Az Online Marketing Szótár megérkezett: nézd A-tól Z-ig
Zavarba jössz az online marketing fogalmaitól? Csak kapkodod a fejed az ismeretlen kifejezésektől? Akkor az Online Marketing Szótár sokat fog segíteni neked.
A keresőoptimalizálás az, aminek a segítségével a weboldaladat a Google természetes találati listájának az első helyeire juttathatod. Az első találati hely megszerzése annál nehezebb (több idő, munka és pénz) minél nagyobb a verseny az általad kiválasztott kulcsszavakra.
Sokan azt hiszik, hogy ez a szolgáltatás „megvásárolható” egy egyszeri kisebb, vagy nagyobb összegért, de ez természetesen nem így van. Bármelyik konkurensed azonnal képes lenne kifizetni 1, 2, 3, vagy akár több millió forintot, ha a weboldala garantáltan az első találati helyen lenne holnaptól és ott is maradna az elkövetkezendő években.
Mégis sokan bedőlnek annak, hogy Pl. 50.000 Ft-ért valaki előre hozza a weboldalukat a Google természetes találati listáján olyan kulcsszavakra is, melyre igen erős a konkurencia harc. Kérdések, melyeken érdemes elgondolkodni a keresőoptimalizálással kapcsolatban.
Ámbár a Google rangsorolása szigorúan titkos algoritmusokon alapszik, mégis közzétesznek olyan információkat, melyek betartásával keresőbaráttá teheted a weboldaladat és közelebb kerülhetsz az első helyek megszerzéséhez. Mindemellett természetesen többezer keresőoptimalizálással foglalkozó szakember és cég figyeli a Google működését és tapasztalataikból igyekeznek következtetéseket levonni.
Ezeket a tapasztalatokat utána nemcsak maguk és ügyfeleik weboldalainak keresőoptimalizálására fordítják, de ezekből
Mielőtt pontokba szedném a főbb lépéseket, az én első tanácsom, hogy ne kerüld meg az igazi célodat!
Sokan annyira arra koncentrálnak, hogy előrekerüljenek a Google-ban, hogy meg is feledkeznek a tényleges céljukról. Arról hogy potenciális ügyfeleket kell szállítsanak a weboldalukra és AZ Ő IGÉNYEIKET KELL ELSŐSORBAN KIELÉGÍTSÉK, NEKIK KELL KEDVEZZENEK, hogy utána minél nagyobb arányban ügyfeleket tudjanak generálni belőlük.
Az én tanácsom elsősorban az, hogy ne a Google-nak akarj megfelelni!
Kedvezz a potenciális ügyfél jelöltjeidnek, és ha nagyon jól csinálod, előre fogsz kerülni a Google-ban!
A keresőoptimalizálás legfontosabbnak tartott szempontjai:
Véleményem szerint az egyes pont ma már nem előny, hanem alapfeltétel, igaz mégsem foglalkozik vele sok weboldal, vagy legalábbis nem megfelelően. Erre viszont részletesen nem is térek ki, mert ezekről rengeteg forrás található az Interneten. (A második és a harmadik pontot viszont következő részekben ismertetem.)
Az előbb felsorolt 3 legfőbb szempont mellett számos egyéb technikai elem megléte is befolyásolja a weboldalad elhelyezkedését a Google rangsorában, ezek közül néhány:
Így kerülhetsz a Google első találati oldalára!
Addig használjuk a Google keresőt, amíg értékes találatokat fog listázni a kereséseinkre! Ha egyedi bútorgyártásra keresnénk rá és cukrászdákat listázna ki, akkor nem használnánk a Google –t, mert nem releváns találatokkal nehéz lenne bármit is megtalálni az Interneten.
A Google ezt nagyon jól tudja. A szolgáltatásait (a hirdetőknek) addig tudja értékesíteni (és az árbevételei addig maradnak ilyen magasak), míg az ügyfelei (az Interneten keresők, akik a találatokért nem fizetnek!) elégedettek lesznek a kapott találatokkal. Ezért a Google elsődlegesen figyeli a látogatók viselkedését. Amennyiben sokan érkeznek a weboldaladra, és sok ideig maradnak, előre fogsz kerülni!
Amennyiben nincs megfelelően promotálva a weboldalad ezért kevés látogató érkezik, ráadásul gyorsan visszalépnek a keresőbe, a weboldalad soha nem fog kedvező találati helyen megjelenni a Google-ban.
Éppen ezért az első és legfontosabb feladataid, ha előre szeretnél kerülni a Google organikus (természetes) találati listájában:
Irányíts a weboldaladra a lehető legtöbb (hiteles) forrásból, minél több potenciális látogatót!
Röviden a lényeg
Ezekre van szükséged, ha a Google első találati helyein szeretnél megjelenni a számodra fontos kulcsszavakkal:
1.) Kiváló minőségű weboldal, mely gyorsan töltődik be, keresőbarát és egyszerűen áttekinthető.
2.) Tökéletes tartalmak, melyek hasznosak az érdeklődőidnek, tartalmazzák megfelelő mennyiségben a fontos kulcsszavaidat, és harmóniában állnak a weboldalad technikai beállításaival és a külső hivatkozásaiddal is.
3.) A linképítés, a hiteles források ajánlásainak megszerzése. Ez talán a legnehezebb. Amennyiben olyan kulcsszavakra szeretnél előre kerülni, melyekre nagy a konkurencia harc, „egyszerűen” a szakmai hírnevedet kell építsd brutális erőfeszítéssel.
Szakmai portálokon kell megjelenj, online folyóiratokban, kiállításokon kell részt vegyél, melyekről cikkezni fognak, partnerkapcsolatokat kell építs, melyekben ajánljátok egymást. (Nem linkfarmokat, hanem valós partneri kapcsolatokat, melyek kapcsán részletes bemutatással, valóban tudtok egymásra hivatkozni, egymást ajánlani.) Stb.
Kérlek küldj visszajelzést a szavazatoddal!
Eddigi szavazatok száma: 500
%
Igen
%
Nem
Zavarba jössz az online marketing fogalmaitól? Csak kapkodod a fejed az ismeretlen kifejezésektől? Akkor az Online Marketing Szótár sokat fog segíteni neked.
Ügyfeleket veszíthetsz, mert bizalmi válság van. Mindenki azt mond magáról, amit akar és ez főleg igaz az Interneten. A Te céged megbízható, de ha ezt nem mutatod (és bizonyítod) a külvilág, az érdeklődők felé akkor kevesebb szolgáltatást, vagy terméket fogsz eladni az Interneten!