Linképítés

Kiss ErnőKiss Ernő2018. május 8.
Linképítés

A linképítés azt jelenti, hogy a weboldaladra minél több és erősebb külső linket próbálsz meg szerezni.

A linképítés manapság sokat vitatott kérdés, de a hasznossága nem kérdőjelezhető meg. A linképítés jelentősége ma sem szűnt meg, csak azt kell újra gondolni, hogy melyik oldalon való megjelenésre mennyi időt és pénzt érdemes szánni annak érdekében, hogy ezek a linkek
  • kattintás alapú látogatottságot is hozzanak a weboldaladra,
  • és a kereső optimalizáltságodat is erősítsék.

Tehát ezeknek a linkeknek az a fő célja, hogy forgalmat tereljenek a weboldaladra (kattintás alapú látogatottságot biztosítsanak) és erősítsék a hitelességedet, melynek következményeként előbbre fog sorolni a Google.

Olyan linkeket érdemes szerezned, melyek erős, szintén hiteles oldalakról mutatnak rád (Tehát az adott oldal is minél több hiteles hivatkozással bír.) és lehetőség szerint hasonló témakörrel rendelkeznek, mint a Te weboldalad.

Ez a logika nem idegen az általános emberi kapcsolatok megvizsgálása esetén sem.

Amennyiben házat szeretnél építeni szívesebben ülsz le tárgyalni olyan építőipari vállalkozóval, akit más szakmabeliek is ajánlanak. Pl ajánlják építőmérnökök, építészmérnökök, épületgépészek, burkolók, kőművesek stb. Az is jó ha Mariska néni ajánlja, de az ő ajánlása nem lesz olyan hiteles mint az előbbiekben felsorolt szakemberek ajánlásai.

Nézzünk néhány példát arra, honnan szerezhetsz minőségi visszamutató hivatkozásokat, back linkeket:
  1. Az egyik leghitelesebb és legjobb lehetőség, ha magas látogatottsággal rendelkező szakmai portálokon jelensz meg úgynevezett PR cikkekkel.
  2. Hasznos megoldás, ha népszerű, tevékenységedhez kapcsolódó olvasótáborral rendelkező blogger ír rólad és a cégedről, hivatkozva a weboldaladra.
  3. Ellenőrizd, hogy a konkurenseid milyen back linkekkel rendelkeznek és ami jó minőségű, arra próbálj meg Te is bekerülni. A back linkek ellenőrzésére több szoftver is lehetőséget nyújt, az egyik legnépszerűbbek Pl.: az Ahrefs-t, a MOZ-t. Ezekbe egyszerűen megkell adni a konkurenseid weboldalainak az elérhetőségeit és ezek a rendszerek megmutatják, ,ilyen weboldalak hivatkoznak rájuk és melyek a hasznos linkek és melyek, azok, melyek értéktelenek.
  4. Írj vendégposztokat mások BLOG bejegyzéseihez, értékelj más cégeket a Googleban és innen is hasznos back linkeket szerezhetsz.

Értékes volt számodra a blog bejegyzés?
Kérlek küldj visszajelzést a szavazatoddal!

179 szavazat