Google Shopping hirdetések: miért kihagyhatatlanok a webáruházad számára?

Bemutatjuk a Google Shopping rendszerét, melyet az e-kereskedők számára kínált előnyöknek köszönhetően hazánkban is egyre több webshop használ.

A Google Shopping egy olyan marketingeszköz, mely kifejezetten a webáruház-tulajdonosok számára lehet hasznos. Sok mindenben hasonlít a Google Ads szöveges hirdetéseihez, azonan jóval látványosabb és praktikusabb lehetőséget kínál a megjelenésre. Segít abban, hogy termékeidet a kereső főoldalára juttasd és az ár-összehasonlító funkcióval könnyedén lekörözhesd legnagyobb versenytársaidat a potenciális vásárlók szemében.

 

De hogyan is működik egész pontosan a rendszer és miért érdemes akár a SEO szempontból is jól felépített webáruházaknak is befizetniük a Google Shopping szolgáltatásaira? Ebben a cikkben ezeket a kérdéseket vizsgáljuk meg közelebbről és hozzuk el rájuk a válaszokat!

Mi a Google Shopping és miért érdemes használnod?

A Google Shopping a Google kifejezetten e-kereskedők számára tervezett hirdetéskezelő szolgáltatása. Segítségével a kereső felületén nem hagyományos hirdetéseket, hanem termékeket jeleníthetsz meg, melyeket akkor dob ki a Google, ha az ügyfél rákeres egy adott kulcsszóra.

 

A hirdetések egyenértékűek a szöveges hirdetésformátumokkal, azonban az általános kampányoktól eltérően, egy külön hirdetői boxban jelennek meg. A felhasználók pedig nem csak megtekinthetik őket, de megjelenés, tulajdonságok és főként ár szempontjából össze is hasonlíthatják azokat más termékekkel.

 

Úgy is fogalmazhatnánk tehát, hogy a Google Shopping a Google külön bejáratú ár-összehasonlító felülete, mely az olyan, itthon népszerű megoldásokhoz hasonlóan működik, mint az Árgép vagy az Árukereső rendszere. A Google Shopping nagy előnye azonban a legtöbb ár-összehasonlító rendszerrel szemben, hogy alapvetően organikus eredményeket jelenít meg a felhasználók számára, melyek felett vagy mellett prezentálja a kereséshez kapcsolódó, releváns termékekkel való kapcsolatot, illetve a fizetett hirdetéseket.

 

A Google Shopping 2019-ben érkezett meg Magyarországra, azóta pedig hazánkban is előszeretettel használják a webshopok, hiszen segítségével bizonyos termékek nagyon jól kiemelhetők. Ráadásul a Shopping kiemelések különösen hatékonyan hívhatják fel a figyelmet például egy aktuális akcióra vagy leárazásra.

Mire lesz szükséged a Google Shopping hirdetések létrehozásához?

Ahhoz, hogy létrehozd saját Google Shopping hirdetéseidet, először is szükséged lesz egy Google Ads fiókra. Ez teszi lehetővé a Merchant Center elnevezésű felülethez való csatlakozást, ahol a későbbiekben feltöltheted majd a hirdetésre szánt termékeidet. A Merchant Center fiókot célszerű ugyanazzal a Google profillal létrehoznod, amellyel a többi Google szolgáltatást is kezeled, ez ugyanis lényegesen egyszerűbbé teszi mind az adatok szinkronizálását, mind a hozzáférést.

 

A saját kampányok létrehozása és a Merchant Center adatbázis feltöltése, valamint a szükséges fiókok összekapcsolása után gyakorlatilag azonnal lehetőségünk nyílik a Google Shopping használatára a Google Ads felületén. Az egész csupán néhány kattintás.

A siker érdekében azonban mindenekelőtt szükséged lesz egy jól felépített pontos, leíró termék adatbázisra (feedre), mivela Shopping rendszere ebből készíti el a hirdetéseket egy algoritmus segítségével. Éppen ezért a Merchant Centerben készülő feed összeállítása során rendkívül lényeges a pontosság, mind a struktúra, mind az adatok, illetve a termékleírások terén.

 

Ennek fontos, hogy különös figyelmet szentelj, hiszen egy apró hiba nagyban befolyásolhatja a kampány hatékonyságát. Vagy rosszabb esetben akár a feed letiltásához is vezethet, melynek következtében előfordulhat, hogy hirdetéseid több napig nem jelennek meg a rendszerben.

 

Azt is mondhatnánk tehát, hogy a Google Shopping hirdetési kampány felépítésébe nem érdemes laikusként belekezdeni, érdemes azt a Google titkaiban jártas marketingszakemberre bízni.

 

A Google Shopping ettől függetlenül is megéri azonban a befektetést. Abban az esetben ugyanis, ha hirdetéseidet szakértő kezek készítik és minden elvárásnak megfelelően optimalizálják, sokkal jobb eredményeket hozhatnak, mint az egyszerű, szöveges Google Ads hirdetések.

 

Olyannyira, hogy a Clutch felmérése szerint például a felhasználók 31 százaléka sokkal szívesebben és nagyobb bizalommal kattint egy Google Shopping reklámra, mint egy egyszerű, szövegalapú Google Ads hirdetésre.

Mik a Google Shopping legnagyobb előnyei?
  • Látványos megjelenés

Az egyszerű Google Ads Search csatornán megjelenő hirdetésekkel ellentétben a Google Shopping hirdetések a szöveges tartalom mellett termékkép is szerepelnek a reklámokban. Ez jóval vonzóbbá teszi a felhasználók számára a hirdetéseket, ami több kattintást, ezáltal pedig nagyobb elérést és több vásárlást is jelent a kereskedők számára. Arról már nem is beszélve, hogy a Google Shopping hirdetései a szöveges hirdetésekkel szemben sokkal szembetűnőbb helyen jelennek meg, ami szintén növeli a kattintások esélyét.

  • Rugalmasság

A Shopping nagy előnye, hogy mindig pontos termékinformációt jelenít meg, hiszen összhangban van a Merchant Center adatbázisoddal. Ez azt jelenti, hogy egy esetleges árváltozás vagy készlethiány miatt sem kell a hirdetéseiden manuálisan változtatnod, hiszen a rendszer ezt automatikusan megteszi helyetted.

Mint ahogy azt már fentebb is említettük azonban, rendkívül fontos, hogy a kampányod beindítása előtt különös figyelmet szentelj a Merchant Center feed összeállítására, hiszen ez az adatbázis lesz kampányod lelke, mely minden fontos információt tartalmaz.

  • Közelben elérhető készlet megjelenítése

A Google Shopping hirdetések kattintás után a webshopodba irányítják a látogatókat. Abban az esetben azonban, ha szeretnéd, lehetőséged nyílik arra is, hogy megjelenítsd azokat a hozzájuk közel található fizikai üzleteket is, melyekben a terméked elérhető.

Ehhez először létre kell hoznod egy „Local Products” azaz helyileg elérhető termékek feedet a Google Merchant Center felületén, melyet legalább akkora odafigyeléssel kell összeállítanod, mint, a megjelenített termékeket tartalmazó adatbázist. Ezután viszont nincs más dolgod, mint a Google Shopping hirdetések létrehozásakor kipipálni a „Helyi készlethirdetések engedélyezése” lehetőséget.

  • Egy kereséssel több hirdetés

Míg a Google Ads hirdetéseinél egy keresésre maximum egy hirdetésed fog megjelenni, addig a Shoppinig hirdetések esetén egészen más a helyzet. Ha a kifejezetten réspiacra koncentráló termékeket árulsz, vagy épp klasszisokkal jobban optimalizálsz versenytársaidnál, könnyen előfordulhat az is, hogy a megjelenített hirdetések többsége a te webshopod termékeit hirdeti majd. Ez jelentősen növeli az elérések számát, és ezzel együtt természetesen az eladások esélyeit is.

Szóval, valóban hasznos eszköz a Google Shopping?

Összességében elmondható, hogy a Google Shopping olyan eszköz, mely minden webáruház-tulajdonos számára hasznos eszköz lehet. A megfelelő eredmények érdekében azonban fontos, hogy odafigyelj hirdetéseid megfelelő felépítésére és azok megfelelő optimalizálására.

 

Annak érdekében, hogy kampányaid a lehető legjobban teljesítsenek, érdemes lehet igénybe venned egy Google Shopping terén is tapasztalt online marketingspecialista segítségét, ami elsőre talán nagy befektetésnek tűnik, viszont a profi munkának köszönhetően biztos lehetsz abban, hogy hamar megtérül!

 

Végül de nem utolsósorban érdemes megemlítenünk azt is, hogy a Google Shopping hirdetések futtatása egyáltalán nem zárja ki azt, hogy hagyományos, a Search és a Display Network keretei közt megjelenő hirdetéseket is létrehozz. Sőt, a leghatékonyabban akkor hirdethetsz a Google felületén, ha ezeket a megoldásokat kombinálod egymással.

Google Shopping hirdetések: miért kihagyhatatlanok a webáruházad számára?

Bemutatjuk a Google Shopping rendszerét, melyet az e-kereskedők számára kínált előnyöknek köszönhetően hazánkban is egyre több webshop használ.

Hívás most!
Ajánlatkérés

A jó weboldal akkor is dolgozik, amikor Te alszol!