Érdeklődőből vásárló, több lépcsőben (termékpiramis.)

Kiss ErnőKiss Ernő2018. február 6.
Érdeklődőből vásárló, több lépcsőben (termékpiramis.)

Amennyiben az előző fejezet szerint az érdeklődőidből elkezded hizlalni az adatbázisodat, hirtelen a lehetőségeid száma is megugrik. Ilyen lehetőség, ha felépítesz egy úgynevezett termékpiramist. Ez azt jelenti, hogy létrehozol egy belépő terméket aminek az ára nagyon alacsony, mégis valós értéket képvisel. (Ez az értékesítésed akár veszteséges is lehet, mert itt nem a profit a lényeg, hanem hogy üzleti kapcsolatba kerülj az érdeklődőiddel.)

A belépő terméked azt a célt szolgálja, hogy a kialakítsd a célcsoportoddal az első közös üzletet. Egy magasabb értékű termék mellett sokan nem szívesen döntenek elsőre, de ha tudsz nekik adni valamit egy igen alacsony összegért, akkor kinyitják a pénztárcájukat.

Fontos, hogy ez az első ajánlat olyan értéket képviseljen, mellyel az újdonsült ügyfeleid nagyon elégedettek lesznek, így szívesen fognak vásárolni tőled nagyobb értékű megoldásokat is. Köztudott, hogy aki egyszer már vásárolt nálad az sokkal nagyobb eséllyel fog újra pénzt költeni az általad nyújtott megoldásokért, mint egy olyan érdeklődő akivel még nem kerültél üzleti kapcsolatba.

Szóval mindenképpen kikell alakítanod a termékpiramisodat, mert ezzel megsokszorozhatod a vállalkozásod bevételeit.

A termékpiramisod lépcsőfokai:
  • Belépő termék,
    • (Már a belépő terméked értékesítésekor is lehet egy árban és értékben ide illő updell ajánlatod.)
  • normál termék,
  • upsell ajánlat,
  • rendszeres bevételek.
Nézzünk néhány példát a belépő termékekre.
  • papír alapú könyv, (szinte bármely üzletágban használható)
  • kedvező áron értékesített késkollekció, (konyhaeszközöket értékesítő vállalkozás)
  • alacsony áron meghirdetett orvosi vizsgálat, fogászati átvizsgálás, fizikai állapotfelmérés, (orvosoknak, egészségügyi szolgáltatóknak)
  • típusterveket összefoglaló kiskönyv (építőiparban)
  • sok elemből álló játéksorozat, minta játéka (játékgyártók, forgalmazók.)
  • Ingyenes vitamincsomag, 1 – 2 adagos fehérjeturmix) (táplálék kiegészítők forgalmazóinak)
  • Adventi naptár, vagy koszorú (karácsonyi kellékek forgalmazóinak)

Ezernyi lehetőséged van, hogy kitaláld a belépő termékedet, a fontos az hogy valódi értéket adj, és ennek a kiszolgálása ne terhelje le túlságosan a vállalkozásodat. Most hogy a belépő termékre felsoroltunk példákat többféle üzleti szegmensből, nézzünk végig egy - két konkrét példát a teljes termékpiramisra.

Amennyiben baba fotózással foglalkozol, az alábbi termékpiramis kiépítése és alkalmazása nagy hasznot hozhat a vállalkozásodnak.

Belépő termék:

A belépő terméked lehet az ha felajánlod, hogy a kisbabákról készítesz egy fotó sorozatot és a sorozatból a kiválasztott 3 darab képet csupán 1.000 forintért adod át digitális formában a jelentkezőknek.

Normál termék

A jól sikerült édes fotókból természetesen a többségnek nem lesz elegendő a 3 fotó, hiszen a 20 – 30 képből nagyon nehéz lehet kiválasztani a megfelelőket. Ezért felajánlod a teljes képsorozatot retusálva Pl: 20.000 Ft –ért digitális formában, vagy digitális formában, plusz kinyomtatva 35.000 Ft –ért.

Upsell ajánlat

A profitodat tovább növelheted, ha a normál terméket választóknak lehetőséget adsz 40 X 40 cm –es vászonkép elkészítésére (akár felirattal), kerettel. Így képenként akár + 8 -10.000 forintot is elkérhetsz és az 1.000 forintos belépő terméked segítségével akár 40 – 60.000 Ft- os árbevételed is lehet ügyfelenként.

Rendszeres bevétel

A vállalkozásod legnagyobb kincse az ügyféladatbázisa, melyet ha megfelelően kezelsz további rendszeres bevételekre fogsz szert tenni.

Például az ügyfeleidnek évente küldhetsz egy születésnapi köszöntőt, egy kupon ajándékkal, vagy egy újabb belépő termékkel, mely egy újabb termékpiramis első lépcsőfoka lehet. Hiszen ki ne szeretné megörökíteni gyermekeinek fejlődését profi fotóssal, akár minden évben? :-) 

Hogy néz ki a Webrakéta Kft termékpiramisa?  

Először is a weboldalainkon díjmentesen kínálunk infó termékeket, melyek segítségével információt szerezhetsz az Internetes ügyfélszerzésről akár az első weboldaladhoz keresel kivitelezőt, akár a meglévő weboldaladat szeretnéd egy hatékonyabbra cserélni.

Ezek az információk természetesen díjmentesek és erre épülnek fel az értéklépcsők.

Az egyik ilyen értéklépcsőnk:

  • Belépő terméke, A hatékony weboldal készítés alapjai / Avagy ne tapogatozz a sötétben Ebook, melynek díja 1.500 Ft + áfa 
  • A normál termék maga a weboldal, webáruház és portál készítés és a tanácsadás, melynek értéke 190.000 Ft –tól indul. 
  • Upsell ajánlatok a különböző marketing lehetőségek a tartalomépítéstől a Google hirdetéseken keresztül, az automatizált e-mail kampányok megtervezéséig.
  • Cégünknek rendszeres bevételt biztosítanak a webtárhelyek biztosítása, a rendszeres fejlesztések és a marketing kampányok menedzselése és új kampányok tervezése, újabb info termékek értékesítése, hiszen ügyfeleink számára hosszú távon biztosítunk megoldásokat.
Építsd fel Te is a saját termékpiramisodat!

A legtöbb vállalkozás tulajdonosa elsőre idegenkedik az infó termékek előállításától, és a termékpiramisok kialakításától, pedig ha jól belegondolsz rengeteg lehetőség van a cégedben ezek felépítéséhez. Ha ezt kihagyod attól még lehet eredményesen működő weboldalad, de az átütő sikerű automatizált ügyfélszerzéstől és az extra profittól nagy eséllyel elfogsz esni.

Gondolj bele!

  • Mennyi tudással rendelkezel a saját szakterületeden?
  • Mennyi mindent adhatnál még az ügyfeleidnek, melyekkel megkönnyíted az életüket!

Értékes volt számodra a blog bejegyzés?
Kérlek küldj visszajelzést a szavazatoddal!

78 szavazat