Hogyan írj az oldaladra ütős blogbejegyzéseket?
Megmutatjuk, hogyan írj úgy üzleti blogot, hogy az rengeteg új látogatót vonzzon a weboldaladra!
Azt már Bill Gates híres esszéje óta tudjuk, hogy „Content is king” – vagyis a tartalom a király. Mi ennél kicsit tovább megyünk: ez az az aranybánya, ami olajozottan működő rendszerként növelheti a bevételeidet, termelheti a profitot és bővítheti az ügyfélkörödet.
Nem mellesleg, a minőségi tartalomkészítéssel és közösségépítéssel a versenytársak fölé emelheted magad. Azonban, ahogy az már lenni szokott a baj gyakran az alapoknál kezdődik. Ha hiszed, ha nem: minden tartalom esetében, már a marketingszövegnél elkezdődhetnek a gondok.
Napjaink egyik legfontosabb és legérdekesebb kérdése, hogy mit tekinthetünk ma tartalomnak? Végeredményben, a digitális fejlettség és az állandó online kapcsolat lehetősége jelentősen átalakította nemcsak a tartalomfogyasztási szokásokat, hanem azt is, amit marketinges szemüvegen keresztül nézve, kontentként értelmezhetünk.
Így a 21. század hajnalán ugyanis már nemcsak a reklámfilmek és spotok, nyomtatott magazinban megjelenő PR cikkek, plakátok és szórólapok adják a tartalommarketing kelléktárát. Bár ma is használjuk ezeket, a hangsúly sokkal inkább a digitális, online megoldások felé fordul.
Az online PR-cikkek, a céges blog bejegyzései, a közösségi média posztok, a hírlevelek, e-bookok, podcastok és videók azok, amelyek nélkül ma nem lehet sikeres tartalommarketing stratégiát építeni. Ez pedig, ki is jelöli nekünk azt, hogy mit tekinthetünk online marketing tartalmaknak.
A tartalommarketing alapvetően olyan marketingstratégia, amelyet a közönség vonzására, elköteleződésére és megtartására használunk. Ez a megközelítés megalapozza és hitelesíti a vállalkozás szakértelmét, elősegíti a márkaismertség növelését és természetesen ösztönzi az eladásokat is.
A tartalommarketing eszközei közé olyan releváns, hasznos tartalmakat sorolhatunk, mint például a blogok, hírlevelek, közösségi média bejegyzések, hírlevelek, podcastek, infografikák, videók és hasonlók, amelyek egyaránt felkeltik a jelenlegi és potenciális ügyfelek figyelmét, érdeklődését és a vágyat arra, hogy az adott termékkel vagy szolgáltatással orvosolja a problémáját.
Éppen ezért, a tartalommarketing eszközök, vagyis a tartalmak és a marketingkommunikációs csatornák következetes használata kapcsolatot teremt és ápol a leendő, illetve a már meglévő ügyfeleiddel is.
A tartalommarketing olyan bevált stratégia, amely bizonyítottan működik és versenyelőnyt is biztosít a hatékonyan alkalmazók számára.
A MailChimp kutatásában például ezt mondták a megkérdezett szakemberek a tartalommarketingről:
Ahhoz, hogy a tartalomkészítés ne felesleges pénzkidobás legyen, szükséged van a célközönséged szegmensek szerinti meghatározására, azaz a buyer personák felállítására. Ők az ideális vevőid, akiknek valamilyen problémájára nyújt megbízható és kiváló megoldást a terméked vagy szolgáltatásod.
Hogy a vágyott konverzió létrejöjjön és lehetőleg minél kevesebben pattanjanak le a vásárlói életút egy-egy szakaszában, fontos a különböző tartalmaiddal meggyőznöd a közönséget arról, hogy számukra a márkád a tökéletes választás.
Annak érdekében azonban, hogy megvalósuljon a konverzió, tudnod kell az alábbiakat:
Amennyiben ezekre a kérdésekre megvannak a válaszaid, elkezdheted a tartalomépítést és a marketingkommunikációs csatornák, valamint a szükséges tartalomtípusok kijelölését. A tartalommarketing stratégiád kialakításához és a tartalomépítés következő lépéseihez egyébként a konkurenciaelemzés is sokat hozzátehet. Az elemzéssel nyert információk alapján ugyanis látni fogod, hogy a konkurenseid milyen tartalomtípusokat és kommunikációs csatornákat használnak sikeresen, ez neked is jó kiindulási alap lehet.
Egyébként mindennek – és főként az organikus forgalomnak – alapja a weboldal és a céges blog, de a közönségedtől függ, hogy ezután merre indulj tovább:
Ha körvonalazódtak az álláspontok és a szükségletek, ajánlott létrehozni egy content calendar-t, azaz tartalomnaptárat. Ennek segítségével egyszerűen nyomon követheted:
Ideális esetben érdemes 1 évre előre elkészíteni a tartalomnaptárat, hiszen ezzel biztosítottá válik a folyamatos tartalomépítés, de az időszakos kampányokra, termék/szolgáltatásbevezetésre vagy idő híján akár 3-6 hónapos időszakokra is elkészítheted őket. Amivel még hatékonyabbá teheted hatékonnyá a tartalomépítés folyamatát, az a tartalmak teljesítőképességének mérése és ennek fényében a folyamat felülvizsgálata, ha valahol esetleg gyengébb eredményeket érsz el.
Azonban van egy banánhéj, amin még a legjobban felépített automatizmusok és marketingstratégiák is elcsúszhatnak. Ez pedig nem más, mint a rossz marketingszöveg. Nem véletlenül van egy külön szakmája a reklám- illetve marketingszövegírásnak, hiszen gyakorlatilag minden tartalom alfája és omegája: a szöveg.
Ez nemcsak a céges blogokra, hírlevelekre, PR-cikkekre vagy a többi hosszabb lélegzetvételű szöveges anyagra vonatkozik. Amelyek esetében egyébként pont az a leggyakoribb kifogás, hogy nincs idő megírni vagy nem működik, hiszen alacsony az olvasottsága és nem hozza az eredményeket.
Mindazonáltal a közösségi médiába kikerülő videókat és képeket sem önmagukban, hanem pár sor kíséretében posztolod, de a PPC hirdetéseknél is legalább olyan fontos a hatékony reklámszöveg, mint a kreatív. Sőt, ha komolyabb videót vagy vlogot forgatsz, akkor a script ott is a legfontosabb sorvezetőd.
Ha még nem dolgoztál profi szövegíróval, akkor nincs tapasztalatod abban, milyen pluszt adhat a marketingeredményeidhez. Egy tapasztalt copywriter ugyanis olyan szövegírási kulisszatitkokat is ismer, ami akár 23%-kal növelheti a landing oldalad konverzióját, 5-10%-kal magasabb megnyitási arányt érhet el a hírleveleddel és a hirdetéseiddel keletkezett eladásokat is hathatósan megnöveli.
Többek között akkor van szükséged profi szövegíróra, ha:
Te tudod például, hogy mi az ajánlott minimális blogcikk terjedelem? Hogy mi teszi reszponzívvá a blogcikkedet – azaz mi gondoskodik arról, hogy mobilon olvasva se törjön meg a szöveg? Tudod, hogy maximálisan hány karakter az ajánlott hírlevél tárgymező? Tudod mi az ideális kulcsszósűrűség és hová ajánlott elrejteni őket? Hogy milyen arányban kell alcímekkel tagolni a szöveget? Hány szóból áll ideálisan 1-1 mondat?
A hosszabb szöveges tartalmak esetében a headline, azaz a főcím a legfontosabb tényező. Ha nem eléggé figyelemfelkeltő és nem ragadja meg 2 másodperc alatt az olvasó figyelmét, akkor máris tovább görget. A jó szövegíró tudja, hogy milyen főcímtípusokkal dolgozhat hatékonyan.
A copywriterek tisztában vannak azzal, hogy rejtsenek el hook-ot a főcímben és a szöveg további részében is sikeresen fenntartják a figyelmet. Hatékonyan használják a newsjackinget, ha egy, a médiában nagyot menő témára tud rákapcsolódni az adott anyaggal. Emellett nem félnek bevetni az okos humort vagy épp a kizárás elvét sem, mert ismerik ennek reklámpszichológiai hatásait.
A hitelességed az egyik legnagyobb kincsed, amit a blogodban és a PR-cikkeidben, de a közösségi média és egyéb tartalmaidban is meg kell őrizned. Egy profi szövegíró tudni fogja, hogy az egyes tartalomtípusok és kommunikációs csatornák esetén, hogyan tudod öregbíteni a szakmai hírnevedet és felépítened, valamint megtartanod a hitelességedet.
Ez a néhány adalék csupán a jéghegy csúcsa. Pusztán azt szemlélteti, hogy milyen értéket adhat egy tapasztalt szövegíró a tartalommarketing stratégiádhoz és a tartalomépítéshez. Amennyiben úgy gondolod, hogy nagyobb konverziót is ki lehetne hozni a szövegeidből, kérj segítséget egy profi copywritertől.
Megmutatjuk, hogyan írj úgy üzleti blogot, hogy az rengeteg új látogatót vonzzon a weboldaladra!
Megmutatjuk, hogyan írj úgy üzleti blogot, hogy az rengeteg új látogatót vonzzon a weboldaladra!