A tartalomépítés jelentősége: miért ne elégedj meg kevesebbel?

A tartalomépítés nem egyszerű feladat, ugyanakkor elengedhetetlen az online marketingben. Ha sikerre szomjazol, ez a cikk neked szól.

Azt már Bill Gates híres esszéje óta tudjuk, hogy „Content is king” – vagyis a tartalom a király. Mi ennél kicsit tovább megyünk: ez az az aranybánya, ami olajozottan működő rendszerként növelheti a bevételeidet, termelheti a profitot és bővítheti az ügyfélkörödet.

 

Nem mellesleg, a minőségi tartalomkészítéssel és közösségépítéssel a versenytársak fölé emelheted magad. Azonban, ahogy az már lenni szokott a baj gyakran az alapoknál kezdődik. Ha hiszed, ha nem: minden tartalom esetében, már a marketingszövegnél elkezdődhetnek a gondok.

 

Napjaink egyik legfontosabb és legérdekesebb kérdése, hogy mit tekinthetünk ma tartalomnak? Végeredményben, a digitális fejlettség és az állandó online kapcsolat lehetősége jelentősen átalakította nemcsak a tartalomfogyasztási szokásokat, hanem azt is, amit marketinges szemüvegen keresztül nézve, kontentként értelmezhetünk.

 

Így a 21. század hajnalán ugyanis már nemcsak a reklámfilmek és spotok, nyomtatott magazinban megjelenő PR cikkek, plakátok és szórólapok adják a tartalommarketing kelléktárát. Bár ma is használjuk ezeket, a hangsúly sokkal inkább a digitális, online megoldások felé fordul.

 

Az online PR-cikkek, a céges blog bejegyzései, a közösségi média posztok, a hírlevelek, e-bookok, podcastok és videók azok, amelyek nélkül ma nem lehet sikeres tartalommarketing stratégiát építeni. Ez pedig, ki is jelöli nekünk azt, hogy mit tekinthetünk online marketing tartalmaknak.

 

A tartalommarketing és a tartalomépítés jelentősége

 

A tartalommarketing alapvetően olyan marketingstratégia, amelyet a közönség vonzására, elköteleződésére és megtartására használunk. Ez a megközelítés megalapozza és hitelesíti a vállalkozás szakértelmét, elősegíti a márkaismertség növelését és természetesen ösztönzi az eladásokat is.

 

A tartalommarketing eszközei közé olyan releváns, hasznos tartalmakat sorolhatunk, mint például a blogok, hírlevelek, közösségi média bejegyzések, hírlevelek, podcastek, infografikák, videók és hasonlók, amelyek egyaránt felkeltik a jelenlegi és potenciális ügyfelek figyelmét, érdeklődését és a vágyat arra, hogy az adott termékkel vagy szolgáltatással orvosolja a problémáját.

 

Éppen ezért, a tartalommarketing eszközök, vagyis a tartalmak és a marketingkommunikációs csatornák következetes használata kapcsolatot teremt és ápol a leendő, illetve a már meglévő ügyfeleiddel is.

A tartalommarketing olyan bevált stratégia, amely bizonyítottan működik és versenyelőnyt is biztosít a hatékonyan alkalmazók számára.

 

A MailChimp kutatásában például ezt mondták a megkérdezett szakemberek a tartalommarketingről:

  • A blogokkal rendelkező vállalkozások 67%-kal több leadet generálnak, mint a céges bloggal nem rendelkező cégek.
  • A potenciális ügyfelek 47%-a 3-5 átlagosan tartalmat tekint meg, mielőtt kapcsolatba lép a vállalkozással.
  • Azok a vállalatok, amelyek tartalommarketinget használnak, körülbelül 30%-kal magasabb növekedési ütemet produkálnak a tartalmakra kevesebb hangsúlyt fordító cégeknél.
  • A B2B marketingszakemberek 72%-a szerint a tartalommarketing növeli az elkötelezettséget és a potenciális ügyfelek számát.

 

 A feladat adott: építs megbízható várat a tartalmaidból

 

Ahhoz, hogy a tartalomkészítés ne felesleges pénzkidobás legyen, szükséged van a célközönséged szegmensek szerinti meghatározására, azaz a buyer personák felállítására. Ők az ideális vevőid, akiknek valamilyen problémájára nyújt megbízható és kiváló megoldást a terméked vagy szolgáltatásod.

 

Hogy a vágyott konverzió létrejöjjön és lehetőleg minél kevesebben pattanjanak le a vásárlói életút egy-egy szakaszában, fontos a különböző tartalmaiddal meggyőznöd a közönséget arról, hogy számukra a márkád a tökéletes választás.

 

Annak érdekében azonban, hogy megvalósuljon a konverzió, tudnod kell az alábbiakat:

  • milyen problémákkal küszködnek a vevőid,
  • milyen élethelyzetben vannak,
  • demográfiai információk,
  • érdeklődési körök,
  • hol találhatók meg az online térben – azaz hol fogyasztják a tartalmakat,
  • milyen típusú tartalmakat kedvelnek és milyeneket nem,
  • milyen témák érdeklik őket.

 

Amennyiben ezekre a kérdésekre megvannak a válaszaid, elkezdheted a tartalomépítést és a marketingkommunikációs csatornák, valamint a szükséges tartalomtípusok kijelölését. A tartalommarketing stratégiád kialakításához és a tartalomépítés következő lépéseihez egyébként a konkurenciaelemzés is sokat hozzátehet. Az elemzéssel nyert információk alapján ugyanis látni fogod, hogy a konkurenseid milyen tartalomtípusokat és kommunikációs csatornákat használnak sikeresen, ez neked is jó kiindulási alap lehet.

 

Egyébként mindennek – és főként az organikus forgalomnak – alapja a weboldal és a céges blog, de a közönségedtől függ, hogy ezután merre indulj tovább:

  • Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, YouTube, Pinterest?
  • imázsvideó, termékbemutató videó, élő bejelentkezések?
  • automata hírlevél-sorozatok és rendszeres hírlevelek?
  • e-book, white papers, infografika?
  • esettanulmányok, szakmai cikkek, PR-cikkek?
  • influencer és affiliate együttműködések?

 

Ha körvonalazódtak az álláspontok és a szükségletek, ajánlott létrehozni egy content calendar-t, azaz tartalomnaptárat. Ennek segítségével egyszerűen nyomon követheted:

  • a marketingautomatizmusokat;
  • a publikálási helyeket, időpontokat és felelősségi köröket;
  • a tartalom tartalmát és azt, hogy kinek kell elkészítenie őket;
  • a tartalomterjesztés módjait – vagyis azt, hogy hol osztjátok tovább a tartalmakat,
  • a kulcsszavakat, amikre az adott folyamat épül – ez keresőoptimalizálási szempontból fontos kérdés.

 

Ideális esetben érdemes 1 évre előre elkészíteni a tartalomnaptárat, hiszen ezzel biztosítottá válik a folyamatos tartalomépítés, de az időszakos kampányokra, termék/szolgáltatásbevezetésre vagy idő híján akár 3-6 hónapos időszakokra is elkészítheted őket. Amivel még hatékonyabbá teheted hatékonnyá a tartalomépítés folyamatát, az a tartalmak teljesítőképességének mérése és ennek fényében a folyamat felülvizsgálata, ha valahol esetleg gyengébb eredményeket érsz el.

 

A tartalomépítés banánhéja: a rossz marketingszöveg

 

Azonban van egy banánhéj, amin még a legjobban felépített automatizmusok és marketingstratégiák is elcsúszhatnak. Ez pedig nem más, mint a rossz marketingszöveg. Nem véletlenül van egy külön szakmája a reklám- illetve marketingszövegírásnak, hiszen gyakorlatilag minden tartalom alfája és omegája: a szöveg.

 

Ez nemcsak a céges blogokra, hírlevelekre, PR-cikkekre vagy a többi hosszabb lélegzetvételű szöveges anyagra vonatkozik. Amelyek esetében egyébként pont az a leggyakoribb kifogás, hogy nincs idő megírni vagy nem működik, hiszen alacsony az olvasottsága és nem hozza az eredményeket.

 

Mindazonáltal a közösségi médiába kikerülő videókat és képeket sem önmagukban, hanem pár sor kíséretében posztolod, de a PPC hirdetéseknél is legalább olyan fontos a hatékony reklámszöveg, mint a kreatív. Sőt, ha komolyabb videót vagy vlogot forgatsz, akkor a script ott is a legfontosabb sorvezetőd.

 

A megoldás: a profi szövegíró

 

Ha még nem dolgoztál profi szövegíróval, akkor nincs tapasztalatod abban, milyen pluszt adhat a marketingeredményeidhez. Egy tapasztalt copywriter ugyanis olyan szövegírási kulisszatitkokat is ismer, ami akár 23%-kal növelheti a landing oldalad konverzióját, 5-10%-kal magasabb megnyitási arányt érhet el a hírleveleddel és a hirdetéseiddel keletkezett eladásokat is hathatósan megnöveli.

 

Többek között akkor van szükséged profi szövegíróra, ha:

 

  • Nem tudod, hogyan kell felépíteni a szöveg az olvasói igények és a keresőoptimalizálási szempontok szerint.

 

Te tudod például, hogy mi az ajánlott minimális blogcikk terjedelem? Hogy mi teszi reszponzívvá a blogcikkedet – azaz mi gondoskodik arról, hogy mobilon olvasva se törjön meg a szöveg? Tudod, hogy maximálisan hány karakter az ajánlott hírlevél tárgymező? Tudod mi az ideális kulcsszósűrűség és hová ajánlott elrejteni őket? Hogy milyen arányban kell alcímekkel tagolni a szöveget? Hány szóból áll ideálisan 1-1 mondat?

 

  • Nem tudod, hogyan kell hatékony főcímet írni.

 

A hosszabb szöveges tartalmak esetében a headline, azaz a főcím a legfontosabb tényező. Ha nem eléggé figyelemfelkeltő és nem ragadja meg 2 másodperc alatt az olvasó figyelmét, akkor máris tovább görget. A jó szövegíró tudja, hogy milyen főcímtípusokkal dolgozhat hatékonyan.

 

  • Nem ismered az olyan szövegírói technikákat, mint a newsjacking, a kizárás elve vagy a hook használata.

 

A copywriterek tisztában vannak azzal, hogy rejtsenek el hook-ot a főcímben és a szöveg további részében is sikeresen fenntartják a figyelmet. Hatékonyan használják a newsjackinget, ha egy, a médiában nagyot menő témára tud rákapcsolódni az adott anyaggal. Emellett nem félnek bevetni az okos humort vagy épp a kizárás elvét sem, mert ismerik ennek reklámpszichológiai hatásait.

 

  • Nem tudod, hogyan hitelesítsd a szövegeidet például forráskutatással és annak feltüntetésével, vagy más social proofokkal az egyes tartalomtípusokban.

 

A hitelességed az egyik legnagyobb kincsed, amit a blogodban és a PR-cikkeidben, de a közösségi média és egyéb tartalmaidban is meg kell őrizned. Egy profi szövegíró tudni fogja, hogy az egyes tartalomtípusok és kommunikációs csatornák esetén, hogyan tudod öregbíteni a szakmai hírnevedet és felépítened, valamint megtartanod a hitelességedet.

 

Ez a néhány adalék csupán a jéghegy csúcsa. Pusztán azt szemlélteti, hogy milyen értéket adhat egy tapasztalt szövegíró a tartalommarketing stratégiádhoz és a tartalomépítéshez. Amennyiben úgy gondolod, hogy nagyobb konverziót is ki lehetne hozni a szövegeidből, kérj segítséget egy profi copywritertől.

Hogyan írj az oldaladra ütős blogbejegyzéseket?

Megmutatjuk, hogyan írj úgy üzleti blogot, hogy az rengeteg új látogatót vonzzon a weboldaladra!

Hogyan írj az oldaladra ütős blogbejegyzéseket?

Megmutatjuk, hogyan írj úgy üzleti blogot, hogy az rengeteg új látogatót vonzzon a weboldaladra!

 

Hívás most!
Ajánlatkérés

A jó weboldal akkor is dolgozik, amikor Te alszol!