Miért van szükséged, egy jó weboldalra?

Kiss ErnőKiss Ernő2017. június 24.

(És mitől igazán jó egy weboldal? )  

Manapság a vállalkozások életében tevékenységtől és mérettől függetlenül sorsdöntő, hogy milyen Internetes ügyfélszerzési megoldásokkal rendelkeznek.

A jól prosperáló cégek a megfelelő Internetes jelenléttel megtöbbszörözhetik az ismeretségüket és a bevételeiket, míg a kisebb vállalkozások megoldhatják a napi ügyfélszerzési problémáikat és esélyt kaphatnak a növekedésére.

Ennek ellenére:

Még mindig rengeteg olyan vállalkozás van, melyeknek nincs weboldaluk, vagy olyan minőségű Internetes megjelenéssel rendelkeznek, amelyek inkább hasonlítanak egy, az Internetre feltöltött szórólapokra, sem mint weboldalakra.
Többen arra hivatkoznak, hogy ők ajánlásokból élnek, és amikor éppen nincs annyi megrendelésük, akkor azt mondják: „Most éppen uborkaszezon van…”

Pedig ennek nem kell így lennie!

Az elégedett ügyfeleinknek hála mi is sok ajánlást kapunk. (Köszönet érte! :-) ) Van olyan hónap, hogy akár 2.000.000 forintnyi bevétel is keletkezik az ajánlásokból szerzett megrendelésekből, de arra is van példa, hogy adott hónapban senki nem érkezik más ügyfelünkre hivatkozva.

Az a vállalkozás, amely stabilan szeretne működni, nem alapozhat csak az ajánlásokra!

Végzetes hiba azt hinni, hogy a jól végzett munka magért beszél! Jó munkát végezni ma már nem elegendő. Ismerté kell válni, érdeklődőket kell szerezni ahhoz, hogy folyamatosan, megfelelő mennyiségű megrendelő jusson el az adott vállalkozáshoz.  

A XXI században erre a célra a legalkalmasabb terület az Internet és a leghatékonyabb eszközök a weboldalak, webáruházak és az online piacterek.

A túlkínálat és a felerősödött reklámzaj jellemzi világunkat.

Az új ügyfelek megszerzése több időbe és / vagy magasabb költségbe kerül, mint valaha. A meglévő ügyfelek megtartása, újabb és újabb vásárlásra ösztönzése pedig fontosabb, mint bármikor.  

Éppen ezért van szükséged egy stratégiailag megtervezett, minél inkább automatizált weboldalra, hogy képes legyél a drága pénzen vásárolt látogatókból,

  1. potenciális érdeklődőket konvertálni,
  2. majd az érdeklődőből fizető ügyfeleket generálni.

Mi tehát a weboldalad elsődleges feladata?

  • Meg kell ismertesse a látogatókkal az általad nyújtott szolgáltatások, vagy termékek  pozitív hatását és azokat a negatív következményeket, melyek akkor keletkezhetnek ha nem veszik igénybe a megoldásaidat.
  • Bizalmat kell építsen irántad, a céged és a megoldásaid iránt.
  • Ma, holnap vagy egy év múlva automatikusan újra kell értékesítsen nekik.  
  • Referálásokra, ajánlásokra és megosztásra kell ösztönözze őket

 

A weboldal nem olyan, mint egy szórólap. Nem egy passzív papír, melyre rányomtatod, hogy mivel foglalkozol, bedobod a postaládákba, majd várod, hogy hívnak e, vagy sem. A weboldal egy aktív felület, amin lehetőséged van irányítani a történéseket.

A jó weboldal olyan, mint egy hatékonyan megtervezett vasúthálózat. Állomásról állomásra jár és a megfelelő időpontokban a megfelelő helyekre szállítja az érdeklődőidet.

Ezt a folyamatot egy jó weboldal rendszer kikell tudja szolgálni, de természetesen ez önmagában nem elegendő!

Mire legyen képes a weboldalad, ha versenyképes akarsz lenni?

1.) Gyorsaság

Töltődjön be nagyon gyorsan!

Az Internetezők nem szeretik, ha egy weboldal lassan töltődik be és megakasztja őket folyamatos információ szerzésben. Amennyiben egy weboldal lassan töltődik be, legtöbb esetben nem várnak, hanem visszalépnek a keresőbe és nézik a következő találatot, a konkurensedet.

2.) Átláthatóság:

Mobiltelefonokon, tabletteken valamint asztali számítógépeken egyaránt legyen szuper egyszerűen áttekinthető! A látogató a weboldalra érkezést követően 2 -6 másodpercen belül eldönti, hogy a weboldalon marad e. Ezért egyértelműnek kell legyen első pillantásra is, hogy mivel foglalkozol. Kerülni kell a felesleges dizájn elemeket és a sallang tartalmakat, melyek elveszik a fókuszt a lényegről.

3.) Minőségi tartalmak:

Az egyik legfontosabb dolog, hogy lelkiismeretesen összeállított minőségi tartalmakat kell építs!

Ki kell elégítened a látogatóid információ éhségét és eközben megkell felelj a keresők elvárásainak is. (Pl.: Google.)  

Akár szolgáltatsz, akár terméket értékesítesz MINIMUM igényesen elkészített, profi  minőségű fényképekkel és videókkal kell bemutasd a megoldásaidat. 

 

Miért írom azt, hogy minimum?

Mert a tartalmi elvárások ennél már jóval túlmutatnak.

Példa 1:

Mufenyo.net

Ez a webáruház például az alábbi módon mutatja be a prémium minőségű termékeit.

  1. Reklám videó, mely bemutatja az ünnepek előtti fakiválasztás procedúráját élőfa és műfenyő vásárlás esetén.  
  2. Pontos leírás és technikai adatok.
  3. Fehér háttér előtt készített, profi termékképek.
  4. 3D forgatható termékképek, hogy a fenyőfák minden oldalról megtekinthetőek legyenek.
  5. Videós segédanyagok, melyek bemutatják, milyen egyszerűen állíthatóak fel a műfenyőfák.
  6. Elégedett ügyfelek által visszaküldött fotók, melyek feldíszítve, valós otthoni környezetben is bemutatják, miképpen pompáznak ezek a termékek.

A termék forgalmazója mindent megtesz annak érdekében, hogy 100% informálja a látogatókat. Ez nem csak nekik előny, de a vállalkozónak is, mert így minimálisra redukálja a felmerülő bizonytalanságokat és kérdéseket.

Példa 2:

Ingatlanszoftver.hu

  1. Szituációs reklám videóval mutatjuk be a speciális szoftver használata nélküli ingatlanközvetítés nehézségeit, majd az Ingatlanszoftver bevezetését követő állapotot. A videó célja hogy bemutassa, hogy a megfelelő szoftverrel használatával
    1. megszűnik az adminisztrációs káosz,
    2. elégedettebbek lesznek az ügyfelek,
    3. a kollégákat egyszerűbben lehet betanítani, csökken a stressz és a fluktuáció,
    4. magasabb lesz a profit
    5. és több lesz a szabadidő.
  2. Ezen felül infógrafikával mutatjuk be a szoftver és az ehhez kapcsolódó marketing szolgáltatásokat, melyekkel versenyképesebbé tesszük az Ingatlanközvetítőket.
  3. Leírt szöveggel ismertetjük a szoftver működését, melyet képi illusztrációkkal és videós segédanyagokkal is megtámogatunk.
  4. És hogy mindent megtegyünk a szolgáltatás teljes körű megismertetésének érdekében, 14 napos, kötelezettségek nélküli tesztverziót bocsájtunk az érdeklődők rendelkezésére.

Érdeklődő gyűjtés / hírlevélküldő szoftverrel

Mindenki ismeri azt, hogy: „Érdeklődőből lesz a vásárló!”

Nincs ez másként az Internetes ügyfélszerzésben sem, sőt ez a tendencia most már igazán felerősödött. Fontos, hogy legyenek a weboldaladon azonnali kapcsolatfelvételre ösztönző elemek, de még fontosabb hogy adatbázist építs a potenciális érdeklődőidből.

Mit is jelent ez?

Iratkoztasd fel őket a „hírleveledre” De! Lehetőleg ez ne abból álljon, hogy kiteszel egy „Feliratkozás hírlevélre” mezőt, mert erre már a kutya sem iratkozik fel… Különböző tartalmi lehetőségeid és technikai eszközeid vannak arra, hogy ezt a feliratkoztatást ösztönözd, de ezekről a későbbiekben lesz szó. Amikor a hírlevélküldő szoftveredbe feliratkoztatod a látogatóidat, az nem azt jelenti, hogy akkor neked mostantól ad hoc jelleggel mindig küldened kell nekik „valamit”.

Annál inkább azt, hogy a feliratkozottaknak előre megfogalmazott és tudatosan összeállított hírlevélsorozatot kell küldjön a szoftvered automatizáltan, de erről is még részletesebben lesz szó a későbbiekben.

Értékesítési folyamat, ügyfélkezelés,

Ha egy érdeklődő felveszi veled a kapcsolatot, vagy ajánlatot kér, akkor abból még nem biztos hogy üzlet is lesz. Ezt még nem veheted készpénznek!

Valószínűleg több helyről is kért ajánlatot és az fog győzni, aki

  • A legrövidebb időn belül felveszi vele a kapcsolatot.
  • Szimpátiát fog érezni a kommunikációban.
  • A legrövidebb időn belül, könnyen áttekinthető ajánlatot fog küldeni.
  • Aki a legjobb ajánlatot adja. (NEM A LEGOLCSÓBBAT!)
  • Aki az ajánlatkérés után visszahívja az érdeklődőt és eladja a szolgáltatásait és a termékeit.

Tehát minél rövidebb időn belül felkell vedd a kapcsolatot az érdeklődővel, kikell küld az ajánlatot, vissza kell hívd, esetleg pontosítanod kell, személyes találkozót kell egyeztess, szerződést kell küldj, stb.

Mindezeket a folyamatokat profi szinten, nyomon kell tudd követni, hogy:

  1. Ne veszíts vevőket mert elfelejted: Kinek, mikor, mit kell küldeni, miben állapodtatok meg, vagy egyáltalán hol tart az értékesítési folyamat, melyik munkatárs kezeli az adott ügyfelet, stb.
  2. Látnod kell a statisztikát, hogy adott reklám kampányok alatt, mennyi ajánlatkérés érkezett be, és ezek milyen arányban váltak konkrét megrendelésekké.
  3. A sikeres megrendelések után automatikus ajánlás és / vagy véleménykéréseket küldhetsz ki, melyek segítségével elősegítheted a további értékesítéseidet.
  4. Az elutasított ajánlatkérések esetében automatikusan kérhetsz segítséget hogy mi volt az elutasítás oka. Mi nem volt eléggé meggyőző, vagy mi hiányzott ahhoz ahhoz, hogy a Te vállalkozásodat válasszák. (Ezekből hasznos következtetéseket lehet levonni, melyek segítségével tökéletesíteni lehet akár az értékesített megoldásokat, akár az értékesítési folyamatot. )

Ilyen funkcióra szert tehetsz ha már eleve ilyen weboldalt készíttetsz,  (Pl.: A Webrakéta Kft által készített weboldalak esetében, van ilyen szolgáltatásra lehetőség.) vagy ha egy külső CRM rendszert integráltatsz a weboldaladba.

A sikeres Internetes értékesítéshez az is kell, hogy olyan vállalkozást építs, és olyan megoldásokat nyújts, melyek legendásan kielégítik az ügyfeleid igényeit és mindig egy kicsit többet adnak, mint amennyit ígérnek!

Értékes volt számodra a blog bejegyzés?
Kérlek küldj visszajelzést a szavazatoddal!

234 szavazat