Adatbázis növelés, email marketing, szuperfegyver?

Kiss ErnőKiss Ernő2018. január 22.

A vágy felébresztése és a bizalomépítés általában a legszuperebb weboldalak és a legtökéletesebben összeállított tartalmak esetében sem történik meg elsőre.

Az Internet csordultig van kínálattal és a döntés az érdeklődő kezében van. Rajtad múlik, hogy ebben a hatalmas reklámzajban jobban feltudod e kelteni a látogatók figyelmét, mint a konkurenciád. Az első lépés a tökéletesen felépített weboldal, és a lelkiismeretesen összeállított tartalom, mely akár elsőre is képes eladni.

Viszont a vásárlói szokások megvizsgálásával megállapíthatjuk, hogy a többség az első látogatáskor még csak érdeklődési szakaszban van, nem fog azonnal ajánlatot kérni, vagy vásárolni. A jó weboldal és a tudatosan felépített online marketing stratégia attól igazán tökéletes, hogy azokat a látogatókat sem hagyja elveszni, akik nem tudnak, vagy nem akarnak azonnal döntést hozni. Ezeket a látogatókat nem szabad veszni hagyni és engedni hogy a konkurenciánál költsék el a pénzüket. Meg kell menteni őket!

A leghatékonyabb lehetőség ezen látogatók megmentésére, ha tudsz nekik adni valamit.
  • Egy digitális tudás anyagot, amit hasznosnak éreznek, és amivel közelebb kerülnek a megfelelő döntés meghozatalához,
  • egy könyvet, amivel kiképezheted őket a saját piacod megoldásairól,
  • egy kuponkódot, melynek felhasználásával kedvezményre tehetnek szert,
  • stb.

Ezt a valamit általában csalinak hívják, de a nevéből adódóan ne becsüld le! Amennyiben egy igazán profi és hatékony Internetes ügyfélszerzést szeretnél felépíteni, egy ilyen csalira mindenképpen szükséged lesz!

Például amennyiben építőipari céged van, neked hatásos lehet egy E book, ami összefoglalja, hogyan zajlik pontosan egy házépítés, mi a menete, milyen buktatók vannak stb. (Akárcsak a BLOG írás kiszervezésénél itt is megteheted azt, hogy Te adod a szakértelmet, de az összeállított tudásanyag alapján a végleges szöveg megírását profi szövegíróra bízod.)

Ez a tudásanyag még évekig segítheti az értékesítésedet, és a konkurenciád jelentős része még mindig nem rendelkezik ilyennel, (és a többség valószínűleg nem is fog) legyél Te az, aki rászánja az időt és az energiát és összeállítod a szakmád digitális tudásanyagát.

Ha a tudásanyag megvan és megfelelően tálalod, akkor a látogatóid jelentős része megadja a nevét és az e-mail címét hogy ehhez hozzájusson. Már ennek a tartalomnak az átadása (ami fontos, hogy valóban hasznos olvasmány legyen, praktikus tanácsokat tartalmazzon) jelentősen előre veti a beléd és a cégedbe vetett bizalmat, de ez csak a meggyőzési folyamat első lépcsője lesz.

A feliratkozók számára további értékes információkat kell összeállítanod akár szövegesen, akár videósan, melyek csak azoknak lesz elérhető, akik feliratkoztak a levelező listádra. Ezeket a tartalmakat is csak egyszer kell összeállítanod és automatizált hírlevélküldő rendszer segítségével megtudod oldani azt, hogy a „gépezetbe bekerülő” érdeklődők a digitális terméked megérkezését követően meghatározott időpontonkét újabb információ morzsákat kapjanak a tevékenységeddel kapcsolatban.

Mindegy hogy valaki ma, holnap, vagy 2 év múlva iratkozik fel a hírleveledre ugyanúgy megfogják kapni az automatizált leveleket és a folyamat során nagy eséllyel ügyfeleiddé fognak válni. Egy – egy ilyen hírlevél sorozat állhat 5 – 15 emailből is, attól függően mennyi hasznos információt tudsz átadni. A hírlevelek szövegét úgy kell összeállítanod, hogy az olvasók egyre inkább azt érezzék, hogy tőled szeretnének megoldást kapni.

Ami fontos hogy az adatbázisodba kerülő személyeknek ezek az e-mailek kimennek maguktól. Ezekkel nem lesz több tenni valód, mert ez teljesen automatikusan fog működni. Természetesen mindeközben ha van egy aktuális híred, egy akciód akkor azokat is kiküldheted ezen levelezési csoportodnak is, miért ne tehetnél szert egy kis plusz bevételre? :-) 

Nem tudod mi legyen a csalid? Vagy van ötleted, de segítségre van szükséged? Akkor keress minket a info@webraketa.hu email címen, segítünk neked az ötletelésben és a kivitelezésben egyaránt!

Értékes volt számodra a blog bejegyzés?
Kérlek küldj visszajelzést a szavazatoddal!

17 szavazat