Forgalomra van szükséged? Igy szerezhetsz új látogatókat a weboldaladra
Mutatunk néhány módszert, melyek segítségével hatékonyan szerezhetsz új látogatókat weboldaladra.
Sok szó esett arról az elmúlt években, hogy véleményünk szerint a Google elvárása a sebességgel kapcsolatban, bizonyos mértékéig ellentétes a minőségi elvárásokkal szemben.
És íme, most történt egy változás!
A Google kivezette a sebesség indexet a hivatalos rangsorolási faktorok közül.
Így bár javaslataink eddig is arról szóltak, hogy fontos a sebesség, de néhány százaléknyi lassulást igenis vállaljunk be annak érdekében, hogy weboldalunk a sebesség mellett informatív legyen és felhasználói élményt is nyújtson.
A weboldalak sebessége az utóbbi években egyre fontosabbá vált a felhasználói élmény és a keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából is.
A Google már 2010-ben bejelentette, hogy a weboldalak betöltési sebessége fontos tényező a keresőalgoritmusában, és azóta is folyamatosan hangsúlyozza ennek fontosságát. Ennek oka az, hogy a felhasználók várakozási ideje rövidül, és egyre türelmetlenebbek a lassú weboldalakkal szemben.
Azonban a sebesség nem minden. A felhasználók ugyanis nem csak a betöltési sebességet nézik, hanem a tartalmat is.
Egy gyorsan betöltő weboldal sem garantálja a magas minőséget és az elégedett felhasználókat. A tartalom ugyanis sokkal fontosabb annál, mint hogy milyen gyorsan jelenik meg.
Ha egy felhasználó azt tapasztalja, hogy a weboldal tartalma nem megfelelő, akkor azt az oldalt elhagyja, és az sem számít, hogy milyen gyorsan töltődik be.
A weboldalaknak informatívnak, hasznosnak és érdekesnek kell lenniük, hogy a felhasználók visszatérő látogatókká váljanak.
A tartalomnak többféle formában kell jelen lennie, hogy a felhasználók számára érthető és könnyen feldolgozható legyen. Ezek lehetnek szöveges tartalmak, de legalább annyira fontosak a képek, videók, grafikonok, ikonok és animációk is.
Ezek a vizuális elemek segítenek a tartalom jobb megértésében, az információk átláthatóbb megjelenítésében, és emellett vonzóbbá teszik a weboldalt a felhasználók számára.
Azonban a minőségi tartalom és a felhasználói élmény előtérbe helyezésekor nem szabad elfelejteni, hogy a vizuális elemek, mint például a képek és videók, lassítják a weboldal betöltési idejét. Ezért célszerű a weboldal optimalizálása során a sebesség és a tartalom közötti arany középutat találni.
Fontos, hogy a weboldalak keresőoptimalizálásánál ne csak a sebességre, hanem a tartalomra és a felhasználói élményre is odafigyeljünk.
Az információk átlátható megjelenítése, a tartalmak könnyű elérhetősége és a felhasználóbarát felület fontosabb, mint egy kicsit gyorsabb betöltési sebesség.
A cél az, hogy a felhasználók elégedetten és hasznosan töltött idővel hagyják el az oldalt, és ha ehhez szükséges, akkor vállaljuk fel az esetleges sebességveszteséget a vizuális elemek használatával.
Összességében elmondható, hogy a Google által elvárt weboldal sebesség és a minőségi tartalom között nem kell ellentétben állnia egymással.
A weboldalak tulajdonosainak éppen ezért oda kell figyelniük a megfelelő egyensúlyra, és mindkét tényezőt figyelembe kell venniük az optimalizálás során. Csak így érhető el a felhasználók elégedettsége és az érdemi keresőoptimalizálás.
Mutatunk néhány módszert, melyek segítségével hatékonyan szerezhetsz új látogatókat weboldaladra.
Megmutatjuk, miért fontos az, hogy egy weboldalt ne csak egy adott eszközön lehessen megjeleníteni, hanem mobilon, tableten is böngészhető legyen.