Marketing automatizáció

Mi az a marketing automaticáció?

A marketing automatizáció egy szoftveres megoldás arra hogy a kisebb és a nagyobb vállalkozások is képesek legyenek fennmaradni, sőt növekedni a megváltozott piaci környezetben. A vásárlói piacra újabb és újabb generációk lépnek be, akik már hozávannak szokva a vásárlói élményekhez. 

A vásárlók azoktól fognak vásárolni, akiktől vásárlói élményt kapnak. Ez úgy érhető el hogy személyre szóló üzeneteket juttatsz el az érdeklődőid felé, a megfelelő helyeken a megfelelő időpontokban. Ezáltal eléred hogy a nagyfokú tartalmi és reklám zajban, a potenciális ügyféljelöltjeidre hass, mert a viselkedésük alapján, az aktuális érdeklődési és érzelmi fázisuknak megfelelő kommunikációt juttatsz el az irányukba. 

A legtöbben nem használják ki a marketing automatizálás előnyeit. 

 

A marketing automatizálás rendkivül nagy kreativitást igényel, szükség van a korábbi látogatók adatainak begyűjtésére és azok feldolgozására is. Ez komplex szoftver, marketing és marketingpszichológiai ismereteket is igényel. 

A marketing automatizáció jelentősen különbözik egy általánosan használt hírlevél marketingtől hiszen itt nem fordulhat elő hogy kiajánlasz egy terméket vagy egy szolgáltatást annak, akinek azt már értékesítetted, de kiegészítőt is csak olyannak fogsz ajánlani aki már megvette az adott főterméket.

Annak viszont kifogod ajánlani... :-) 

Mi fog automatikus ajánlatokat küldeni az érdeklődőimnek?

A marketing automatizálásban is természetesen még mindig előjön az email hiszen még mindig ingyenes, az egyik legnagyobb számban konvertál és itt szólíthatod meg legszemélyesebben az érdeklődőidet, vagy a már meglévő ügyfeleidet. E mail címekre úgy tehetsz szert, hogy a weboldaladon különféle információkat, próba termékeket vagy szolgáltatásokat ajánlasz fel az adatokért cserébe. 

Az adatbázisépítés csak akkor fog működni, ha valóban értékes információkat ajánlasz fel, akkor viszont működni fog! Ez igaz a B2C és a B2B piacra egyaránt, tevékenységtől, majdnem függetlenül. (Amennyiben pl NON-STOP zárszervized, vagy dugulás elhárítással foglalkozó vállalkozásod van neked nem feltétlen lesz erre szükséged, hacsak nem olyan kiegészítő szolgáltatásaid is vannak, melyekkel később megcélozhatod az SOS bajba jutottakat. (pl rendszeres karbantartás, nyílászáró cserék, biztonsági zárak értékesítése, stb.)

Nézzünk konkrét példákat, hogyan indítsuk be az automatizált marketingünket?

Amennyiben neked Pl. B2B vállalkozásod van, kifejezetten szükséged lesz a marketing automatizációra, mert itt sokkal nehezebben érhető el az elköteleződés.

Először is mindenféleképpen szükséged van potenciális látogatókra a weboldaladra vagy a webáruházadra, mert belőlük lehet LEAD -et generálni, azaz bevezetni őket az automatizált marketingedbe. A leggyorsabban a fizetett hirdetésekkel tehetsz szert potenciális látogatókra, de természetesen használhatsz akár telefonmarketinget is, és hosszú távon gondolkodva kihasználhatod a kereső optimalizálásban rejlő lehetőségeket is. 

Szóval amikor a potenciális érdeklődők a weboldalunkra érkeznek, annak megfelelően hogy

  • először járnak e a weboldalunkon, vagy már jártak e itt,
  • regisztráltak e már, valamely ajánlatunkra avagy sem,
  • milyen tartalmakat néznek éppen meg, 
  • mennyi időt töltenek a weboldalunkon 

Személyre szabott ajánlatot kell adjunk nekik, melyet értékesnek fognak tartani ahhoz hogy megadják az email címűket amire elküldhetjük a hasznos információkat. 

Mindezt úgy hogy sokkal több szabad időre fogsz szert tenni, mint amiről valaha is álmodtál!

MItől lesz személyre szabott egy ajánlat?

Amennyiben már a fentebbi említett adatok alapján bevezettük az érdeklődőt a marketing gépezetünkbe, az érdeklődési és elkötelezettségi szintjének megfelelő tartalmakkal kell kiszolgáljuk. Ez fogja megadni számára a felhasználói élményt. Nem adhatjuk ugyanazokat az információkat azoknak, akik még csak:

  • először jártak a weboldalunkon,
  • akik még csak egy cikket olvastak tőlünk, 
  • akik már beregisztráltak pl egy DEMO verzióra, egy teszt vezetésre, vagy egy ingyenes felmérésre, 
  • vagy azoknak akik már napok óta használják a DEMO verziónkat, voltak egy tesztvezetésen, vagy pl. készítettél nekik egy ingyenes felmérést. 

A különböző folyamatok különböző pontszámot adnak a látogatónak és ez alapján fogunk tartalmakat küldeni nekik, így teljesen magukénak érzik az ajánlatainkat. 

Ez nem boszorkányság, vagy valami sötét és gonosz befolyásolási technika. Ha személyesen értékesítesz ugyanezt teszed, hiszen ha valaki bemegy Pl: az autószalonodba akkor 

  • először megnézed mely autók érdeklik leginkább, 
  • amelyik láthatóan jobban tetszik az érdeklődőnek abba beülteted, 
  • ha látod hogy odavan az autóért, akkor felajánlsz egy tesztvezetést, 
  • ha nagyon tetszik neki de még hezitál, feljánlasz egy kis kedvezményt vagy ajándék téli gumikat, 
  • amikor a vásárlás mellett dönt, felajánlod az ügyfélnek hogy Te intézed a hitelt, vagy a lízinget, 
  • utána eladsz neki 2 év kiterjesztett garanciát és egy biztosítást is. 
  • Ezt követően sem áll le a folyamat hiszen telefonon, emailben figyelmezteted az évszakos gumi cseréről, (A megfelelő hónapban) az éves kötelező szervizekről, a műszaki vizsga lejáratáról, 5 év múlva eladsz neki egy új autót stb. 

De nem egyből a kasszához viszed, amikor még be sem ült az autóba. Vagy nem a gumi cserét ajánlasz neki, amikor még nem is vett autót. Mindent a megfelelő időben ajánlasz a megfelelő sorrendben és az ügyfél elégedett lesz, mert úgy érzi mindenre gondolsz és törődsz vele. 

A marketing automatizálásban végülis ugyanezt csináljuk csak az online térben és kicsit komplexebben átgondolva... :-)  

Mennyibe kerül a marketing automatizálás?

A marketing automatizálásra alkalmas szoftverek akár néhány tíz dollárból megúszhatóak havonta. 

Viszont ha nem Te akarsz mindent csinálni a folyamat tervezéstől kezdve a beállításokon, integrálásokon és a tartalomgeneráláson keresztül. Akkor a tanácsadói és az egyéb munkadíjak a bevezetés évében több millió forintra rúghatnak... Ha nincs rá pénzed akkor azon kell törnöd a fejedet, hogy mit fogsz kezdeni azzal, aki ezt megcsinálja a saját piacodon. Ha viszont van rá pénzed akkor az a kérdés hogy megfog e térülni. Van e ekkora növekedési potenciál a piacodon, abban a régióban amelyben kiszolgálod a vevőidet. 

Ha igen akkor nagy eséllyel lefogod fölözni a piacod nagyrészét. Jelentős előnyre fogsz szert tenni úgy hogy a hirdetési költségeid többszörösen fognak konverziót produkálni, sokkal eredményesebben fogsz ügyfeleket generálni a weboldaladon, vagy a webáruházadban mint a konkurenseid, sokkal többet fogsz értékesíteni újra és újra mint a versenytársaid.

Azaz sokkal több bevételed és sokkal magasabb profitod lesz. Mindezt úgy hogy sokkal több szabad időre fogsz szert tenni, mint amiről valaha is álmodtál!