A marketing automatizáció egy szoftveres megoldás arra hogy a kisebb és a nagyobb vállalkozások is képesek legyenek fennmaradni, sőt növekedni a megváltozott piaci környezetben.
A vásárlói piacra újabb és újabb generációk lépnek be, akik már hozzá vannak szokva a vásárlói élményekhez.
A vásárlók azoktól fognak vásárolni, akiktől vásárlói élményt kapnak. Ez úgy érhető el hogy személyre szóló üzeneteket juttatsz el az érdeklődőid felé, a megfelelő helyeken a megfelelő időpontokban. Ezáltal eléred hogy a nagyfokú tartalmi és reklám zajban, a potenciális ügyféljelöltjeidre hass, mert a viselkedésük alapján, az aktuális érdeklődési és érzelmi fázisuknak megfelelő kommunikációt juttatsz el az irányukba.
A marketing automatizálás rendkivül nagy kreativitást igényel, szükség van a korábbi látogatók adatainak begyűjtésére és azok feldolgozására is. Ez komplex szoftver, marketing és marketingpszichológiai ismereteket is igényel.
A marketing automatizáció jelentősen különbözik egy általánosan használt hírlevél marketingtől hiszen itt nem fordulhat elő hogy kiajánlasz egy terméket vagy egy szolgáltatást annak, akinek azt már értékesítetted, de kiegészítőt is csak olyannak fogsz ajánlani aki már megvette az adott főterméket.
A marketing automatizálásban is természetesen még mindig előjön az email hiszen még mindig ingyenes, az egyik legnagyobb számban konvertál és itt szólíthatod meg legszemélyesebben az érdeklődőidet, vagy a már meglévő ügyfeleidet. E mail címekre úgy tehetsz szert, hogy a weboldaladon különféle információkat, próba termékeket vagy szolgáltatásokat ajánlasz fel az adatokért cserébe.
Az adatbázisépítés csak akkor fog működni, ha valóban értékes információkat ajánlasz fel, akkor viszont működni fog! Ez igaz a B2C és a B2B piacra egyaránt, tevékenységtől, majdnem függetlenül. (Amennyiben pl NON-STOP zárszervized, vagy dugulás elhárítással foglalkozó vállalkozásod van neked nem feltétlen lesz erre szükséged, hacsak nem olyan kiegészítő szolgáltatásaid is vannak, melyekkel később megcélozhatod az SOS bajba jutottakat. (pl rendszeres karbantartás, nyílászáró cserék, biztonsági zárak értékesítése, stb.)
Nézzünk konkrét példákat, hogyan indítsuk be az automatizált marketingünket?
Amennyiben neked Pl. B2B vállalkozásod van, kifejezetten szükséged lesz a marketing automatizációra, mert itt sokkal nehezebben érhető el az elköteleződés.
Először is mindenféleképpen szükséged van potenciális látogatókra a weboldaladra vagy a webáruházadra, mert belőlük lehet LEAD -et generálni, azaz bevezetni őket az automatizált marketingedbe. A leggyorsabban a fizetett hirdetésekkel tehetsz szert potenciális látogatókra, de természetesen használhatsz akár telefonmarketinget is, és hosszú távon gondolkodva kihasználhatod a kereső optimalizálásban rejlő lehetőségeket is.
Szóval amikor a potenciális érdeklődők a weboldalunkra érkeznek, annak megfelelően hogy
Személyre szabott ajánlatot kell adjunk nekik, melyet értékesnek fognak tartani ahhoz hogy megadják az email címűket amire elküldhetjük a hasznos információkat.
MItől lesz személyre szabott egy ajánlat?
Amennyiben már a fentebbi említett adatok alapján bevezettük az érdeklődőt a marketing gépezetünkbe, az érdeklődési és elkötelezettségi szintjének megfelelő tartalmakkal kell kiszolgáljuk. Ez fogja megadni számára a felhasználói élményt. Nem adhatjuk ugyanazokat az információkat azoknak, akik még csak:
A különböző folyamatok különböző pontszámot adnak a látogatónak és ez alapján fogunk tartalmakat küldeni nekik, így teljesen magukénak érzik az ajánlatainkat.
Ez nem boszorkányság, vagy valami sötét és gonosz befolyásolási technika. Ha személyesen értékesítesz ugyanezt teszed, hiszen ha valaki bemegy Pl: az autószalonodba akkor
A marketing automatizálásra alkalmas szoftverek akár néhány tíz dollárból megúszhatóak havonta.
Viszont ha nem Te akarsz mindent csinálni a folyamat tervezéstől kezdve a beállításokon, integrálásokon és a tartalomgeneráláson keresztül. Akkor a tanácsadói és az egyéb munkadíjak a bevezetés évében több millió forintra rúghatnak... Ha nincs rá pénzed akkor azon kell törnöd a fejedet, hogy mit fogsz kezdeni azzal, aki ezt megcsinálja a saját piacodon. Ha viszont van rá pénzed akkor az a kérdés hogy megfog e térülni. Van e ekkora növekedési potenciál a piacodon, abban a régióban amelyben kiszolgálod a vevőidet.
Ha igen akkor nagy eséllyel lefogod fölözni a piacod nagyrészét. Jelentős előnyre fogsz szert tenni úgy hogy a hirdetési költségeid többszörösen fognak konverziót produkálni, sokkal eredményesebben fogsz ügyfeleket generálni a weboldaladon, vagy a webáruházadban mint a konkurenseid, sokkal többet fogsz értékesíteni újra és újra mint a versenytársaid.