Ezért van szükséged a közösségi média korában is egyedi weboldalra

Megmutatjuk miért nem elég az, ha vállalkozásod jelen van a közösségi médiában, de nem rendelkezik üzleti weboldallal.

 

Napjainkban szinte elképzelhetetlen, hogy egy cég a közösségi médiában való jelenlét nélkül létezzen. Nem véletlenül, hiszen az olyan platformok, mint a Facebook vagy az Instagram remek felületet kínálnak arra, hogy üzenetünket eljuttassuk a célközönséghez.

 

Sokan úgy gondolják, hogy ezek a lehetőségek képesek kiváltani egy profi céges weboldalt. Az igazság azonban az, hogy mindkét megoldásnak megvan a maga előnye, és az egyik felület nem képes hatékonyan helyettesíteni a másikat.

 

Most megmutatjuk azt, hogy a közösségi média korában miért van még mindig szükség a vállalkozásoknak saját, profi kivitelezésű üzleti weboldalra.

Mert a Google a legjobb kiindulópont

Az internet mára a mindennapjaink részévé vált. Éppen ezért, ha egy problémára megoldást keresünk, már szinte egyértelmű, hogy először a Google-hoz fordulunk segítségért. A keresőmotorok pedig a megfelelően optimalizált weboldalakat sokkal inkább előnyben részesítik a közösségi platformokon létrehozott profilokkal szemben.

 

Arról nem is beszélve, hogy a koronavírus-járvány meglehetősen felpörgette a kis- és középvállalkozások online jelenlétét. Egyre több a webshop és egyre több virtuális portfólióval találkozhatunk, ami azt jelenti, hogy egyre nehezebb kitűnni a virtuális térben jelen lévő konkurensek közül.

 

Éppen ezért legyen bármennyi követőd a Facebookon, ha vállalkozásod nem rendelkezik saját weboldallal, rengeteg potenciális ügyféltől, vásárlótól, feliratkozótól eshetsz el.

Mert a kapcsolatépítés tökéletes eszköze

Egy üzleti honlapot sokan egyszerű „virtuális névjegyként” kezelnek, ennél azonban jóval több lehetőség rejlik benne. Kiváló megoldást kínál többek közt a célközönséggel való kapcsolatépítésre is.

 

Egy üzleti blog megfelelően keresőoptimalizált bejegyzésein keresztül rengetegen találhatnak rá weboldalunkra, ezekből az újdonsült látogatókból pedig nagy eséllyel válhat visszatérő vendég, vagy akár feliratkozó, vásárló, aktív ügyfél is.

 

Az üzleti blog ráadásul azt is garantálja, hogy Facebook követőinket rendszeresen ellássuk tartalommal. Ha mindig megosztjuk Facebook oldalunkon vagy csoportunkban az új posztokat, azzal jó elérést generálhatunk, a megosztásokon keresztül pedig blogunk (és ezáltal weboldalunk) híre is rengeteg új emberhez, potenciális látogatóhoz és vásárlóhoz juthat el. Így tehát egy jól megtervezett honlap és a közösségi médiás profilok remekül kiegészítik egymást.

Mert segít abban, hogy tovább építsük a stratégiát

Egy weboldal segítségével rengeteg olyan statisztikai adat birtokába kerülhetünk, melyekhez egy egyszerű, közösségi profil nem tudna minket hozzásegíteni. Demográfiai adatok, a célközönség érdeklődésére vonatkozó információk, egy webáruház esetében az egyes termékek iránt mutatott érdeklődés, és még sorolhatnánk. Az ezekkel kapcsolatos számok pedig egytől egyig segítségünkre lesznek abban, hogy az online marketingstratégiánkat továbbfejlesszük.

 

A kattintások és keresések száma, vagy egy adott aloldalon eltöltött felhasználói idő megmutatják azt, hogy melyek vállalkozásunk legerősebb pontjai, és azt is, mik azok, amelyekre még érdemes lesz rágyúrnunk. Ilyen módon egy célirányos kampány felépítése szinte már gyerekjáték.

Mert presztízsértékkel bír

A hatalmas felhasználószámok miatt bármennyire is úgy tűnhet, hogy a közösségi platformok interaktivitásuknak köszönhetően átvették a hagyományos weboldalak helyét, ha szétnézünk a piacon, mit fogunk látni? Kik azok, akik egész biztosan rendelkeznek saját tervezésű, igényesen felépített üzleti honlappal?

 

Természetesen a legnagyobb cégek, akikben a fogyasztók többsége szinte feltétel nélkül képes megbízni. Míg sok, alig ismert kis cég és vállalkozás csak a közösségi oldalakon van jelen, és nem érti annak az okát, miért stagnál az ügyfelei száma.

 

Ennek egyik oka, hogy nem rendelkezik saját, céges weboldallal, ami segítene megerősíteni a bizalmat közte és a célközönsége közt. Ami segítene abban, hogy már megjelenésével is azt sugallja: igen, itt egy valói szakértővel állunk szemben, aki a saját szakterületén igazi profi.

 

Egy jól felépített üzleti honlap azonban segít abban, hogy növeljük cégünk presztízsét, és abban is, hogy akár azonnal elnyerjük a Google keresésből oldalunkra tévedő, potenciális ügyfelek bizalmát.

Mitől bíznak meg benned a látogatók?

Ügyfeleket veszíthetsz, mert bizalmi válság van. Mindenki azt mond magáról, amit akar és ez főleg igaz az Interneten. A Te céged megbízható, de ha ezt nem mutatod (és bizonyítod) a külvilág, az érdeklődők felé akkor kevesebb szolgáltatást, vagy terméket fogsz eladni az Interneten!

Google árösszehasonlító, Shopping hirdetések

A hónap elején több más ország után a Google Magyarországon is elérhetővé tette a "Shopping hirdetés" -t, ami egy új termékhirdetési megoldás. Ez az új lehetőség, megint felfogja forgatni a piacot. A vállalkozások közül lesznek nyertesek és vesztesek, de a vásárlók mindenképpen jól fognak járni. 

Hívás most! (H-P: 8:00 - 15:30)

A jó weboldal akkor is dolgozik, amikor Te alszol!