Google Ads hirdetések

Akár már ma, új ügyfeleket hozhat vállalkozásodnak!

MI az a Google Ads?

Korábban Google Adwords néven volt ismert, 2018 ban azonban brand -et váltottak és Google Ads -re nevezték át a szolgáltatást, valamint bevezettek két új brand -et is. A Google Ad Manager -t és a Google Marketing Platform -t. 

A Google Ads egy hirdetési platform, aminek a segítségével potenciális érdeklődőket hozhatsz a weboldaladra, vagy a webáruházadba.

A Google Ads saját promociós videója

A Google Adwords helyét átvette a Google Ads. Ez sok változást nem hozott magával, egyszerűen a márka, a brand átnevezéséről van szó. Itt a szöveg mellett megtekintheted a Google saját, angol nyelvű videóját a termékről. 

Hol és hogyan jelenhetnek meg a Google Ads hirdetéseid?

Az érdeklődőknek a hirdetéseid megjelenhetnek a:

  • Google keresőjében, vagy a partnereik keresőiben amikor a számodra fontos kulcszavak beírásával keresnek megoldást a problémáikra. 
  • Megjelenhetnek a partner oldalaikon, a Youtube -n ahol a korábbi kereséseik, viselkedéseik alapján tudja a Google hogy számodra ügyféljelöltek lehetnek ezen felhasználók. 

Az előbb említett helyeken úgy hirdethetsz, hogy rendelkezned kell egy Google Ads hirdetési fiókkal, létre kell hozni kampányokat és hirdetéseket. Megkell adni számos egyéb beállításokat (A minél pontosabb célzás érdekében.) és felkell tölteni a hirdetési fiókod egyenlegét bankkártyával való fizetéssel, vagy előre utalással. 

Amikor az összeg beérkezett a Googlenak, a hirdetéseidet leellenőrizték hogy megfelelnek e az irányelveiknek, azonnal megjelennek a hirdetések és már hozhatják is a potenciális érdeklődőket. 

Mennyibe kerülnek a Google Ads hirdetések, és hogyan történik az elszámolás?

Ami fontos hogy az előre feltöltött egyenlegedből, kattintás alapon számol el veled a Google. (PPC)

Azaz csak akkor von le pénzt az Ads számládról, ha egy érdeklődő rákattintott valamelyik hirdetésedre. Ez így működik akkor is ha direkt keresésből érkezik az érdeklődő (Pl.rákeres hogy "beltéri nyílászárók" és az organikus találatok előtt, valamint a lap alján,

a Google megjeleníti azon hirdetéseket, melyek ezen kulcsszóra lettek beállítva. (Erről később még részletesen írunk.), vagy akkor is ha valamely partner oldalán vagy a Youtube -n jelent meg a hirdetésed. 

Mennyit kell fizetni a Google Ads -ben egy kattintásért?

Az hogy mennyit fizetsz a hirdetéseid után attól függ, hogy mennyit ajánlasz fel egy kattintásért. Itt viszont a Google figyelembe veszi hogy a konkurenseid mennyit ajánlottak fel és ez alapján javasol neked egy PPC értéket, majd az összes licitáló közül az kapja a legjobb helyeket, aki a legtöbbet ajánl fel. (Ez azért nem 100% -ban igaz, mert a tapasztalat szerint egy kereső optimalizálási szempontok szerint jobban felépített weboldal, alacsonyabb kattintási költséggel is kerülhet előnyösebb poziciókba.) 

Az hogy egy kattintásért mennyit ajánlanak fel a konkurenseid, attól függ hogy mennyire éles a konkurencia harc. 

Ahol kevesebb hirdető versenyez, ott akár 50 vagy 100 fointból is megúszhatsz egy érdeklődő szerzést (Magyarországon, mert nyugati országokban a jelentősebb konkurencia harcok miatt ennek 5, vagy akár 20 szorosával is számolnod kell.) ahol erősebb a konkurencia harc ott Magyarországon is bekerülhet egy érdeklődő megszerzése akár 500 vagy 2.000 forintba is.

Nézzük általánosságban 2019 márciusában pl: 

  • Egy direkt hirdetés. Ami a Google keresőjében jelenik meg amikor rákeres az érdeklődő a számodra fontos kulcsszavak valamelyikére, 100 - 600 Ft. -ba kerül általában kattintásonként, de ez különlegesen népszerű kulcszavaknál akár jóval többe is kerülhet.
  • Egy Display hirdetés (Partner oldalakon megjelenő hirdetés.) akár 30 - 100 forintos nagyon kedvező áron is elérhető
  • Egy REMARKETING hirdetés, ami azt jelenti hogy egy korábban már a weboldaladat meglátogató felhasználót céloz meg, akár kevesebbe is kerülhet. 

Elmondható hogy igazán hatékony kampányok havi 100.000 Ft - 500.000 Ft. közötti büdzsével üzemeltethetőek.

De fontos ismét leszögezni, hogy ezek a számok függnek a tevékenységedben zajló konkurencia harctól és a keresések számától is. 

Hogyan veszíthetsz el napi több tízezer forintot a Google Ads hirdetésekkel?

A Google Ads egy szuperül kitalált hirdetési rendszer, mellyel valóban olyan látogatókat hozhatsz a honlapodra, akik érdeklődnek a Te szolgáltatásaid, vagy termékeid iránt. Érthetőbben megfogalmazva olyan érdeklődőket akik a Te megoldásaidban látják saját problémáikra, vágyaik kielégítésére a megoldást. 

De éppen a rendszer komplexitása miatt. Amennyiben nem értesz a Google Ads gondolkodás módjához és technikai beállításaihoz, már az első lépéseknél abba a hibába eshetsz, hogy: 

  • Nem végzel kulcsszó elemzést. Ezáltal nem olyan kulcsszavkra fogsz hirdetni, melyekkel a potenciális ügyféljelöltjeid keresik a megoldásaidat, hanem olyanokra amikkel Te gondolod hogy keresik. De ez a kettő, legtöbb esetben nem egyezik... 
  • Nem használsz kifejezés egyezést. Ezért az általad megadott kulcsszóhoz nem feltétlen szorosan kapcsolódő kifejezésekre is megjelennek a hirdetésed és feleslegesen kattintják le a hirdetési büdzsédet.
  • Nem használsz kizáró kulcsszavakat, így olyan keresésekre is megjelennek a hirdetésed, melyek nem feltétlen "jó minőségű" látogatókat hoznak a vállalkozásodnak. Pl: használtat keres, de Te csak új termékeket értékesítesz, vagy Pl. olcsót keres az érdeklődő, de Te nem olcsó hanem drágább, jobb minőségű termékeket, vagy szolgáltatásokat kínálsz. 
A Google kulcsszó tervező megtekintéséhez kattints ide. 

Néhány szó a kulcsszóegyezési beállításokról

A kulcsszóegyezési beállításokkal lehet szabályozni, hogy a Google keresőben végzett keresések közül, melyek fogják aktiválni a hirdetésed megjelenítését. 

Amennyiben Pl.: az általános egyezést választjuk, a Google Ads hirdetéseid szélesebb közönség számára lesznek elérhetőek, ha pedig pontos egyezést választjuk, akkor konkrét csoportokat vagy ügyfeleket fogunk elérni. 

Általános egyezés: 

A Google Ads -ben az általános egyezés az alapértelmezett beállítás, minden kulcsszónál. 

Amennyiben ezt használjuk a hirdetéseid megjelenhetnek akkor is ha keresés elgépelést tartalmaz, vagy szinonímákat, vagy kapcsolódó kereséseket esetleg más releváns változatokat. 

Amennyiben pl a kulcsszavad "női kerékpár" akkor a hirdetéseid megjelenhetnek akkor is ha arra keresnek rá hogy "női bicikli vásárlás" 

Kizáró kulcsszavak: 

Ezzel a kulcsszó típussal kizárhatjuk hogy megjelenjen a hirdetésed, ha olyan kulcsszót tartalmaz a keresés, melyet itt rögíztesz. Pl: amennyiben kerékpár boltot üzemeltetsz, de nem értékesítesz gyermek kerékpárokat akkor rögíztheted kizáró kulcsszóként a "gyermek" kifejezést, hogy erre ne jelenjen meg a hirdetésed. 

Általános egyezés-módosító:

Hasonló az általános egyezés kulcsszavakhoz, de azzal a megkötéssel, hogy csak akkor jelenik meg a hirdetésed, ha tartalmazza a pluszjellel megjelölt szavaidat Pl: "+kerékpár".

Kifejezésegyezés:

A hirdetéseid akkor fognak megjelenni ha a kereséseknél a megadott kifejezésekre ha pontosan, vagy közeli változataival egyeznek esetleg előtte / vagy utána más szavak is állnak. Ezt az egyezéstípust idézőjellel jelöljük. 

Pontos egyezés: 

Amennyiben ezt az egyezéstípust használjuk a hirdetéseid csak akkor fognak megjelenni, ha keresés pontosan a kulcsszavadat, vagy annak közeli változatát  tartalmazza.

A közeli változatok tartalmazzák a pontos kulcsszóval azonos értelmű kulcsszavakkal végzett kereséseket is, függetlenül a keresés és a kulcsszó írásbeli vagy nyelvtani eltéréseitől. 

Ezen kulcsszavakat szögletes zárójellel jelöljük. Pl.: [férfi kerékpárok]

Te használsz Google Ads hirdetést?

Kérlek névtelenül segítsd a felmérésünket, hogy Te használsz e jelenleg Google Ads hirdetéseket a weboldalad, vagy a webáruházad népszerűsítésére? 

%

Igen

%

Sajnos még nem

Mikor kezdj el hirdetni a Google Ads ben?

Első és legfontosabb hogy a weboldalad legyen felkészítve az érdeklődők fogadására, mert ha nincsenek megfelelő tartalmaid, nincsenek meggyőzésre és bizalomépítésre szolgáló eszközeid, az érdeklődők visszahívására szolgáló stratégiáid akkor kidobott pénz lesz a hirdetésre elköltött pénzed! 

Akkor kezdj el hirdetni a Google Ads rendszerében, ha a weboldalad kereső optimalizációs szempontból megfelelően van kialakítva, mert akkor olcsóbbak lesznek a hirdetéseid. 

Összefoglalva: 

  1. A weboldalad technikailag készen áll. Kiválóan jelenik meg mobiltelefonokon, tabletteken, laptoppokon egyaránt, gyors betöltődésű, SSL tanúsítvánnyal ellátott, kereső optimalizált, felhasználóbarát a megjelenése, könnyen áttekinthető, ajánlatkérésre, megrendelésre ösztönző elemekkel rendelkezik. 
  2. Kiváló tartalmakkal rendekezik a weboldalad. A honlap nem egy szórólap, amire felírod mivel foglalkozol és bedobod a postaládákba. Az Internetet használóknak nem elég az az információ, hogy a vállalkozásod mivel foglalkozik, hanem megakarnak győződni arról hogy értetek ahhoz amivel foglalkoztok, szakértői vagytok a tevékenységi területeiteknek, sőt emberileg is (vagy a cégimázsod) szimpatikusnak kell legyen számukra. Ehhez megkell mutatnod magadat és a megoldásaidat. Profi, marketing szempontok alapján készült szöveges információkkal, képekkel, videókkal, korábbi ügyfelek referálásaival, stb. 
  3. Vissza kell tudnod hívni a látogatókat, mert ritka az amikor első látogatás után rendelnek az érdeklődők. (B2B honlapok esetében ez fokozottan igaz.) Erre kiváló eszköz a "hírlevélre", Messengerbe való feliratkoztatás, Facebook, Instagram, vagy más csoportodhoz való csatlakoztatás. És ha már beállítod a Google Ads hirdetéseidet, akkor természetesen a REMARKETING szolgáltatás beállítása. + REMARKETING a Facebbokon is. 

Hogyan írjunk Google Ads hirdetési szövegeket?

A hirdetési szövegek megírása legalább annyira fontos, mint a Google Ads technikai beállításai, vagy a fogadó weboldal / landing page kialakítása.

Rengeteg rossz minőségű Google Ads hirdetéssel találkozunk nap mint nap, melyek rengeteg veszteséget és óriási csalódást okozhatnak a hirdetőkenek. Odafigyeléssel, szakmai oldalak olvasásával és kreativitással rengeteget lehet javítani ezen hirdetések hatékonyságán. 

Emellett természetesen óriási előnyt jelent a tapasztalat és nem hátrány az sem, ha ismerjük a Google Ads irányelveit a hirdetésekkel kapcsolatban.  

Általánosságban elmondható, hogy írjunkfigyelemfelkeltő címszavakat, de kinek mi a figyelemfelkeltő? 

Elsősorban az, ami választ ad a keresett probléma megoldására. Nézzünk példának egy kifejezetten probléma tudatos keresést: 

"Penészesedés ellen."

Sokan a kereső szóhoz igazítják hirdetéseik szövegét, de ez nem a legjobb hirdetési szöveg. Eredményesebbek lesznek a hirdetéseid és ki fogsz tűnni a tömegből, amennyiben rögtön a választ, vagy az ígéretedet közlünk a hirdetéseidben. (Emellett a hirdetésed minőségi útmutatóját javítani fogja ha a kulcsszavadat tartalmazza a válaszod.) 

Pl: "2 hét alatt kiszárítjuk penészes falát!", vagy "Búcsút mondhatsz a salétromos falnak mindörökre!"

Néhány tanács a sikeres Google Ads szövegíráshoz: 

  1. Emeljük ki mitől egyedi az ajánlatod, vagy a terméked! Pl: Széles választék, azonnali vagy ingyenes szállítás. Fogalmazuk meg úgy a hirdetésszövegeket, hogy már ezek versenyképessé tegyenek a konkurenciáddal szemben! 
  2. Foglaljunk a hirdetési szövegeidbe árakat, exkluzív ajánlatokat, határidőket. Ezek is növelni fogják a kattintási kedvet a hirdetésedre. 
  3. Ösztönözzük cselekvésre az érdeklődőidet! Használjunk olyan mondatokat, hogy kattints ide, hívj fel, kérj ajánlatot még ma, iratkozz fel, stb. 
  4. A hirdetések szövegeibe építsük be a legfontosabb kulcsszavaidat. 
  5. A hirdetésekkel hozzuk összhangba a landing page -et.
  6. Igazítsuk a hirdetéseid megjelenését és kialakítását a mobilfehasználók szokásaihoz is!
  7. Jelenítsük meg a telefonszámodat, vagy a válallkozásod helyszínét helybővítményekkel.
  8. Hozzunk létre 3 - 4 hirdetést ugyanarra a témára és teszteljük, melyik a hatékonyabb. 
  9. Nézzük át a hirdetésidet alapossan, hogy ne tartalmazzanak szöveghibákat, mint pl az indokolatlan nagybetűk használata, szóközök, értelmetlen URL ek stb. 

Bízd tapasztalt szakemberekre a Google Ads hirdetéseidet, bízd ránk az online ügyfélszerzésedet!

A Google hirdetések létrehozásához rengeteg tanácsot és esettanulmányt olvashatsz az Interneten, többek között a mi weboldalainkon is. Mégsem javaslom, hogy magadnak üzemeltesd a hirdetéseket.

Ahogyan a fentebbi leírásokból is olvashattad, már a hirdetések beállításánál naponta több tízezer forintot költhetsz el hasznos befektetésként, vagy dobhatsz ki az ablakon. A tanulmányok mellett az igazi sikerhez, szükséges a széleskörű tapasztalat és az átfogó marketing tudás, mert a Google Ads hirdetések sikeressége nem a hirdetés beálíltásoknál érnek véget, itt csupán csak kezdődik a folyamat. 

A teljes sikerhez elemzésekre, (kulcsszó, konkurencia, stb.) átfogó online  marketing és marketing pszichológiai ismeretekre van szükség. Ezekben összhangot kell teremteni a hirdetésektől a landing oldalak kialakításán keresztül az érdeklődők nyomonkövetéséig, hogy a hirdetésekre kattintóból, profitot termelő ügyfelek váljanak.