Mennyibe kerül egy weboldal?

Kiss ErnőKiss Ernő2018. március 19.
Mennyibe kerül egy weboldal?

Igen széles skálán mozognak a szolgáltatók árai, így laikusként nehéz eldönteni, hogy melyik ár a releváns és mi lehet a különbség két szolgáltató terméke között.

Mivel kiváló szaktudással rendelkező és megbízható szolgáltatót kell választanod fontos, hogy jó döntést hozz. A lentebbi eszme futtatás nem feltétlen jelenti azt, hogy ha sokat fizetsz jót kapsz, ha keveset fizetsz akkor pedig biztosra veheted, hogy rossz weboldal tulajdonosa leszel.

De egy biztos. Ha banánnal fizetsz, majmokat fogsz kapni! Olcsó húsnak híg a leve! Stb.

A weboldal készítő a tudásával és az idejével kereskedik. Minél magasabb a szaktudása, annál nagyobb lesz az órabére és minél több időt szán rád, annál magasabb lesz a projekt összköltsége.

Te aki ezt a könyvet megvetted időt és pénzt szánsz a tudásra. Így neked ez valószínűleg nem újdonság ez a gondolatmenet, de azért leírok itt néhány eszmefutattást ezzel kapcsolatban, mely bármely más szolgáltatásra nézve is hasznos lehet.

A tudás ára

Akinek magas a tudása az rengeteg időt és pénzt fektet be ennek megszerzésére. Mivel nagy a kereslet a megfelelő szakemberekre és a kereslet szabályozza a piacot, értelemszerű hogy a jó programozók és marketingesek nem adják olcsón az idejüket és a tudásukat..

Mind a programozásban mind a marketingben őrült tempóban változnak és fejlődnek a lehetőségek és ezekkel csak akkor lehet lépést tartani, ha a szakember:

  • Elolvassa a szakkönyveket,
  • részt vesz online tanfolyamokon,
  • látogatja a szakmai rendezvényeket,
  • szakmai közösségek tagja, ahol megvitatásra kerülnek az újdonságok,
  • és minél több projektben szerez tapasztalatot a megszerezett tudásról.
Aki megfelelő tudással rendelkezik, az nem csak másként, de többet is tud neked adni, mint az aki nem rendelkezik a megfelelő ismeretekkel.

Pl.:

  1. Kapsz egy weboldalt, mely áll a dizájnból, a feltöltött tartalmakból és a tartalomkezelő rendszerből.
  2. A szolgáltatás kiegészíthető a technikai kereső optimalizálással.
  3. Igénybe vehetsz olyan modulokat, melyek segíteni az érdeklődőkkel való kapcsolatban maradással.
  4. A weboldaladat össze lehet hangolni egy profi hírlevél küldő rendszerrel.
  5. A hírlevél küldő rendszert belehet állítani megfelelő szegmentálási lehetőségekkel és ezt összehangolni a weboldal egyes aloldalaival és landing oldalaival.
  6. Az érdeklődőket adatbázisba mentheted és nyomon követheted az értékesítési folyamatot, majd áttekintheted az adott időszakok eredményességét.
  7. A weboldalba lehet építeni online ügyfélszolgálatokat, exit popup ablakokat, egyéb figyelemfelhívó modallokat.
  8. A weboldaladba építethetsz foglalási rendszereket, online fizetési módokat, automatikus számlázási lehetőségeket, automatizált véleménybekérést, ajánló rendszereket, stb.

Minél több tudása van a kiválasztott szolgáltatónak annál több lehetőséget tud felkínálni számodra, melyek igénybe vételével megtöbbszörözheted a vállalkozásod Internetes ügyfélszerzését.

Az idő

Mindenki szeretne több törődést, vállalkozásra szabott javaslatokat, de ez mind idő, idő, idő…

  • A személyes találkozás,
  • igényfelmérés,
  • konkurencia elemzés (Ha nincs konkurencia elemzés, akkor nem fogod tudni, kikkel kell versenyezz, kiknél kell meggyőzőbb és eredményesebb weboldalra szert tenned. )
  • javaslattétel,
  • ilyen és olyan modul beépítése,
  • szövegírás,
  • tartalmak feltöltése,
  • tesztelés,
  • kereső optimalizálás,
  • Google hirdetések beállítása, stb.

Te mire gondolsz akkor, ha Pl. mindezekre kapsz 80.000 Ft + áfa árajánlatot? Vajon mennyi időt fog rád szánni a szolgáltató és akkor mennyit fog ezen a projekten ténylegesen keresni?

Ha a legolcsóbb szolgáltatót választod, (aki azt állítja magáról, hogy ennek a piacnak a mestere), de csak ennyiért tudja eladni a szolgáltatását, Te vajon mire számíthatsz?

Én amikor szolgáltatót választok, mindig azt mérlegelem, hogy mennyi időt kell velem foglalkozzanak (meg is kérdezem, mennyi időt szán rám konkrétan) és ezt elosztom az ajánlatban szereplő összeggel. Ha túl alacsony az ár, akkor azt gondolom nem a megfelelő emberrel beszélek. Persze a túl magas ár is lehet elgondolkodtató, de a speciális tudással rendelkezők maguk alakítják az árakat.

Neked mennyit ér meg egy weboldal?

Véleményem szerint ma már a legtöbb vállalkozónak a televíziója 130 – 150.000 Ft feletti értékű. A tv, Internet, telefon, előfizetése meghaladja a havi 30.000 Ft. –ot (évi 360.000 Ft)

mégis sokan

  • 50.000 Ft –ért szeretnének weboldalt készíttetni,
  • befektetett pénz és idő nélkül szeretnének a Google első oldalára kerülni
  • és nem szeretnének hirdetésekre költeni.

De, szeretnének havi 2 – 3 millió forintos forgalmat a weboldaluk által. J

Ők azok, akik álmot akarnak vásárolni… Nem tudják azt hogy a sikernek mindig ára van, melyet megkell fizetni pénzzel, idővel és / vagy tudással.Minden vállalkozásnak és cégnek más az az összeg amennyit érdemes elkölteni a  weboldal elkészítésére és reklámozására.   

A weboldal költsége általában egyszeri nagyobb költség, de a gyors technikai fejlődés és a vásárlói szokások változása miatt, időnként fejlesztened szükséges, sőt  2 – 3 évente érdemes lehet a teljes ügyfélszerzési koncepciót újragondolni.

Minél magasabb összeggel gondoskodsz a folyamatos látogatottság növelésről, annál nagyobb összeget érdemes befektetned a weboldaladba, annál nagyobb mennyisében kell kihasználnod azokat a technikai lehetőségeket, melyekkel megragadhatod a drágán megvásárolt érdeklődők figyelmét. 

Amikor a weboldal elkészül akkor úgy gondolom, hogy egy szolgáltató cég 10% marketing költséget bekell tudjon építeni a vállalkozásba, vagy ha nem engedi meg az árrés, akkor ezt:

1.) Kilehet váltani olyan marketing tevékenységekkel, melyek munkával vagy ötleteléssel veszik át a pénzzel vásárolt érdeklődők figyelmét. Pl.:
  • Aktív közösségi jelenléttel, (Facebook, Instagram, Pinterest, stb.).
  • Megkérheted az ügyfeleidet, hogy küldjenek referálást neked a Facebook oldaladra, A Google oldaladra, melyet természetesen majd a weboldaladon is közzé teszel.
  • Versenyelőnyre tehetsz szert a megfelelően kezelt első látogatók figyelmének megfogásával Pl: (Csali termékek, vagy információs anyagok használata, adatbázis építés). 
  • REMARKETING megfelelő szintű használata.
  • Sőt a személyes értékesítés során is alkalmazhatjuk az egy ügyfélből, több ügyfél generálás lehetőségét.  Pl. Megkérdezed, hogy van e olyan ismerőse az ügyfelednek, akit érdekelhet a szolgáltatásod és ha igen felhívhatod e rá hivatkozva? (ha nem, akkor kérd meg rá hogy jutassa el neki a weboldalad címét és a telefonos elérhetőségedet.) stb.
2.) Növelheted az árbevételedet, hogy kitudd termelni a marketing költségedet!
  • Upsell ajánlatokkal. Amikor az érdeklődőnek egy nagyobb értékű, okosabb, jobb terméket értékesítesz. Ilyen lehet ha Pl.: egy alap felszereltségű autó helyett egy felszereltebbet kínálsz, vagy pl. ilyen amikor a gyorséttermek egy hamburger helyett egy magasabb értékű „csomagajánlatot”, menüt kínálnak fel neked.
  • Crosssell (A szolgáltatás, vagy termék megvásárlásakor plusz értékeket ajánlasz fel, melyek nemcsak az ügyfél elégedettségedet növelik (magasabb szintű megoldás), de a céged bevételeidet is, valamint a profitodat is. Ilyen lehet Pl: Amikor a pizza mellé felajánlod, hogy vegyen sütit is a látogató, vagy Pl.: ilyen lehet ha a kőműves munka után elvállalod a törmelékek elszállítását is, bútor kiszállítása után a göngyöleg és / vagy akár a régi bútor elszállítását stb.

Az Upsell és a cross sell ajánlatokról már sokszor szó esik az online értékesítés kapcsán, de ezek mind alkalmazhatóak a személyes értékesítés során is!

3.) Vagy ügyfél értékben kell gondolkodj, azaz lehet hogy ma kifizetsz egy ügyfélért akár 3.000 Ft –ot és nem adsz el neki holnap, csak 5.000 Ft –ért. DE!

Amennyiben rendszeresen nyújtható szolgáltatásod, vagy terméked van akkor Pl.: havonta 2X értékesítesz neki az 10.000 Ft és teszed ezt csupán egy évig akkor máris 120.000 Ft ot költött nálad az ügyfél, akinek a figyelmét 5.000 Ft .-ért szerezted meg. (De ha jól csinálod amit csinálsz akkor akár 10 évig is ügyfeled lehet. Nálunk Pl. a Webrakéta Kft nél több mint 40 olyan ügyfél van, akiknek már 15 éve képviseljük az érdekeiket az Internetes ügyfélszerzésben.)

Akkor mennyi az annyi?

Jelenleg a piacon a komolyabb cégeknél felméréseink szerint a weboldal fejlesztési óradíjak 5.000 – 15.000 Ft + áfa körül mozognak az online marketing tanácsadóké szintén körülbelül ennyit taksálnak.

(Ettől lehetnek jelentős eltérések. Azok az online marketingesek akik jelentősen felépítették szakmai imázsukat nem ritka esetben elkérnek akár 200.000 – 400.000 Ft + áfa díjat is egy 4 – 5 órás tanácsadásért.

Árcsökkentési lehetőségek

Személyes találkozás kihagyása. Sokan ragaszkodnak a személyes találkozáshoz, pedig online is minden lekommunikálható. Ha fontos neked a személyes benyomás, akkor persze semmiképpen ne mondj le róla, de ha másodrendű, akkor ennek kihagyásával csökkenthető a projekt költsége.

Kaphatsz jó minőséget akkor is, ha Pl.:a szolgáltató rendelkezik olyan megoldásokkal, melyek már jól kivannak dolgozva és csak a céged arculatára kell igazítani a weboldal színvilágát, a logó beillesztését stb.

Így már egy teljes körűen tesztel, bevált weboldalt kapsz, mely akár néhány óra alatt beüzemelhető és ezzel minimálisra csökkentheted a fejlesztési költséget.

Értékes volt számodra a blog bejegyzés?
Kérlek küldj visszajelzést a szavazatoddal!

95 szavazat