Keresőoptimalizálás (SEO)

A keresőoptimalizálás az, aminek a segítségével a weboldaladat a Google természetes találati listájának az első helyeire juttathatod. Az első találati hely megszerzése annál nehezebb (több idő, munka és pénz) minél nagyobb a verseny az általad kiválasztott kulcsszavakra.

 

Sokan azt hiszik, hogy ez a szolgáltatás „megvásárolható” egy egyszeri kisebb, vagy nagyobb összegért, de ez természetesen nem így van. Bármelyik konkurensed azonnal képes lenne kifizetni 1, 2, 3, vagy akár több millió forintot, ha a weboldala garantáltan az első találati helyen lenne holnaptól és ott is maradna az elkövetkezendő években.

 

Mégis sokan bedőlnek annak, hogy Pl. 50.000 Ft-ért valaki előre hozza a weboldalukat a Google természetes találati listáján olyan kulcsszavakra is, melyre igen erős a konkurencia harc. Kérdések, melyeken érdemes elgondolkodni a keresőoptimalizálással kapcsolatban.

 

  1. Neked mennyit érne meg, ha a legfontosabb kulcsszavadra a Google találati listáján az első helyeket birtokolnád tartósan?
  2. Mindenkinek megéri-e belefektetni annyi munkát a keresőoptimalizálásába, amennyivel előre kerülhet egy – egy nagy konkurencia harcnak kitett kulcsszóra?
  3. Mit kell tenned ahhoz, hogy előre kerülj?
  4. Egyáltalán kell-e mindenkinek a Google első találati helyén szerepelnie, vagy enélkül is lehet sikeres egy vállalkozás online ügyfélszerzése?

 

Ámbár a Google rangsorolása szigorúan titkos algoritmusokon alapszik, mégis közzétesznek olyan információkat, melyek betartásával keresőbaráttá teheted a weboldaladat és közelebb kerülhetsz az első helyek megszerzéséhez. Mindemellett természetesen többezer keresőoptimalizálással foglalkozó szakember és cég figyeli a Google működését és tapasztalataikból igyekeznek következtetéseket levonni.

 

Ezeket a tapasztalatokat utána nemcsak maguk és ügyfeleik weboldalainak keresőoptimalizálására fordítják, de ezekből

 

  • többet megosztanak ingyenesen,
  • vagy a lényegesebb, nehezebb munkával, hosszabb idő alatt megszerzett következtetéseket természetesen pénzért.

 

Mielőtt pontokba szedném a főbb lépéseket, az én első tanácsom, hogy ne kerüld meg az igazi célodat!

 

Sokan annyira arra koncentrálnak, hogy előrekerüljenek a Google-ban, hogy meg is feledkeznek a tényleges céljukról.  Arról hogy potenciális ügyfeleket kell szállítsanak a weboldalukra és AZ Ő IGÉNYEIKET KELL ELSŐSORBAN KIELÉGÍTSÉK, NEKIK KELL KEDVEZZENEK, hogy utána minél nagyobb arányban ügyfeleket tudjanak generálni belőlük.


Az én tanácsom elsősorban az, hogy ne a Google-nak akarj megfelelni!

 

Kedvezz a potenciális ügyfél jelöltjeidnek, és ha nagyon jól csinálod, előre fogsz kerülni a Google-ban!

 

A keresőoptimalizálás legfontosabbnak tartott szempontjai:

 

  1. Mennyire van jól felépítve technikailag a weboldalad? (Technikai SEO)
  2. Mennyire van jól megírva az adott kulcsszavakra, kifejezésekre, témákra a tartalmad? (On-page, Tartalmi SEO)
  3. Mennyi egyéb weboldal hivatkozik a weboldaladra, (és milyen minőségű weboldalak) a tartalmaidra, mint hiteles forrásra? (Off-page, LINKÉPÍTÉS)

 

Véleményem szerint az egyes pont ma már nem előny, hanem alapfeltétel, igaz mégsem foglalkozik vele sok weboldal, vagy legalábbis nem megfelelően. Erre viszont részletesen nem is térek ki, mert ezekről rengeteg forrás található az Interneten. (A második és a harmadik pontot viszont következő részekben ismertetem.)

 

Az előbb felsorolt 3 legfőbb szempont mellett számos egyéb technikai elem megléte is befolyásolja a weboldalad elhelyezkedését a Google rangsorában, ezek közül néhány:

 

  1. Mi a domain neved? Nem feltétel a keresőoptimalizálásban, de ha a domain neved és a legfontosabb kulcsszavad egyezik, akkor a tapasztalat azt mutatja, hogy kevesebb munkával és befektetéssel, gyorsabban és tartósabban előre kerülhetsz a Googleban, mint más elnevezésű domain nevek esetében. Pl.: Amennyiben a domainneved az hogy foldmunka.eu, akkor kevesebb erőfeszítéssel is legyőzheted a konkurenseket a földmunka kulcsszóra. (De önmagában a domainnév természetesen nem elegendő, a többi feltételnek ugyanúgy meg kell feleljen a weboldal.)
  2. Milyen idős a domain neved? (Az idősebb, jobb)
  3. Mennyire gyors a weboldalad betöltődése? (Ez 2017-től már nagyon fontos kritérium.)
  4. Mobilbarát-e a weboldalad? (Ha nem akkor már hátrányba kerültél a mobilbarát weboldalakkal szemben.)
  5. Mennyire jó a felhasználói élmény?
  6. URL cím, amennyiben nem rendelkezel SSL tanúsítvánnyal, hátrányban van a weboldalad azokkal szemben, amelyek rendelkeznek. (Zöld előtag cégnévvel, vagy anélkül, http:// helyett, https://. A cégnévvel rendelkező SSL tanúsítványok cégellenőrzésen is keresztül mennek, az ezekkel nem rendelkezőknek csak a domain ellenőrzésen kell keresztül menjenek.)
  7. Milyen belső linkeket használsz?
  8. stb.

 

Így kerülhetsz a Google első találati oldalára!

 

Addig használjuk a Google keresőt, amíg értékes találatokat fog listázni a kereséseinkre! Ha egyedi bútorgyártásra keresnénk rá és cukrászdákat listázna ki, akkor nem használnánk a Google –t, mert nem releváns találatokkal nehéz lenne bármit is megtalálni az Interneten.

 

A Google ezt nagyon jól tudja. A szolgáltatásait (a hirdetőknek) addig tudja értékesíteni (és az árbevételei addig maradnak ilyen magasak), míg az ügyfelei (az Interneten keresők, akik a találatokért nem fizetnek!) elégedettek lesznek a kapott találatokkal. Ezért a Google elsődlegesen figyeli a látogatók viselkedését. Amennyiben sokan érkeznek a weboldaladra, és sok ideig maradnak, előre fogsz kerülni!

 

Amennyiben nincs megfelelően promotálva a weboldalad ezért kevés látogató érkezik, ráadásul gyorsan visszalépnek a keresőbe, a weboldalad soha nem fog kedvező találati helyen megjelenni a Google-ban.

 

Éppen ezért az első és legfontosabb feladataid, ha előre szeretnél kerülni a Google organikus (természetes) találati listájában:

 

  1. Minél több forrásból, szerezz minél magasabb számban potenciális látogatókat!
  2. A weboldalad legyen felkészülve technikailag ezen látogatók fogadására,  megtartására és visszahívására. (Gyors betöltődés, könnyen áttekinthető szabványos megjelenés, feliratkoztatás, remarketing.)
  3. Legyenek hasznos és informatív tartalmaid. Olyan tartalmakat kell építs, melyeket a látogatók égető vággyal akarnak elolvasni, akarják tudni mit osztasz meg velük. Pl: Penészmentesítéssel foglalkozol, fejtsd, ki milyen körülmények okozhatják a penészesedést, milyen következményei vannak, stb. Akiknek ilyen problémáik vannak, mindent tudni akarnak erről, a lehető leghitelesebb forrásból. Legyél Te a leghitelesebb forrás!

 

Irányíts a weboldaladra a lehető legtöbb (hiteles) forrásból, minél több potenciális látogatót!

 

Röviden a lényeg

 

Ezekre van szükséged, ha a Google első találati helyein szeretnél megjelenni a számodra fontos kulcsszavakkal:

 

1.) Kiváló minőségű weboldal, mely gyorsan töltődik be, keresőbarát és egyszerűen áttekinthető.

 

2.) Tökéletes tartalmak, melyek hasznosak az érdeklődőidnek, tartalmazzák megfelelő mennyiségben a fontos kulcsszavaidat, és harmóniában állnak a weboldalad technikai beállításaival és a külső hivatkozásaiddal is.

 

3.) A linképítés, a hiteles források ajánlásainak megszerzése. Ez talán a legnehezebb. Amennyiben olyan kulcsszavakra szeretnél előre kerülni, melyekre nagy a konkurencia harc, „egyszerűen” a szakmai hírnevedet kell építsd brutális erőfeszítéssel.

 

Szakmai portálokon kell megjelenj, online folyóiratokban, kiállításokon kell részt vegyél, melyekről cikkezni fognak, partnerkapcsolatokat kell építs, melyekben ajánljátok egymást. (Nem linkfarmokat, hanem valós partneri kapcsolatokat, melyek kapcsán részletes bemutatással, valóban tudtok egymásra hivatkozni, egymást ajánlani.) Stb.

A Te weboldalad jó helyen szerepel a Google keresőjében?

Kérlek küldj visszajelzést a szavazatoddal!

Eddigi szavazatok száma: 500

%

Igen

%

Nem

Az Online Marketing Szótár megérkezett: nézd A-tól Z-ig

Zavarba jössz az online marketing fogalmaitól? Csak kapkodod a fejed az ismeretlen kifejezésektől? Akkor az Online Marketing Szótár sokat fog segíteni neked.

Mitől bíznak meg benned a látogatók?

Ügyfeleket veszíthetsz, mert bizalmi válság van. Mindenki azt mond magáról, amit akar és ez főleg igaz az Interneten. A Te céged megbízható, de ha ezt nem mutatod (és bizonyítod) a külvilág, az érdeklődők felé akkor kevesebb szolgáltatást, vagy terméket fogsz eladni az Interneten!

Hívás most!
Ajánlatkérés

A jó weboldal akkor is dolgozik, amikor Te alszol!