Rólunk oldal kialakítása: mit tartalmaz a tökéletes bemutatkozó lap?
Megmutatjuk, hogy néz ki és mit érdemes tartalmaznia egy üzleti weboldal „Rólunk” menüpontjának.
Egy informatív üzleti blog rengeteg látogatót tud weboldaladra vonzani. Abban az esetben persze, ha jól csinálod. Nem elég ugyanis, ha érdekes témákkal rendelkezel, tudnod kell azt is, hogy hogyan írd meg ezeket helyesen.
Ebben a bejegyzésben éppen ezért most hoztunk néhány tippet, melyek segítenek abban, hogy te is belevághass saját, igazán ütős blogod írásába, mely rövid időn belül felpörgetheti látogatóid számát!
Egy igazán ütős blogbejegyzés esetén fontos, hogy a szöveg ne csak informatív és érdekes, de jól olvasható és könnyen emészthető is legyen. Egyrészt tehát fontos, hogy stilisztikailag rendben legyen a szöveg. Megírása során olyan nyelvezetet használja, ami a célcsoportodhoz szól, mégis kellőképp szakmai, és azt sugallja, hogy az általad feldolgozott téma szakértője vagy.
Másrészt a szöveg felépítése is rendkívül fontos. Nem szabad például, hosszú, barokkos körmondatokban gondolkodnod. Minél egyszerűbb felépítésű a szöveg, annál könnyebben olvasható és emészthető. És mivel egy üzleti blognak nem célja, hogy irodalmi babérokra törjön, a rövid, egyszerű mondatok használata tökéletesen megfelelő.
Végül, de nem utolsósorban pedig érdemes szót ejteni a szöveg tördeléséről is. Annak érdekében, hogy az adott bejegyzés jól olvasható legyen, érdemes 2-3 soros bekezdésekben gondolkodnod.
Ezeket az olvasók könnyen végigpörgetik, így akkor is működőképesek, ha valakinek épp kevés ideje van az olvasásra. A tökéletes hatás érdekében a fontosabb részeknél akár vastagbetűs kiemeléseket is használhatsz.
Legyen bármennyire jó a témád, a Google nagy valószínűséggel nem fogja felkapni abban az esetben, ha nem figyelsz a megfelelő kulcsszavak használatára. Mielőtt belevágnál tehát az írásba, fontos, hogy átgondold, mit szeretnél: milyen kifejezésekre keresve találjon rá egy átlagos felhasználó a posztodra? Gyűjtsd össze a legfontosabbakat, és használd fel őket a tartalom megírása során.
Fontos azonban, hogy bizonyos szabályokra ebben az esetben is figyelj. A fő kulcsszónak érdemes a címben, egy alcímben és az első bekezdésben is szerepelnie, valamint a szövegben is jó, ha néhány helyen feltűnik. Fontos azonban, hogy a kulcsszavak használatával ne ess túlzásba, hiszen a Google számára nem a mennyiség, hanem a minőség a fontos.
A kereső a túlkulcsszavazott tartalmat éppúgy hátrányban részesíti, mint azokat a szövegeket, melyekben egyáltalán nem található a keresés szempontjából relevánsnak tekinthető kulcsszó!
Ha szeretnéd szem előtt tartani a SEO szempontokat (márpedig miért nem szeretnéd?), akkor érdemes arra is odafigyelned, hogy milyen hosszú bejegyzéseket írsz az üzleti blogodra. A Google általában három dolgot szeret igazán: a rövidebb, tömörebb, 5-600 karakter körüli bejegyzéseket, a hosszabb, 1000-1200 szó körüli szakmai tartalmakat, valamint az ezek dupla, akár tripla terjedelemben íródott változatait, az úgynevezett „felhőkarcoló” tartalmakat.
Utóbbi két kategória azonban kevésbé látogatóbarát, hiszen csak azok fogják végigolvasni, akik nagyon mélye szeretnének belemerülni egy témába. Annak érdekében tehát, ha olyan ütős, látogatócsalogató blogot szeretnél írni –mondjuk heti rendszerességgel– érdemes a rövidebb, szórakoztatóan informatív anyagokra koncentrálnod.
Ha pedig fontos számodra az is, hogy hatékonyan növeld a szakmai presztízsed, erre a célra kéthetente vagy havonta egyszer kiváló megoldást jelenthet egy nagyobb terjedelmű, hivatkozásokkal megtámogatott szakmai cikk.
Megmutatjuk, hogy néz ki és mit érdemes tartalmaznia egy üzleti weboldal „Rólunk” menüpontjának.
A linképítés azt jelenti, hogy a weboldaladra minél több és erősebb külső linket próbálsz meg szerezni. A linképítés manapság sokat vitatott kérdés, de a hasznossága nem kérdőjelezhető meg.