B2B vállalkozásod van? 

Első körben a leghasznosabb, ha beszélgetsz az értékesítő kollégáiddal. Gyűjtsétek össze a legnépszerűbb kérdéseket, melyeket a saját ügyfeleitek tesznek fel számukra. A legjobb tartalmak 100% hogy ezek megválaszolásából fognak születni, így érdemes ezeket minél alaposabban boncolgatni és a válaszokat kifejteni. 

A tartalommarketing nem könnyű feladat! 

Sokan középszerű tartalmakat állítanak össze csak azért, hogy megtöltsék a weboldaukat. Ez sajnos nem elegendő az ügyfélszerzéshez. Szánd rá az időt, tervezd meg, írd meg töltsd fel és ha valami változik, akkor aktualizáld ezeket. Nem fogsz velük azonnali hatást elérni, de sok ilyen tartalom mégis örökzöld. 

Szép lassan előre sorolhatják a weboldaladat a Google természetes találati listájában azaz növelik a kereső optimalizáltságodat és még évek múltán is ügyfeleket hozhatnak. 

A multinacionális cégekben a tartalomépítéssel kapcsolatos feladatok igen nehézkesen haladnak, hiszen számos döntéshozón kellene ezek keresztülmenjenek mielőtt kikerülnek a weboldalra. Éppen ezért a tartalommarketing is egy olyan pont, ami kis, vagy  közepes válallkozásként előnyödre vállhat a multi cégekkel szemben! 

Hogyan automatizáld a B2B marketingedet?

B2B Marketing automatizálásAz egyik legnagyobb kihívás a B2B weboldalak esetében nem csak az hogy a látogatók visszatérjenek a weboldalunkra, hanem az hogy egy előre megtervezett információs, vagy értékesített utat megjárva térjenek vissza. Erre azért van szükség hogy már egy érdeklődéstől duzzadó, felmelegített lead ként jelenjen meg a potenciális ügyfél jelölt az értékesítődnél. 

Hogyan lehetséges ez? 

2 féle látogatód lehet: 

  1. Azok akik már hallottak rólad, és közvetlen a weboldalad főoldalára érkeznek. 
    1. Ez esetben különböző eszközökkel ezen látogatókat is célszerű egy landing oldalra, vagy egy feliratkozó formra navigálni, hogy a sales funel megfelelő helyére kerüljenek.
  2. Akik valamilyen hirdetési forrásból érkeznek a weboldaladra (Jobb esetben nem a főoldaladra, hanem egy kifejezetten az adott hirdetéshez összeállított landing page -re. 

Az első lépés már magánál a hirdetés létrehozásánál kezdődik, hiszen egy olyan hirdetést kell összeállítani, mely a fogadó oldallal (landing page) összhangban van. A landing page szakszerű összeállítása és a megfelelő tartalmakkal való feltöltése biztosítja számodra azt, hogy a téma iránt érdeklődők megadják a nevüket és az e-mail elérhetőségüket, melyek segítségével tarthatod velük a kapcsolatot, azaz előmelegítheted őket egy bevezető termék értékesítésére, vagy egy telefonos, személyes kapcsolatfelvételre. 

A nevüket és az e-mail címüket az érdeklődők nem önzetlenül adják meg. Ennek eléréshez olyan ajánlatot kell adj nekik, mely felcsigázta az érdeklődésüket és szeretnék megkapni az információt az adataikért cserébe. Ez lehet pl egy letölthető E book, egy videó, egy esettanulmány, néhány praktikus tanács, egy kalkulátor eredményének az e-mailben való elküldése vagy kinyomtatása stb. 

Azt gondolhatod, hogy áh ez már régi trükk és nem működik, de ez nem igaz. Nincs itt semmiféle trükk ez egy korrekt alku amely működik, ha olyan információt tudtál felajánlani, ami a látogatót érdekli. 

Az első email után úgy kell felépítened az átadott információkat, hogy azok egymásra épüljenek. Egyre inkább növeljék a beléd, válallkozásodba, termékeidbe vetett bizalmat és egyre jobban növeljék a vágyat az iránt, hogy a Te megoldásaid birtokába jusson az érdeklődő. 

A megfelelően egymásra épített hírlevelek, landing oldalak, remarketing hirdetések, bevezető termékek azt fogják eredményezni, hogy Te már csak olyan érdeklődőkkel kerülsz kapcsolatba, akik készen állnak a szolgáltatás vagy termék megvásárlására, már csak egy kis értékesítői munka kell ehhez. 

(Már amikor kell, hiszen egyes területeken szinte 90% ban online értékesíthetőek ezek, bankkártyával kifizethetőek, a számla automatikisan elkészülhet és az ügyfélhez kiküldésre kerülhet e-mailben, és neked már csak dolgoznod kell az eladott megoldás megvalósításán.) 

Neked is szükséged van egy jól működő B2B weboldalra online marketing támogatással? Ne habozz!