Visszafordulási arány: mit jelent és hogyan csökkenthető hatékonyan?
Megmutatjuk azokat a módszereket, melyekkel hatékonyan csökkenthető a weboldalról visszaforduló látogatók száma
https://www.traditionrolex.com/27
https://www.traditionrolex.com/27
A böngészés közben felugró ablakokkal kapcsolatban legtöbbször csak negatív tapasztalatokat hallani. Az emberek tolakodónak és nemkívánatosnak tartják őket, olyan dolognak, mely alapvetően zavarja egy weboldal felhasználói élményét. Nem csoda, hogy a felugró ablakok blokkolását segítő alkalmazásokra és kiegészítőkre mára külön iparág épült.
Bármilyen meglepő is lehet, akadnak azonban olyan helyzetek, melyekben a pop-upok használata teljesen indokolt és hasznos is lehet. Abban az esetben persze, ha megfelelően használjuk őket.
Most megmutatjuk azt, mikor és hogyan érdemes használni a felugró ablakokat, és hogyan érhetjük el azt, hogy azok ne zavarják weboldalunk látogatóit a böngészésben!
A pop-upokat a legtöbben azért nem kedvelik, mert azonnal az agresszív, kéretlen reklámokkal azonosítják őket. Pedig a felugró ablakok rengeteg, hasznos dologra alkalmazhatók. Főként lead generálási célokra, feliratkozószám növelésére, vagy épp a vásárlás ösztönzésére is. A felugró ablakok ugyanis olyan lehetőségeket ajánlhatnak fel oldalunk látogatóinak, melyek kölcsönös hasznot jelentenek. Azaz nemcsak mi, de ők is nyerhetnek velük.
Ilyen lehet például egy követőszám növelésére használt pop-up, mely felajánlja annak lehetőségét, hogy a látogatók kövessenek minket a közösségi média különböző platformjain. Ezáltal mi új követőket szerzünk, ők pedig mindig elsőként értesülhetnek a márkánkkal kapcsolatos hírekről, ajánlatokról, az adott felületen megjelenő, exkluzív tartalmakról.
De hasonló előnyökkel jár egy hírlevél-feliratkoztatást ajánló felugró ablak is. A feliratkozás előnyeit kihangsúlyozó pop-upok jó lehetőséget kínálnak arra, hogy megszerezzük azon látogatók e-mail címeit, akik fogékonyak arra, hogy később személyre szabott ajánlatokkal, akciókkal és egyéb hírekkel keressük meg őket.
A felugró ablakok ezen kívül jól használhatók arra, hogy ingyenesen letölthető csalianyagokat kínáljunk fel a látogatók számára, de tökéletesen alkalmasak lehetnek a vásárlói vélemények begyűjtésére is. Egy vásárlás után megjelenő felugró ablak, mely kilépés előtt ösztönzi arra a vevőket, hogy összegezzék tapasztalataikat, rendkívül sok pozitív vélemény és értékelés begyűjtéséhez segítheti hozzá honlapunkat.
A felugró ablakok használata esetén két dologra mindenképp oda kell figyelnünk. Az egyik, hogy a kizárólag reklámcélú pop-upokat kerüljük, és felugró ablakaink lehetőleg mindig kínáljanak valamit a látogatóknak idejükért és a megzavart felhasználói élményért cserébe.
A másik fontos dolog, hogy mindig tudjuk, hol a határ. Lehetőség szerint kerüljük a pop-upok túlzottan gyakori használatát, és elégedjünk meg azzal, hogy az oldalunkon töltött idő alatt mindössze egy-két felugró ablak szakítja meg a böngészését.
Fontos továbbá az is, hogy mindig a célunknak megfelelő pop-upot válasszuk. A felugró ablakoknak ugyanis több fajtája is létezik. Például időzített pop-up, görgetéshez kötött pop-up, valamint kilépéshez és belépéshez kötött pop-up. Ezek mindegyike más-más célok esetében lehet hasznos.
Az időzített vagy görgetéshez kötött pop-up kiváló lehet listaépítési célokra, a kilépéshez kötött felugró ablak pedig vélemények, értékelések begyűjtésében, esetleg akciók, ajánlatok megjelenítésében. A belépéshez kötött pop-upokat azonban érdemes kerülni, ezek ugyanis azonnal elriaszthatják az oldalra tévedő látogatót.
Amennyiben ezekre a dolgokra odafigyelünk, és időt szánunk a felugró pop-upok kreatív tervezésére, abban az esetben biztosak lehetünk abban, hogy a felugró ablakok nem fogják elriasztani látogatóinkat. Sőt, rengeteg új feliratkozót, követőt, letöltőt vagy épp vásárlót is hozhatnak a számunkra!
Megmutatjuk azokat a módszereket, melyekkel hatékonyan csökkenthető a weboldalról visszaforduló látogatók száma
Bemutatjuk a weboldalon felugró ablakok hátrányait és előnyeit, és azt, hogy ha mindenképp használni szeretnénk pop-upokat, hogyan érdemes megtervezni azokat.