Legyenek e árak a weboldalon?

Kiss ErnőKiss Ernő2017. november 28.
Legyenek e árak a weboldalon?
Sokaknál nagy dillema, hogy a weboldalon feltüntessék e az árakat. Van aki attól fél, hogy a konkurensek látni fogják, van aki attól hogy az ár önmagában elriasztja az érdeklődőket.
  • Ha a konkurensed kíváncsi az áraidra, akkor úgyis megtudja, ha végez egy kis piackutatást, vagy kér egy „fars” ajánlatot.
  • Azok az érdeklődők, akiknek magasak az áraid akkor sem lesznek potenciális érdeklődők, ha ezt később tudják meg. Neked viszont feleslegesen megy az időd ezen árajánlatok megírására.

Természetesen lehet szolgáltatásfüggő is az árak megjelenítésének kérdése, hiszen vannak olyan összetett feladatok, melyek esetében szükséges ismerni bizonyos háttér információkat az ár kihalkulásához. (itt is fellehet tüntetni tájékoztató jelleggel tól –ig árakat.)

Egy biztos. A látogatók szeretnének azonnal tudomást szerezni arról, hogy a éppen megtekintett termék, vagy szolgáltatás körülbelül milyen árkategóriában érhető el.

Az árak megjelenítésénél természetesen mindig létfontosságú, hogy milyen előzmények után jut el a látogató az árak megtekintéséig. Amennyiben már felkeltetted az érdeklődését, elkezdted felépíteni a bizalmat, vágyat ébresztettél a megoldásra úgy sokkal nyitottabb lesz a magasabb ár megfizetésére is.

Szeretnéd, hogy ne legyenek annyira összehasoníthatóak az áraid?

Állíts össze csomagajánlatokat! Nyújts olyan

  • kiegészítő szolgáltatásokat melyet a konkurensed nem ajánl fel, Pl.: bútort szállítasz és elszállítod a göngyöleget, vagy a régi bútort,
  • vagy a terméked mellé kínálj egy plusz terméket Pl.: fényképezőgép mellé biztosíts, hord táskát, vagy memória kártyát, esetleg + 2 év garanciát, mely által a kínálatod nehezebben lesz összehasonlítható a konkurenciádéval.
Amennyiben szeretnél többet megtudni arról, hogyan jelenítsd meg az áraidat a weboldaladon és egyáltalán milyen szempontok alapján alakítsd ki az áraidat, javaslom neked ebben a témakörben az alábbi szakirodalmakat:
  • Vida Ágnes: Árazás és Üzleti Modell Tréning
  • Weiser István: Az Árazás 48 törvénye

Értékes volt számodra a blog bejegyzés?
Kérlek küldj visszajelzést a szavazatoddal!

55 szavazat