A látogatók megszerzése kidobott pénz, ha…

Kiss ErnőKiss Ernő2018. június 1.
A látogatók megszerzése kidobott pénz, ha… Nincs felkészítve a weboldalad technikailag és tartalmilag a látogatók fogadására és kapcsolatfelvételre való ösztönzésére.

Technikai elvárások:

Nézzük, milyen technikai elvárásoknak kell, megfelelj és milyen technikai lehetőségek állnak rendelkezésedre a magasabb konverzió eléréséhez.

1.) Rendelkezésre állás:

Rendkívül fontos a megfelelő webtárhely szolgáltató kiválasztása, melyben érdemes kikérni a weboldal készítőd tanácsát, vagy mégjobb ha maga a szolgáltató biztosítja neked ezt a szolgáltatást is.

Így az esetleges hibák miatt nincs egymásra mutogatás, hanem a weboldal készítő szavatol a teljes működésért.

A weboldalad legalább 99% ban álljon rendelkezésre, azaz legyen folyamatosan elérhető.

Amennyiben rendszeresen nem nyílik meg vagy alkalmanként borzasztó lassan tölt be a tárhely hibájából, akkor drága pénzzel és kemény munkával megszerzett érdeklődőket veszíthetsz el és ez nagyban rontja a céged megítélését is.

2.) Sebesség

A gyors betöltődés alap feltétele annak, hogy a felhasználók szívesen böngésszenek a weboldaladon.

Amennyiben 1 másodpercnél többet kell várjanak egy – egy oldal betöltődésére, megszakad a folyamatosság érzete, amennyiben 3 -5 másodpercet kell várjanak egy – egy lap betöltődésére, nagy eséllyel visszalépnek a keresőbe és nézik a következő találatot, a konkurensedet…

A gyors betöltődés függ:

  1. A megfelelő programozás technikától, a letisztult kódok használatától.
  2. A felesleges dizájn elemek és effektek mellőzésétől.
  3. A sallang tartalmak elkerülésétől.
  4. Az előbbiekben is említett megfelelő webtárhely kiválasztásától.
3.) Kapcsolatfelvétel megkönnyítésére szolgáló elemek.

A weboldaladon a szokásoknak megfelelően a kapcsolat menüpont legyen az utolsó, ne kelljen ezt keresgetniük a látogatóknak.

A vállalkozásod címét, (Kivétel, ha nem nyújtasz szolgáltatást a székhelyeden, telephelyeden.) főbb telefonszámodat, e-mail címedet, jelenítsd meg a dizájntól függően a fejlécben, vagy a láblécben is.

Az e-mail címed és a telefonszámod is legyenek aktív linkek, hogy egyszerűsítsd a kapcsolatfelvételt. (Ha rákattintanak az e-mail címedre, akkor megnyílik egyből a levelező programod, ha mobiltelefonról a telefonszámodra kattintanak, akkor megnyíljon a tárcsázó a telefonszámoddal.)

Helyezz el visszahívás kérő gombot a weboldaladon látványosan, melyre ha kattintanak az üzenetküldő formodra navigálod az érdeklődőket. Itt a legkevesebb adatot kérd el, Pl.: Név, telefonszám.

A visszahívás kérés megtörténtéről a weboldalad küldjön automatikus visszaigazoló e-mailt, Te pedig hívd vissza az érdeklődődet a lehető legrövidebb időn belül.

Mi például munkanapokon, 3 órán belüli visszahívást ígérünk, de nem ritka, hogy 5 percen belül beszélünk az érdeklődővel. Ezt olyan pozitív élményként élik meg, hogy egyszer megjegyzik a visszahíváskor és sokszor a személyes tárgyaláskor is megemlítik a gyorsaságunkat.

Minél később hívod vissza az érdeklődőt, annál több konkurenseddel beszélhet előtted, ami hátrány!

A weboldalt érdemes úgy leprogramoztatni, hogy a kapcsolatfelvételeket automatikusan mentse el, és ezekhez tudj megjegyzést fűzni, valamint ezeket tudd státusba sorolni.

Pl.: A Webrakéta Kft. által fejlesztett tartalomkezelő rendszer

  1. Elmenti automatikusan az üzenetküldő formokról érkező kapcsolatfelvételeket.
  2. Ezekhez megjegyzéseket fűzhetsz, és a rendszer elmenti pontosan a megjegyzés rögzítésének idejét is.
  3. A kapcsolatfelvételeket státuszba sorolhatod Pl.: Visszahívás megtörtént, ajánlat kiküldve, ajánlatküldés után visszahívva, személyes tárgyalás egyeztetve, szerződés megkötve, munka elkezdve, teljesítve.
  4. A teljesítés utána rendszer automatikusan e-mailben kiküld egy ügyfél elégedettségi, véleménykérési e-mailt. Így tisztában lehetsz az ügyfeleid véleményéről, automatizáltan szerezhetsz ügyfélvéleményeket, (Melyek moderálás után, egyetlen gombnyomással megjelenhetnek a weboldaladon.) 
  5. A kapcsolatfelvételekről statisztikát generál a rendszer, így láthatod, hogy adott időszakban a reklám kampányaidból milyen mennyiségben konvertálódtak kapcsolatfelvételek és ezekből milyen arányban tudtál sikeres üzleteket kötni.

Mobiltelefonokon való megjelenéskor alkalmazz a képernyő alján folyamatosan megjelenő „Azonnali hívás gombot, és / vagy visszahívás kérésre ösztönző gombot.

Itt főleg az azonnali hívásgomb növelheti jelentősen a konverziódat. Amennyiben az érdeklődőd telefonon informálódik a megoldásaidról, a legkézenfekvőbb, ha egy gombnyomással fel is veheti veled a kapcsolatot.

Sok esetben, ha nincsenek ilyen elemek, akkor a látogatód arra gondol, hogy majd felhívom, ráér. Viszont ha ott van egy ilyen ösztönző gomb, akkor úgy van vele, erre rányomok, intézzük el most!

Ne hagyj ki egyetlen esélyt se! Használj ki minden csatornát, adj meg minden lehetőséget a látogatóidnak, hogy még MA felvegyék veled a kapcsolatot.

Megosztásra ösztönző gombok

A weboldaladon helyezz el megosztásra ösztönző gombokat, mert ezek segítségével, ugyanakkora marketing költséggel még több személyhez juthatsz el.

Az elsődleges például a BLOG bejegyzéseknél megjelenített gombsor (facebook, Google Plusz, Linkedin, Twitter, Stb.), mert ezen tartalmak megosztása, kedvellése és az ezekhez való hozzászólás a legnépszerűbb.

Ezen felül természetesen javasolt a weboldalad többi részéhez kitenni a megosztás lehetőségét, valamint feltüntetni a közösségi csatornáid elérhetőségét is.

Teszteld, hogyan működik a megosztásod!

A weboldaladat célszerű optimalizálni a megosztásra is, hogy tudatosan legyen meghatározva melyik oldalon mit jelenítesz meg címnek, leírásnak és ajánlóképnek, ne véletlenszerűen válassza azt ki a közösségi portál.

Online chat

Többen vannak, akik az érdeklődési fázisban még nem akarják telefonon, vagy e-mailben felvenni a kapcsolatot a szolgáltatóval, de lenne egy gyors kérdésük.

Az online chat alkalmazások tökéletes eszközök arra, hogy ezekkel az érdeklődőkkel kapcsolatba kerülj és lehetőséget biztosítanak arra, hogy az egy kérdésből egy részletes igényfelmérésre tereld a beszélgetést.

Az online chat alkalmazásokat akkor érdemes használni, ha Te vagy egy ügyfélszolgálatos kolléga a munkaidőtök nagy részében elérhetőek vagytok (vagy akár azon túl is…) és ha van bejelentkező látogató, akkor azonnal tudtok reagálni. Természetesen ezek a programok azt is tudják kezelni, ha nem vagytok elérhetőek, (ilyenkor offline üzenetet lehet hagyni a rendszerben) de ha ez a gyakori eset, akkor inkább mellőzni kell ennek a programnak a használatát. Ha egy kérdésre nem érkezik azonnali válasz az könnyen csalódás és komolytalanság érzetét keltheti a látogatóban.

Az online chat alkalmazások képi és / vagy hangjelzéssel tájékoztatnak arról, ha üzeneted érkezett. Az üzenet váltásokat általában adatbázisba mentik így ezek bármikor visszanézhetőek.

Az Online chatteknek többféle változata van, a modernebbekhez olyan alkalmazásokat is biztosítanak, melyek okos telefonokra telepíthetőek, így megkönnyítik a folyamatos rendelkezésre állásnak való megfelelést.

Folytatás a következő Blog bejegyzésben. 

Értékes volt számodra a blog bejegyzés?
Kérlek küldj visszajelzést a szavazatoddal!

62 szavazat