Kilépési POPUP ablak, Exit popup

Kiss ErnőKiss Ernő2018. június 11.
Kilépési POPUP ablak, Exit popup
Ezzel az eszközzel azokat a látogatóidat mentheted meg, akik éppen elakarják hagyni a weboldaladat.

A kilépési popuablak úgy működik, hogy érzékeli a kurzor mozgását. Ezért amennyiben a látogatód elakarja hagyni a weboldaladat, Pl.:

  1. vissza akar lépni a keresőbe,
  2. átakarja írni a webcímet,
  3. vagy beakarja zárni a böngészőt,

megjelenik egy látványos (akár egész képernyőt kitakaró) grafikai felület, melyen olyan fontos információt jeleníthetsz meg, mellyel maradásra bírhatod a látogatót, vagy esélyt adhatsz arra, hogy megadja neked az elérhetőségeit.

Beállítási lehetőségek:

Igen ám, de kinek milyen üzenetet jeleníts meg hogy minél nagyobb konverziót érjen el a weboldalad? A kilépési popup ablakokból is többféle van, de a modernebbeken olyan beállítási lehetőségek is vannak Pl.: Csak annak jelenjen meg,

  • aki „X” másodpercet már eltöltött a weboldalon,
  • aki megnyitott legalább „X” darab menüpontot,
  • aki már járt, vagy még nem járt a weboldaladon,
  • egy látogatónak Pl.: csak egyszer jelenjen meg, vagy hetente 3 szor, vagy bármilyen időintervallumot is nézünk összesen „X” szer.
Ezen felül tökéletesítheted az üzenetet, mert meghatározhatóak, hogy:
  • bármelyik menüpontban megjelenhet az üzenet,
  • csak annak jelenjen meg az üzenet aki adott oldaladról hagyná el a weboldaladat,
  • annak ne jelenjen meg az üzeneted, aki a meghatározott oldaladon már járt.

Miért fontosak ezek a beállítási lehetőségek?

Nézzük meg egy példával.

Tegyük fel, hogy a fémipari, lakatos vállalkozásod van. Foglalkozol kerítések és más fémszerkezetek építésével, zárak beszerelésével és szervizelésével, NON – STOP zárszervizzel, sőt elektromos kapu rendszerek telepítésével is.

Mivel több tevékenységgel is foglalkozol minden célcsoportodnak más üzenettel tudod felhívni a figyelmét. Ezért Pl: ha valaki a NON –STOP zárszerviz menü pontodat szeretné elhagyni, akkor, megjeleníthetsz egy olyan üzenetet, hogy Várj! Add meg a neved és telefonszámodat, 1 órán belül kinyitjuk a beragadt ajtódat!

Ez esetben egy SOS problémáról van szó, ezért egy azonnali kapcsolat felvételre ösztönzés segíthet az érdeklődő ügyféllé konvertálásában. De amennyiben Pl.: a kerítésépítés menüpontodat nézegette a látogató, és onnan akarja elhagyni a weboldaladat, akkor megjeleníthetsz egy üzenetet, amiben felajánlasz neki egy ingyenesen letölthető, kerítés katalógust, melyben felsorolod azt a 10 leggyakoribb hibát is, amit az emberek elkövetnek egy kerítés kiválasztásakor.

(Ezzel már fel is iratkoztatod a hírleveledre, aminek a segítségével bevonhatod őt egy automatikusan működő meggyőzési folyamatba.)

Zavaróak a kilépési popup ablakok?

Technikailag azért nem zavaróak, mert ezek grafikus popup ablakok. Technikailag nem  akadályozzák meg a látogatóidat abban, hogy elhagyják a weboldaladat, hanem „csak” egy visszautasíthatatlan ajánlattal fordítják meg őket, saját akaratukból.

Ahogy korábban írtam az is beállítható hogy például csak egyszer, vagy hetente csak maximum egyszer jelenítsük meg számára az üzenetünket, ezért ez nem lehet zavaró a böngészés szempontjából. Amennyiben nem a technikai okokat nézzük, akkor ha csak annyit üzensz, hogy várj ne menj, maradj még… Akkor ez természetesen elég gagyi és ha nem is bosszantó de felesleges próbálkozás a figyelem elterelésére.

De ha van egy valóban jó ajánlatod, ha valóban tudsz valami fontos információt nyújtani még a látogatónak, amivel megkönnyítheted a későbbi döntés hozatalát, vagy ja adsz neki egy kupont, amivel költséget csökkenthetsz neki a későbbi vásárlásában akkor a többség valószínűleg ezt nem bosszantónak fogja tartani, hanem egy jó ajánlatnak, amivel mindenképpen élni fog!

PUSH üzenetek

Bizonyára már Te is találkoztál például hírportálokon olyan kis ablakkal, mely engedélyt kért tőled arra, hogy üzeneteket küldjön neked.

Amennyiben ezt az engedélykérést elfogadod, akkor az adott oldal anélkül tud neked üzeneteket küldeni a számítógépedre, vagy a telefonodra a böngésződőn keresztül, hogy megkellene adnod a nevedet, vagy az e-mail címedet.

Ez a lehetőség nem csak a hírportáloknak lehet hasznos, de a vállalkozások is eredményesen használhatják.

Ennek segítségével értesítést küldhetsz Pl.:, ha:

  • Új BLOG cikked jelent meg,
  • ha Pl.: megérkezett egy sokak által várt termék a raktárodba,
  • vagy ha akciót hirdetsz meg, esetleg szezonvégi kiárusítást.
Visszaszámláló

Amikor egy határidős, kedvező ajánlatot jelenítesz meg akkor érdemes visszaszámlálót használnod, ami mutatja hogy még pontosan mennyi idő van hátra a kedvezményes vásárlási lehetőségből.

Ez sürgető érzést kelt a látogatókban, nem akarnak lemaradni a lehetőségről, így gyorsabban meghozzák a vásárláshoz szükséges döntésüket.

Amennyiben limitált darabszámú terméket kínálsz így, érdemes megjeleníteni a fennmaradó termékek számát is, főleg ha már legalább az 50% értékesítésre került.

Pl.: Rendezvények belépő jegyeinek értékesítésére kifejezetten alkalmas a visszaszámláló az early bird  kedvezmények miatt, és ugyanitt a fennmaradó helyek csökkenésének megjelenítése szintén hatásos módszer a vásárlási döntés meghozatalának felgyorsítására.

Értékes volt számodra a blog bejegyzés?
Kérlek küldj visszajelzést a szavazatoddal!

64 szavazat