%
Igen!
%
Sajnos, még nem...
A keresőoptimalizálás (SEO) (angolul Search Engine Optimization) a weboldalak, webáruházak keresőmotorokban való organikus megjelenésének javítása.
Arra törekszünk, hogy adott kulcszavakra, kifejezésekre minél előrébb szerepeljen a weboldalad az organikus, természetes találatok között, elsősorban a Googleban.
Emellet a fizetett hirdetések a Google PPC (Pay-Per-Click) kategóriába tartoznak. Itt azért fizetünk, hogy adott kulcsszavakra és kifejezésekre a mi weboldalunk, vagy webáruházunk jelenjen meg a Google hirdetések között.
A keresőoptimalizálás (SEO) (angolul Search Engine Optimization) a weboldalak, webáruházak keresőmotorokban való organikus megjelenésének javítása.
Arra törekszünk, hogy adott kulcszavakra, kifejezésekre minél előrébb szerepeljen a weboldalad az organikus, természetes találatok között, elsősorban a Googleban.
Emellet a fizetett hirdetések a Google PPC (Pay-Per-Click) kategóriába tartoznak. Itt azért fizetünk, hogy adott kulcsszavakra és kifejezésekre a mi weboldalunk, vagy webáruházunk jelenjen meg a Google hirdetések között.
Ezt nevezik SEA-nak is. (angolul Search Engine Advertising) Ez a két tevékenység együtt alkotja a (Search Engine Marketing) vagyis a Keresőmarketinget.
Természetesen nem.
Ez attól függ, hogy melyik vállalkozásnak milyen kulcsszavak az előnyösek.
Amennyiben olyan kulcsszavak fontosak a számodra, amelyekre nagy a konkurenciaharc, sok a találat és amelyekre több vállalkozás optimalizálja a weboldalát. Nehezebb helyzetben vagy mint azok, akinek a kulcsszavaiért nem küzdenek olyan sokan.
Sokkal nagyobb munka lesz előre kerülnöd a Googleban, jelentősen nagyobb költséggel tudod megszerezned a kívánt poziciókat és nehezebb, ezért drágább lesz megtartani is ezeket, ha már elérted.
Természetesen nem.
Ez attól függ, hogy melyik vállalkozásnak milyen kulcsszavak az előnyösek.
Amennyiben olyan kulcsszavak fontosak a számodra, amelyekre nagy a konkurenciaharc, sok a találat és amelyekre több vállalkozás optimalizálja a weboldalát. Nehezebb helyzetben vagy mint azok, akinek a kulcsszavaiért nem küzdenek olyan sokan.
Sokkal nagyobb munka lesz előre kerülnöd a Googleban, jelentősen nagyobb költséggel tudod megszerezned a kívánt poziciókat és nehezebb, ezért drágább lesz megtartani is ezeket, ha már elérted.
Azoknak akik olyan megoldásokat nyújtanak, amelyet az emberek még nem ismernek. Ezért nem is keresnek rá. Tehát ha ilyen vállalkozásod van, akkor nagy valószínűséggel neked nem hozna ügyfeleket a Google kedvező találati hely, nem érdemes elsősorban erre öszpontosítanod.
Megjegyzés: Akinek nem éri meg jelentős munkát és pénzt fektetni a kereső optimalizálásba, annak is javasolt számos ok miatt figyelembe vennie a Google irányelveit. Íme néhány ok:
Szóval vissza térve, hogy kinek nem éri meg a kereső optimalizálásba jelentősebb munkát és pénzt fektetni. (Erről még lesz szó, hogy ha nem is a Google találati listája miatt, de egyes elemeket mégis szükséges alkalmaznia kereső optimalizálási irányelvekből, amennyiben szeretnéd hogy a weboldalad, vagy a webáruházad felhasználóbarát legyen.)
A kereső optimalizálásban is van egy fontos elv, ami az üzleti gondolkodásban ismertebb: A kék óceán stratégia (Ehhez ajánlom a HVG kiadványában RENÉE MAUBORGNE
W. CHAN KIM: Kék óceán váltás című könyvét. A megrendeléshez kattints ide: Klikk ide.)
Ha az üzleted a Kék ócen stratégia szabályainak megfelel, az már fél siker!
Te egyszerűen fogsz előre kerülni a Googleban, és alacsonyabb díjakon fogsz tudni hirdetni.
Ha viszont egy olyan üzletágban vagy érdekelt, melyben jelen van a konkurencia harc akár kisebb, akár nagyobb mértékben. neked méginkább szükséged van egy, a konkurenseidnél sokkal hatékonyabb weboldalra, vagy webáruházra!
Előnyök:
Hátrányok:
Előnyök:
Hátrányok:
~ Kiss Ernő
Kérlek névtelenül segítsd a felmérésünket, hogy Te fektetsz e pénzt és energitát jelenleg a weboldalat, vagy a webáruházad kereső optimalizálásába.
Eddigi szavazatok száma: 502
%
Igen!
%
Sajnos, még nem...
A weboldalt, vagy webáruházat a Google iránymutatásai alapján kell felépíteni, majd ezt javasolt ellenőrizni különböző szoftverekkel.
Amennyiben itt minden rendben van akkor lehet tovább lépni. Ha technikai SEO lépése kimarad, a további lépések jó része feleslegessé vállhat, mert a nem megfelelő honlapokat a Google algoritmusai nem tudják kellőképpen indexelni és a tartalmakat megfelelően értelmezni.
Amennyiben ellenőrizni szeretnéd, hogy mennyire jó a weboldalad Technikai felépítése, itt teheted meg: Page Speed Insight.
A Page Speed Insight megmutatja, hogy a weboldal:
Akkor ez a szoftver mindenre választ ad?
Természetesen nem! Sőt, tudni kell hogy 100%-os weboldal nem igazán létezik, de a mutató 50% is kevés weboldal éri el. Ennek az oka, hogy a Googlenak vannak elvárásai ami véleményünk szerint mind önmagával ellentétesek mind a felhasználói élmény teremtéssel. Pl:
A weboldaladat lassíthatják a dizájn elemek, java scriptek, ajaxos technikák amik jelentősen növelik a felhasználói élményt, de mindeközben lassítják a betöltődést. (Te lehet nem is érzékeled, csak a szoftverek ítélik meg lassúnak.)
Mégis ha bő tartalmakat írsz, videókat, Google Maps -ot (térképet) ágyazol be, letölthető dokumentumokat helyezel el a weboldaladon, képeket, info grafikákat stb. akármennyire is optimalizálod ezek méretét akkor is lassítani fogják a weboldalad betöltődési sebességét.
Éppen ezért szükséges más szoftverek használata is és a évek alatt megszerzett tapasztalat, hogy az adott tartalomhoz és megjelenéshez képest a legjobb sebességet érd el.
A sebesség mellett legalább ilyen fontos az, hogy a weboldalad vagy a webáruházad mobilbarát legyen. Ezt is érdemes manuálisan is tesztelni, főleg megrendeléseknél, vásárlási folyamatoknál, komplexebb tartalmak megtekintésénél. Mindez szoftveresen is ellenőrizhető Pl. ezen a linken: A weboldalad mobilbarát? (Klikk ide és teszteld le!)
A On-Page SEO más néven tartalmi SEO a weboldalad, webáruházad tartalmának tudatos optimalizálását jelenti.
A honlapod On-Page optimalizálásakor ezen részekre fókuszálj:
Minden aloldalt szükséges külön / külön optimalizálni annak megfelelően amiről az adott aloldal szól. Amennyiben nincs kiéleződve a konkurencia harc 100.000 találaton belül, már akát a Technikai SEO és az On-page SEO hazsnálata együtt is jó eredményeket érhet el.
A kereső optimalizálásnak talán a legnehezebb része, mert ez nem a saját weboldaladon történik.
Off-Page SEO olyan tevékenységeket jelent, melyek nem a saját weboldaladon történnek, de mégis a Te honlapodra vannak hatással. Konkrétan ez azt jelenti, hogy olyan hivatkozásokra kell szert tegyél, lehetőség szerint hiteles weboldalakon melyek a Te honlapodra mutatnak. (Ha rákattintanak, akkor a Te honlapodra jutnak a látogatók.)
Mi számít itt?
A legelőnyösebb olyan visszamutató hivatkozásokra szert tenni, melyek olyan oldalakról mutatnak a Te honlapodra, melyek hasonló tartalommal foglalkoznak. Ezen belül pedig fontos az, hogy ezen weboldalak is minél több visszamutató hivatkozással rendelkezzenek, mert anál hitelesebbek a Google számára.
Konkrét példák:
15év + keresőoptimalizálási tapasztalat
100 + marketingszövegírás projekt
Komplex online marketing támogatás